Ποιες είναι οι τάσεις στην αγορά μοτοσυκλέτας;

Ποιες είναι οι τάσεις στην αγορά μοτοσυκλέτας;

Μόδα είναι και γυρίζει; Scooter, ηλεκτρικά, adventure, sport, naked, classic, touring και παπιά. Οι επιλογές είναι πλέον περισσότερες από ποτέ, όμως ποιες κατηγορίες προσελκύουν σήμερα τους αναβάτες;

Οι τάσεις στην αγορά μοτοσυκλέτας όπως και σε όλες τις αγορές ποτέ δεν ήταν σταθερές. Πριν μερικά χρόνια οι δρόμοι των πόλεων ήταν γεμάτοι με παπιά, τα superbikes βασίλευαν από τις πίστες μέχρι τις καφετέριες και τα on – off 400 κυβικών ταξίδευαν μέχρι την άλλη άκρη της Ελλάδας. Η μόδα των Supermotard έκανε σχεδόν κάθε εταιρία να έχει και από ένα τέτοιο μοντέλο στη γκάμα της, ακριβώς όπως έγινε και με τα ρετρό. Τα scooter ήρθαν για να μείνουν παραγκωνίζοντας κάθε άλλο δίτροχο στις πόλεις, ενώ στις μοτοσυκλέτες η κατηγορία των Adventure απέδειξε ότι μπορεί να προσφέρει όλα όσα ζητά ο μέσος αναβάτης και όχι μόνο, ανατρέποντας τη φράση μόδα είναι και γυρίζει.

Crossover scooter, touring αέρας στα Adventure και sport μοτοσυκλέτες για όλους


Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Οι εταιρίες μπορεί σε έναν μεγάλο βαθμό να δημιουργούν τις τάσεις, ακολουθούν όμως και τις προτιμήσεις των αναβατών. Μεγάλο ενδιαφέρον λοιπόν παρουσιάζουν τα crossover scooter σε όλες τις κατηγορίες κυβισμού, κάτι που ξεκίνησε η Honda με το X-ADV και πλέον ακολουθούν όλο και περισσότερες εταιρίες. Δείχνει να γίνεται γρήγορα μόδα και αυτό σίγουρα θα ωφελήσει και τη χώρα μας, που έχει πρόσφορο έδαφος για την εξάπλωση της νέας κατηγορίας.
Οι adventure  μοτοσυκλέτες συνεχίζουν την εξάπλωσή τους και αποκτούν όλο και περισσότερα touring στοιχεία,  αποδεικνύοντας  ότι πολλοί αναβάτες θέλουν πλέον μια μοτοσυκλέτα στο γκαράζ για να μετακινούνται στην πόλη αλλά και στο ταξίδι.  Τα Superbikes πλησίασαν περισσότερο από ποτέ τις μοτοσυκλέτες Moto GP, τα 600αρια supersport εξαφανίστηκαν και το κενό που άφησαν έρχονται να καλύψουν τα λιγότερο σκληροπυρηνικά μεσαία sport μοντέλα που ανασταίνονται για τη νέα χρονιά, καθώς το κόστος απόλαυσης – χρημάτων κάνει τη ζυγαριά να ισορροπεί.
Όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση που στην αυτοκινητοβιομηχανία ανθίζει τον τελευταίο καιρό, στο χώρο της μοτοσυκλέτας βλέπουμε πιο επιφυλακτικές κινήσεις, αφού οι μεγάλες εταιρίες κρατούν ακόμη κρυφά τα χαρτιά τους παρότι είναι σχεδόν σίγουρο ότι αργά η γρήγορα θα ακολουθήσουν. Από την άλλη, οι κατασκευαστές της Κίνας κάνουν full επίθεση, συνεχίζοντας να κλείνουν την ψαλίδα που τους χωρίζει από τους Ιάπωνες-Ευρωπαίους.

Προσιτές μοτοσυκλέτες, πανάκριβες εκδόσεις περιορισμένης παραγωγής αλλά και πλούσιες εκδόσεις


Παρότι οι τιμές των μοτοσυκλετών έχουν αυξηθεί όπως άλλωστε συμβαίνει σε όλους τους κλάδους, πολλές είναι οι εταιρίες που προσφέρουν οικονομικές λύσεις κερδίζοντας έτσι την αποδοχή του κοινού. Κακά τα ψέματα, δεν μπορούν όλοι  να αποκτήσουν μεγάλες και ακριβές μοτοσυκλέτες. Πλέον είναι παραπάνω από σαφής η στροφή στους μικρότερους κυβισμούς με μοντέλα που δανείζονται την απαραίτητη αίγλη από τους οικογενειακούς δεσμούς των μεγαλύτερων αδερφών τους, αλλά είναι πιο προσιτά για τον μέσο αναβάτη. Το κοινό έχει στραφεί στις πραγματικές του ανάγκες, και αυτό αποτυπώνεται φυσικά και στους πίνακες ταξινομήσεων όπου οι μεσαίες κατηγορίες πρωταγωνιστούν.
Σε αντίθεση όμως με τα παραπάνω βλέπουμε και ένα άλλο φαινόμενο το τελευταίο διάστημα. Οι αναβάτες που αγοράζουν μοτοσυκλέτες μεγαλύτερων κατηγοριών  επιλέγουν αποκλειστικά τα πλουσιότερα πακέτα εξοπλισμού, ενώ οι εκδόσεις περιορισμένης παραγωγής από τις premium εταιρίες πληθαίνουν συνεχώς σε κάθε κατηγορία, αποδεικνύοντας ότι η αγορά κινείται σε δύο ταχύτητες, αφού η αξία τους μπορεί να ξεπερνά κατά πολύ τη βασική έκδοση. Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότερες από αυτές ξεπουλούν λίγα λεπτά μετά την παρουσίαση τους ανεξάρτητα την τιμή τους.
 
  • Τα Adventure μοντέλα απέδειξαν ότι μπορούν να προσφέρουν όλα όσα ζητά ο μέσος αναβάτης.
  • Η νέα τάση θέλει crossover scooter, touring αέρα στα adventure και προσιτές sport μοτοσυκλέτες.
  • Στις μεγάλες κατηγορίες οι αναβάτες επιλέγουν μόνο τις πλούσιες εκδόσεις.
  • Η Κίνα κάνει full επίθεση στα ηλεκτρικά και όχι μόνο.
Τι πιστεύεις ότι επηρεάζει τις προτιμήσεις των αναβατών;