+Aνεση, σχεδίαση, δυνατότητες συνολικά
Πριν από έξι περίπου χρόνια η γερμανική εταιρία παρουσίασε
τα εν σειρά δικύλινδρα GS,
τα μοντέλα που θα αντικαθιστούσαν το μονοκύλινδρο F650GS. Όπως ξέρουμε πλέον αυτό δεν πέτυχε αφού, κατόπιν… λαϊκής
απαίτησης, η BMW
επανέφερε το φιλικότατο on-off ξανά στην παραγωγή,
αλλάζοντας το όνομά του και αργότερα τη σχεδίασή του. Αυτό που πέτυχε ήταν
τα μεσαίου κυβισμού GS
αυτά καθαυτά. Με την συνολικά υψηλή τους απόδοση βρέθηκαν μεταξύ των
κορυφαίων μοντέλων της κατηγορίας πείθοντας παράλληλα το κοινό για την
αξία και τις δυνατότητές τους.
Με έντονους σχεδιαστικούς δεσμούς με το R 1200 GS, τα F 650/800 μοιράζονταν πλαίσιο και
κινητήρα αλλά είχαν διαφορετικά φρένα, τροχούς, αναρτήσεις και ρυθμίσεις στο
μοτέρ και ελαφρώς διαφορετική αισθητική. Διαφορετικός ήταν και ο χαρακτήρας
τους. Το 650 ( 700 πλέον) ήταν (είναι) το πιο ασφάλτινο και καθημερινό και το 800 το
πιο περιπετειώδες και ολοκληρωμένο αφού μπορούσε να πάει εύκολα σχεδόν παντού.
Ήταν μάλιστα πιο ικανό και φιλικό στο χώμα από το R 1200 GS, αλλά και πιο ευέλικτο και χρηστικό
από αυτό στην καθημερινότητα. Αυτό το έκανε ιδιαίτερα αγαπητό σε όλους εκείνους
που ψοφάνε για πραγματική χωμάτινη περιπέτεια αλλά και μια πιο προσιτή
εναλλακτική λύση στο γερμανικό mega on-off. Μια έκδοση Adventure μάλλον υπήρχε στο
μυαλό των Γερμανών από τότε. Σίγουρα ήταν κάτι που σκέφτονταν και όλοι οι φίλοι
των μεσαίων on-off. Ωστόσο, η BMW περίμενε να το παρουσιάσει
την κατάλληλη στιγμή, ίσως και από φόβο για να μην γίνει κανιβαλισμός στις
πωλήσεις του best seller R
1200 GS από το
μικρότερο μοντέλο. Με την παρουσίαση των νέων R 1200 GS/Adventure, που βρίσκονται πλέον σε άλλο επίπεδο από πλευράς
απόδοσης, το πράσινο φως για το μικρό Adventure δόθηκε και οι εργοστασιακές
βελτιώσεις στα σημεία που υστερούσε το F 800 GS στις μεγάλες αποστάσεις, (προστασία
από τον αέρα, άνεση, αυτονομία) είναι πλέον γεγονός. Το Adventure…Junior είναι εδώ και κάνει τις επιθυμίες
των φίλων των μεσαίων on-off πραγματικότητα. Υψώνει με
περηφάνια το δικό του ανάστημα απέναντι σε όλα τα μοντέλα της κατηγορίας ενώ
δεν διστάζει να αναμετρηθεί και με τα μεγάλα.
