• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Μοτοσυκλετιστές και scooters πάνε τελικά μαζί;

Μοτοσυκλέτες εναντίον scooters: Ο άσβεστος «πόλεμος»;

2021 και ακόμα κάποιοι τα αποκαλούν… σφούχτερ. Τα σημερινά scooter δεν έχουν καμία σχέση με αυτά του παρελθόντος, κι όμως κάποιοι εξακολουθούν να τα στραβοκοιτάνε. Εσείς ποια είναι η γνώμη σας και τι πιστεύετε για το «απέναντι στρατόπεδο»;

Ένας από τους πιο γνωστούς «αστικούς μύθους» που κυκλοφορεί επί χρόνια στον κόσμο της μοτοσυκλέτας, είναι ότι οι «καθαρόαιμοι» αναβάτες μοτοσυκλέτας δεν αρέσκονται στο να οδηγούν scooters. Ωστόσο, από την εμφάνιση αυτής της… παραφιλολογίας, έχουν περάσει πάρα πολλά χρόνια και πάρα πολλά πράγματα έχουν αλλάξει. Σήμερα λοιπόν, τι ισχύει;

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »


Τέτοιο σνομπάρισμα είναι οπισθοδρομική πρακτική

Έχουμε ένα μειονέκτημα σαν λαός, ενσωματωμένο στην νοοτροπία μας: Πολλές φορές σνομπάρουμε ή αμφισβητούμε κάτι, χωρίς να γνωρίζουμε για αυτό ή να έχουμε εμπειρία. Κάπως έτσι, ειδικά τα πρώτα χρόνια της διάδοσής τους, τα scooters «σημαδεύτηκαν» από πολλούς αναβάτες μοτοσυκλέτας, για… διάφορους λόγους. Κακά τα ψέμματα, ένας από τους βασικότερους ήταν η έλλειψη κιβωτίου ταχυτήτων και η «άνοιξε γκάζι και φύγε» φιλοσοφία, που τσίγκλησε πολλούς –κάτι σαν την αποδοχή των αυτόματων κιβωτίων στα αυτοκίνητα. Αυτό είναι και ένα από τα επιχειρήματα που οι πολέμιοι των scooters συνεχίζουν να χρησιμοποιούν μέχρι σήμερα. Ωστόσο, δεν είναι και πολύ έγκυρο επιχείρημα, να απορρίπτεις κάτι χωρίς να έχει εμπειρία πάνω σε αυτό, έτσι απλά και «οπαδικά» και τέτοιες πρακτικές είναι μάλλον ξεπερασμένες. ¶λλωστε…

Μοτοσυκλέτα και scooter, είναι διαφορετικά οχήματα με διαφορετικούς ρόλους

Θα ήταν ανόητο να ισχυριστεί κανείς, ότι είτε το ένα όχημα είτε το άλλο επικρατεί απόλυτα, στην σημερινή πολύπλευρη αγορά. Μια μοτοσυκλέτα και ένα scooter είναι δύο διαφορετικά οχήματα, με διαφορετικό πακέτο πλεονεκτημάτων το καθένα. Αν ένας αναβάτης το επιθυμεί, μπορεί να κινείται είτε με ένα από τα δύο σε μόνιμη βάση, αλλά κάλλιστα να χρησιμοποιεί και τα δύο οχήματα, ανάλογα με το τι θέλει να κάνει την εκάστοτε φορά.  Δεν είναι λοιπόν, δύο επιλογές που αναιρούν η μία την άλλη, απλά πρόκειται για διαφορετικές εναλλακτικές.

Φυσικά και οι μοτοσυκλετιστές αγοράζουν scooters…και το αντίστροφο!

Είναι πραγματικότητα, ότι τελικά κάθε αναβάτης κλίνει περισσότερο προς την μία ή την άλλη πλευρά… όσον αφορά όμως το όχημα που θα ικανοποιήσει τον κύριο «όγκο» των επιθυμιών του. Οι αναβάτες που ξεκινούν από την μοτοσυκλέτα, έχουν αρκετά χρόνια εμπειρίας ή οδηγούν σπορ ή μεγάλες on-off μπορούν κάλλιστα να αποκτήσουν και ένα scooter –για καθημερινή χρήση ή γιαλίγο περισσότερη πρακτικότητα, για παράδειγμα- χωρίς να χάσουν την αγάπη τους για την μεγαλύτερη «καλή» τους. Παράλληλα, πολλοί αναβάτες, ξεκινώντας από scooters ως μια προσιτή πρώτη επιλογή, αγάπησαν τα δίκυκλα και μετέπειτα μεταπήδησαν σε μοτοσυκλέτα, χωρίς όμως να πάψουν να χρησιμοποιούν το scooter. Με λίγα λόγια… όλα αυτά είναι απλά, κάποιοι όμως συνεχίζουν να τα κάνουν περίπλοκα!
 
