Scooter: Μικροί VS μεγάλοι τροχοί

Scooter: Μικροί VS μεγάλοι τροχοί

Δείτε ποιοι είναι οι παράγοντες που επηρεάζονται από τη διαφορετική διάσταση των τροχών ενός scooter.

KYMCO: Συναρπαστική απόδοση με XCITING VS 400

Τα σκούτερ χρησιμοποιούνται από τους αναβάτες που θέλουν να συνδυάσουν την πρακτικότητα, με χαμηλή κατανάλωση και λογικά έξοδα συντήρησης. Ωστόσο, το είδος των τροχών που διαθέτει ένα σκούτερ, είτε είναι μεγάλο είτε μικρό, μπορεί να έχει μεγάλη διαφορά.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

 
Αρχικά ας δούμε τι συμβολίζουν οι αριθμοί που βλέπουμε στα τεχνικά χαρακτηριστικά ενός scooter. Μια τυπική διάσταση είναι το 130/60-13. Το 13 απεικονίζει ίντσες και αναφέρεται στην διάμετρο της ζάντας. Το 130 δείχνει τα χιλιοστά που έχει το πέλμα του ελαστικού σε πλάτος και το 60 είναι το ποσοστό του ύψος του πλευρικού τοιχώματος.

Χωρίς καμία αμφιβολία όταν σκέφτεστε scooter, το μυαλό πηγαίνει κατευθείαν στη Vespa, όμως θα διαπιστώσετε ότι οι τροχοί τους, γίνονται ολοένα και μεγαλύτεροι. Ρίξτε μια ματιά στο SYM Symphony 125 ST και στο Piaggio Medley, καθώς και στη διάμετρο τροχών του SYM Crox και της Vespa GTS. Το Symphony και το Medley είναι εξοπλισμένα με τροχούς μεγάλης διαμέτρου, 16 και 14 ιντσών, ενώ το Crox και η GTS μπορεί να έχουν μικρότερους τροχούς διαμέτρου 12 ιντσών, αλλά το πλάτος του ελαστικού διαφέρει και αυξάνει τη σταθερότητα.



Οι πιο συνηθισμένες διαστάσεις είναι αυτές των 12 "και 13" ιντσών. Ποιο είναι το πλεονέκτημα τους; Οι μικροί τροχοί κάνουν το σύστημα διεύθυνσης εξαιρετικά γρήγορο, ο μικρότερος τροχός έχει λιγότερο γυροσκοπικό αποτέλεσμα, καθιστώντας κάπως πιο εύκολο το γύρισμα, αν και αυτό εξαρτάται και πολύ από τη γεωμετρία του συστήματος διεύθυνσης. Αυτό δεν καθιστά πρόβλημα για τις αργές ταχύτητες, αλλά όσο ισχυρότερο είναι το scooter τόσο πιο γρήγορα πάει  και τόσο πιο πιθανή θα είναι μια αστάθεια.

Οι μικροί τροχοί μεταφέρουν σε μεγαλύτερο βαθμό ανωμαλίες και  κραδασμούς στον αναβάτη.  Όσο μεγαλύτερος είναι ο τροχός τόσο μεγαλύτερη η ικανότητα απορρόφησης των κακοτεχνιών, χωρίς επίδραση στον οδηγό. Επίσης, τα μεγαλύτερα σκούτερ χρειάζονται μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος για τις στροφές και μεγαλύτερη επιφάνεια τριβής με το δρόμο. Όσο μεγαλύτερη είναι η επαφή του ελαστικού με το έδαφος, τόσο περισσότερο έλεγχο έχει ο αναβάτης.  Έτσι, οι μικρότεροι τροχοί προσφέρουν πιο δύσκολο έλεγχο από τους μεγαλύτερους τροχούς σε οποιοδήποτε είδος οδοστρώματος, είτε είναι ομαλό είτε τραχύ, όμως το πλάτος ενός ελαστικού είναι περισσότερο σημαντικό από τη διάμετρο του, επειδή έχει μεγαλύτερο πέλμα να αγγίζει το έδαφος.
 
Όμως ποια είναι τα μειονεκτήματα των μεγάλων τροχών; Όταν εξοπλίζεις με μεγαλύτερους τροχούς ένα σκούτερ, ο κινητήρας κινείται προς τα εμπρός, η δεξαμενή καυσίμου συνήθως καταλήγει στην πλατφόρμα δαπέδου του σκούτερ και η μπαταρία σπρώχνεται προς τα εμπρός. Επομένως ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα, μοιραία μειώνεται.

Μικροί: Περισσότεροι κραδασμοί, μεγαλύτερη ευελιξία
Μεγάλοι: Καλύτερη ευστάθεια, μικρότεροι χώροι
Εσύ τι διαλέγεις; Χώρους ή άνεση;