F800GS Adventure vs F800GS
+8 λίτρα ρεζερβουάρ
+10 χλστ. ύψος σέλας
+15 κιλά βάρος
-5 κιλά μέγιστο φορτίο
+5 χλστ. μήκος, πλάτος και ύψος
Ψηλότερη ζελατίνα
Προεγκατάσταση GPS
Στάνταρ προστατευτικά κινητήρα
Στάνταρ βάσεις βαλιτσών που
Προστατεύουν και το ρεζερβουάρ
Ενισχυμένο υποπλάισιο
Διαφορετική σέλα
Φαρδύτερα μαρσπιέ
Ρυθμιζόμενο λεβιέ ταχυτήτων
Ρυθμζόμενο πεντάλ φρένου
Σχεδίαση/Ποιότητα: Στο δρόμο της περιπέτειας
Το F 800 GS έχει χαρακτηριστική εμφάνιση που παραπέμπει άμεσα στα boxer μοντέλα της BMW. Το ίδιο ισχύει και για το Adventure. Με την μετατροπή του σε μηχανή περιπέτειας έχει αποκτήσει αρκετή από την επιβλητικότητα του ομώνυμου R 1200 GS. Η ψηλή και λεπτή του σιλουέτα έχει σχεδόν εξαφανιστεί αφού έχει πάρει μούσκουλα σε όλα τα σημεία και δείχνει σαφώς μεγαλύτερο και πιο εντυπωσιακό. Φαρδύτερα και μεγαλύτερα πλαϊνά πλαστικά, μεγαλύτερο ρεζερβουάρ που εξέχει ελαφρώς, φουσκωμένη σέλα, ψηλότερη ζελατίνα, μεγαλύτερα κάγκελα εμπρός και πίσω και χούφτες. Όλα το κάνουν να δείχνει μεγαλύτερο και πιο αρχοντικό και προϊδεάζουν τον παρατηρητή για τις ικανότητές του στο ταξίδι αλλά και την αντοχή του. Το χρώμα της άμμου της μοτοσικλέτας της δοκιμής της ταιριάζει τέλεια και της δίνει έναν επιπλέον τόνο σκληράδας. Σε αυτό συνεισφέρει και η υψηλή ποιότητα κατασκευής που εντείνει την αίσθηση ότι η μοτοσικλέτα της γερμανικής εταιρίας μπορεί να αντέξει και σε σκληρή μεταχείριση χωρίς να ιδρώσει το αυτί της.
Εργονομία/Χώροι: Περισσότερη άνεση
Κατά τη μετατροπή του F 800 GS σε Adventure είναι λογικό να σκεφτεί κανείς ότι έχει χαθεί λίγο από την φιλικότητα που χαρακτηρίζει το απλό μοντέλο. Όντως έτσι είναι αφού το επιπλέον βάρος κάνει αισθητή την παρουσία του άσχετα αν το μεγαλύτερο ρεζερβουάρ είναι γεμάτο ή άδειο. Η ψηλότερη σέλα φέρει το δικό της μεγάλο μερίδιο ευθύνης για αυτό και θα βάλει ακόμη και αναβάτες ύψους 1,85 μ. να πατούν κάτω με ασφάλεια αλλά σχεδόν στις μύτες. Στον τομέα της άνεσης βέβαια η BMW πέτυχε απόλυτα τον στόχο της και προσωπικά δεν θα άλλαζα ούτε το πλάτος της ούτε το πλούσιο και σωστής πυκνότητας αφρώδες για πιο σίγουρο πάτημα. Ίσα-ίσα θα την έκανα ακόμη ψηλότερη ακόμη ώστε να γίνει πιο επίπεδη και να μειωθεί ελαφρά η μικρή γούβα που σχηματίζεται η οποία μειώνει ελαφρά την κίνηση εμπρός-πίσω. Το μεγαλύτερο ύψος της σέλας έχει αυξήσει και την απόσταση από τα μαρσπιέ αλλά και το τιμόνι κάτι που δίνει ένα επιπλέον τόνο ευρυχωρίας στους ψηλούς με τα χέρια να πέφτουν φυσικά πάνω στο τιμόνι και τα γόνατα να κλείνουν σε πιο φυσικές γωνίες. Τα μπουτόν των χειριστηρίων βρίσκονται στις σωστές θέσεις όπως και οι ευδιάκριτες ενδείξεις του πίνακα οργάνων ενώ η ψηλή και φαρδιά ζελατίνα προσφέρει σαφώς καλύτερη προστασία από εκείνη του απλού F 800 GS. Στα υψηλότερα επίπεδα προστασίας του αναβάτη από τον αέρα συνεισφέρουν και τα μεγαλύτερα σε μήκος και πλάτος πλαϊνά πλαστικά. Όμορφη πινελιά στον εξοπλισμό της μοτοσικλέτας, η μπάρα στήριξης της ζελατίνας που είναι έτοιμη για να δεχτεί στο σωστό οπτικά σημείο το εργοστασιακό GPS. Στα μετόπισθεν τα πράγματα είναι εξίσου καλά για τον συνεπιβάτη όσο και για τον αναβάτη. Το δικό του μερίδιο της σέλας έχει επίσης πλούσιο αφρώδες σωστής πυκνότητας και η ενόχληση στα μαλακά μόρια θα αργήσει χαρακτηριστικά να έρθει με τη σωστή θέση των ποδιών να συμβάλλει σε αυτό.