Τι πιστεύετε εσείς;

Μοτοσυκλέτα και scooter…ταιριάζουν; Σνομπάρουν ακόμα οι «hardcore» αναβάτες τα scooters; Μια συμβίωση με ένα τέτοιο όχημα μπορεί να αλλάξει την γνώμη τους;

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »

  • Stelioskg

    Εαν σας ελεγε ενας γνωστο σας,ειμαι μεταξυ honda x-adv και honda africa.ειμαι μεταξυ tmax και tracer. Ποιο μικρης ηλικιας ειμαι μετσξυ beverly και duke 390? Τι θα του προτεινατε; Πρωσοπικα δεν θα προτεινα ποτε τα σκουτερ. Οσο για τα θετικα του σκουτερ θα συμφωνησω μονο για το κρυο που λυνετε με θερμενομενα grip και σελα.. Οσο για το που το αφηνω οταν πηγαινω για δουλεια,σε parking οπως κανουν και πολλα σκουτερ ιδιας αξιας..

      1
  • Pericles St

    έχεις μηχανή!!? τι μηχανή έχεις!!? εγω δεν έχω ακούσει ποτέ να λένε.. έχεις scooter? τι scooter έχεις?

      3
  • θανος

    Το τι θα επιλεξει ο καθενας για να μετακινειται εχει να κανει με τις αναγκες του. Προσωπικα 37 χρονια σε δικυκλα street, on off, κλπ. τα τελευταια 6 με 7 χρονια ,κυκλοφορω μονο με scooter γιατι το 90% των χλμ. ειναι για την δουλεια μου. Ουτε ταξιδια ουτε μεγαλες βολτες κανω πλεον, οποτε δεν βρισκω τον λογο διανυοντας 60χλμ σε καθημερινη βαση, να αλλαζω πηγαινε- ελα 147 φορες ταχυτητες πατωντας αλλες τοσες συμπλεκτη, να τρωω τσαμπα παραπανισιο κρυο ,να φοραω ισοθερμικα,πιτσαμες απο μεσα για να την παλευω κλπ κλπ κλπ. Στην καθημερινοτητα το scooter δεν εχει αντιπαλο, γι αυτο και πολλοι αναβατες που εχουν στην κατοχη τους εξαιρετικες μοτοσυκλετες οι οποιες βγαινουν για δυνατες βολτες μερικα Σαββατοκυριακα (εχω την τυχη στα τοσα χρονια να γνωριζω πολλους) στην καθημερινοτητα τους χρησιμοποιουν scooter. Τωρα επειδη εδω μεσα γραφουν και σχολια καποιοι οι οποιοι προφανως ειναι πιτσιρικαδες και αποκτησαν μια μοτοσυκλετα περασμενης δεκαετιας στην τιμη καινουργιου παπιου, και παριστανουν τα πρωτοξαδερφα του Rossi oταν βαλουν το χερακι στην τσεπη και χωσουν κανα δεκαπενταρι, εικοσαρι χιλιαρικακια για μοτο ,τοτε να την παιρνουν στην δουλεια τους, να την παρατανε οπου να'ναι και να βαλουν και ενα καλαθι για delivery. Τοτε με την σειρα τους θα ανακαλυψουν τι καλα βρε που ειναι τα scooter. Kλεινω με μια παροιμια που μου ελεγε παλια ο πατερας μου(και γελαγα τοτε) που να ηξερα? ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΗΜΟΥΝΑ ΚΑΙ ΕΔΩ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ ΘΑ ΕΡΘΕΙΣ.

      18
  • Stelioskg

    Δεν εχω πετυχει σε κανενα βουνο σκουτερ,ουτε εχω δει κανενα σκουτερ να γυρναει την ευρωπη.. Οι περισοτεροι γνησιοι μηχανιβιοι εχουνε μια μηχανη 4-5.000ε.πολυ σπανια μεγαλυτερης αξια και ακομα πιο σπανια σκουτερ.. Πρωσοπικα δεν θα επαιρνα ποτε σκουτερ.. Μου αρεσει ο ηχος της μηχανης μου και μου αρεσει παρα πολυ ο ηχος απο ενα quickshifter..

