net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

O κινητήρας του Forza διαθέτει την απαραίτητη ισχύ, αλλά ξεχωρίζει κυρίως για τη χαμηλή του κατανάλωση.

Η Honda κατασκεύασε ένα πλαίσιο δύο τμημάτων, το οποίο συνδυάζει την ακαμψία (στο μπροστινό μέρος) με την ελαστικότητα (στο πίσω).

Η μάσκα του Forza θυμίζει αυτή του PCX, αλλά είναι περισσότερο επιβλητική.

H oυρά από την άλλη, είναι πλατιά και ελαφρώς ανασηκωμένη.

Στον πίνακα οργάνων, συναντάμε εκτός από τα αναμενόμενα και ένδειξη μέσης κατανάλωσης.

Η σέλα ανοίγει από το δεξί κουμπί δίπλα στην υποδοχή του κλειδιού. Δίπλα υπάρχει ένα ακόμη για το άνοιγμα του ντεπόζιτου, αλλά και ένα επιπλέον, το οποίο ανοίγει και το εργοστασιακό Top Case της Honda!

Στα δεξιά της ποδιάς υπάρχει και ένα βαθύ ντουλαπάκι, το οποίο όμως δεν κλειδώνει.

Κάτω από τη σέλα θα χωρέσουν δύο full face κράνη και αρκετά μικροπράγματα.

Ήσυχος και δυνατός παρουσιάζεται ο 300άρης κινητήρας του Honda που έχει προσαρμοστεί στα δεδομένα του Forza.

Τα δύο αμορτισέρ στο πίσω μέρος ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση.

H Ηonda εξόπλισε το νέο GT scooter της με σύστημα συνδυασμένης πέδησης, αλλά και συνδυασμένο ABS.

Αν και σχετικά σκληρή, η σέλα είναι τεράστια, χαμηλή και αρκετά άνετη – ειδικά για τον αναβάτη.

Δοκιμάζουμε: Honda NSS300 Forza

Το νέο GT scooter της ιαπωνικής εταιρίας φιλοδοξεί να γράψει ένα νέο, ακόμη μεγαλύτερο κεφάλαιο στην κατηγορία, για τη Honda, έχοντας κερδίσει στους τομείς της οικονομίας και της πρακτικότητας.

 
Τιμή: 5.690 ευρώ

+: Ανεση αναβάτη, λειτουργία μοτέρ, σταθερότητα
-: Προστασία από τον αέρα, άνεση συνεπιβάτη

Το νέο Forza 300 έχει λίγα κοινά με τον προκάτοχό του. Θυμίζουμε πως η προηγούμενη γενιά των Forza διέθετε επιπλέον σημαντικά ηλεκτρονικά συστήματα και άλλες ιδιαιτερότητες, όπως το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο S-Matic, με δύο αυτόματες λειτουργίες (Drive και Sport) και μία χειροκίνητη με έξι προεπιλεγμένες σχέσεις. Το συγκεκριμένο μοντέλο φρόντιζε για την άνεση και την πρακτικότητα του αναβάτη και, θα μπορούσε κάποιος να πει ότι, το «παράκανε», με αποτέλεσμα το κόστος του να είναι υψηλό. 

Το νέο μοντέλο δεν καταφεύγει σε ακρότητες, με αποτέλεσμα το κόστος του να παραμένει σε λογικά επίπεδα. Παράλληλα, είναι σύγχρονο, άριστα εξοπλισμένο, αλλά και εξαιρετικό στον τομέα της άνεσης και της πρακτικότητας. Διαθέτει άφθονους χώρους, για τον αναβάτη, το συνεπιβάτη και τα πράγματά τους, είναι εύκολο στην οδήγηση, παρά το αναμενόμενα μεγάλο βάρος του, και προσφέρει ασφάλεια και επιδόσεις. Με λίγα λόγια, η αναγέννηση αυτή άλλαξε σε τεράστιο βαθμό το Forza, αλλά όχι και τον χαρακτήρα του. 

Αισθητική: Επιβλητικά μοντέρνο
Μια γρήγορη ματιά στο νέο scooter της Honda αποκαλύπτει το πόσο επηρεάστηκαν από την αισθητική του PCX οι σχεδιαστές της εταιρείας. Και γιατί να μην επηρεαστούν; Το PCX διαθέτει μοντέρνο σχεδιασμό και φουτουριστικές πινελιές, δύο στοιχεία που – δυστυχώς – δεν είναι τόσο επιβλητικά πάνω του, εξαιτίας των μικρών του διαστάσεων. Τα ίδια στοιχεία χρησιμοποιήθηκαν και στο Forza, το οποίο διαθέτει περισσότερο όγκο, με αποτέλεσμα να τα επιδεικνύει περισσότερο. 

