Είναι η οικονομική δυσχέρεια λόγος αμέλειας αλλαγής λαδιού;

Η συντήρηση της μοτοσυκλέτας μπορεί να έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα εξαιτίας των οικονομικών δυσχερειών, όμως δεν πρέπει να αμελούμε την έγκαιρη αντικατάσταση τουλάχιστον του λιπαντικού καθώς αυτό θα σώσει τον κινητήρας μας.

Αν ένα ακαθάριστο φίλτρο αέρα ή τα πολυκαιρισμένα μπουζί προκαλούν μείωση της απόδοσης του κινητήρα, εύλογα γεννιέται η απορία τι θα μπορούσε να συμβεί στην περίπτωση που το λάδι είναι παλιό ή λιγότερο από το επιτρεπόμενο. Μπορεί σε ένα τυπικό σέρβις, η αντικατάσταση των αναλώσιμων μαζί με το κόστος της εργασίας να κοστίζουν αρκετά, αυτό όμως δεν αποτελεί δικαιολογία ώστε να κυκλοφορούμε την μοτοσυκλέτα μας  λίγο ή με χρησιμοποιημένο για πολλά χιλιόμετρα λάδι.

Το λιπαντικό μειώνει τις τριβές και βοηθάει στην απαγωγή θερμότητας από τον κινητήρα

Το λάδι έχει δύο κύριες λειτουργίες. Η πρώτη είναι η λίπανση, η μείωση δηλαδή των τριβών ανάμεσα στα κινούμενα μέρη του κινητήρα. Αυτό συμβαίνει ως εξής: Το λάδι δημιουργεί ένα φιλμ το οποίο εισέρχεται ανάμεσα στις δύο επιφάνειες και τους επιτρέπει να κινούνται χωρίς να έρχονται στην ουσία σε επαφή μεταξύ τους. Η δεύτερη αφορά την απαγωγή θερμότητας από τον κινητήρα. Το λάδι με την ρευστή του ιδιότητα, περνάει πάνω από ζεστές επιφάνειες και επιμερίζεται με την απαγωγή θερμοκρασιών. Λειτουργεί στην ουσία σαν τον αέρα που φυσάμε ώστε να κρυώσουμε ένα καυτό φαγητό. Ο ρόλος του αυτός είναι πολύ σημαντικός για την μακροζωία του κινητήρα.

Η εξέλιξη στην τεχνολογία δεν κάνει τα λάδια αθάνατα

Τα λιπαντικά έχουν αλλάξει πολύ με την πάροδο των ετών και η εξέλιξή τους είναι ραγδαία, σε σημείο που οι περισσότερες μοτοσυκλέτες εκμεταλλεύονται τα εκπληκτικά χαρακτηριστικά λειτουργίας των νέων λιπαντικών για περισσότερα χιλιόμετρα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Αυτό δεν σημαίνει ότι μετά από αυτά τα χιλιόμετρα το λάδι μπορεί να αντέξει περισσότερο. Ειδικά στις μέρες μας που η συντήρηση έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα, το λάδι πρέπει να αντικαθίσταται με θρησκευτική ευλάβεια.  

Η έγκαιρη αντικατάσταση λαδιού σώζει τον κινητήρα

Το λιπαντικό πρέπει να βρίσκεται σε ιδανική κατάσταση ώστε η σύνθεσή του να μπορεί να αντέξει τις θερμοκρασίες λειτουργίας του κινητήρα. Η εναλλαγή κρύου ζέστης διασπά σιγά-σιγά τα συστατικά του λαδιού που το κάνουν να διατηρεί τα χαρακτηριστικά του και σε συνδυασμό με τις προσμίξεις από τον θάλαμο καύσης, τον οποίο καθαρίζει το λιπαντικό, προκαλούν το μαύρισμα του λαδιού και την αλλοίωση των χαρακτηριστικών του και χρήζει αντικατάστασης. Ακόμα περισσότερο σε κινητήρες με μεγάλη ιπποδύναμη ή βελτιωμένους, όπου η ανεπαρκής λίπανση συνοδεύεται από καταστροφικά συνήθως αποτελέσματα. 

Μην αμελείς την αλλαγή  γιατί το λάδι είναι το σημαντικότερο αναλώσιμο

Μπορεί λοιπόν τα λιπαντικά να έχουν εξελιχθεί απίστευτα τα τελευταία  χρόνια, το ίδιο όμως έχουν κάνει και οι κινητήρες. Από τη μία οι αυξημένες ιπποδυνάμεις και τα απαιτητικά σε λίπανση μοτέρ,  κάνουν τη σημασία του λαδιού σήμερα τεράστια. Δε μπορεί δηλαδή κανείς να επαναπαυθεί στην «τεχνολογία» των λιπαντικών, γιατί ο κινητήρας εξαρτάται σήμερα περισσότερο από ποτέ από την ποιότητα, και άρα την κατάστασή τους. Το λάδι είναι το πιο σημαντικό αναλώσιμο με άμεση επίπτωση στην υγεία του κινητήρα. 

Εσείς ασχολείστε τουλάχιστον με την αλλαγή λιπαντικού στα διαστήματα του κατασκευαστή; Μήπως η αδυναμία συντήρησης θα πρέπει τουλάχιστον να ξεπεραστεί στο θέμα του λιπαντικού; Δεν είναι μεγάλο το ρίσκο για ζημιά στον κινητήρα αν το αμελήσετε;