Ποιος δεν θέλει να βρεθεί σπάνω σε ένα GS; Το μεγάλο ρεζερβουάρ προκαλεί δέος και η θέση οδήγησης σε εξιτάρει. Μοιάζει με φρούριο που προστατεύει τον αναβάτη.

Μια από τις αναπαυτικότερες σέλες της κατηγορίας. Ιδανική για πολύωρη χρήση, ενώ το πλούσιο αφρώδες θα εκτιμηθεί και από τον συνεπιβάτη.

Τα χειριστήρια βρίσκονται στην σωστή θέση και απαιτούν την ελάχιστη εξοικείωση από τον αναβάτη.

Τα χειριστήρια βρίσκονται στην σωστή θέση και απαιτούν την ελάχιστη εξοικείωση από τον αναβάτη.

Aνεση – Εργονομία – Η έγχρωμη οθόνη κλέβει τις εντυπώσεις

Ο κατάλογος του εξοπλισμού είναι μακρύς και όλα είναι προσανατολισμένα στην άνετη συμβίωση του αναβάτη κατά την παραμονή του πάνω στο GS, κάτι για το οποίο το Γερμανικό μοντέλο έχει δώσει τα διαπιστευτήριά του όλα αυτά τα χρόνια. Η σέλα είναι δύο επιπέδων με πλούσιο αφρώδες υλικό, κάτι το οποίο την κάνει ιδανική για πολύωρη οδήγηση. Ο αναβάτης θα αισθανθεί φρέσκος και δεν θα νιώσει την ανάγκη για διαλλείματα ξεκούρασης, ακόμα και μετά από μετά από συνεχόμενη χρήση. Ο συνεπιβάτης θα σας ευγνωμονεί καθώς το μεγάλο τμήμα που του αναλογεί δεν δίνει δικαίωμα για παράπονα. Το ύψος της ανέρχεται στα 890 χιλιοστά και οι βραχύσωμοι αναβάτες θα χρειαστεί στο βρίσκονται στο εμπρός τμήμα που στενεύει, ώστε να πατούν κάτω με περισσότερη ασφάλεια. Βέβαια στον εξτρά εξοπλισμό υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης χαμηλότερης σέλας, που θα εξυπηρετήσει και τα μικρότερα αναστήματα. Η ζελατίνα εξακολουθεί να ρυθμίζεται μέσω ενός εύχρηστου κοχλία, ο οποίος μπορεί να περιστραφεί με το ένα μόνο χέρι, και προσφέρει την απαιτούμενη κάλυψη από τον αέρα, ακόμα και στην χαμηλή θέση. Η εκκίνηση του κινητήρα μπορεί να γίνει με το πάτημα ενός κουμπιού και με τα κλειδιά στην τσέπη, χάρη στο σύστημα keyless ride. 

Εργονομικά το GS βρίσκεται δικαίως ανάμεσα στα κορυφαία μοντέλα. Οι διακόπτες έχουν σωστό σχεδιασμό με αποτέλεσμα ο αναβάτης μέσα σε ελάχιστο χρόνο να εξοικειώνεται. Οι ευκολίες συνεχίζονται με θερμαινόμενα γκριπ, hill assist, cruise control μέχρι και ντουλαπάκι για μικροαντικείμενα στο επάνω μέρος του ρεζερβουάρ. Τα μεγάλα νέα έχουν να κάνουν με τη νέα έγχρωμη TFT οθόνη οργάνων. Χάρμα οφθαλμών, πληθωρική σε μέγεθος, στις 6,5 ίντσες και με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Αν παραβλέψουμε το γεγονός ότι ανήκει στον εξτρά εξοπλισμό και κοστίζει 800 ευρώ, σίγουρα αξίζει τα λεφτά της καθώς ο αναβάτης έχει τα πάντα υπό την εποπτεία του και μπορεί να αλλάξει ρυθμίσεις κατ επιλογήν του, μέσω του εύχρηστου μενού. Στη βασική διάταξη υπάρχει ηλεκτρονικό ταχύμετρο και στροφόμετρο, ρολόι, θερμοκρασία περιβάλλοντος, επιλεγμένη χαρτογράφηση, σχέση σασμάν και δείκτη καυσίμου. Special feature ο κόφτης στροφών που απεικονίζεται με μια κόκκινη μπάρα, η οποία, όσο η μοτοσυκλέτα είναι κρύα, στρογγυλοκάθεται στις 5.500σαλ.  και σιγά-σιγά μετατοπίζεται προς το άνω όριο όσο τα μηχανικά μέρη ζεσταίνονται. Πατώντας το κουμπί βρίσκεσαι στο επόμενο υπομενού με μια μικρογραφία της μοτοσυκλέτας να δεσπόζει στο κέντρο της οθόνης και να πλαισιώνεται από ενδείξεις για την μπαταρία, την αυτονομίας καυσίμου, την πίεση και την θερμοκρασία του λαδιού. 

Εναλλάσσοντας τις καρτέλες με τον περιστρεφόμενο κοχλία στο αριστερό γκριπ, αποκαλύπτονται ένα σωρό πληροφορίες για την πίεση των ελαστικών, ολικός και μερικοί χιλιομετρητές μέχρι και προειδοποίηση για το επόμενο σέρβις. Αλλαγή υπομενού και φτάνουμε σε αυτό που η BMW ονομάζει Motorrad Connectivity. Η οθόνη οργάνων αλληλοεπιδρά μέσω Bluetooth σύνδεσης με το κινητό και το σύστημα ενδοεπικοινωνίας του κράνους σας. Η διαχείριση της μουσικής και των τηλεφωνικών κλήσεων γίνεται ακούραστα χωρίς να αποσπαστείτε από την οδήγηση. Με το κατέβασμα της κατάλληλης εφαρμογής από το Android Store ή το AppStore, η οθόνη μετατρέπεται και σε συσκευή πλοήγησης με φωνητικές οδηγίες. Αυτό που δεν μου άρεσε είναι ότι δεν μπορεί να παίξει μουσική και να διαχειριστεί τις κλήσεις κατευθείαν από το smartphone, παρά μόνο με τη χρήση ενδοεπικοινωνίας κράνους. Δηλαδή το κινητό παίζει το ρόλο ενδιάμεσης πύλης μεταφοράς, αντί να είναι ο βασικός πάροχος των δεδομένων.