• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

O Αντώνης προετοιμάζει την μοτοσυκλέτα για την μέτρηση.

Το Mega-M.A.X. bracket στην θέση του, πάνω στην μοτοσυκλέτα.

Το Mega-M.A.X. bracket στην θέση του, πάνω στην μοτοσυκλέτα.

Τοποθετώντας τα εξαρτήματα του συστήματος μέτρησης.

Τοποθετώντας τα εξαρτήματα του συστήματος μέτρησης.

Το λογισμικό μέτρησης επί το έργον.

Αναλύουμε την μέτρηση

 

Θέλοντας να δούμε την διαδικασία μέτρησης και πιστοποίησης από κοντά, χρησιμοποιήσαμε μια μοτοσυκλέτα που γνωρίζουμε το ιστορικό της: ένα δίκυκλο που έχει πέσει και κατόπιν επισκευάστηκε, ωστόσο δεν μετρήθηκε πριν ή μετά την επισκευή. Μέσα από την διαδικασία της Motocert, όχι απλά θα δούμε αν η μοτοσυκλέτα είναι ΟΚ, αλλά θα σας παρουσιάσουμε και τα βήματα της μέτρησης και το τελικό της αποτέλεσμα.

Η βασικότερη μέτρηση για οποιαδήποτε μοτοσυκλέτα, είναι η Mega-M.A.X., που μετρά και καταγράφει την κατάσταση του πλαισίου και του ψαλιδιού της μοτοσυκλέτας. Αφού υποδεχθήκαμε στον χώρο μας το ειδικό van της Motocert και τον Αντώνη, ο οποίος πραγματοποίησε την μέτρηση, η στιγμή της… αλήθειας ήρθε για την μοτοσυκλέτα μας. Ας δούμε λοιπόν πως γίνεται η μέτρηση αυτή βήμα βήμα!

  • Ξεκινάμε με την… επιβίβαση της μοτοσυκλέτας στο ειδικό van. Το μοντέλο μας ανέβηκε στο ειδικά διαμορφωμένο, επίπεδο δάπεδο του βαν και στηρίχτηκε με ειδική βάση στον πίσω τροχό, προκειμένου να είναι σταθερό.  
  • «Πυρήνας» του συστήματος μέτρησης είναι ο ηλεκτρονικός υπολογιστής και το ειδικό λογισμικό. Μέσα από την βάση δεδομένων, ο Αντώνης βρήκε και καταχώρησε τον τύπο της μοτοσυκλέτας: Τα δεδομένα του κατασκευαστή φορτώθηκαν, έτοιμα να συγκριθούν με αυτά που θα προκύψουν από την μέτρηση. Εδώ συναντήσαμε την πρώτη δικλείδα ασφαλείας της διαδικασίας. Το σύστημα είναι εντελώς αυτοματοποιημένο καθώς ο χειριστής δεν μπορεί να επέμβει σε ΚΑΜΙΑ παράμετρο και να παραποιήσει τα αποτελέσματα. Το μόνο που κάνει, είναι να ακολουθεί βήματα κλικάροντας στο «Επόμενο» του λογισμικού μέχρι το τέλος της μέτρησης.
  • Αμέσως μετά, σειρά έχει η τοποθέτηση του κύριου οργάνου μέτρησης: Του Mega –M.A.X bracket (που φέρει 2 κάμερες ανίχνευσης infrared laser και ένα laser για το κεντράρισμα του στην μοτοσυκλέτα), το οποίο μπαίνει στον άξονα έδρασης ψαλιδιού-πλαισίου. «Γιατί σε αυτό το σημείο;» ρωτήσαμε τον Αντώνη. Επειδή είναι το μόνο πραγματικά άκαμπτο σημείο της μοτοσυκλέτας και λαμβάνεται ως σημείο αναφοράς, ήταν η απάντηση του.
  • Συνεχίζουμε, τοποθετώντας τα infrared laser points. Αυτοί θα δώσουν δεδομένα για τα όρια περιστροφής του τιμονιού σε συνδυασμό με τις κάμερες του Mega –M.A.X. bracket. Ο Αντώνης, αφού τοποθέτησε τους σένσορες, περιέστρεψε το τιμόνι από άκρο σε άκρο και εμείς παρατηρήσαμε τον υπολογιστή, να «διαβάζει» τις ακτίνες laser και την πορεία τους.
  • Καλά ως εδώ… τι γίνεται όμως αν η μοτοσυκλέτα κουνηθεί ή κάποιος «πειράξει» το σύστημα την ώρα που μετράει; Απλούστατα, η διαδικασία σταματάει αυτόματα αφού ειδικοί αισθητήρες ανιχνεύουν τυχόν κραδασμό ή μετακίνηση. Δοκιμάσαμε μάλιστα την δικλείδα ασφαλείας: Κουνήσαμε το van στην φάση αυτή και ο υπολογιστής πάγωσε την διαδικασία αμέσως, μην επιτρέποντας μας να προχωρήσουμε μέχρι το van να σταθεροποιηθεί πάλι.
  • «Επόμενο» στον υπολογιστή και σειρά έχει η τοποθέτηση ενός ακόμα laser αισθητήρα, ο οποίος εγκαταστάθηκε σε ένα από τα καλάμια της εμπρός ανάρτησης και πληροφορεί το σύστημα για την θέση του χαμηλότερου σημείου του λαιμού, ολοκληρώνοντας την μέτρηση των διαστάσεων του πλαισίου.
  • Ένα ακόμα «next» στο λογισμικό του υπολογιστή και η διαδικασία ολοκληρώθηκε! Κρατήσαμε χρόνο και διαπιστώσαμε ότι από την στιγμή που η μοτοσυκλέτα θα μπει στο van, μέχρι την στιγμή που θα βγει, περνούν περίπου 20 λεπτά. Σειρά έχει η εκτύπωση του πιστοποιητικού μας.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

MotoCert: Έτσι θα την ελέγξεις πριν την αγοράσεις