Τα 5 πιο δυνατά 125άρια scooter

Τα 5 πιο δυνατά 125άρια scooter
7 Φωτογραφίες »

- Έχουν χαμηλή κατανάλωση, το SR GT στα μόλις 2,4λ/100χλμ
- QJMOTOR και Daytona τα πιο δυνατά με απόδοση 15 ίππων
- Το μόνο με 16άρη τροχό εμπρός το Medley 125
- Το M125 προσφέρει τις περισσότερες ανέσεις με GT εργονομία

QJMOTOR: Το 1ο υβριδικό adventure ήρθε!!!

PIAGGIO: Όταν η ποιότητα συναντά τις επιδόσεις!

Έχουν χαμηλή κατανάλωση, το SR GT στα μόλις 2,4λ/100χλμ

Η "επέλαση" των scooter στο οδικό δίκτυο της χώρας μας και πιο συγκεκριμένα αυτά της Α1 κατηγορίας στα 125cc, είναι πλέον δεδομένη, καθώς σε αυτά ανήκει το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς και για πολύ καλό λόγο. Μπορεί το δίκυκλο να αποτελεί μέσο ικανοποίησης του πόθου μας για οδήγηση αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Έχει γίνει, η πλέον συμφέρουσα λύση για τις καθημερινές μας αστικές μετακινήσεις, τόσο από άποψη εξοικονόμησης χρημάτων όσο και χρόνου. Τα 5 scooter που συγκεντρώσαμε στην λίστα μας είναι αυτά με τους ισχυρότερους κινητήρες στην Α1 κατηγορία, η οποία έχει όριο τα 15 άλογα. Η χαμηλή κατανάλωση είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που μπορεί να επηρεάσει την αγορά ενός τέτοιου scooter, με τις αποκλίσεις βέβαια να είναι αρκετά μικρές. Το πιο οικονομικό στο καύσιμο που έχουμε μετρήσει από τα 5, είναι το SR GT 125 της Aprilia, το οποίο στα πλαίσια της δοκιμής μας σημείωσε κατανάλωση στα 2,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα μόλις. Ακόμα όμως και το MTX 125 της QJMOTOR που "πίνει" το περισσότερο καύσιμο, έχει επίσης χαμηλή κατανάλωση στα 2,8λ/100χλμ, προσφέροντας ασύγκριτη οικονομία σε σχέση με ένα αυτοκίνητο.


To SR GT125 έχει την χαμηλότερη κατανάλωση, σύστημα start & stop και έναν κομψό LCD πίνακα οργάνων.

QJMOTOR και Daytona τα πιο δυνατά με απόδοση 15 ίππων

Μάρκα Τιμή Ισχύς Hp Ρεζερβουάρ (λτ.) Βάρος (πλήρες) Τροχός εμπρός Αποθηκευτικός χώρος (λτ.)
QJMOTOR MTX 125 2.795 15 8 138 14 21
DAYTONA ORAMA 125 2.495 15 10 138 12 17,5
PIAGGIO MEDLEY 125 3.390 14,9 7 143 16 40
APRILIA SR GT 125 ABS 3.799 14,8 9 144 14 30
ZONTES M 125 3.145 14,6 12 160 14 24

Μιάς και μιλήσαμε για αυτοκίνητα, γνωρίζατε ότι αυτά τα scooter μπορούν να οδηγηθούν και με δίπλωμα αυτοκινήτου ύστερα από 5 σύντομα πρακτικά μαθήματα; Οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληροίτε είναι να έχετε κλείσει το 27 έτος της ηλικίας σας και να έχετε στην κατοχή σας το δίπλωμα Β για τουλάχιστον 6 χρόνια. Η Α1 κατηγορία "βάζει ταβάνι" στην ισχύ τα 15 άλογα όπως είπαμε. Οι κατασκευαστές λοιπόν, έχουν εξαντλήσει τα περιθώρια ισχύος φέρνοντας μοντέλα με ακριβώς αυτή την ισχύ, όπως το MTX 125 της QJMOTOR και το Orama 125 της Daytona. Ακολουθεί το Piaggio Medley 125 με μηδαμινή διαφορά και απόδοση 14,9 ίππων, το SR GT 125 με απόδοση 14,8 ίππων και τέλος το Zontes Μ125 αποδίδει 14,6 άλογα, έχοντας όμως την περισσότερη ροπή στα 12,8 Nm, με αμέσως επόμενο το Daytona με 12,5 Nm. Είναι η πρώτη φορά που συναντάμε τόσο μικρή διαφορά (0,4 ίππους) σε επιδόσεις σε συγκριτικό, καθώς σε αυτή την κατηγορία οι εταιρείες έχουν "ρίξει" πολλή έρευνα, ώστε να φέρνουν μοντέλα με τις καλύτερες δυνατές επιδόσεις, σε συνδυασμό με μία χαμηλή κατανάλωση. Στην πραγματικότητα, το ποιο από αυτά είναι πιο γρήγορο, θα φανεί στον δρόμο και εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το βάρος του κάθε scooter και τον τρόπο που "βάζει κάτω" την ισχύ, αφού αυτή περάσει από την τελική μετάδοση ώστε να καταλήξει στον πίσω τροχό.


