Οδηγώντας

Ξεκινώντας από το μικρότερο της παρουσίασης, το EXC 150 Tpi, θυμάσαι αμέσως ότι η KTM έχει πάει τα δίχρονα ένα βήμα παραπέρα με τα οφέλη του ψεκασμού να είναι κάτι παραπάνω από εμφανή, ειδικά στο μεγάλο υψόμετρο όπου βρισκόμασταν. Η λειτουργία του κινητήρα ήταν πάντα αψεγάδιαστη χωρίς φυσικά να χρειάζεται να ασχοληθείς με τις ώρες όπως γνωρίζουμε από τα παλαιότερα δίχρονα, με αποτέλεσμα να επικεντρώνεσαι μόνο στην οδήγηση που στην περίπτωση του EXC 150 είναι απολαυστική. Το ουρλιαχτό του μικρού δίχρονου κινητήρα σου φτιάχνει τη διάθεση όπως και η ανάλαφρη αίσθηση που το κάνει πραγματικό παιχνίδι τόσο στο έδαφος όσο και στον αέρα ώστε να είναι ιδανικό για νέους που θέλουν να μπουν με αξιώσεις στον χώρο του enduro. Η εξευγενισμένη λειτουργία το κάνει πιο προσιτό από τα παραδοσιακά 125, δεν εξαφανίζει όμως την παραδοσιακή δίχρονη κλωτσιά και, όπως με κάθε δίχρονο της κατηγορίας, ζητά να το ξεζουμίσεις για να εκμεταλλευτείς στο έπακρο τις δυνατότητές του.



Μετά το μικρότερο σειρά έχει το μεγαλύτερο δίχρονο της KTM που ακούει στο όνομα EXC 300TPI. Είναι η μοτοσυκλέτα που όσο δύσκολο και αν φαντάζει, κάνει τα 300 δίχρονα κυβικά κατάλληλα για τον καθένα, όπως άλλωστε μαρτυρούν και οι πωλήσεις στην Ελλάδα. Δεν χρειάζεται να είσαι αγωνιζόμενος για να την απολαύσεις, αφού τόσο στη σφικτή πίστα της περσινής παρουσίασης όσο και στα πιο ανοιχτά κομμάτια της φετινής το EXC 300 TPI αποδεικνύει την εξέλιξη της KTM. Η ροπάτη του λειτουργία βοηθά σημαντικά στα σκαρφαλώματα σε δύσκολα μονοπάτια αποδεικνύοντας γιατί είναι μία από τις πιο δημοφιλείς επιλογές στον χώρο του extreme enduro, ενώ παράλληλα σου επιτρέπει να κινηθείς γρήγορα χωρίς να χρειάζεται να παλεύεις με τη δύναμη, η οποία φυσικά είναι εκεί αν ανοίξεις λίγο παραπάνω το γκάζι.

Η ΚΤΜ συνεχίζει να επενδύει στα δίχρονα αφού τα πλεονεκτήματά τους πάντα θα έχουν φανατικούς οπαδούς όπως αντίστοιχα έχουν και τα τετράχρονα και η καλύτερη απόδειξη για αυτό είναι το EXC-F 250. Ανεβαίνοντας στη σέλα του μπορείς αμέσως να οδηγήσεις στο ρυθμό που θέλεις, αφού όλα μοιάζουν πιο εύκολα. Είναι με διαφορά η πιο φιλική μοτοσυκλέτα, κάτι που σημαίνει πως είναι και η καταλληλότερη για αρχάριους αναβάτες. Η δύναμη έρχεται προοδευτικά και κορυφώνεται ψηλά χωρίς απότομα ξεσπάσματα, ενώ το φρένο του τετράχρονου κινητήρα δεν ξενίζει, αφού θυμίζει αυτό των καθημερινών μοτοσυκλετών που έχουν όλοι συνηθίσει. Οι πιο έμπειροι αναβάτες θα απολαύσουν την ανάλαφρη αίσθηση και το εκπληκτικό του στήσιμο που επιτρέπει να πηγαίνεις τέρμα γκάζι παντού κυνηγώντας ακόμα και δυνατότερες μοτοσυκλέτες σε κάθε είδους διαδρομή.
 