Η μάσκα διαθέτει παρόμοιες μίνιμαλ γραμμές με αυτές του PCX. Οι επιβλητικοί προβολείς όμως, καθώς και τα μεγάλου μεγέθους φλας (τα οποία μένουν πάντοτε αναμμένα και αναβοσβήνουν στην περίπτωση που χρησιμοποιηθούν), φροντίζουν ώστε να κολακεύουν την ογκώδη μάσκα και να της προσθέτουν επιβλητικότητα. Η κοντή μαύρη ζελατίνα, από την άλλη, προσφέρει τον απαραίτητο sport τόνο, σε ένα scooter που χρησιμοποιεί ελάχιστες τέτοιες πινελιές. 

Τα sport χαρακτηριστικά στην εμφάνιση του Forza φαίνονται κοιτώντας το από το πλάι. Η μάσκα καταλήγει σε έντονες γωνίες και οι sport γραμμές καταλήγουν πίσω, στην ελαφρώς ανασηκωμένη (αλλά και σχετικά ογκώδη ουρά). Σε αυτή βλέπουμε και πάλι όχι ένα, αλλά δύο φωτιστικά σώματα, τα οποία δε σου επιτρέπουν να μπερδέψεις το Forza με άλλο scooter. 
Σημαντικό ρόλο στην αισθητική του παίζουν και οι λεπτομέρειες. Το γυμνό από πλαστικά τιμόνι (αλά PCX, αλλά σε μαύρο χρώμα), ο τεράστιος πίνακας οργάνων και η διακριτική σχάρα με τις καλά κρυμμένες χειρολαβές συνεπιβάτη είναι λίγες μόνο από τις λεπτομέρειες που θα τραβήξουν το βλέμμα. 

Χώροι/Ανεση: Τα δίνει όλα!
Όπως και κάθε GT scooter, το Forza 300 φροντίζει πρώτα απ’ όλα για τους δύο συγκεκριμένους τομείς, οι οποίοι δε θα μπορούσαν παρά να αποτελούν τα βασικά του πλεονεκτήματα. Η υπεροχή του αυτή είναι εμφανής από την πρώτη στιγμή, χάρη στις διαστάσεις του scooter, οι οποίες είναι μεγάλες. Αλλά καταφέρνουν και κρύβουν ακόμη περισσότερα απ’ όσα φαίνονται με γυμνό μάτι! 
Πρώτα απ’ όλα, ο αναβάτης έχει άφθονο χώρο στη διάθεσή του. Η σέλα είναι μεγάλη και πλατιά στο πίσω μέρος της, όπου βρίσκεται και στήριξη για τη μέση. Στο μπροστινό τμήμα της στενεύει, προκειμένου να φτάνετε με ασφάλεια στην άσφαλτο. Επιπλέον, είναι χαμηλή (στα 716 χλστ.), αλλά και σχετικά σκληρή. Η σκληρότητά της δε θα ενοχλήσει τον αναβάτη, αλλά κυρίως τον συνεπιβάτη, ο οποίος θα παραπονεθεί και για το εξόγκωμα της στήριξης για τη μέση που φτάνει μέχρι το σημείο που κάθεται ο ίδιος. Επιπλέον, τα πόδια του αναβάτη μπορούν να βολευτούν σε τρεις διαφορετικές στάσεις, ανάλογα και με τον τρόπο οδήγησής του: στο χαμηλό μέρος της ποδιάς, στο ενδιάμεσο και αρκετά ψηλά, δίνοντάς την εντύπωση ότι οδηγεί cruiser!
 
Kαι οι χώροι δεν πρόκειται να δώσουν λαβή για παράπονα. Ο χώρος κάτω από τη σέλα είναι μεγάλος (αν και ρηχός) και θα φιλοξενήσει δύο full face κράνη και ελάχιστα μικροπράγματα, όπως γάντια, κλειδαριές κτλ. Επιπλέον, το Forza διαθέτει και ένα ντουλαπάκι στο δεξί μέρος της ποδιάς, το οποίο διαθέτει και φορτιστή. Τέλος, η ποδιά δεν προσφέρεται για τη μεταφορά τσάντας ή σακιδίου, λόγω της ύπαρξης εσωτερικού τούνελ και της απουσίας γάντζου. Ωστόσο, αν καταφέρετε να σταθεροποιήσετε με ασφάλεια μια τσάντα, μπορείτε να τη μεταφέρετε, χάρη στο ψηλό τιμόνι. 

