Η ψηφιακή οθόνη αν και δεν είναι έγχρωμη είναι πλήρης και ευανάγνωστη.

Ο τρικύλινδρος κινητήρας CP3 ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα του NIKEN.

Το μπροστινό σύστημα κέρδισε τις εντυπώσεις και στην πίστα.

Ξεχωρίζει

Ο φουτουριστικός του σχεδιασμός είναι φυσικό να τραβά τα βλέμματα κυριολεκτικά σαν μαγνήτης και θα καταλάβεις ότι η παραπάνω πρόταση δεν είναι κλισέ, κοιτώντας γύρω σου κάθε φορά που σταματάς. Πάνω του ξεχωρίζεις σαν τη μύγα μες στο γάλα, οπότε είναι σχεδόν σίγουρο ότι η περισσότερη ώρα σου στα φανάρια θα περνά συζητώντας και λύνοντας απορίες που έχουν να κάνουν κυρίως με την τιμή, τους τρεις τροχούς και την λειτουργία τους.


Δεν χρειάζεται να μακρηγορούμε αναλύοντας ξανά σε βάθος τις τεχνικές προδιαγραφές του NIKEN καθώς τις παρουσιάσαμε σε προηγούμενο τεύχος, όμως δεν γίνεται να μην αναφέρουμε  πως το μπροστινό σύστημα χρησιμοποιεί την τεχνολογία LML (leaning Multi Wheeler) κρατώντας παράλληλους τους δύο τροχούς με σταθερή απόσταση μεταξύ τους, ακόμα και στις 45 μοίρες, που σύμφωνα με την Yamaha είναι το όριο κλίσης. Για να επιτευχθεί αυτό, δύο ανεστραμμένα πιρούνια σε κάθε τροχό (το μπροστινό 41 χιλ εκτελεί χρέη κατευθυντικότητας και το πίσω 43χιλ απόσβεσης) συνεργάζονται με ένα υβριδικό περιμετρικό  πλαίσιο από χυτά τμήματα και ατσάλινους σωλήνες,  το οποίο κρύβει μέσα του τον γνωστό τρικύλινδρο  κινητήρα CP3 (Crossplane Triple 9) που έχουμε γνωρίσει στα MT-09 και Tracer, με μικρές διαφοροποιήσεις ώστε να ταιριάζει στα δεδομένα του νέου μοντέλου. Αυτό σημαίνει ότι ο εκρηκτικός χαρακτήρας παραμένει παρά τα περισσότερα κιλά, κάνοντας το NIKEN να επιταχύνει δυνατά μέχρι να φτάσει στο ψηφιακό κοντέρ τα 205 χλμ/ώρα που είναι και η (ηλεκτρονικά περιορισμένη) τελική του. Με οποιονδήποτε από τους 3 διαφορετικούς χάρτες απόδοσης έχει πάντα διαθέσιμη ροπή, η οποία συνοδεύεται από άμεση (αλλά και σχετικά απότομη) απόκριση στο γκάζι που μεταβάλλεται ανάλογα την επιλογή, αλλά και από τον χαρακτηριστικό τρικύλινδρο ήχο.

Ο μεγάλος όγκος μπροστά συνεχίζει να σε ξαφνιάζει και όταν βρεθείς στην θέση οδήγησης, όμως συμβάλλει ώστε η κατανομή βάρους μαζί με τον οδηγό να έρχεται κοντά στο 50-50. Η άνετη και ποιοτική σέλα βρίσκεται σε απόσταση 820χιλ από το έδαφος και το σώμα τοποθετείται σε όρθια στάση χωρίς να κουράζονται τα άκρα, κάνοντας εύκολους τους χειρισμούς ακόμα και στην κίνηση. Ναι, το NIKEN περνά ανάμεσα από τα αυτοκίνητα και το τιμόνι κόβει αρκετά ώστε να μην δυσανασχετεί στην πόλη, αν εξαιρέσεις τους καθρέπτες που εμποδίζουν καθώς εξέχουν (κλείνουν όμως). Είναι ευέλικτο και κρύβει με ευκολία τα κιλά του όταν κινείται, με το πλάτος του να μην διαφέρει σημαντικά από μια μεγάλη Adventure, ειδικά όταν αυτή εξοπλίζεται με κάγκελα κλπ. Και αν τελικά χάνει κάτι σε ευελιξία, το κερδίζει με την ασφάλεια που προσφέρει. Οδηγώντας το, απλώς δεν σε απασχολεί η ποιότητα του δρόμου, καθώς γνωρίζεις ότι τα περιθώρια πρόσφυσης βρίσκονται σε άλλο επίπεδο, το οποίο καμία μοτοσυκλέτα δεν μπορεί να αγγίξει. Και αυτό δεν είναι μόνο μια πληροφορία εγκατεστημένη στο μυαλό σου, αλλά κάτι που αντιλαμβάνεσαι και στην πράξη, κάθε φορά που στρίβεις ή φρενάρεις στους γνωστούς ελληνικούς δρόμους… 

Η αίσθηση του μπροστινού είναι λίγο πιο ¨βαριά¨ από μια δίτροχη μοτοσυκλέτα, αλλά μέχρι εκεί. Οδηγείται με τον κλασσικό τρόπο και σε γεμίζει εμπιστοσύνη όντας σταθερό σε οποιαδήποτε κλίση, όσο βίαιος και αν είσαι στην είσοδο της στροφής. Στο ίδιο μοτίβο βρίσκεται και το φρενάρισμα, με τους δύο τροχούς να παρέχουν extra πόντους ασφάλειας που κάνουν τα λόγια για την οδήγηση σε βροχή, απλώς περιττά… Το ¨παραδοσιακό¨ και ελαφρύτερο πίσω μέρος φαίνεται και είναι αρκετά πιο ευάλωτο στα γλιστρήματα ειδικά στο άνοιγμα του γκαζιού, αφήνοντας στην κρίση σου αν θα το περιορίσεις μέσω του (απότομου) traction control 3 επιπέδων, ή μέσω του δεξιού σου καρπού.

Αν και ο χαρακτήρας του επικεντρώνεται περισσότερο στο sport, το NIKEN συγκαταλέγεται στην κατηγορία των sport touring έχοντας κάθε είδους ταξίδια στο μενού του. Στον αυτοκινητόδρομο απολαμβάνεις υψηλή ποιότητα κύλισης που σε προδιαθέτει να κάνεις χρήση του cruise control και να απολαύσεις την διαδρομή, όμως αν είσαι χιλιομετροφάγος θα ήθελες μια υψηλότερη ζελατίνα για extra προστασία στις υψηλές ταχύτητες. Φυσικά και πάλι, οι τουριστικές ικανότητες δεν θα είναι ικανές να κλέψουν την παράσταση από την συμπεριφορά του στις στροφές, κάτι που επιβεβαιώσαμε με μια επίσκεψη στην πίστα των Μεγάρων.
 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

YAMAHA: Tenere 700 με 700E δώρο Αξεσουάρ