LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

Η κυβέρνηση παραδέχεται: Η 12μηνη τουριστική Αθήνα «πνίγει» το οδικό δίκτυο

(09/12/2025)
Ποιος φταίει για το κυκλοφοριακό στην Αθήνα; Η παραδοχή-«βόμβα» του Κυρανάκη

Ποιος φταίει για το κυκλοφοριακό στην Αθήνα; Η παραδοχή-«βόμβα» του Κυρανάκη

Ο Κυρανάκης παραδέχτηκε ότι φταίει ο τουρισμός για το κυκλοφοριακό.
600.000 μέχρι 700.000 επισκέπτες κάθε μήνα στην Αθήνα.
Εμπορευματικές μεταφορές – Τα φορτηγά πνίγουν τον Κηφισό και Αττική Οδό.
Δεν μπορεί να δώσει λύση η κυβέρνηση , δεν υπάρχει πλάνο.

mototriti Team

Η συζήτηση στη Βουλή για το κυκλοφοριακό ανέδειξε μια ομολογία που δύσκολα περνά απαρατήρητη. Ο Κώστας Κυρανάκης, αν. υπουργός Μεταφορών, παραδέχτηκε δημόσια πως η τουριστικοποίηση της Αθήνας όλο τον χρόνο – με απόφαση της ίδιας της κυβέρνησης – αποτελεί έναν από τους βασικούς λόγους για το καθημερινό κυκλοφοριακό χάος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέθεσε, στην Αττική υπάρχουν περίπου 23.000 χιλιόμετρα οδικού δικτύου σε επιφάνεια 460 km², κάτι που μεταφράζεται σε 8.000 κατοίκους ανά km² οδικού δικτύου. Για σύγκριση, στο Λονδίνο και τη Βαρκελώνη το αντίστοιχο νούμερο φτάνει τις 22.000, όμως η Αθήνα εξακολουθεί να είναι στην πρώτη δεκάδα των πιο μποτιλιαρισμένων πόλεων της Ευρώπης.
 

600.000 μέχρι 700.000 επισκέπτες κάθε μήνα στην Αθήνα

Ο Κυρανάκης μίλησε για έναν αριθμό που εξηγεί πολλά:

600.000–700.000 επισκέπτες επιβαρύνουν την Αθήνα κάθε μήνα, από 350.000 στους πιο ήσυχους μήνες έως πάνω από 1,2 εκατομμύρια το καλοκαίρι.

Ο ίδιος το συνέδεσε άμεσα με αποφάσεις της κυβέρνησης να κάνει την Αθήνα τουριστικό προορισμό 12 μηνών, γεγονός που φέρνει χρήμα στην οικονομία, αλλά ταυτόχρονα πιέζει:

Κι εδώ έρχεται η ομολογία του υπουργού: η κυβέρνηση δεν έχει λύση. Παραδέχτηκε πως το υπουργείο Μεταφορών δεν μπορεί να αντιμετωπίσει μόνο του το πρόβλημα και ότι απαιτείται συντονισμός πολλών φορέων — κάτι που επί του παρόντος δεν φαίνεται να συμβαίνει.
 

Εμπορευματικές μεταφορές – Τα φορτηγά πνίγουν τον Κηφισό και Αττική Οδό

Ο δεύτερος παράγοντας που επιβαρύνει τους δρόμους, σύμφωνα με τον Κυρανάκη, είναι οι εμπορευματικές μεταφορές. Τα φορτηγά που κινούνται καθημερινά στον Κηφισό, στην Αττική Οδό και στις κεντρικές αρτηρίες δημιουργούν επιπλέον πίεση.
Μάλιστα, ο υπουργός έφερε ως παράδειγμα το Ελληνικό, υπογραμμίζοντας ότι η μελλοντική πόλη – γεμάτη ξενοδοχεία, υποδομές και επιχειρήσεις – θα απαιτεί μια τεράστια εφοδιαστική αλυσίδα. «Είναι αδύνατον να εξυπηρετηθεί χωρίς παρέμβαση» σημείωσε, τονίζοντας πως αναζητείται λύση σε συνεργασία με το υπουργείο Ανάπτυξης.
Ωστόσο, δεν παρουσίασε κάποιο συγκεκριμένο σχέδιο, παρά μόνο αναγνώρισε το πρόβλημα.
 

Δεν μπορεί να δώσει λύση η κυβέρνηση , δεν υπάρχει πλάνο

Το πιο ηχηρό σημείο της τοποθέτησης του Κυρανάκη είναι ότι:

  • Παραδέχεται την αιτία (τουριστική πίεση + εμπορευματικές μεταφορές),
  • Αναγνωρίζει τις συνέπειες (μποτιλιάρισμα, στεγαστικό, γενικευμένη επιβάρυνση),
  • Δηλώνει πως δεν μπορεί να δώσει λύση μόνος του,
  • Και δεν παρουσιάζει συγκεκριμένο πλάνο αντιμετώπισης.
Σε μια πόλη που ήδη βρίσκεται στα όρια της κυκλοφοριακής ασφυξίας, η παραδοχή αυτή ισοδυναμεί με πολιτικό μήνυμα:
Το πρόβλημα δεν λύνεται άμεσα και η κυβέρνηση δεν έχει ακόμα έτοιμο σχέδιο.
 

DUCATI
MOTOMARKET