Κινητήρας: Παλιός και αγαπημένος γνώριμος
Το Forza διαθέτει τον ίδιο κινητήρα που γνωρίζουμε και από το υπερ-δημοφιλές Honda SH 300i. Είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, με έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής, τέσσερις βαλβίδες και ψεκασμό. Ωστόσο, έχει δεχτεί κάποιες αλλαγές, προκειμένου να αντεπεξέλθει στην αποστολή που του έχει ανατεθεί με τα νέα δεδομένα που φέρνει το Forza. Χάρη σε αυτές τις αλλαγές, οι τριβές και η κατανάλωση έχουν μειωθεί, ενώ το Forza αποδίδει 24 ίππους στις 8.250 σ.α.λ. και 2,63 kgm στις 6.000 σ.α.λ.. 
Όπως είναι φυσικό, ένας κινητήρας με μειωμένη κατανάλωση, που δεν ξεπερνά τα 3,5 λίτρα ανά 100 χλμ., έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Αυτό όμως δεν είναι το μόνο. Το δεύτερο αφορά στη συνολική λειτουργία του, η οποία είναι πολύ καλή. Διαθέτει ισχύ από χαμηλά και κάθε περιστροφή του γκριπ του γκαζιού μεταφράζεται σε άμεση επιτάχυνση. Οι προσπεράσεις είναι παιχνιδάκι για το Forza, παρά τον όγκο του, και η ισχύς παραμένει ακόμη και κοντά στην τελική των 150 χλμ./ώρα. 

Πλαίσιο: Ακαμπτο και… ελαστικό
Το πλαίσιο του Forza αποτελείται από δύο τμήματα, τα οποία του προσδίδουν διαφορετικές ιδιότητες. Το πρώτο μέρος του ατσάλινου σωληνωτού πλαισίου είναι στιβαρό και άκαμπτο, επιτρέποντας στο scooter να είναι σταθερό. Το δεύτερο, από την άλλη, είναι περισσότερο ελαστικό. Αν και η χρήση ενός τέτοιου πλαισίου ακούγεται παράδοξη, το αποτέλεσμα είναι οπωσδήποτε θετικό και το Forza ισορροπεί ανάμεσα στην ακαμψία (η οποία είναι υπερ-πολύτιμη στην περίπτωση που το scooter πιέζεται) και την άνεση. Ένα ακόμη θετικό αποτέλεσμα είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης του scooter, καθώς και η πληροφόρηση που προσφέρει. Στην τελευταία συνεισφέρουν και οι σχετικά σφιχτές αναρτήσεις του Forza. 

Φρένα/Αναρτήσεις: Με επιπλέον δυνατότητες
Οι αναρτήσεις του Forza είναι σφιχτά σεταρισμένες. Η απόφαση αυτή αποδείχθηκε πολύ χρήσιμη στην περίπτωση του πιρουνιού των 35 χλστ., το οποίο προσφέρει πληροφόρηση και σταθερότητα, ακόμη κι όταν ο αναβάτης αρχίσει να πιέζει. Ούτε τα πίσω αμορτισέρ θα διαμαρτυρηθούν υπό πίεση. Το σετάρισμά τους όμως καθιστά τις αποσβέσεις απότομες και σε κακό οδόστρωμα δε θα λείψουν τα κοπανήματα.  
Για τα φρένα, από την άλλη, δεν πρόκειται να ακούσετε ούτε ένα παράπονο. Διαθέτουν δύναμη και προοδευτικότητα και, φυσικά, το πάντοτε ευπρόσδεκτο συνδυασμένο ABS της Honda. Στον μπροστινό δίσκο συναντάμε έναν δίσκο 256 χλστ. με δαγκάνα δύο εμβόλων και στον πίσω δίσκο 240 χλστ. με δαγκάνα ενός εμβόλου. Η μανέτα του πίσω φρένου, μάλιστα, ενεργοποιεί και το μπροστινό, χάρη στο σύστημα συνδυασμένης πέδησης. Η δεξιά μανέτα, από την άλλη, ενεργοποιεί μόνο το μπροστινό φρένο. 

Οδηγώντας: Ένα GT για παντού!
Παρά το μέγεθός του, το Forza καταφέρνει να εντυπωσιάσει αρχικά με τον τρόπο που κινείται μέσα στην πόλη. Το βάρος των 194 κιλών, οι μεγάλες διαστάσεις του και το μακρύ του μεταξόνιο θα προετοίμαζαν τον αναβάτη για μικρά περιθώρια ευελιξίας. Ωστόσο, το Forza καταφέρνει εύκολα να διαλύσει τέτοιου είδους συννεφιασμένες εντυπώσεις. 
Αν και δεν ισχύει στην περίπτωσή του το δημοσιογραφικό κλισέ «τα κιλά του εξαφανίζονται μόλις ανοίξεις το γκάζι», το scooter της Honda είναι τόσο καλά ζυγισμένο που, ενώ τα νιώθεις, δε θα σε προβληματίσουν. Ακόμη και σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος, όπου θα κινηθεί με μικρές ταχύτητες, ή σε γρήγορη οδήγηση, το Forza παραμένει υποδειγματικά σταθερό και προβλέψιμο. 
Επιπλέον, ο κινητήρας έχει δύναμη από χαμηλά και εξακολουθεί να την προσφέρει απλόχερα όσο οι στροφές ανεβαίνουν. Οι προσπεράσεις γίνονται πανεύκολα και το κοντέρ δεν κομπιάζει όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν. Η… «εξάντληση" δε θα έρθει παρά κοντά στην τελική των 150 χλμ./ώρα, εκεί που το Forza, παραμένοντας σταθερό, θα φτάσει στα όριά του. Εξάλλου, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα scooter 300 κ.εκ. που προορίζεται για σύντομα ταξίδια έξω από την πόλη. Κατά τη διάρκεια των ταξιδιών αυτών, τέλος, η προστασία από τον αέρα κρίνεται μάλλον ελλιπής, εξαιτίας της κοντής ζελατίνας. Ωστόσο, οι ριπές αέρα έρχονται ψηλά (το μέτωπό μου απέχει γύρω στα 1,85 μέτρα από το έδαφος και εκεί ακριβώς ερχόταν ο αέρας) κάτι που σημαίνει ότι ένας κοντύτερος αναβάτης δε θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα. Σε αυτόν προκαλούν περισσότερο θόρυβο παρά ενόχληση. 