Πλαίσιο/Αναρτήσεις/Φρένα: Σε γνωστά μονοπάτια
Σε σχέση με το F 800 GS
που χρησιμοποιήθηκε ως βάση, το Adventure
φέρει ελάχιστες αλλαγές. Οι πιο σημαντικές από αυτές αφορούν το πίσω μέρος και
συγκεκριμένα το υποπλαίσιο που ενισχύθηκε αλλά και το μεγαλύτερο σε μέγεθος
ρεζερβουάρ που προστατεύεται από τις μεταλλικές βάσεις των βαλιτσών. Το
ανεστραμμένο πιρούνι με διάμετρο καλαμιών στα 43 χλστ. παρέμεινε ως είχε και
συνεχίζει να μην δέχεται ρυθμίσεις, ενώ το αμορτισέρ ρυθμίζεται εύκολα
χειροκίνητα ως προς την προφόρτιση ελατηρίου και ηλεκτρικά ως προς την απόσβεση
επαναφοράς, στην έκδοση της δοκιμής. Απαράλλαχτο παρέμεινε και το ατσάλινο
σωληνωτό πλαίσιο που χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως φέρον τμήμα του. Χωρίς
αλλαγές συνεχίζουν την πορεία τους και τα φρένα με τους δίσκους των 300 χλστ.
να συνεργάζονται με δαγκάνες δύο εμβόλων της Brembo αλλά και σύστημα ABS της Bosch
που απενεργοποιείται και επεμβαίνει φυσικά και στην μονοπίστονη δαγκάνα του
πίσω δίσκου των 265 χλστ.
Κινητήρας: Συνεχίζει απαράλλαχτος
Οι Βαυαροί δεν προχώρησαν σε αλλαγές ούτε στον δικύλινδρο εν
σειρά κινητήρα του F
800 GS
Adventure. Το
υγρόψυκτο μοτέρ των 85 ίππων και 8,5 kgm ροπής συνεχίζει να προσφέρει τις υπηρεσίες του
εντυπωσιάζοντας παράλληλα με τις πολύ μικρές ποσότητες καυσίμου που
καταναλώνει, οι οποίες ωστόσο παρουσιάζονται ελαφρώς αυξημένες σε σχέση με το
απλό μοντέλο λόγω βάρους αλλά και μεγαλύτερης μετωπικής επιφάνειας. Με την μέση
κατανάλωση να ανέρχεται στα 5,4 λίτρα στα 100 χλμ. το ρεζερβουάρ των 24 λίτρων
προσφέρει πλέον αυτονομία που ξεπερνά τα 400 χλμ. χωρίς ιδιαίτερη προσοχή στο
γκάζι από πλευράς αναβάτη. Η ελαστικότητα και η γραμμική απόδοση της ισχύος
είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του με τους υψίσυχνους κραδασμούς να κάνουν την
εμφάνισή τους με ολοένα και μεγαλύτερη ένταση όσο η βελόνα του στρφόμετρου
πλησιάζει τα κόκκινα.
Ηλεκτρονικά: Έχει μπόλικα!
Όπως και στο απλό F 800 GS
έτσι και εδώ το ABS ανήκει
στον βασικό εξοπλισμό της μοτοσικλέτας. Στον προαιρετικό εξοπλισμό θα βρείτε
τόσο το σύστημα πρόσφυσης πίσω τροχού ASC της BMW όσο και την ηλεκτρονική ρύθμιση του
αμορτισέρ όσον αφορά την απόσβεση επαναφοράς (Electronic Suspension Adjustment-ESA). To Adventure, εφόσον έχει
εξοπλιστεί με ASC,
μπορεί προαιρετικά να φέρει και επιλογή Enduro η οποία επεμβαίνει στη λειτουργία των ABS και ASC και καθυστερεί την επέμβασή τους,
όταν κινείστε εκτός δρόμου.
