• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Πως ξέρεις ότι πάλιωσε η μοτοσυκλέτα σου ;

 

Μπορεί σήμερα να πει κανείς ότι έχει παλιώσει η μοτοσυκλέτα του; Και αν ναι, τι είναι αυτό που την κάνει να γερνάει και να γίνεται παλιά; Είναι η χρονολογία ή κάποιο διαφορετικό κριτήριο;

MotoCert: Έτσι θα την ελέγξεις πριν την αγοράσεις

Μέχρι πριν μια δεκαετία θα έλεγε κανείς ότι καινούργια είναι μια μοτοσυκλέτα μέχρι δύο –τριών ετών. Σήμερα όμως, δεδομένων των οικονομικών συνθηκών του αγοραστικού κοινού, ακόμα και μια μοτοσυκλέτα δέκα ετών θεωρείται αναλογικά φρέσκια. Αν όμως δεν είναι η ηλικία, τότε πως κρίνουμε αν μια μοτοσυκλέτα έχει παλιώσει; 

Οι μεγάλες αλλαγές φέρνουν μικρότερο προσδόκιμο ζωής
Τι είναι όμως αυτό που κάνει τις μοτοσυκλέτες να γερνάνε και να γίνονται παλιές; Κάποτε υπήρχε η θεωρία πως από τη στιγμή που τα περισσότερα μοντέλα πέρασαν σε ηλεκτρονικό ψεκασμό, τα καρμπυρατεράτα είναι για πέταμα. Και πως ακόμα όταν μπήκαν στην εξίσωση όλα αυτά τα πολύπλοκα, στην λειτουργία τους, ηλεκτρονικά συστήματα, οι μοτοσυκλέτες σταμάτησαν να είναι αθάνατες και πως μετά από κάποια χρόνια θα έρθουν σε αχρηστία. 

Αλλάζουμε μοτοσυκλέτες πριν τις δούμε να γερνάνε
Υπήρχαν απόψεις που έλεγαν πως οι κατασκευαστές φτιάχνουν τις μοτοσυκλέτες με ημερομηνία λήξης, καθώς και οι πιο κυνικοί που υποστήριζαν ότι όταν θαμπώσουν τα πλαστικά και όταν σε στείλει στο συνεργείο επανειλημμένως, τότε είναι η ώρα της για πέταμα. Φυσικά και είναι υπερβολικοί. Σίγουρα τα περισσότερα μέρη της μοτοσυκλέτας σχεδιάζονται με συγκεκριμένο προσδόκιμο ζωής. Για τους κινητήρες για παράδειγμα, ακούγονται νούμερα έως και πάνω από 200.000 χιλιόμετρα. Κανείς δεν μπορεί να ξέρει, καθώς στη σημερινή παγκόσμια καταναλωτική κοινωνία δεν κρατάει κανείς τις μοτοσυκλέτες τόσα χιλιόμετρα για να τις δει να γερνάνε και να πεθαίνουν.

Δεν είναι η χρονολογία το μοναδικό κριτήριο παλαιότητας
Αυτή η εικόνα φαίνεται να αλλάζει τα τελευταία χρόνια. Μια ματιά γύρω μας αρκεί για να καταλάβει κανείς, πως περιμένουμε πλέον πολύ περισσότερα από τις μοτοσυκλέτες μας και συνεχίζουμε να τα θεωρούμε καινούργια ακόμα και όταν διανύουν την δεύτερη δεκαετία της ζωής τους. Ίσως δεν παλιώνουν, αλλά κάτι έχει αλλάξει. Αν τα χρόνια δεν είναι το κριτήριο παλαιότητας, τότε μήπως είναι η τεχνολογία που κουβαλούν ή μήπως τα χιλιόμετρα που έχουν διανύσει; Κάποιοι θεωρούν σύγχρονη μια μοτοσυκλέτα επειδή έχει traction control. Και αυτό παρότι τα τελευταία χρόνια δεν άλλαξε μόνο η τεχνολογία, αλλά και η φιλοσοφία, η κατανάλωση, οι ρύποι και η αξιοπιστία.

Όταν την φροντίζεις σωστά δεν παλιώνει ποτέ
Υπάρχουν και εκείνοι που υποστηρίζουν ότι όσο μια μοτοσυκλέτα συντηρείται και λειτουργεί σωστά και δείχνει όπως όταν πρωτοαγοράστηκε, παραμένει καινούργια και άρα δεν τίθεται θέμα αλλαγής λόγω παλαιότητας. Σαφώς η συντήρηση είναι μεγάλο μέρος του πως κρίνουμε μια μοτοσυκλέτα αν είναι παλιά ή καινούργια, μπορεί όμως να ανταγωνιστεί σε κατανάλωση, ασφάλεια και ρύπους ένα μοντέρνο μοντέλο επειδή είναι καλά συντηρημένη; 


Εσείς τι λέτε; Ποιο είναι το κριτήριο με το οποίο θεωρείτε ότι μια μοτοσυκλέτα πάλιωσε; Είναι η ηλικία, έτσι στεγνά ένας αριθμός; Η τεχνολογία, αν ακολουθεί τις σημερινές τάσεις ή αν ανήκει σε άλλη εποχή; Η συντήρηση, αν είναι άψογη ή πλημμελής; 

 
  • Μητσελης κωστας

    Εγώ προσωπικά πιστεύω δίχως να θελω να θίξω κανέναν. Ότι είναι θέμα χρήσεις και συντήρησης.και μια μοτοσυκλέτα δεν παλιώνει ποτε . Εξου και τα παμπάλαια μοντέλα που τα βλέπουμε κατά καιρούς στους δρόμους

      8
  • Κώστας Δ

    Ένα έχω να πω , τα HONDA δεν παλιώνουν ποτέ ...(κάτοχος καρμπυρατεράτου CBR1100XX 98) Για τα υπόλοιπα νομίζω οτι είναι αυτές οι μικρές συχνές μικρές βλάβες που αρχίζουν κάποια στιγμή και μας ταλαιπωρούν ( Λαμπάκια , λαδάκια , τριξίματα ανταλλακτικά που δεν υπάρχουν κλπ) και καταλήγουν να μην την εμπιστευόμαστε για μεγάλες αποστάσεις . Τότε συνειδητοποιούμε οτι η μηχανή είναι παλιά . Σε ορισμένες περιπτώσεις η κατανάλωση σε σχέση με τις καινούριες . Οι σύγχρονες μοτοσυκλέτες είναι όλες σχεδόν καλές και δυνατές μετά το 1993-94 ,επομένως δεν είναι τόσο θέμα επιδόσεων ή κρατήματος . Σε κάθε περίπτωση οι μοτοσυκλέτες παραμένουν αντικείμενα πόθου , ονείρων και αγάπης όσο παλιές αν είναι .

      4
  • ΓΙΩΡΓΟΣ

    Αν μια μοτοσυκλέτα την προσέχουμε και υποστηρίζεται σωστά και από την αντιπροσωπεία και το εργοστάσιο τότε θα περάσουν πάρα πολλά χρόνια μέχρι να παλιώσει. Αυτή άλλωστε είναι και η διαφορά των μοτοσυκλετών των γνωστών εταιριών από κάποιες συνήθως κινέζικης προέλευσης. Η διαφορά στην ποιότητα, η υποστήριξη και η επάρκεια ανταλλακτικών σε βάθος χρόνου.

      5