Η έκδοση δρόμου

Η έκδοση πίστας

Vins Duecinquanta

Αν σου έχουν λείψει τα πανάλαφρα δίχρονα των 250 κυβικών της δεκαετίας του `80 και του `90 με τα 60 άλογα και τα 200 χιλιόμετρα τελικής, τότε χρειάζεσαι μια Duecinquanta.

Οι αυστηρές εκπομπές ρύπων έκαναν τους κατασκευαστές να αφήσουν στην άκρη τους δίχρονους κινητήρες και να καταναλώσουν τους πόρους τους στην εξέλιξη των τετράχρονων. Η Vins Duecinquanta είναι μια δίχρονη μοτοσυκλέτα που καταφέρνει να πληροί τις Euro 4 προδιαγραφές χάρη στην τεχνολογία άμεσου ψεκασμού.

Η συγκεκριμένη εταιρεία είχε παρουσιάσει το 2015 μια σπορ μοτοσυκλέτα 100 κυβικών με πλαίσιο από ανθρακονήματα. Πλέον, η ιδέα αυτή εξελίχθηκε και η νέα μοτοσυκλέτα διαθέτει κινητήρα 250 κυβικών και monocoque πλαίσιο από carbon, ενώ από το ίδιο υλικό είναι και το ιδιαίτερης σχεδίασης πιρούνι.

Θα είναι διαθέσιμη σε δυο εκδόσεις, μία με κινητήρα 288 κυβικών για χρήση σε πίστα και μια με 249 κυβικά που θα μπορεί να κυκλοφορεί κανονικά στο δρόμο. Η πρώτη, σύμφωνα με την εταιρεία, θα ζυγίζει λιγότερο από 85 κιλά, ενώ θα αποδίδει πάνω από 80 ίππους. Τα νούμερα αυτά υπόσχονται επιδόσεις καλύτερες ακόμα και από τα παλιά δίχρονα 250άρια των MotoGP. Οι άνθρωποι της εταιρείας, που είναι πρώην μηχανικοί F1 της Ferrari με εξειδίκευση στη χρήση ανθρακονημάτων, πιστεύουν ότι θα μπορεί να πιάσει τα 240 χιλιόμετρα την ώρα. Το κόστος της βέβαια θα είναι κοντά στα 50.000 ευρώ.

Η έκδοση δρόμου θα είναι λίγο φθηνότερη, στα 40.000 ευρώ, αλλά η δύναμη του κινητήρα των 249 κυβικών δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα. Μάλλον, γιατί το μοντέλο θα πρέπει να πάρει πρώτα έγκριση τύπου, αφού περάσει τα τεστ εκπομπών ρύπων. Θα είναι 10 κιλά βαρύτερη από την έκδοση για πίστα, όμως ακόμα κι έτσι το βάρος της δεν θα ξεπερνά τα 95 κιλά, ενώ θα μοιράζεται όλα τα κομμάτια από ανθρακονήματα της ακριβότερης αδερφής της, όπως πλαίσιο, τροχούς και πιρούνι και θα είναι ικανή να πιάσει τα 200 χιλιόμετρα την ώρα.

Αν η Vins καταφέρει να περάσει τις προδιαγραφές ρύπων χωρίς να θυσιάσει μεγάλο μέρος της ιπποδύναμης, μπορεί να αποτελέσει πηγή έμπνευσης για περισσότερους κατασκευαστές και να δούμε ξανά δίχρονες μοτοσυκλέτες στους δρόμους.