• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Μοτοσικλέτα, μια φλόγα που αργοσβήνει

 

Η νομοθεσία που διέπει την κυκλοφορία και κατοχή μιας μοτοσικλέτας αποτελεί τροχοπέδη στην είσοδο νέων αναβατών στο μαγικό χώρο του δικύκλου. Και όμως η πολιτεία κάνει ότι μπορεί ώστε να μην αλλάξει τίποτα!

Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι αποτελεί μέρος κάποιου άλυτου γρίφου, ο τρόπος με τον οποίο μεταχειρίζεται η πολιτεία την μοτοσικλέτα. Τα παραδείγματα είναι πολλά και μια απλή παρατήρηση στην νομοθεσία που τη διέπει , συγκριτικά πάντα με άλλα ιδιωτικά μέσα μεταφοράς,  δείχνει ότι υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά.
 
Σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο, με τη συμπλήρωση του 18ου έτους,  μπορείς πλέον να δώσεις εξετάσεις για την απόκτηση άδεια οδήγησης αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας. Ένα θέμα που έχουμε τονίσει είναι, ότι ενώ στο αυτοκίνητο δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός σε κυβισμό και ιπποδύναμη, στη μοτοσικλέτα σύμφωνα με τις διατάξεις , σου επιτρέπεται να οδηγείς μέχρι 125 κυβικά εκατοστά. Θα πει κανείς ότι όλα γίνονται με γνώμονα την ασφάλεια και εν μέρει έχει δίκιο, όμως με ποια ακριβώς διαδικασία υπολογίζεται το επίπεδο επικινδυνότητας ανάμεσα σε μοτοσικλέτα και αυτοκίνητο;

Ένας 18-χρονος μπορεί δυνητικά να αγοράσει αυτοκίνητο από την επομένη κιόλας μέρα ακόμα και αν έχει 300 ίππους, ενώ θα πρέπει να αρκεστεί σε ένα 125άρι μηχανάκι αν επιλέξει να αγοράσει μοτοσικλέτα. Μήπως όταν βρίσκεσαι σε αυτοκίνητο θεωρείσαι πιο ώριμος , την ώρα που στην μοτοσικλέτα είσαι λιγότερος σκεπτόμενος και περισσότερο επικίνδυνος;

Ας το προχωρήσουμε όμως λίγο παρακάτω. Όπως λέει ο θυμόσοφος λαός, είναι να μην γίνει η αρχή. Αφορμή για το συγκεκριμένο σχόλιο είναι τα ηλεκτρικά πατίνια τα οποία ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια το τελευταίο διάστημα, σε πλατείες, δρόμους, μέχρι και σε κεντρικές λεωφόρους, είτε από εταιρίες που τα ενοικιάζουν έναντι αντιτίμου σε όσους θέλουν να διευκολυνθούν, είτε από ιδιώτες για ιδία χρήση που θέλουν να αποτάξουν από πάνω τους τον βραχνά τους κόστους των καυσίμων.
 
Όχι  φυσικά δεν έχουμε κάτι προσωπικό με τα συμπαθέστατα αυτά μεταφορικά μέσα απλά η απουσία νομοθετικού πλαισίου τα καθιστά άκρως επικίνδυνα. Όμως και σε αυτή την περίπτωση  η πολιτεία αδιαφορεί κάνοντας τα στραβά μάτια. Μπορεί δηλαδή οποιοσδήποτε θελήσει, χωρίς καν να έχει πρότερη εμπειρία όχι μόνο σε μοτοσικλέτα ή πατίνι αλλά ίσως και σε ποδήλατο, να βρεθεί να οδηγεί , ελλείψει ποδηλατόδρομων, ανάμεσα σε μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα στο δρόμο. Η τελική του ταχύτητα είναι 25 χλμ./ώρα, ενώ τα πιο δυνατά μπορούν να φτάσουν μέχρι τα 50 χλμ./ώρα. Και δεν απαιτείται δίπλωμα οδήγησης. Υπενθυμίζουμε ότι για 50άρι μηχανάκι θα χρειαστεί κάποιος άδεια από την τροχαία. Όλα αυτά, την ώρα που στην Ευρώπη υπάρχουν χώρες που σου επιτρέπουν να οδηγείς μοτοσικλέτα 125 κυβικών, αρκεί να έχεις δίπλωμα αυτοκινήτου.