      1
  • George L.

    Από 16 χρονών είμαι πάνω σε μηχανάκια και έχω οδηγήσει πολλά, από παπιά, μηχανές και τελευταία scooter. Φυσικά η μηχανή είναι έρωτας, αλλά γελάω με αυτούς που βρίζουν τους scooterάδες, γιατί τα επιχειρήματα είναι και αστεία και θα ντρέπονται όταν έλθει η ώρα τους να οδηγήσουν scooter. Τα επιχειρήματα είναι αστεία γιατί, αν παρακολουθείς την αγορά, κατανοείς ότι σε λίγα χρόνια η αυτόματη μετάδοση θα κυριαρχήσει και στη μοτοσυκλέτα, ήδη δε έχουμε πολλά υβρίδια scooter - μοτοσυκλέτας που θα γίνουν ακόμη καλύτερα και φτηνότερα (Yamaha t-max, x-adv, Forza 750 της Honda κ.α.). Δεύτερον θα υπάρχουν και scooter χωρίς πολλά πλαστικά ή με καλύτερη μηχανολογική διάταξη. Τρίτον καλός ο έρωτας, αλλά καλό είναι να μπορούμε να κάνουμε και τη δουλειά μας. Δεν κατάλαβα δηλ. με τις γυναίκες σας δεν είσασταν ποτέ ερωτευμένοι; Αφού τις παντρεύεστε και καταφέρνετε να μείνετε μαζί μετά από 10+ χρόνια τι είναι αυτό έρωτας ή αρμονική συμβίωση; Το τελευταίο αντιπροσωπεύει το scooter, αν θεωρείτε επιτυχημένη την παρομοίωση. Εν κατακλείδι ποτέ δεν θα ξεχάσω τα XT / Fazer μου της Yamaha αλλά δεν μπορώ να διαβάζω και ανοησίες ότι οι scooterάδες δεν είναι μοτοσυκλετιστές αλλά "μη καθαρόαιμη" ράτσα ...

      16
  • St.P.

    Οδηγάω με on off 650cc ενδιάμεσα από τα αυτοκίνητα πολύ προσεκτικά. Ξαφνικά έρχεται scooter να μου κάνει προσπέραση εκεί μέσα στη κίνηση. κλασσικός οδηγός Ι Χ που πήρε βέσπα. Ακόμα χειρότερα είναι τα scooter με 2 τροχούς εμπρός που τα οδηγούν με δίπλωμα αυτοκινήτου. Άστα οδηγούν , καπνιζουν, κινητό όλα μαζί. Δεν είναι πολύ σπαστικό όταν πετάνε τη στάχτη του τσιγάρου από το παράθυρο του ΙΧ και σου έρχεται στη μούρη???

      1
  • Nomikos

    Εμπειρια 38 χρονων χωρις μισσαλοδοξια....το ενα ειναι μουλαρι,το αλλο καθαροαιμο αραβικο ατι....Το ενα ειναι ερωτας το αλλο ειναι συμβαση....Και ας εχουν καταφερει τα commuter οι μεταφορεις να εχουν πολλα χαρακτηριστικα μιας μηχανης....Εχετε δει κανενα ερωτευμενο με σκουτερ?εννοω με θητεια στις μηχανες......Πρακτικα ειναι και καλυπτουν πολλες αναγκες την καψουρα ομως της μηχανης,τον λογο που εγινες μηχανοβιος δεν το καλυπτουν....Ναι στην ερωτηση του αρθρου,υπαρχει προκαταληψη με τους σκουτεραδες δεν θεωρουνται καθαροαιμξ ρατσα.....

