LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

Με τόσο ακραίο μποτιλιάρισμα, γιατί δεν έχουμε γεμίσει μοτοσυκλέτες;

(02/12/2025)
Με τόσο ακραίο μποτιλιάρισμα, γιατί δεν έχουμε γεμίσει μοτοσυκλέτες;

Με τόσο ακραίο μποτιλιάρισμα, γιατί δεν έχουμε γεμίσει μοτοσυκλέτες;

Μοτοσυκλέτα η λύση για το κυκλοφοριακό χάος.
Κοστίζουν λιγότερο και βρίσκεις πάντα θέση.
Δύσκολα αλλάζει η νοοτροπία της ασφάλειας και άνεσης του αυτοκινήτου.
Η κρατική πολιτική δεν ενθαρρύνει τη μετάβαση στους δύο τροχούς.

mototriti Team

Μοτοσυκλέτα η λύση για το κυκλοφοριακό χάος.

Η ελληνική καθημερινότητα χαρακτηρίζεται από την κυκλοφοριακή ασφυξία, για αυτό και θα περίμενε κανείς οι δρόμοι να έχουν γεμίσει μοτοσυκλέτες και scooter. Απεναντίας, τα στοιχεία δείχνουν ότι ο αριθμός όσων αποφασίζουν να εισέλθουν στον κόσμο των δύο τροχών είναι χαμηλότερος από αυτό που δικαιολογεί η κατάσταση στους δρόμους. Το μποτιλιάρισμα στις μεγάλες πόλεις, με αποκορύφωμα την Αθήνα, έχει μετατραπεί σε καθημερινό εφιάλτη των οδηγών με συνέπεια πολλές χαμένες ώρες στο δρόμο, αυξημένο στρες και αυξημένη κατανάλωση καυσίμου για ίδιες αποστάσεις. ΠαρΆ όλα αυτά, πολλοί οδηγοί συνεχίζουν να επιμένουν στο αυτοκίνητο, τη στιγμή που η μοτοσυκλέτα προσφέρει σημαντικά οφέλη όπως ταχύτερη μετακίνηση, ευκολία στάθμευσης και χαμηλότερο κόστος χρήσης και συντήρησης.

Κοστίζουν λιγότερο και βρίσκεις πάντα θέση.

Η μοτοσυκλέτα είναι βασικός παράγοντας οικονομίας ενώ δίνει λύση σε ένα καθημερινό ζήτημα μετακίνησης όπως η εύρεση στάθμευσης. Στο κόστος χρήσης οι μοτοσυκλέτες κερδίζουν με διαφορά. Κατανάλωση καυσίμου που συχνά είναι στο μισό ή και λιγότερο σε σχέση με τα αυτοκίνητα, λιγότερα τέλη και ασφάλεια, φθηνότερα αναλώσιμα και χαμηλό κόστος συντήρησης δημιουργούν ένα πακέτο εξαιρετικά προσιτό για τον μέσο Έλληνα. Ένα από τα μεγαλύτερα καθημερινά προβλήματα των κατοίκων των πόλεων είναι η εύρεση θέσης στάθμευσης. Οι μοτοσυκλέτες λύνουν και το βασικό ζήτημα της εύρεση θέσης στάθμευσης. Χρειάζονται ελάχιστο χώρο, μπορούν να παρκάρουν σε σημεία που δεν δεσμεύουν τον δρόμο και περιορίζουν σημαντικά τον χρόνο που χάνει ο οδηγός ψάχνοντας  άσκοπα. Τα δίκυκλα παραμένουν ένα από τα λίγα μέσα που συνεχίζουν να προσφέρουν οικονομική ανάσα χωρίς μεγάλες θυσίες στην άνεση ή τη χρηστικότητα.

Δύσκολα αλλάζει η νοοτροπία της ασφάλειας και άνεσης του αυτοκινήτου.

Για πολλούς, η μετάβαση από την «ασφάλεια» του αυτοκινήτου και η έκθεση σε δύο τροχούς φαντάζει τρομακτική. Η μοτοσυκλέτα, αν και οικονομικότερη, απαιτεί επένδυση σε εξοπλισμό αλλά και μεγαλύτερη συμμετοχή του οδηγού. Δεν προσφέρει κλιματισμό, δεν κρατά τον οδηγό στεγνό στη βροχή και δεν επιτρέπει την ίδια αίσθηση ανεμελιάς που έχει κανείς στο αυτοκίνητο. Επιπλέον, οι ελληνικοί δρόμοι χαρακτηρίζονται από λακκούβες, ελλιπή σήμανση και από κακή συντήρηση συνθέτοντας ένα γενικευμένο κλίμα επικίνδυνης οδήγησης. Έτσι, πολλοί Έλληνες έχουν συνδυάσει την άνεση και ασφάλεια των μετακινήσεων με το αυτοκίνητο. Όμως οι σύγχρονες μοτοσυκλέτες είναι πιο τεχνολογικά προηγμένες από ποτέ. Συστήματα ABS τελευταίας γενιάς με cornering λειτουργία, traction control, ακόμη και ραντάρ σε ορισμένα μοντέλα έχουν αναβαθμίσει θεαματικά την ασφάλεια. Παράλληλα, ο προστατευτικός εξοπλισμός προσθέτει μια ακόμα παράμετρο εξασφάλισης. Έτσι, η μοτοσυκλέτα δεν είναι πλέον ένα μέσο που απευθύνεται στους τολμηρούς,  αλλά μια ώριμη επιλογή μετακίνησης.

Η κρατική πολιτική δεν ενθαρρύνει τη μετάβαση στους δύο τροχούς.

Η Ελλάδα φαίνεται ότι δεν ακολουθεί το παράδειγμα πολλών ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων, όπου τα δίτροχα αποτελούν βασικό πυλώνα της αστικής μετακίνησης και διευκολύνονται από κρατικές πολιτικές, προνομιακό παρκάρισμα και στοχευμένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Εδώ, το κράτος δεν αντιμετωπίζει τη μοτοσυκλέτα ως λύση στο κυκλοφοριακό, αλλά συχνά ως πρόβλημα. Έλλειψη οργανωμένων χώρων στάθμευσης, περιορισμένα κίνητρα αγοράς, μηδενική προβολή της ασφαλούς χρήσης και πρακτικές μηδενικής ανοχής από την τροχαία, δημιουργούν ένα περιβάλλον που δεν ενθαρρύνει την αλλαγή συνηθειών. Έτσι, ακόμα και στη σημερινή εποχή ακραίου μποτιλιαρίσματος, η μοτοσυκλέτα παραμένει μια ανεκμετάλλευτη ευκαιρία για πραγματική αποσυμφόρηση.

MOTO TOGELOS
WHEELCITY