Οδηγώντας: Τα δώρα του Αι Βασίλη
Για το καλό παιδί που ακούει με προθυμία στο όνομα F 800 GS τα Χριστούγεννα ήρθαν τελικά
καλοκαίρι, όταν και παρουσιάστηκε δηλαδή το Adventure! Έχοντας βρεθεί στη σέλα όλων των F/GS η σύγκριση στα επίπεδα άνεσης είναι πέρα από υποσυνείδητη και
αναπόφευκτη και δικαιώνει όλες τις επιλογές των Βαυαρών. Το μικρό Adventure μεταφέρει τον
αναβάτη με χαρακτηριστική άνεση από το σημείο Α στο Β, όπου και αν είναι το
τελευταίο. Οι αναρτήσεις με τις μεγάλες διαδρομές πνίγουν με ευκολία ακόμη και
τις έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος και ό,τι απομένει απορροφάται σε δεύτερη
φάση από τη σέλα, σε ένα συνδυασμό που θυμίζει και το R 1200 GS! Η ζελατίνα κάνει επίσης πολύ καλή
δουλειά στο να κρατά τον αέρα μακριά από τον κορμό. Μόνο στο πάνω μέρος του
κράνους θα παρατηρηθούν κάποιες μικρές αναταράξεις, αν πλησιάζετε ή ξεπερνάτε
τα 1,85 μ. και κινείστε με υψηλές ταχύτητες. Η ικανότητα του 800 GS να κινείται με ταχύτητα
στις στροφές δεν έχει χαθεί ούτε στο Adventure. Η αλλαγή κατεύθυνσης έρχεται πανεύκολα και η πρόσφυση
από τα ελαστικά βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα. Τα αυξημένο πίσω βάρος γίνεται
βέβαια αισθητό αλλά δεν ενοχλεί σε καμία περίπτωση, ενώ στο όριο ο εμπρός
τροχός θα διώξει γλυκά και προοδευτικά προειδοποιώντας έγκαιρα τον αναβάτη. Στο
χώμα το μαλακό set up
των αναρτήσεων δείχνει ότι είναι προετοιμασμένες
και για αυτό το τερέν. Οι μεγάλες
διαδρομές τους δίνουν την αυτοπεποίθηση που χρειάζεται ο αναβάτης για να
κινηθεί με την ταχύτητα όση του επιτρέπουν τα ασφάλτινα ελαστικά, ακόμη και σε
κακοτράχαλο δρόμο. Αυτοπεποίθηση και μεγαλύτερο έλεγχο θα δώσει και η επιλογή Enduro που καθυστερεί την επέμβαση του ACS αλλά και του ABS επιτρέπονται μικρά
μπλοκαρίσματα των τροχών και πλαγιολισθήσεις με το γκάζι. Το μεσαίο on-off της BMW θα παίξει πολύ καλά και το ρόλο του
καθημερινού εργαλείου. Το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού βοηθά στους ελιγμούς αν
και ύψος της σέλας, σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο βάρος θέλει λίγη περισσότερη
προσοχή από τον αναβάτη σε σχέση με το απλό F 800 GS.