      10
  • Panos

    Συνοπτικα, η απαντηση ειναι ΝΑΙ, τα σνομπαρουν και δεν ειναι μονο ελληνικο φαινομενο. Οδηγωντας για 15 χρονια απο παπακια μεχρι gsxr και versys, αποφασισα να παρω mega scooter ως το βασικο μου μεταφορικο μου μεσο για τα ασυγκριτα πλεονεκτηματα που προσεφερε σε σχεση με τις μηχανες σε αυτο το ρολο (καλυψη βροχη/κρυο,χωροι, αυτοματο μεσα στην πολη). Η επιλογη ηταν εξαιρετικη και 65000 χιλιομετρα μετα δεν το εχω αλλαξει. Σιγουρα μου λειπουν οι μηχανες οταν καποιο ΣΚ βρεθω σε διαδρομη με στροφες, αλλα η καθημερινοτητα και τα ξεκουραστα ταξιδια στις εθνικες αποζημιωνουν καθως ειναι το 95% της χρησης που κανω. Το πιο αρνητικο των scooter ηταν ο ρατσισμος πουν βιωσα και βιωνω οταν βρισκομαι εκτος πολης και χαιρεταω καποιο αλλο διτροχο οπου πολυ συχνα ο χαιρετισμος δεν επιστρεφεται ή ο κλασσικός εμπαιγμός σε κουβέντες με άλλους αναβάτες διτρόχων (το οποίο συμβαίνει ομολογουμένως λιγότερο). Με αυτο το scooter 350 κυβικων εχω γυρισει τα Βαλκανια, αλλά οι μηχανές πολλών εθνικοτήτων που θα συναντήσω σε αυτά τα ταξίδια με τη συμπεριφόρα τους δείχνουν ότι για αυτούς είναι πιο σημαντικό ότι το δικό μου είναι αυτόματο, έχει πολλα πλαστικά, διαφορετικό στήσιμο παρά το γεγονός ότι είμαστε και οι στις 2 ρόδες, εμείς κι ο δρόμος. Αν τα λεφτά δεν ήταν θέμα, σίγουρα θα είχα μια μηχανή sport touring για ταξίδια/βόλτες, ένα scooter για την πόλη και πέριξ και ένα εντουράκι για το βουνό. Αλλά επειδή για τους περισσότερους ανθρώπους είναι θέμα, ρεαλιστικά μπορώ να αναβαθμίσω το scooter σε κάτι που θα επιτρέπει σπορ οδήγηση (δικύλινδρο με στήσιμο tmax/ak550 κτλπ)

      12
  • jnb5877

    Ξεκίνησα πιτσιρικάς με πρώτο μου δίκυκλο ένα Yamaha MR 50, πέρασα στα DT λόγω σωματότυπου (είμαι 1,85) κι αργότερα εγκατέλειψα τον χώρο του δίκυκλου για τους γνωστούς και προφανείς λόγους (παιδιά-σκυλιά-κτλ.).Πριν μερικά χρόνια αποφάσισα να ξαναγυρίσω στην πρώτη αγάπη κι έτσι σκεπτόμενος την πρακτική πλευρά της υπόθεσης αγόρασα ένα scooter, δεν άντεξα παρά μόνο ένα καλοκαίρι και το πούλησα προς χάριν της μοτοσυκλέτας. Το έτερον ήμισυ απορούσε που αν και μπορούσα να περάσω το πόδι μου ανάμεσα στο τιμόνι και την σέλα εγώ πάντα καβάλαγα λοιπόν μια φορά μοτοσυκλετιστής πάντα μοτοσυκλετιστής, τα καναπεδάκια με τις ρόδες δεν είναι της ιδιοσυγκρασίας αλλά ούτε και του χαρακτήρα μου. Για να μην αδικώ όμως και τους χρήστες τους να σημειώσω ότι τον χειμώνα δεν βρέχομαι ούτε κρυώνω γιατί απλά μετακινούμαι με αυτοκίνητο, όσοι το χρησιμοποιούν αποκλειστικά σαν κυρίως μέσο μετακίνησης έχουν κάθε δίκιο με το μέρος τους. Όμως ακόμα κι αν δεν είχα αυτοκίνητο θα αγόραζα πάλι μοτοσυκλέτα και με τον κατάλληλο εξοπλισμό θα έκανα μια χαρά την δουλειά μου.