Έτσι, ο αριθμός των μοτοσικλετιστών συρρικνώνεται χρόνο με το χρόνο, και ο ηλικιακός μέσος όρος των αναβατών γερνάει. Το νομοθετικό πλαίσιο πρέπει να βελτιωθεί ώστε να δοθούν κίνητρα σε νέους αναβάτες και να σταματήσει ο κόσμος να απομακρύνεται από το χώρο της μοτοσικλέτας.
 
Εσείς τι λέτε; Τι φταίει και τι πρέπει να αλλάξει; Γιατί δεν μπαίνουν οι νέοι στο χώρο της μοτοσικλέτας;
 
 
 

 
  • Kostas

    Είχε ακουστεί ότι θα μπορούν οι κάτοχοι διπλώματος αυτοκινήτων να μπορούν να οδηγούν μέχρι 125 cc. Τι έγινε; Προχώρησε τίποτα; Πάντως, η αλήθεια είναι ότι στα αυτοκίνητα έπρεπε όντως να γίνει διαχωρισμός σε ισχύς όπως στις μοτοσυκλέτες. Όσο να'ναι για να οδηγήσεις αυτοκίνητο 250 ίππων, θέλει μεγάλη οδηγική εμπειρία. Ευτυχώς, που οι τιμές τέτοιων αυτοκινήτων είναι απαγορευτικές για τους επιτήδειους, γιατί θα βλέπαμε και πολλούς επικήδειους μαζί με κολώνες της ΔΕΗ αντί για στεφάνια. Σε πολλούς έφυγε η μαγκιά με τέτοια αυτοκίνητα. Όσοι έχετε οδηγήσει τέτοια αυτοκίνητα έστω σε πίστες ή test drive, διαπιστώσατε ήδη ότι δεν έχουν καμία σχέση με τους συμβατικούς τετραροδους κουβάδες. 1) Να δίνεται η δυνατότητα οδήγησης μοτοσυκλέτας μέχρι 125 cc με δίπλωμα αυτοκινήτου, έστω μόνο αυτόματο αφού περάσουν 10 χρόνια με το δίπλωμα αυτοκινήτου (είναι και πιο ώριμοι και μεγαλύτερο target group) 2) Δυνατότητα άδειας οδήγησης αυτόματης μοτοσυκλέτας μέχρι 250 cc αφού ειναι ήδη κάτοχος διπλώματος της 1 περίπτωσης και αφού έχουν περάσει 15 χρόνια ως κάτοχοι διπλώματος αυτοκινήτου. Νομίζω πως αυτά τα 2 είναι αρκετά γιατί καλύπτουν ένα ευρύ αγοραστικό κοινό που συνδυάζει ωριμότητα και αποσυμφόρηση των μεγάλων πόλεων από τα αυτοκίνητα. Τονίζω τα αυτόματα γιατι με το μηχανικό κιβώτιο θέλει εξάσκηση και αρα μαθήματα. Αλλά θα το αφήσουν τα "σκυλιά" έμποροι αυτοκινήτων;

      1
  • Angelos

    αφου τα νεα παιδια ειναι παθιασμενα με τους η/υ , και τα σοσιαλ μιντια , σιγα μην εχουν ορεξη για μοτο ........

      1
  • Ηλίας ΓΑΙΤΑΝΑΡΗΣ

    Δεν νομίζω ότι φταίει ο νόμος είναι το λιγότερο το πρώτο πράγμα που φταίει είναι ότι δεν υπάρχει παιδεία στον Έλληνα οδηγό ρισκάρεις κάθε μέρα την ζωή σου για μια βόλτα η για να πας στην δουλειά σου και δεύτερον για να πάρεις μια σοβαρή μηχανή θέλει να βάλεις πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη άσε τον εξοπλισμό που ακόμη έχουμε φόρο πολυτελείας στο κράνος!( Αν και είπαν θα το μειώσουν ). Τώρα άμα βάλουμε και τους δρόμους που είναι χάλια μέσα στην εξίσωση απορώ και εγώ ακόμη γιατί καβαλάω ακόμη ...

      1
  • Γιάννης

    Οταν η μεση τιμη μιας μεσαιας μοτοσυκλετας φτανει την τιμη ενος μικρου αυτοκινητου και οταν ο μεσος μισθος ενος νεου παιδιου ειναι Βουλγαριας, πιστευω οτι η δεν θα αγορασει τιποτα (το πιο πιθανο) η θα προτιμησει το αυτοκινητο.

