Όρια ταχύτητας: Μέτρο προστασίας ή εισπρακτικό μέσο;

Όρια ταχύτητας: Μέτρο προστασίας ή εισπρακτικό μέσο;

Πόση σημασία δίνετε στα όρια ταχύτητας; Τα υπακούτε τυφλά ή μήπως τα έχετε τελείως γραμμένα; Και τελικά, πόση σημασία έχουν;

Η ταχύτητα είναι η πρώτη αιτία θανατηφόρων τροχαίων σε όλη την Ευρώπη. Με αυτό το δεδομένο θα έλεγε κανείς πως το όριο ταχύτητας είναι ο απόλυτος νόμος, η μία και μοναδική πινακίδα που πρέπει να υπακούμε τυφλά. Και στην Ευρώπη αυτό ισχύει. Στην Ελλάδα όμως;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Το ξέρατε ότι το όριο ταχύτητας στο αστικό δίκτυο είναι βασικά 50 χλμ./ώρα; Και όμως, μια ματιά γύρω σας είναι αρκετή για να καταλάβετε πως ακόμη και μέσα στα στενά πολλοί οδηγοί πάνε πιο γρήγορα, εμφανώς αγνοώντας το όριο ή απλά αψηφώντας το. Σε χώρες όπως η Αγγλία, τα όρια στις πόλεις μειώνονται από τα 40 στα 30 χλμ./ώρα, ενώ πλέον η τιμωρία των οδηγών γίνεται από το 1 χλμ./ώρα πάνω από το όριο, ενώ παλιότερα υπήρχε ένα 10% χαλαρότητας. Όμως το 1 χλμ./ώρα είναι διαφορά ικανή να σκοτώσει. Αρκεί να καταλάβει κανείς πως εκεί που θα σταματούσε ένα αυτοκίνητο με 40χλμ./ώρα, ένα άλλο με 41χλμ/ώρα ακόμη κινείται με 10 χλμ./ώρα. Η διαφορά είναι μεγάλη, ειδικά αν η σύγκρουση είναι με πεζό, οπότε και μπορεί να είναι μοιραία.

Όμως αυτά ακούγονται ψιλά γράμματα σε μία χώρα όπου τα όρια ταχύτητας έχουν μάλλον διακοσμητικό χαρακτήρα. Πολλοί θα πουν πως τοποθετούνται χωρίς ιδιαίτερη μελέτη, και συχνά είναι παράλογα χαμηλά. Δεν βοηθάνε και οι φήμες για μειωμένα όρια σε αυτοκινητοδρόμους με στόχο την σύλληψη παραβατών για να κόβονται πρόστιμα. Αλλη μία φήμη είναι ότι σε αυτοκινητοδρόμους τα όρια μπαίνουν χαμηλά ώστε να μπορούν οι διαφημιστικές πινακίδες να τοποθετούνται πιο κοντά στην άσφαλτο. Και η λίστα με θεωρίες γιατί τα όρια είναι λάθος μεγαλώνει.

Αλήθεια είναι πως στην Ελλάδα δεν υπάρχει διαφάνεια ως προς το πως και ποιος αποφασίζει τα όρια, δεν υπάρχουν στατιστικές για τους δρόμους που τοποθετούνται, δεν υπάρχουν νούμερα που να υποστηρίζουν μια απόφαση. Αλήθεια είναι επίσης πως ακολουθώντας τα όρια ταχύτητας τυφλά μπορεί να γίνεις πιο επικίνδυνος, ειδικά όταν στη μέση της εθνικής οδού θα βρει κανείς όρια χαμηλά ως και 20 χλμ./ώρα, γιατί απλά αυτή η πινακίδα βρέθηκε εκείνη τη στιγμή για να συνετίσει τους οδηγούς ως προς τον κίνδυνο. Το ίδιο ισχύει με πολύ χαμηλά όρια πριν από στροφές, σε δρόμους με όριο 80 που ξαφνικά κατεβαίνει στα 30. Οπότε και αγνοείται.

Εσείς τι λέτε; Τι πρέπει να κάνουμε για να έχουμε όρια που σεβόμαστε χωρίς αντιρρήσεις, όρια που δεν σηκώνουν αμφιβολία, όρια που τελικά εφαρμόζονται και σώζουν ζωές;
 
 

  • terry

    ΠΛΗ ΚΑΙ ΣΩΣΤΗ αναπροσαρμογή χρειάζεται κυρίως προς τα επάνω ενώ σε μερικά επικίνδυνα σημεία πρέπει να προσαρμόζεται προς τα κάτω για όσο ο δρόμος είναι επικίνδυνος. Επίσης πρέπει να απομακρυνθούν άμεσα όλες οι πινακίδες που έχουν παρατηθεί μετά από έργα ή πριν από έργα στους δρόμους και θέτουν όρια που μόνο γελοία μπορούν να χαρακτηριστούν. (Δείτε τις πινακίδες λίγο πριν τα διόδια της Ελευσίνας με κατεύθυνση την Αθήνα). Ο λόγος που δεν τηρούμε συνήθως τα όρια είναι ότι είναι τόσο εκτός τόπου και χρόνου ώστε να θεωρούμε ότι αν πάμε σύμφωνα με αυτά θα προκαλέσουμε ατύχημα με συνέπεια να έχουμε μάθει να μην υπακούμε στις πινακίδες.

     
  • ΓιαννηςΜ

    Η χώρα που γέννησε τα αυτοκίνητα ευρείας παραγωγής ειναι η Αμερική,η οποία είναι και χώρα με απλετους αυτοκινητόδρομους....Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν πρώτα απ' όλα να πουλάνε εκεί.....μάντεψε τι όρια έχει.......

      2
  • ΜΙΧΑΗΛ

    ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΓΕΛΙΑ, ΑΛΛΑ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΨΙΝ ΤΟΥΣ ΤΑ ΚΟΥΛΑΔΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΓΙΑΓΙΑΔΕΣ ΠΟΥ ΠΗΡΑΝ ΔΙΠΛΩΜΑ ΣΤΑ 80 (ΕΠΕΙΔΗ Ο ΠΑΠΠΟΥΣ ΕΠΑΘΕ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟ).

     
  • ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ

    ψαχνουμε ψυλλους στ αχυρα....!!!!! Οι περισσοτεροι δρομοι στην χωρα μας εχουν κακιστη κατασκευη, κακιστη εωσ και παραλογη σημανση και ανυπαρκτη συντηρηση. Κανεις υηπευθνος δεν καθισε ποτε εωσ σημερα να συσκευθει με τους ειδικους και να καταληξουν στην σημανση και στα ορια ταχυτητας που πρεπει να τεθουν σε ολες τις οδους(Εθνικες και Επαρχιακες).. Ολα γονονται στο....ποδαρι, οπως λεει ο λαος. Η γνωμη μου ειναι πως πρεπει πλεον μονοι μας για την ασφαλεια μας να θετουμε ορια αναλογα με την κατασταση της οδου και το κυκλοφοριακο βαρος που δεχεται η συγκεκρομενη οδος και παντα οδηγηση με πολλη ΠΡΟΣΟΧΗ !!!!!! ΓΙΑ ΝΑ ΖΗΣΟΥΜΕ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ.......

      2