Όσο για τη γρήγορη οδήγηση μέσα στην πόλη, αυτή δε βρίσκεται εκτός προγράμματος. Μη φανταστείτε, βέβαια, μια ρουκέτα να ξεχύνεται ανάμεσα στα κενά των ακινητοποιημένων αυτοκινήτων. Προτιμήστε καλύτερα να φανταστείτε ένα ογκώδες scooter που δε θα πει όχι στην πίεση (χάρη στις σφιχτές αναρτήσεις και το άκαμπτο μέρος του πλαισίου) και στη γρήγορη οδήγηση, εντός των πλαισίων που επιτρέπει ο όγκος του. 

Συμπέρασμα: Μια επιστροφή με νόημα
Στο παρελθόν έχουμε δει αρκετές φορές μοντέλα που επιστρέφουν μετά από απουσία ετών και βασίζονται περισσότερο στο γνωστό (ή θρυλικό) όνομά τους παρά στις σημερινές τους δυνατότητες. Το Forza κατάφερε να ξεφύγει από αυτή την παγίδα, προσφέροντας όχι μόνο το γνωστό όνομά του, αλλά και δυνατότητες που καλύπτουν τις ανάγκες του σύγχρονου αναβάτη. Είναι άνετο και ευρύχωρο (και επομένως ογκώδες), αλλά τόσο καλά ζυγισμένο που δεν προβληματίζει στην πόλη. Και είναι ικανό να ταξιδέψει, προσφέροντας άνεση στον αναβάτη. 

Η τιμή του, βέβαια, κρίνεται λίγο τσουχτερή για την κατηγορία. Στα 5.690 ευρώ είναι το ακριβότερο scooter στα 300 κ.εκ., ωστόσο προσφέρει δυνατότητες μεγαλύτερου scooter, καθώς και σύγχρονο εξοπλισμό, όπως το συνδυασμένο ABS και τον κινητήρα με τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά  
Κινητήρας 4T, 1Κ, Y/Ψ, 4β
Κυβισμός (κ.εκ.) 279
Διάμετρος x διαδρομή (χλστ.) 72 x 68,5
Συμπίεση (:1) 10,5
Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.) 24/8.250
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) 2,63/6.000
Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός
Χωρητ. Ρεζερβουάρ (λτ.) 11,6
Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) 3,5
Βάρος (kg, κενό) 196
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 150

Πλαίσιο  
Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό
Αναρτήσεις Ε Συμβατικό πιρούνι, 35 χλστ.
Διαδρομή (χλστ.) Δ.Α.
Αναρτήσεις Π Δύο αμορτισέρ, ΠΕ
Διαδρομή Δ.Α.
Φρένα Ε (χλστ.) Δ/256, C-ABS
Φρένα Π (χλστ.) Δ /240, C-ABS
Τροχοί-Ελαστικά  
Ελαστικό Ε 120/70-14
Ελαστικό Π 140/70-13
Διαστάσεις  
Μήκος (χλστ.) 2.166
Πλάτος (χλστ.) 753
Μεταξόνιο (χλστ.) 1.546
Ύψος σέλας (χλστ.) 716
Εξοπλισμός  
   
ABS Y
Μίζα Y
Μανιβέλα Χ
Στροφόμετρο Y
Κοντέρ Y
Ένδειξη θερμοκρασίας Y
Ένδειξη βενζίνης Y
Μερικός χιλιομετρητής Y
Ρυθμιζόμενες μανέτες Χ
Κεντρικό σταντ Υ
Πλάγιο σταντ Y
Σχάρα Υ
Ρυθμιζόμενη εμπρός ανάρτηση Χ
Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση Υ

 

HONDA - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