Όπως προαναφέραμε η παρουσίαση δεν είχε μόνο enduro αλλά και motocross μοντέλα και το κορυφαίο SX-F 450 της KTM ήταν ένα από αυτά. Η πρώτη αίσθηση που παίρνεις οδηγώντας το κατευθείαν μετά τα enduro είναι η σκληρότητα των αναρτήσεων ειδικά μετά από τις νέες ρυθμίσεις, κάτι αναμενόμενο, αφού η χρήση για την οποία προορίζεται είναι η αγωνιστική. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι σε φοβίζει, αφού ακόμα και στον πιο "άγριο" χάρτη μπορείς να ανοίξεις το γκάζι και να το ευχαριστηθείς χωρίς να είσαι παγκόσμιος πρωταθλητής. Επιπλέον με τόσες διαθέσιμες ρυθμίσεις από την προαιρετική  μονάδα Bluetooth για τον κινητήρα έχεις ένα γερό αβαντάζ που μέχρι πρότινος είχαν μόνο οι αγωνιστικές ομάδες. Σε συνδυασμό με το ελάχιστο βάρος των 100 κιλών, το SX-F είναι ένα πραγματικό όπλο που δεν χρειαζόταν ιδιαίτερες αλλαγές για να διεκδικήσει πρωταθλήματα και τη νέα χρονιά.  
 
Αν φυσικά δεν είσαι τόσο προπονημένος για 450 αλλά σου αρέσει το motocross, η λύση έρχεται από τις μικρότερες κατηγορίες στις οποίες ανήκει και το Husqvarna FC 250. Η μικρότερη λευκή τετράχρονη δέχθηκε παρόμοιες αλλαγές με τα πορτοκαλί αδέλφια της, όμως διαφέρει αισθητά στο θέμα της εργονομίας. Υπεύθυνο για αυτό σε μεγάλο βαθμό είναι το τιμόνι της Pro Taper το οποίο βρίσκεται αρκετά χαμηλά και πίσω, απαιτώντας ένα μικρό διάστημα προσαρμογής για να αισθανθείς άνετα και να κινηθείς στους ρυθμούς της. Όπως και στα υπόλοιπα motocross η μονάδα Bluetooth θα είναι και εδώ διαθέσιμη δίνοντας χρήσιμες πληροφορίες για το ιδανικό σετάρισμα των αναρτήσεων και επιτρέποντάς σου να παίξεις με τις ρυθμίσεις του κινητήρα. Ο τελευταίος έχει αρκετή δύναμη για τα δεδομένα της κατηγορίας στις χαμηλές στροφές αλλά σε ωθεί να είσαι συνεχώς στα κόκκινα για να απολαμβάνεις το χαρακτηριστικό ουρλιαχτό του που πραγματικά σου φτιάχνει τη διάθεση για να ψάχνεις καινούργια πίστα κάθε Σ/Κ. 



Όσοι δεν αρέσκονται στις πίστες αλλά προτιμούν τα βουνά σίγουρα θα εκτιμήσουν το Husqvarna FE 350 το οποίο συμπλήρωνε ιδανικά την τετράχρονη γκάμα των enduro στον χώρο της παρουσίασης. Όπως πέρυσι με το  KTM EX-F 350 έτσι και φέτος με το αντίστοιχο Husqvarna διαπιστώσαμε ότι τα 350 κυβικά αποτελούν τον ιδανικό συνδυασμό δύναμης και φιλικότητας για κάθε είδος αναβάτη, καθώς από αυτή τη μοτοσυκλέτα πραγματικά δεν ήθελες να κατέβεις. Οι αναρτήσεις ήταν πιο μαλακές σε σχέση με το μεγάλο KTM βάζοντας το δικό τους λιθαράκι ώστε να παραμένεις ξεκούραστος, ενώ για τον κινητήρα ό,τι και να πούμε είναι λίγο. Ροπάτος και δυνατός σε όλο το φάσμα, σε βοηθά να κινηθείς γρήγορα  χωρίς να σκορπά τον πανικό και χωρίς να νιώθεις στιγμή ότι πιέζεις. Μπορείς να πας με την ίδια ευκολία χαλαρή βόλτα στο βουνό ή να κινηθείς σε πολύ γρήγορο ρυθμό αφήνοντας το FE 350 να αναλάβει τα υπόλοιπα.
 
Αντίστοιχη περίπτωση όσον αφορά τα δίχρονα όμως είναι το TE 250i, αφού βρίσκεται ανάμεσα στα 150 και τα 300 κυβικά όχι μόνο στο όνομα αλλά και στην πράξη. Δυνατό χαμηλά αλλά με το απαραίτητο ξέσπασμα, δείχνει τα δόντια του όταν χρειαστεί χωρίς όμως να χάνει τη φιλικότητά του που το κάνει αρκετά εύκολο για όλους ειδικά στον ήπιο χάρτη. Και εδώ συναντάμε πιο μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων σε σχέση με τα KTM, κάτι που το έκανε να περνά αβίαστα πάνω από το πετρώδες κομμάτι της διαδρομής εμπνέοντάς σου εμπιστοσύνη κάθε στιγμή, αποδεικνύοντας ότι οι εποχές που τα δίχρονα 250 ήταν μοτοσυκλέτες για λίγους έχει περάσει ανεπιστρεπτί. 
 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

KTM: 390 DUKE 2024 Αποκτήστε το στο δίκτυο ΚΤΜ