Μπορεί στις ευρωπαϊκές χώρες το φρενάρισμα πανικού να αποτελεί την εξαίρεση στον κανόνα, στις ελληνικές συνθήκες ωστόσο είναι σύνηθες φαινόμενο. Το καλύτερο, λοιπόν, που έχουμε να κάνουμε είναι να είμαστε προετοιμασμένοι και κατάλληλα εξασκημένοι.
· Αν οι συνθήκες απαιτούν άμεση ακινητοποίηση της μοτοσικλέτας χρησιμοποίησε και τα δύο φρένα. Αυτό βέβαια είναι κάτι που γίνεται και ενστικτωδώς. Το μπροστινό φρένο εξακολουθεί πάντως να αναλαμβάνει το μεγαλύτερο φορτίο της επιβράδυνσης.
· Προσπάθησε να κρατήσεις τον κορμό σου σε όρθια θέση και τα πόδια σφιχτά στο «σώμα» της μοτοσικλέτας. Οι δυνάμεις που ασκούνται ωθούν το σώμα προς τα εμπρός, αλλά θα πρέπει να «αντισταθείς», ώστε να μην μετατοπισθεί το βάρος προς τα εμπρός, γιατί το έντο καραδοκεί…
· Κράτα το τιμόνι αρκετά σφιχτά ώστε να αποφύγεις κατά το δυνατόν ανεπιθύμητα «σπασίματα» δεξιά-αριστερά.
· Στόχος είναι το μπροστινό φρένο να πιεστεί στο όριό του, αλλά να μην μπλοκάρει. Η διαχωριστική γραμμή, βέβαια, ορισμένες φορές είναι δυσδιάκριτη. Αν νιώσεις να μπλοκάρει το μπροστινό, άφησε τη μανέτα στιγμιαία και ξαναπάτησέ την.
· Το πίσω φρένο είναι βέβαιο πως σε φρενάρισμα πανικού θα μπλοκάρει τον τροχό. Με τον πίσω τροχό μπλοκαρισμένο, μπορείς να κινηθείς αρκετά μέτρα και, αν καταφέρεις να ελέγξεις τις πλαγιολισθήσεις, μπορείς να μειώσεις την απόσταση φρεναρίσματος. Ένα γκαράζ με καλή άσφαλτο είναι μια καλή λύση για προπόνηση. Εξασκήσου μόνος σου. Πρόκειται για ένα από τα βασικά μαθήματα οδήγησης που θα σου χρειαστεί στο δρόμο.
· Αν απαιτείται να επιβραδύνεις λίγο πριν ή κατά τη διάρκεια της στροφής χρησιμοποίησε τα φρένα εξαιρετικά απαλά και προσπάθησε να μειώσεις ταχύτητα κατεβάζοντας σχέσεις στο κιβώτιο. Πρώτο μέλημα βέβαια (ειδικά μέσα στην στροφή) είναι η αποφυγή του εμποδίου με ελιγμό και όχι η ακινητοποίηση πριν από αυτό.
· Το ABS μπορεί να αποβεί σωτήριο σε καταστάσεις πανικού, ειδικά σε αναβάτες με μειωμένη εμπειρία. Αρκετοί είναι όμως αυτοί που κάνουν το λάθος να αφήνουν στιγμιαία τα φρένα όταν ενεργοποιείται το σύστημα. Όταν αισθανθείς το χαρακτηριστικό «κλώτσημα» στο πεντάλ ή τη μανέτα του φρένου, συνέχισε να ασκείς την ίδια πίεση. Καλό θα είναι να προπονηθείς στην αρχή, για να εξοικειωθείς με τη λειτουργία του ABS.
5 300άρια scooter με την χαμηλότερη κατανάλωση
Keeway: Το XDV 125 EVO PRO έφτασε μαζί του και το ανανεωμένο Vieste 125 E5+
QJMOTOR SRT 600SX 2025: Ήρθε πλήρως εξοπλισμένο με τιμή 5.695 ευρώ
Αγοράζω με κλειστά μάτια ή περιμένω να βγάλει κουσούρια;
Daytona Invador 125: Φρένα ABS, Traction control και κάμερα καταγραφής
Voge SR16 ACC με νέες προσθήκες στον εξοπλισμό του
Επένδυση 25 εκατ. ευρώ για live κλήσεις στους δρόμους
Η Honda χτύπησε το απόλυτο ρεκόρ παραγωγής με 500 εκατομμύρια
Daytona Monster 125: «Tέρας» αυτονομίας με 18.8 λίτρα χωρητικότητας καυσίμου
Voge DS525X: Πιο «ροπάτο» στις χαμηλές και με νέα LCD οθόνη
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2025 - mototriti.gr