      10
  • Γιάννης

    Κατ' αρχάς ας διαχωρήσουμε τα σκούτερ από τα παπιά. Δεν τα συνδέει τίποτα, πλην της αστικής μετακίνησης.Θα αναφερθώ στα σκούτερ συγκεκριμένα. Προσωπικά, απεχθάνομαι τα τζάμπα πλαστικά, γενικώς στη μοτοσυκλέτα, πολλώ δε μάλλον στα σκούτερ που δεν χρησιμεύουν κυριολεκτικά σε τίποτα και απλώς δυσκολεύουν τη συμβίωση, αφού σπάνε πανεύκολα σε πτώση από το σταντ ακόμα και μας παιδεύουν στο λύσε- δέσε για όποια εργασία συντήρησης.Να σκεφτεί κανείς ότι μπήκαν στη ζωή μας γιατί η μόδα πριν πολλά-πολλά χρόνια ΕΠΕΒΑΛΕ τα μηχανάκια αυτά να μοιάζουν στις θρυλικές βέσπες. Επίσης, η έδραση του πακέτου κινητήρας -μετάδοση στο ψαλίδι αυξάνει το μη αναρτώμενο βάρος, με τις γνωστές συνέπειες και πάλι χωρίς λόγο. Η "μοσυκλετιστικού τύπου" έδραση του μοτέρ σε πλαίσιο, επέβαλε με τη σειρά της την ύπαρξη κεντρικής ραχοκοκκαλιάς, με αποτέλεσμα οι αποθηκευτικοί χώροι και το επίπεδο δάπεδο να πηγαίνουν περίπατο. Σκούτερ χωρίς χώρους; Τέλος, ας παρατηρήσουμε στο δρόμο, ότι σπανίζουν τα σκούτερ ηλικίας άνω των 10 ετών, πράγμα αξιοπερίεργο για τους τεράστιους αριθμούς πωλήσεων που έχουν διαχρονικά.

      15
  • Giannis

    55 ετών πλέον. Ξεκίνησα μαθαίνοντας στη vespa του πατέρα μου στα 17. Έχω αλλάξει όλων των ειδών τις μηχανές, με αποκορύφωμα την Yamaha 1000 cc FZR, όπου κάναμε και κόντρες. ( Είμαι από τα καλά παιδιά...) Η μηχανή ήταν και είναι πάντα σαν την 2η ερωμένη. Είτε παντρεμένος είσαι είτε έχεις κοπέλα. Έχω αλλάξει 11 μηχανάκια σε όλα τα στυλ. Τελευταία έχω scooter διότι εξυπηρετεί σε πολλούς τομείς. Έχει χώρους, δε βρέχεται - δε κρυώνει ο αναβάτης, δε χαλάς τα παπούτσια από τις ταχύτητες. Το κάθε είδους μηχανάκι έχει τις ιδιαιτερότητές του. Θες ταχύτητα παίρνεις γρήγορο. Θες ταξίδια παίρνεις on/of. Δε κάνεις χλμ πολλά, κάτι μικρότερο. Πρέπει πάντα πριν την αγορά, να ξέρεις γιατί αγοράζεις τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα. Εκτός και θέλεις να... pull mur. ( Πουλάω μούρη ). Όπως λέγαμε στην εποχή μας. Όπως και αν έχει αυτό που είναι σίγουρο την " ερωμένη" πρέπει να την αγαπάς, να τη φροντίζεις, να μη πηγαίνεις πιωμενος στο ( σπίτι ), και πάνω απ' όλα να τη σέβεσαι για να σε σέβεται. ( Αξεσουάρ ασφαλείας, κράνος κλπ.). Για να τη χαίρεσαι. Χρόνια πολλά με ασφάλεια!!!

      28
  • Μαξ

    Όντως καμία σχέση το ένα με το άλλο.Και εγώ να πω την αλήθεια δεν τα γουστάρω παρόλο που έχω οδηγήσει αρκετά, τα θεωρώ ένα μάτσο πλαστικά. Να πω την αλήθεια παλαιότερα που είχαν μικρές ροδες ήταν σκοτωστρες πριν βγουν τα τωρινά που θα φτάσουν τα 1000 κυβικά σε λίγο!😂 Δεν αισθανομουν την "ασφάλεια" που αισθάνεσαι σε μια μοτοσικλέτα... Ειδικά στις τιμές που τα πουλάνε πλέον παίρνεις ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΡΑ....ΑΥΤΑ.

      15
  • ΒΑΣΙΛΗΣ

    Απεχθάνομαι τα scooter, αλλά όχι για το αυτόματο κιβώτιο. Για την συνολική εικόνα τους, τον ήχο τους, την εμπειρία μετά από οδήγηση 2 εξ'αυτών. Άρχισα με το town mate της Yamaha πριν 34 χρόνια και τώρα οδηγώ on-off. Έχω οδηγήσει πολλές μοτό όλα αυτά τα χρόνια. Η χειρότερη εμπειρία μου είναι από τα scooter. Βέβαια, όταν βλέπω όλη αυτήν την αποδοχή που έχουν, καταλαβαίνω υπάρχουν λόγοι που αρέσουν σε τόσο κόσμο. Εγώ πάντως, δεν θα αγόραζα ποτέ scooter.... ΠΟΤΕ.

      10