Με απόδοση 15 ίππων, το MTX 125 εξαντλεί τα περιθώρια της Α1 κατηγορίας.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Το Medley 125, το μόνο με 16άρη τροχό εμπρός

Εκτός βέβαια από την οικονομία, ένας ακόμα λόγος της ηχηρής επικράτησης των scooter, είναι η πρακτικότητα και η ευχρηστία που προσφέρουν στην καθημερινότητα, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι είναι πολύ πιο ασφαλή από τα παπιά. Όλα όσα έχουμε στην λίστα, εξοπλίζονται με υδραυλικά δισκόφρενα εμπρός και πίσω, με το φρενάρισμα να είναι εποπτευόμενο από μονάδα ABS, που αποτρέπει το μπλοκάρισμα των τροχών προσφέροντας ασφαλείς επιβραδύνσεις. Το Medley μάλιστα είναι αυτό που αποκτά τους μεγαλύτερους τροχούς, με διαμέτρους 16 και 14 ιντσών εμπρός και πίσω, που όχι μόνο περνούν με μεγαλύτερη ευκολία επάνω από εμπόδια και κακοτεχνίες του δρόμου βελτιώνοντας την ποιότητα κύλισης, αλλά προσφέρουν και μεγαλύτερη σταθερότητα και άρα ασφάλεια στην οδήγηση. Τους μικρότερους τροχούς έχει το Daytona Orama 125, που μπορεί σε υψηλές ταχύτητες να δίνουν μία πιο ασαφή συμπεριφορά, αλλά προσφέρουν εξαιρετική ευελιξία στις χαμηλές ταχύτητες που είναι και αυτές με τις οποίες θα κινηθείς ανάμεσα από την κίνηση. Παράλληλα, το σύστημα Start&Stop που σβήνει τον κινητήρα όταν το scooter έρχεται σε στάση και τον επανεκκινεί όταν ανοίγεις το γκάζι, κάνει την εμφάνισή του στα Piaggio, QJMOTOR και Aprilia, κάνοντας την οδήγηση πιο ήσυχη και απολαυστική συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην μείωση της κατανάλωσης.


Με μεγάλο 16άρη τροχό εμπρός το Mdley 125 και ένα ισχυρό σύστημα πέδησης.

Το M125 προσφέρει τις περισσότερες ανέσεις με GT εργονομία

Τα scooter αυτά, ανήκουν σε 4 διαφορετικές κατηγορίες: Τα QJMOTOR και Zontes στα μικρά (λόγω κυβικών) GT, το Aprilia στα adventure scooter, το Piaggio στα "όρθιου" τύπου με τον μεγάλο τροχό και το Daytona στα Retro. Το Zontes, παίρνοντας αυτούσιο το καλούπι του μεγάλου του αδελφού στα 310cc (που είναι και ο λόγος του αυξημένου βάρους του στα 160 κιλά), αποκτά αυξημένες ανέσεις τόσο στην θέση οδήγησης που σου επιτρέπει να οδηγείς για ώρες χωρίς στάση, όσο και σε στοιχεία όπως η ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, οι αισθητήρες πίεσης και θερμοκρασίας των ελαστικών και η έγχρωμη TFT οθόνη. Τέτοιας τεχνολογίας οθόνη βέβαια διαθέτει και το MTX 125 με τα υπόλοιπα να έχουν LCD. Όλα τα scooter εξοπλίζονται με LED φωτιστικά σώματα ενώ μία σημαντική διάκριση για το MTX είναι το Traction Control που μόνο αυτό διαθέτει. Επιστρέφοντας στο M125, πετυχαίνει την μεγαλύτερη αυτονομία χάρη στο μεγάλο 12λιτρο ρεζερβουάρ, που του επιτρέπει να ξεπεράσει με ευκολία τα 420 χιλιόμετρα, ενώ σαν ένα γνήσιο adventure scooter το SR GT 125 έχει τις μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων στα 120 και 102 χλστ εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Τέλος παρά το γεγονός ότι δεν είναι GT scooter, το Medley 125, έχει τον μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο κάτω από την σέλα, τον οποίο μετρήσαμε στο Moto Τρίτη με την μέθοδο του Ταμερλάνου στα 40 λίτρα, χωρώντας μάλιστα 2 Full Face κράνη. Εσύ θα επέλεγες με βάση την ιπποδύναμη όταν πρόκειται για τόσο μικρές διαφορές, η δίνεις προτεραιότητα σε άλλα χαρακτηριστικά;


Στον στάνταρ εξοπλισμό του Zontes M125 περιλαμβάνονται αισθητήρες θερμοκρασίας και πίεσης ελαστικών, αλλά και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα.

Moto Traffic ΑΡΝΑΟΥΤΟΓΛΟΥ - ΣΙΑΦΑΚΑΣ: Εξουσιοδοτημένο Service SYM-DAYTONA