      4
  • Greg

    Πιστεύω πως θα έπρεπε να είναι υποχρεωτική η απόκτηση διπλώματος δίκυκλου οχήματος απ όλους τους ενδιαφερόμενους νέους οδηγούς μόνο και μόνο για να μάθουν όλοι οδηγική ταπεινότητα. ...κι άμα του αρέσει ας πάρει και μια μότο

      1
  • Καπελλας Ιωάννης

    Αν δεν τολμω να ανεβω σε δυο τροχους γιατι φοβάμαι,αυτοματος κρινω με εμπαθεια αυτους που το κανουν.Επισης οι γωνεις που ήδη οδηγούν μοτοσικλετα με γνώμονα το κελυφος του αυγού που θελουν να εσωκλειουν αιωνια τα παιδια τους το αποκλειουν και το αποτρεπουν.

     
  • Νίκος Γεωργίου

    Κλασσικό στερεότυπο. Αυτή η τόσο όμορφη αίσθηση ελευθερίας που δίνει η μοτοσυκλέτα δεν αρέσει στο κατεστημένο. Ο μοτοσικλετιστής δεν "κοπαδιάζεται" το ίδιο εύκολα όπως ο οδηγός αυτοκινήτου. Είναι ρε φίλε πιο ανεξάρτητο πνεύμα κι αυτό ή εξουσία δεν το θέλει. Και μπόλικη ζήλεια φυσικά. Ξέρεις τι είναι να χρωστάς και της μιχαλούς για το πανάκριβο γυαλιστερό κονσερβοκούτι σου των όσων θέλεις μουλαριών, και ενώ είσαι με τα νεύρα τσατάλια και περιμένεις σε ατέλειωτη ουρά να περνάν οι μοτοσυκλέτες από δίπλα σου με τους αναβάτες τους χαλαρούς και ωραίους. Καταπράσινος γίνεσαι, για όλα σου φταίνε οι μοτοσυκλέτες. Υπάρχουν κι άλλοι λόγοι με μικρότερη συμμετοχή. Ας μην σας κουράσω όμως αλλο. Ευχαριστώ και γειά

      14
  • Κ

    Τί νά πω; Όλοι έχουν δίκιο, αλλά τό παράξενο είναι ότι ξαφνικά τα τελευταία χρόνια άρχισαν νά υπάρχουν καί οι ανάλογες μοτό σέ θέμα κυβισμού πού νά συνηγορούν με τό πλαίσιο τής νομοθεσίας. Μπορεί νά είναι τυχαίο, αλλά τό κομμάτι τού κυβισμού έχει γίνει ότι θέλεις. Σε λίγο καιρό ανά 50 κυβικά θά βγάζουν και μια τροποποίηση ενός γνωστού τύπου μηχανής. Τά παράδειγματα είναι αρκετά. Αυτό με βάζει σέ σκέψεις για τα πια συμφέροντα μπορεί νά καλύπτουν αρκετές αλλαγές στη νομοθεσία.

     
  • Panos

    Το πρόβλημα δεν είναι η νομοθεσία αλλά η βαριά φορολογία και η πολιτική των εταιριών που έχουν φτάσει να είναι οι μοτοσυκλετες πανάκριβες τόσο στην αγορά όσο και στην συντήρηση τους.. Μια απλή αναζήτηση στους καταλόγους ανταλλακτικών και αξεσουάρ των αντιπροσωπείων θα κανει και τον πιο καλόπροαιρετο να φρίξει. Όταν ένα απλό αυτοκόλλητο έχει 20 ευρω δεν χρειάζεται να πούμε τίποτα άλλο. Μοιραία λοιπόν οι νέοι αλλά και οι μεγαλυτεροι με μικρότερο εισόδημα να στραφούν στα πιο οικονομικα και πρακτικά σκούτερ η παπια. Μην ψάχνουμε για δράκους στο παραμυθι. Ας είμαστε ρεαλιστες