Συμπέρασμα:
Το F 800 GS Adventure είναι η καλύτερη επιλογή μεταξύ των τριών εν σειρά δικύλινδρων GS για κάλυψη μεγάλων αποστάσεων. Περιορίζει σημαντικά τις στάσεις για ξεκούραση και ανεφοδιασμό, σε σχέση με τα άλλα δύο και κρατά πιο ξεκούραστους αναβάτη και συνεπιβάτη ακόμη και μετά από μία ολόκληρη ημέρα στο δρόμο. Για όλους εκείνους που δεν έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν το μεγάλο R 1200 GS Adventure, το αδελφό F 800 GS μοιάζει ως η ιδανική εναλλακτική λύση που θα φανεί ιδιαίτερα ελκυστική και σε κατόχους mega on-off αλλά και σε εκείνους που καλόβλεπαν μέχρι τώρα την αγορά ενός καινούριου mega on-off/adventure άλλου κατασκευαστή. Μπορεί σε επιδόσεις να βρίσκεται πίσω απέναντί τους-μην ξεχνάτε ότι είναι μόλις 800κ.εκ.-αλλά σε επίπεδα άνεσης στο ταξίδι και ειδικά σε εκτός δρόμου δυνατότητες τα κοιτάζει κατάματα και τα ξεπερνά αντίστοιχα. Πάρτε το και απλά σημαδέψτε ένα σημείο στο χάρτη αδιαφορώντας για την απόσταση και τους δρόμους που θα βρείτε μπροστά σας.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
|
|
BMW F 800 GS Adventure
|
|
|
|
Κινητήρας |
4T, 2Κ, Υ/Ψ, 8β |
Κυβισμός
(κ.εκ.) |
798 |
Διάμετρος
x Διαδρομή (χλστ.) |
82x75,6 |
Συμπίεση
(:1) |
12 |
Ισχύς
(ίπποι/σ.αλ.) |
85/7.500 |
Ροπή
(kgm/σ.α.λ.) |
8,5/5.750 |
Τροφοδοσία |
Ψεκασμός BMS-KP |
Χωρητ.
Ρεζερβουάρ (λίτρα) |
24 |
Κατανάλωση
(λίτρα/100χλμ.) |
5,4 |
Βάρος
(kg, γεμάτο) |
229 |
Τελική
Ταχύτητα (χλμ./ώρα) |
205 |
|
|
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα |
|
Τύπος |
Ατσάλινο
σωληνωτό |
Αναρτήσεις
Ε |
Ανάποδο
τηλεσκοπικό πιρούνι 43χλστ. |
Διαδρομή
(χλστ.) |
230 |
Αναρτήσεις
Π |
Μονό
Αμορτισέρ με μοχλικό, ΠΕ, AE |
Διαδρομή |
215 |
Φρένα
Ε (χλστ.) |
Δ 300, 2E, ABS |
Φρένα
Π (χλστ.) |
Δ 265, 1E, ABS |
|
|
Τροχοί-Ελαστικά
|
|
Ελαστικό
Ε |
90/90-21 |
Ελαστικό
Π |
150/70-17 |
|
|
Διαστάσεις |
|
Μήκος
(χλστ.) |
2.305 |
Πλάτος (χλστ.) |
925 |
Μεταξόνιο
(χλστ.) |
1.575 |
Ύψος
σέλας (χλστ.) |
890) |
|
|
Εξοπλισμός |
|
ABS |
Y |
Μίζα |
Y |
Μανιβέλα |
_ |
Στροφόμετρο |
Y |
Κοντέρ |
Y |
Ένδειξη
θερμοκρασίας |
Y |
Ένδειξη
βενζίνης |
Y |
Μερικός
χιλιομετρητής |
Y |
Φέρινγκ |
_ |
Ρυθμιζόμενες
μανέτες |
Y |
Κεντρικό
σταντ |
Y |
Πλάγιο
σταντ |
Y |
Γυμνά έως 700cc που έρχονται και σε Α2 έκδοση
Ducati Diavel V4 «Black Roadster»: Ακόμα σκοτεινότερη, ακόμα εντυπωσιάζει
Δοκιμή Voge DS900X: Το τυχερό 9άρι
Kawasaki Z900RS SE Limited Edition: Η δίτροχη «τούρτα» για τα 50 χρόνια Kawasaki Γερμανίας
«Δεν τις φτιάχνουν όπως παλιά»;
Παρουσίαση Mitas Terra Force-R: Μεικτής χρήσης για να κατακτήσεις κάθε δρόμο
YADEA FIERIDER: Ηλεκτρικό με δίπλωμα αυτοκινήτου και ισχύ 11kW
Bridgestone και Kawasaki ενώνουν τις δυνάμεις τους για τη νέα Ninja 1100SX
CFMOTO 800MT-X από 675NK της MUVUS: Είδαμε τα μοντέλα προπαραγωγής και τα περιμένουμε
GPX POPZ 125: Σε έκπτωση το παπί που κάνει 180 χλμ με 7 ευρώ
Nord ζεύγος κάλυμμα θερμικής προστασίας χεριών ( χούφτες)
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - mototriti.gr