Ο V4 Granturismo ταιριάζει απόλυτα στην σπορ φιλοσοφία του νέου Multistrada. Μαζεμένες διαστάσεις, μικρότερο βάρος και εκρηκτική απόδοση είναι μόνο μερικά από τα προτερήματα του. Οι 170 αφηνιασμένοι ί

Ο V4 Granturismo ταιριάζει απόλυτα στην σπορ φιλοσοφία του νέου Multistrada. Μαζεμένες διαστάσεις, μικρότερο βάρος και εκρηκτική απόδοση είναι μόνο μερικά από τα προτερήματα του. Οι 170 αφηνιασμένοι ίπποι και τα 12,75 κιλά ροπής απογειώνουν τις επιδόσεις αλλά έχουν και τις ανάλογες απαιτήσεις σε καύσιμο.

Η πανέμορφη εξάτμιση της Akrapovic με τις διπλές απολήξεις έχει διακριτική παρουσία στα χαμηλά αλλά γίνεται αρκετά αισθητή όταν οι στροφές ανέβουν.

Η πανέμορφη εξάτμιση της Akrapovic με τις διπλές απολήξεις έχει διακριτική παρουσία στα χαμηλά αλλά γίνεται αρκετά αισθητή όταν οι στροφές ανέβουν.

  • Ο V4 Granturismo ταιριάζει απόλυτα στην σπορ φιλοσοφία του νέου Multistrada. Μαζεμένες διαστάσεις, μικρότερο βάρος και εκρηκτική απόδοση είναι μόνο μερικά από τα προτερήματα του. Οι 170 αφηνιασμένοι ί
  • Η πανέμορφη εξάτμιση της Akrapovic με τις διπλές απολήξεις έχει διακριτική παρουσία στα χαμηλά αλλά γίνεται αρκετά αισθητή όταν οι στροφές ανέβουν.

Κινητήρας

Η μεταμόσχευση καρδίας από το Panigale, έφερε στα σωθικά του νέου Multi έναν πανίσχυρο V4 90 μοιρών, με τις κατάλληλες τροποποιήσεις ώστε να ταιριάξει με το ύφος του μοντέλου. Η Ducati αποφάσισε να εγκαταλείψει τη δικύλινδρη διάταξη και αποφάσισε να καρπωθεί τα οφέλη που απορρέουν από τη χρησιμοποίηση ενός V4 κινητήρα. Ο V4 Granturismo είναι μικρότερος σε διαστάσεις αλλά και ελαφρύτερος κατά 1,2 κιλά -ζυγίζει 66,7 κιλά- από αυτόν του απερχόμενου μοντέλου. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; ,Ότι έχεις τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσεις μακρύτερο ψαλίδι κρατώντας το ίδιο μεταξόνιο και παράλληλα μπορείς να εστιάσεις το βάρος στο σημείο που θες. Κινήσεις που βελτιώνουν δραματικά το χειρισμό και τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας, όπως στην περίπτωση του νέου Multistrada. Το μεγάλο όμως νέο είναι η μετάβαση από το δεσμοδρομικό σύστημα στις συμβατικές βαλβίδες με ελατήριο. Ο βασικός λόγος πίσω από αυτή την κίνηση είναι η σημαντική επιμήκυνση των διαστημάτων μεταξύ των εργασιών συντήρησης, αφού στη Multistrada V4 η αλλαγή λαδιού προγραμματίζεται κάθε 15.000 χλμ. ενώ απαιτείται έλεγχος και ενδεχόμενη ρύθμιση βαλβίδων κάθε 60.000(!) χλμ., που αποτελεί ρεκόρ για μοτοσυκλέτα παραγωγής. Ο V4 Granturismo έχει χωρητικότητα 1.158 κ.εκ. και αποδίδει, σύμφωνα με τη Ducati, 170 ίππους στις 10.500 σ.α.λ. με μέγιστη ροπή 12,75 kg-m. στις 8.750 σ.α.λ.. Τα νούμερα αυτά επιβεβαιώθηκαν και με το παραπάνω στο δυναμόμετρο, αφού αποδίδει 158,5 ίππους και 11,8 κιλά ροπής στον τροχό, τη στιγμή μάλιστα που το μοτέρ είναι ακόμα «σφιχτό» με ελάχιστα χιλιόμετρα λειτουργίας. Σε σχέση με τον Stradale των Panigale και Streetfighter, το Multistrada φοράει διαφορετικό στρόφαλο, πιστόνια, μπιέλες, πεταλούδες γκαζιού, φιλτροκούτι και εξάτμιση, ενώ έχει και διαφορετικές σχέσεις σασμάν με κοντύτερη πρώτη και πιο μακριά έκτη.


Η πανέμορφη εξάτμιση της Akrapovic με τις διπλές απολήξεις έχει διακριτική παρουσία στα χαμηλά αλλά γίνεται αρκετά αισθητή όταν οι στροφές ανέβουν.

Η πανέμορφη εξάτμιση της Akrapovic με τις διπλές απολήξεις έχει διακριτική παρουσία στα χαμηλά αλλά γίνεται αρκετά αισθητή όταν οι στροφές ανέβουν.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Κατά τα άλλα, συναντάμε και εδώ την Twin-Pulse  ανάφλεξη των κυλίνδρων, για πιο πλούσια ροπή. Χάρη σε αυτή, ο τρόπος λειτουργίας θυμίζει αρκετά V2 90ο , αφού η σειρά ανάφλεξης γίνεται στις 0 – 90 – 290 και 380 μοίρες, πρώτα ο μπροστά αριστερός κύλινδρος, μετά ο πίσω αριστερός και ύστερα από μια μικρή παύση ο μπροστά και ο πίσω κύλινδρος στην αντίθετη πλευρά. Ο έλεγχος του καυσίμου επαφίεται στα 46άρια ride-by-wire σώματα ψεκασμού, τα οποία φέρουν ελλειπτική οπή έναντι της παραδοσιακής στρογγυλής, για μεγαλύτερη τροφοδοσία αέρα και κατά συνέπεια βελτιωμένη ογκομετρική απόδοση. Παράλληλα ο στροφαλοφόρος άξονας περιστρέφεται αντίθετα από την φορά τροχών, με αποτέλεσμα το νέο Multistrada να είναι πιο άμεσο και ακριβές στην εναλλαγή κατευθύνσεων, αφού η δύναμη του κινητήρα εξισορροπεί μέρος της δύναμης που προέρχεται από τους τροχούς. Η Ducati έχει επίσης σκεφτεί τη θερμότητα που παράγεται από το V4. Έτσι, oι δύο πίσω κύλινδροι παραμένουν απενεργοποιημένοι στο ρελαντί ώστε να σταματήσει η συσσώρευση θερμότητας και επιπλέον υπάρχουν μικρά φτερά και στις δύο πλευρές του κινητήρα για εκτροπή της θερμότητας από τα πόδια του αναβάτη. Τέλος, το 6-τάχυτο κιβώτιο συνοδεύεται από συμπλέκτη ολίσθησης και υποβοήθησης για ελαφρύτερη λειτουργία στη μανέτα του συμπλέκτη αλλά και για την αποφυγή μπλοκαρίσματος του πίσω τροχού κατά τη διάρκεια έντονης επιβράδυνσης σε απότομα κατεβάσματα. Αύξησε την ισχύ της Ducati Multistrada V4 με φίλτρο DNA, το πρώτο ελληνικό προϊόν που χρησιμοποιήθηκε σε μαζική παραγωγή μοτοσυκλέτας. 
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »