net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Δοκιμή: Peugeot LXR 200i

Είναι μικροκαμωμένο, σβέλτο και ευέλικτο, κινείται έξυπνα και μπορεί να περάσει ανάμεσα από… λεγεώνες αυτοκινήτων, προτού καν καταλάβεις τι έγινε. Το νέο Peugeot LXR 200 έχει πολλά κοινά με το συμπατριώτη του, τον Αστερίξ, και όλα τα οφείλει στο μαγικό ελιξίριο που διαθέτει!

 
+: Μικροκαμωμένο και σβέλτο
-: Η αμεσότητα των φρένων στα πολλά

Τιμή: 2.990 ευρώ

Όπου μαγικό ελιξίριο, βέβαια, μη φανταστείτε χύτρες, μαρμίτες, Δρυίδες και βότανα που χαρίζουν υπερδυνάμεις, αλλά την ξεχωριστή αυτή ιδιότητα με την οποία οι Γάλλοι «εξόπλισαν» το LXR. Η συγκεκριμένη ιδιότητα, η οποία περνά από στόμα σε αυτί των ειδικών και μόνο, επιτρέπει στο γαλλικό scooter να παραμένει ελεύθερο και να μην πτοείται από την ολοκληρωτική κυριαρχία της κίνησης και του μποτιλιαρίσματος στους δρόμους. Ολοκληρωτική; Ε όχι, όσο αυτό περνάει από το χέρι του LXR!

Το νέο γαλλικό scooter έρχεται με σκοπό την καθιέρωση σε μια κατηγορία που μπορεί να χαρακτηριστεί καθαρά ευρωπαϊκή. Τα scooter των 200 κ.εκ. αποτελούν μια μέση λύση ανάμεσα στα μικρά των 125 κ.εκ. και τα μεσαία των 250 κ.εκ., και προορίζονται για την αστική μετακίνηση. Με επιδόσεις μεγαλύτερες αυτών των 125 κ.εκ. και όγκο μικρότερο αυτών των μεγαλύτερων κατηγοριών, τα 200άρια αποδεικνύονται ιδιαίτερα ευέλικτα και αποτελεσματικά, ενάντια στους πολεμικούς σχηματισμούς των αυτοκινήτων.

Το ίδιο συμβαίνει και με το LXR. Επιπλέον, όπως και ο Γαλάτης ήρωας των κόμιξ, το LXR μπορεί να κινηθεί χωρίς να προβληματίζεται από κλειστούς δρόμους, να αποτελέσει τη σίγουρη λύση για να φτάσει κάποιος στον προορισμό του και να ολοκληρώσει την αποστολή του χωρίς να πτοηθεί από τα εμπόδια που θα του θέσουν οι εκατονταρχίες των σταματημένων αυτοκινήτων. Και, φυσικά, θα το διασκεδάσει από την αρχή μέχρι το τέλος!

Αισθητική

Το LXR κρύβει και λίγο από το Γαλάτη πολεμιστή μέσα του, αλλά και μια δόση από την καλλονή που θα κλέψει την καρδιά του. Ο αιχμηρός προβολέας, η μαύρη κοντή ζελατίνα στο τιμόνι και η υποδοχή του αέρα στο κέντρο της μάσκας δείχνουν τις επιθετικές του διαθέσεις, οι οποίες όμως παραχωρούν την έντασή τους σε καμπύλες και φιλικές στο μάτι σχεδιαστικές γραμμές. Αισθητικά, το LXR 200i είναι νεανικό (όπως άλλωστε οφείλει να είναι, καθώς η υποκατηγορία στην οποία ανήκει έχει τους νέους ως πρωταρχικό target group της) και μοντέρνο, χωρίς ωστόσο να καταφεύγει σε υπερβολές. Διαθέτει και τα κλασικά στοιχεία, τα οποία έχουν καθορίσει την εμφάνιση των scooter όλα αυτά τα χρόνια.

Χώροι / Άνεση

Κάτω από τη σέλα θα χωρέσει ένα jet κράνος, ενώ στην ποδιά θα προσαρμοστεί μια τσάντα. Επιπλέον, το LXR διαθέτει και σχάρα, η οποία αυξάνει τις μεταφορικές του δυνατότητες. Όσον αφορά στην άνεση, ο αναβάτης θα εκτιμήσει την εργονομική θέση οδήγησης, η οποία τοποθετεί την πλάτη του σε όρθια θέση, και θα συνειδητοποιήσει ότι μπορεί να του προσφέρει ό,τι χρειάζεται στις καθημερινές του περιπέτειες στην πόλη. Ο χώρος για τα πόδια είναι ικανοποιητικός, ακόμη και με μια τσάντα στην ποδιά, ενώ παράπονα δεν θα ακουστούν ούτε από το συνεπιβάτη. Ως αστικό scooter, όμως, το LXR δεν θα ικανοποιήσει με την προστασία που θα εξασφαλίσει από τον αέρα στις μεγάλες ταχύτητες.

Κινητήρας

Το υγρόψυκτο μοτέρ των 171,2 κ.εκ. αποτελεί ίσως το καλύτερο χαρακτηριστικό του scooter. Διαθέτει ικανοποιητικά αποθέματα δύναμης και ροπής, τα οποία κάνουν από νωρίς την εμφάνισή τους -και επιπλέον δεν εξαντλούνται γρήγορα- με τη λειτουργία του να είναι γραμμική, χωρίς προβλήματα. Στο φανάρι, μετά από μια μικρή καθυστέρηση, ώστε να μην τρομάζει, ξεκινά άμεσα και συνεχίζει να ανεβάζει τις επιδόσεις του. Βέβαια, η απόδοσή του αυτή οφείλει πολλά και στο μικρό του όγκο, ο οποίος του επιτρέπει να είναι πιο εκρηκτικό και σβέλτο.

Φρένα

Αν και σε γενικές γραμμές η λειτουργία των φρένων είναι ικανοποιητική και δείχνει ένα φιλικό, αστικής χρήσης πρόσωπο, δεν θα λείψουν και κάποιες παραφωνίες. Παρόλο που το δάγκωμα των δίσκων ξεκινά δυνατά, η δύναμη αυτή δεν συνεχίζει να αυξάνεται αναλογικά με την πίεση. Αποτέλεσμα αυτού είναι η ακινητοποίηση να μην είναι τόσο άμεση σε μεγάλες ταχύτητες, αποτελώντας και τη μοναδική φάλτσα νότα των φρένων, τα οποία σημειωτέον διαθέτουν και ικανοποιητική αίσθηση.

Αναρτήσεις

Μπορεί το LXR να προορίζεται για γρήγορες βόλτες μέσα στην πόλη, ωστόσο οι αναρτήσεις του δεν υιοθετούν sport χαρακτηριστικά. Οι υπεύθυνοι της Peugeot αποφάσισαν να του χαρίσουν άνετες και όχι σκληρές αναρτήσεις. Και ο αναβάτης θα το εκτιμήσει αυτό. Τα πίσω αμορτισέρ είναι μαλακά και δεν θα ταλαιπωρήσουν, ακόμη και σε κακό οδόστρωμα. Ωστόσο, παρέχουν τη δυνατότητα στο LXR να μείνει σταθερό και υπό κλίση, χωρίς να διαμαρτυρηθούν. Την ίδια φιλοσοφία ακολουθεί και το πιρούνι, το οποίο είναι αρκετά μαλακό, δίνοντας όμως μια ιδιαίτερα ανάλαφρη πληροφόρηση που δεν θα ικανοποιήσει.

Οδηγώντας

Tο LXR 200i θα δώσει από την αρχή μια ανάλαφρη αίσθηση, η οποία θα εκτιμηθεί δεόντως μέσα στην πόλη, ειδικά σε περιπτώσεις που αυτή τελεί υπό την κατάληψη των αυτοκινήτων. Το χαμηλό βάρος, ο μικρός όγκος και το δυνατό γκάζι θα συνεργαστούν άψογα, προκειμένου να μετακινηθείτε σβέλτα σε κάθε περίπτωση. Ο παραπάνω συνδυασμός, όμως, δεν θα γίνει τόσο απότομα ώστε να τρομάξει. Η επιτάχυνση πραγματοποιείται μεν άμεσα, αλλά σταθερά και γραμμικά. Παρά λοιπόν το δυναμικό του χαρακτήρα, το LXR αποτελεί ένα σταθερής συμπεριφοράς scooter. Και η σταθερότητα αυτή παραμένει και στο δρόμο. Το Peugeot λοιπόν μένει σταθερό μέσα στην πόλη, καταπίνει τα εμπόδια του οδοστρώματος και περνά ανάμεσα από τα αυτοκίνητα με άνεση. Ωστόσο, η σταθερότητα αυτή θα χάσει λίγη από την αίγλη της στα πολλά χιλιόμετρα. Εκεί το πιρούνι θα δείξει κάποιες αδυναμίες, κυρίως στον τομέα της πληροφόρησης, με τους κραδασμούς όμως που θα περάσουν σε αυτό να μην χρήζουν ανησυχίας. Ένα ακόμη πρόβλημα που θα παρουσιαστεί στα πολλά χιλιόμετρα είναι η γραμμή της απόδοσης των φρένων, η οποία, αν και ξεκινά δυναμικά, δεν συνεχίζει με τον ίδιο τρόπο. Αποτέλεσμα αυτού είναι η ακινητοποίηση (αλλά όχι και η επιβράδυνση) να καθυστερεί λίγο στις μεγάλες ταχύτητες.

Συμπέρασμα

Συμπερασματικά, πρόκειται για ένα scooter που μπορεί να κινηθεί γρήγορα, με ασφάλεια και με άνεση στην πόλη. Το βασικό χαρακτηριστικό του (και το πιο χρήσιμο) είναι η ευελιξία του και η αποφασιστικότητά του να ακολουθήσει πιστά τις εντολές του αναβάτη του. Το LXR αποτελεί μια πολύ καλή (και ευκολοδήγητη) επιλογή για κάποιον που κάνει τα πρώτα του βήματα στους δύο τροχούς, αλλά και μια αξιόλογη και ιδιαίτερα πρακτική πρόταση για όποιον θέλει ένα μικρό και σβέλτο scooter για την πόλη.

 

PEUGEOT - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