      22
  • Tasos

    Κατ αρχην ειναι εγκληματικη αμελεια το να επιτρεπονται τα ηλεκτρικα σκουτερ να κυκλοφορουν στους δρομους, βεβαια ισως θα επρεπε να απαγορευονται και τα ποδηλατα. Τα 50cc, που εγραψε καποιος πιο πανω, που σαφως δεν ειναι αρκετα ταχυτερα απο τα πατινια, βγαζουν πλεον διπλωμα μεσω σχολων οπως και οι μοτοσυκλετες και φυσικα με το " αναλογο " αντιτιμο. Σαφως και υα επρεπε να μπορουν να βγαλουν διπλωμα οι νεοι απο τα 18 για οτι μοτοσυκλετα θελουν, καθοσον τωρα γινονται περισσοτεροι οι παρανομοι. Οι μεταχειρισμενες καλες μοτοσυκλετες πωλουνται πλεον πολυ φθηνα. Οπως προανεφερε ενας νεαρος πιο πανω. Πολλοι ειναι αυτοι που εχουν 2 μοτοσυκλετες, τη "νομιμη" για το διπλωμα που κατεχουν και την "παρανομη" μεγαλυτερη. Το θεμα ασφαλειας ειναι στο μυαλο του καθενος και οχι στην κρατικη παιδεια. Συμφωνω σαφως στην χρηση προστατευτικων μεσων, που θα επρεπε να διατιθενται σε χαμηλοτερες τιμες, ομως δεν ειναι αυτα που θα μας σωσουν παντα. Μου φαινεται εισπρακτικο το μετρο και οχι θεμα ασφαλειας, μακαρι να κανω καθος. Ειμαι 48 ετων, οδηγω με διπλωμα αυτοκινητο και μηχανη απο τα 19 μου. Παντα ειχα και τα δυο και μηχανες σε μεγαλα κυβικα. Τελος να πω οτι η ικανοτητα οδηγησης της μοτοσυκλετας δεν αποκτιεται με την αποκτιση διπλωματος, ουτε βεβαια και του αυτοκινητου.

      5
  • Σπυρος

    Ας ξεκινησουμε με το συμφωνω. Εδω ξεκιναμε... ειμαι 20 χρονων σπουδαζω 80 χλμ. Μακρια απο τον τοπο κατοικιας μου, βγαζω α2 διπλωμα σε λιγο καιρο και εχω μια ZX9R το οτι καποιοι λετε πως οι μηχανες ειναι ακριβες ε λοιπον δεν ειναι με 2-3 χιλιαρικα παιρνεις μηχαναρες ασχετο αυτο αλλα το αναφερω το θεμα ειναι οτι εγω ας πουμε πρεπει να περιμενω μεχρι τα 22 για να παρω την μηχανη επιτελους. Το προβλημα ποιο ειναι εγω τωρα λεφτα για δευτερη μηχανη δεν εχω για να συμβαδιζει με το α2 και δεν σκοπευω να πουλησω zx9r δεν μου παει η καρδια να κανω κατι τετοιο αφου υπηρχε και υπαρχει γιατι να μην με αφηνουν ας πουμε να την παρω με υψηλοτερα προστιμα τουλαχιστον γιατι πρεπει να περιμενω στα 22 ενω εγω τωρα την εχω αναγκη, γιατι καποιος που ειναι 24 ειναι και καλα πιο ωριμος απο εμενα και μπορει να δωσει κατευθειαν για απεριορστο χωρις να χρειαζεται να εχει εμπειρια στο παρελθον; Το βρισκω παρα πολυ αδικο γιατι τα 20 να μην ειναι αρκετα συνεχεια βλεπω για παιδια που πιανει η αστυνομια με μηχανη χωρις διπλωμα μα οταν δεν τους αφηνεις και δεν τους βοηθας λιγο τι θα κανουν αν το εχουν αναγκη. Εδω δεν ειναι Γερμανια,Αγγλια που εκει υπαρχει εξτρα χρημα και ειναι πιο ευκολο να αγορασεις μια μηχανη που να συμβαδιζει με το διπλωμα σου δεν εχω θεμα για 250cc κανω μαθημα με honda bros(restricted μονο για σχολες οδηγων αλλο και αυτο) και μου ειναι υπεροχη πολυ καλη μηχανη αλλα δεν μπορω να πουλησω zx9r δεν δεν δεν... προτιμω να περιμενω και ας την εχω αναγκη. Επισης πηγα σε μηχανικο να δω αν μπορει να κλειδωσει ιπποδυναμη για ZX9R 1999 c2 μου λεει ανετα και οτι το εχει κανει στο παρελθον αλλα με ενημερωνει πως ισως δεν γινεται γιατι εχει αλλαξει η νομοθεσια και καλυτερα να ρωτησω εγω χαρηκα λιγο γιατι αφου μπορει να το κανει ο μηχανικος το 99% της δουλειας εγινε λεω εγω... ποσο λαθος εκανα, πηγα συγκοινωνιων ρωτησα και μεσα στην ειρωνεια με κοροιδευε κανονικα γιατι λεει πως εγω μπορει να το βγαλω και θα κανω μαλακιες και αλλες βλακειες... και τωρα η μηχανη στο γκαραζ... Γιατι ας πουμε αν παρω το α2 διπλωμα να μπορω αμεσως να δωσω για Α η μετα απο 6 μηνες η 1 χρονο ο νομος δεν λεει μολις παρεις το α2 πρεπει να εχεις μηχανη για να εχεις εμπειρια δλδ εγω παιρνω α2 διπλωμα και χωρις να ακουμπησω ξανα αλλη μηχανη μπορω παλι στα 22 να δωσω για Α μπορει καποιος να τους το πει αυτο; Συγγνωμη για ολα αυτα δεν θα μπω στον κοπο να ελεγξω τυχον λαθη ειναι ενα θεμα που εχω ξανα αναπτυξει στο παρελθον και δουλεια δεν γινεται αδικα χανουμε χρονο... Καλη συνεχεια

