Εσύ στα πόσα κυβικά λες ότι αγόρασες σπορ μοτοσυκλέτα;

Εσύ στα πόσα κυβικά λες ότι αγόρασες σπορ μοτοσυκλέτα;

Μπορείς να έχεις μια σωστή σπορ μοτοσυκλέτα, χωρίς τον κλασικά μεγάλο και εξωφρενικά ισχυρό κινητήρα που τις χαρακτηρίζει; Και εν τέλει, ποια είναι η ουσία της σπορ μοτοσυκλέτας;

Σε μια εποχή που το downsizing δίνει και παίρνει, τα sport μοντέλα μοτοσυκλέτας φυσικά δεν γίνεται να μείνουν ανεπηρέαστα. Οι εταιρείες παρουσιάζουν όλο και πιο πολλές sport μοτοσυκλέτες μικρού κυβισμού και, ενώ κάποτε ξεκινούσες από τα 600 κυβικά σχεδόν υποχρεωτικά, τώρα έχεις επιλογές στα 300 ή και στα 125 κυβικά. Όμως η τάση αυτή έχει πυροδοτήσει έντονες διαφωνίες στους κόλπους των αναβατών. Μια μικρή μοτοσυκλέτα, μπορεί να είναι πραγματικά sport;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Ο σπορ χαρακτήρας σε μια μοτοσυκλέτα δεν προϋποθέτει αυτή να έχει όσα περισσότερα άλογα γίνεται. Το κυριότερο είναι μια σπορ μοτοσυκλέτα να προσφέρει την κατάλληλη αίσθηση στον αναβάτη. Να είναι σωστά στημένη και ζυγισμένη , να εξασφαλίζει σταθερότητα και απόλυτο έλεγχο και γενικά ο αναβάτης να νιώθει ότι συμμετέχει όσο το δυνατόν περισσότερο. Η μεγάλη ιπποδύναμη σίγουρα προσθέτει στην οδηγική απόλαυση, αλλά δεν είναι και πανάκεια όταν μιλάμε για μια καλοστημένη μοτοσυκλέτα. Το αντίθετο μάλιστα. Οι εντυπωσιακές ιπποδυνάμεις έχουν πολλάκις… σώσει μέτριες μοτοσυκλέτες στο παιχνίδι της αγοράς, ενώ ειδικά σε αυτή την κατηγορία, στο παρελθόν μοτοσυκλέτες με περισσότερη ισχύ ήταν χειρότερες στο σύνολο από άλλες με λιγότερα άλογα, αλλά καλύτερο στήσιμο. Σήμερα, το επίπεδο πλαισίου-περιφερειακών είναι πολύ υψηλό και οι μικρές σπορ μοτοσυκλέτες το αξιοποιούν πλήρως.

Οι sport μοτοσυκλέτες ήταν ανέκαθεν χειρουργικά εργαλεία στο δρόμο και ποτέ δεν προορίζονταν για έναν άπειρο αναβάτη. Καμία sportbike μεγάλου κυβισμού δεν σχεδιάζεται με στόχο την φιλικότητα στο χαρακτήρα της. Όλες οι μοτοσυκλέτες της κατηγορίας είναι πλέον εξειδικευμένες, πανίσχυρες και προορίζονται για πίστες και γενικά για εκλεκτά χέρια. Για έναν αναβάτη που θέλει να εισέλθει, λοιπόν, στην μαγική αυτή κατηγορία, οι γρήγορες μοτοσυκλέτες θα τον τρομάξουν, μπορεί ακόμα να οδηγήσουν και σε ατύχημα λόγω κακής οδήγησης και γενικότερα θα αποθαρρύνουν όποιον επιχειρήσει να τις τιθασεύσει χωρίς το κατάλληλο υπόβαθρο. Με τις επιλογές που υπάρχουν στις μικρού κυβισμού μοτοσυκλέτες, πλέον ένας αναβάτης μπορεί να ξεκινήσει με ασφάλεια στην κατηγορία και να λάβει όλα τα ερεθίσματα, που αργότερα θα τον οδηγήσουν στο ονειρεμένο του sportbike.

Οι κατασκευαστές έχουν καταλάβει για τα καλά, πόσο σημαντικό είναι το σωστό στήσιμο σε μια μοτοσυκλέτα που σκοπό ύπαρξης έχει, να οδηγείται γρήγορα. Προσέξτε τα σημερινά sport μικρού κυβισμού. Πλαίσια και περιφερειακά που, πριν κάποια χρόνια, δεν συναντούσες ούτε σε 600άρια, όπως ακτινικά φρένα, ανεστραμμένο πιρούνι και πλαίσιο χωροδικτύωμα. Εξοπλισμένες με κινητήρες μικρότερης ισχύος, τέτοιες μοτοσυκλέτες λειτουργούν σαν μεγαλύτερες, χωρίς όμως υπερβολική δύναμη. Κατά συνέπεια, ένας αναβάτης μπορεί να εξερευνήσει πολύ πιο εύκολα τις δυνατότητές του, να πιέσει τα όριά του και να εξοικειωθεί με τη σπορ οδήγηση. Και όλα αυτά, χωρίς να φοβάται την μεγάλη δύναμη του μοτέρ, που τελικά λειτουργεί ως ανασταλτικός παράγοντας.

Η άλλη όψη του νομίσματος είναι ότι μετράει ο οδηγός και όχι η μοτοσυκλέτα. Οι περισσότερες μοτοσυκλέτες έχουν δυνατότητες που ξεπερνούν κατά πολύ τα όρια του μέσου αναβάτη. Πρακτικά, οι περισσότεροι δεν πρόκειται να αγγίξουν καν τα όρια μιας τερατώδους μοντέρνας supersport 1000+ κυβικών. Οι μικρές σπορ μοτοσυκλέτες, λοιπόν, επιτρέπουν στον αναβάτη να βελτιωθεί ο ίδιος και να ζήσει το δικό του όριο, αποκτώντας έτσι την πολύτιμη εμπειρία πριν κάνει μια μελλοντική αναβάθμιση.

Εσείς τι λέτε; Είναι η δύναμη συνώνυμο της οδηγικής ευχαρίστησης; Μπορεί να βρει κάποιος σπορ μοτοσυκλέτα σε μικρότερα κυβικά;
 
 
 

  • Σπυρος

    Η συντήρηση της μοτοσυκλέτας είναι πιο δαπανηρη από αυτοκίνητο. Με την τελευταία μότο που είχα, χάλασα πολλά λεφτά. Οι μάστορες δε, που ασχοληθηκαν ουδέποτε βρήκαν την βλάβη. Ου μπλέξεις. Έκτοτε μόνο αυτοκίνητο. Και προσοχή παιδιά, μικρά κυβικά λίγα λεφτά, γιατί είχα και ένα impreza, και το νοιωσα για τα καλά......

      4
  • Lazaros Triumph

    Ninja636zxr , Aprlia RS250 Τα κυβικά μόνο στην ευθεία φαίνονται. Στήσιμο και βάρος λένε την αλήθεια.

      9
  • ΑΝΔΡΕΑΣ

    Σωστό το άρθρο σας. Το στήσιμο κάνει πάντα τη διαφορά... Έτσι κι αλλιώς στην ευθεία όλοι γρήγοροι ήμαστε!

      16