      2
  • sotos

    ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ ΕΠΙΔΗ ΕΔΩ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΡΕΛΗ ΕΛΕΙΨΗ ΟΔΗΓΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ 60 ΧΡΟΝΩΝ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΟΔΗΓΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΕΛΝΟΥΝ sms ΣΤΟ ΚΙΝΗΤΟ.... ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ...ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΟΛΟΙ Η ΝΕΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΠΡΙΝ ΠΑΡΟΥΝ ΔΙΠΛΩΜΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΕΣΤΩ 5 ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΕ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΑ ΠΟΙΟ ΑΥΣΤΗΡΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΟΝΤΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΥΟ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΔΥΟ ΣΤΑΘΜΑ....

      6
  • Γιωργος

    Οι νεοι δεν μπαινουν στονχωρο της μοτοσυκλετας,γιατι ειναι πανακριβες.Εναι γεγονος οτι η σχεση τιμης και οδηγικης πρακτικης, τα τελευταια ιδιως χρονια στη χωρα μας,που οι μισθοι εχουν εξαχνωθει,ειναι αρνητικη.Απο την αλλη, η πρακτικη των εταιρειων,που θελουν μια μεσαιου κυβισμου μηχανη τοσο στην αγορα της οσο και στην συντηρηση της,να κοστιζει οσο ενα μικρο συτοκινητο,οδηγσε και εμας τους μεσηλικες να πουλησουμε τις δικες μας για ενα scooter....Ερχεται η Κινα βεβαια,αλλα θα παρει χρονια για να πεισει....

      39
  • GREGORY

    Σχετικα με τους λογους απομακρυνσης των νεων απο την μοτοσυκλετα , θελω να επισημανω οτι το γεγονος οτι ο εξοπλισμος ασφαλειας των αναβατων ( κρανη ) θα επρεπε να ηταν τουλαχιστον με φοροαπαλλαγη ουτως ωστε η αποκτηση τους να ηταν με πιο ελκυστικες τιμες Το ιδιο ισχυει και με τον ρουχισμο και με ολα τα υπολοιπα αξεσουαρ που πλαισιωνουν την μοτοσυκλετα επισης πολλα χρονια η μοτοσυκλετα αντιμετωπιζεται με προκαταληψη στην χωρα μας και αυτο εχει ως συνεπεια την απομακρυνση των αγοραστων γενικοτερα Τελος θεωρω οτι θα επρεπε και για την αγορα μοτοσυκλετας βνα ισχυει ο θεσμος του leasing

      43
  • Κωστης

    Δεν φταιει ούτε η νομοθεσία, ούτε τα πατινια φυσικα!! Είναι μια φυσική εξέλιξη των ειδών! Μέχρι 500 κυβικά σκούτερ, μετά μοτοσυκλέτα. Είναι καθαρό θέμα πρακτικότητας / value for money.. Ποιός όμως θέλει (και μπορεί) τα >500 κ.εκ? Πολύ λιγοι...

      15