Ρετρό και σπορ γίνεται !

Μόδα η πραγματική ανάγκη; Η συγκεκριμένη κατηγορία βρίσκεται στα πολύ πάνω της και πλέον έχουμε και το φαινόμενο της δημιουργίας νεορετρό που αντηχούν σπορ χαρακτηριστικά.

BMW RnineT Urban G/S: 14.450 ευρώ
Harley Davidson Sportster Roadster 1200: Από 14.520 ευρώ
Triumph Thruxton R: 16.290 ευρώ
 

Δεν είναι μόνο ρετρό αλλά εισάγουν και άλλη μια συνισταμένη, αυτή του sport χαρακτήρα. Σαφώς και είναι πιστές στις βασικές αρχές που επιτάσσουν οι σχολές από τις οποίες έχουν εμπνευστεί, αλλά θέλουν επίσης να είναι γρήγορες και ικανές για σβέλτη οδήγηση σε σαραφλίκια και όχι μόνο.  
 
 
Σχεδίαση – Ποιότητα κατασκευής
 
Η ρετρό φύση των μοντέλων προδιαθέτει για την ξεχωριστή τους εμφάνιση και οι τρεις μοτοσυκλέτες το αποδεικνύουν περίτρανα. To RnineT Urban G/S, είναι μια όμορφη μοτοσυκλέτα που φέρνει στο νου τη θρυλική έκδοση της R80 Paris Dakar. Η δυναμική εμφάνιση τονίζεται από το εμπρός ψηλά τοποθετημένο ράμφος και το κοφτό μασκάκι του στρογγυλού προβολέα. Το off road look συνοψίζεται στις μπότες των καλαμιών, την πανέμορφη κόκκινη μονοκόμματη σέλα, τις ακτινωτές ζάντες  και στο bikini φέρινγκ. Τα λευκά μέρη, εναλλάσσονται χρωματικά με τον μαύρο κινητήρα και το πλαίσιο. Η γνωστή γερμανική ποιότητα κάνει και εδώ την εμφάνιση της, με τα υλικά να έχουν άψογη συναρμολόγηση, ενώ η βαφή των επιμέρους μερών καθώς και το συνολικό φινίρισμα δεν χωρούν αμφισβήτησης. Κλασικές γραμμές για το Τhruxton R,  που αναπαράγει την διαχρονική βρετανική άποψη περί σχεδίασης μοτοσικλετών. Το αποτέλεσμα είναι χάρμα οφθαλμών και δένει άψογα με τις χρυσές πινελιές σε αναρτήσεις και φρένα, οι οποίες προσδίδουν στην μοτοσικλέτα μια up to date νότα. Διαθέτει πανέμορφες λεπτομέρειες, όπως το μεταλλικό φιλέτο του ρεζερβουάρ, η κόκκινη ραφή στη σέλα και ο κοκοβιός αλά vintage race era. Πέραν της ομορφιάς, αναγνωρίζεται άμεσα επίσης, η πολύ υψηλή ποιότητα κατασκευής. Τα μέταλλα, που κυριαρχούν ως υλικό φυσικά, είναι άψογης ποιότητας όπου εκτείθονται γυμνά, ενώ και η βαφή είναι άριστη. Το Thruxton δείχνει και είναι μια πολύ καλά φτιαγμένη μοτοσικλέτα. Μπορεί εκ πρώτης να μην φαίνεται διαφορετική αλλά η Sportster έρχεται εξοπλισμένη από το εργοστάσιο με τα στοιχεία εκείνα που διαλαλούν το αθλητικό του χαρακτήρα της. Αντικειμενικά είναι πανέμορφη, με ένα κακό τρόπο που σε κάνει να θέλεις να την οδηγήσεις.  Ξεχωρίζει, αλλά αυτό που έχει κοινό με όλα τα άλλα μοντέλα της Harley – Davidson, είναι η αψεγάδιαστη ποιότητα κατασκευής.  Η εταιρεία από το Milwaukee, αν μη τι άλλο ξέρει να παράγει εξαιρετικά ποιοτικές μοτοσικλέτες που λάμπουν σε αυτό τον τομέα, ακόμα και αν αυτές είναι τίγκα στο μαύρο σκοτάδι χρωματικά. Το Sportser Roadster, δεν αποτελεί εξαίρεση. 


 
 
Κινητήρας
 
Οι δικύλινδροι κινητήρες είναι η κατεξοχήν επιλογή των εταιριών σε αυτή την κατηγορία. Στο Harley ο κινητήρας δεν έχει αλλαγές, σε σχέση με τα μοτέρ των υπόλοιπων Sportster ίδιου κυβισμού. Αερόψυκτος, υποτετράγωνος (88,9 Χ 96,8 χλστ. διάμετρος Χ διαδρομή) και με δυο βαλβίδες σε κάθε κεφαλή κινούμενες από ωστήρια, έναν εκκεντροφόρο για την καθεμία και τροφοδοτούμενος μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού, ο Evolution των 1.202 κ.εκ. χωρητικότητας, έλκει την καταγωγή του από το 1984 εξελισσόμενος συνεχώς από τότε. Σε ότι αφορά στην απόδοση του, αυτή ανέρχεται στους 68,7 ίππους στις 5.500σαλ. και στα 9,7 kg-m ροπής στις 3.500σαλ. Στο Thruxton συναντάμε την High Power έκδοση του νέου, δικύλινδρου σε σειρά  και υγρόψυκτου κινητήρα της Triumph στα 1200 κ.εκ., ο οποίος έχει ελαφρύτερο στρόφαλο, πιο ελεύθερο φιλτροκούτι και διαφορετικό tuning σε σχέση με την μονάδα που τοποθετείται στις Bonneville T120. To αποτέλεσμα είναι 97 ίπποι στις 6.750σαλ. και 11,4 kg-m ροπής στις 4.950σαλ. Στο ψηφιακό οπλοστάσιο του Thruxton, η ride by wire τεχνολογία επιτρέπει την εφαρμογή τριών modes απόδοσης καθώς και traction control με δυνατότητα απενεργοποίησης. Πηγή τροφοδοσίας του Urban G/S είναι ο αειθαλής Boxer, που ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα του. Ο γνωστός αεροελαιόψυκτος δικύλινδρος, 8βάλβιδος, έχει δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και χωρητικότητα 1170 κυβικών. Αποδίδει 110 υγιέστατους ίππους στις 7.550σαλ και 11,8 κιλά ροπής στις 6.000σαλ. Το κιβώτιο είναι 6 σχέσεων και η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω τροχό μέσω άξονα μετάδοσης. Για ολισθηρές καταστάσεις φροντίζει το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης traction, που δεν διαθέτει δυνατότητα ρύθμισης, αλλά μπορεί να απενεργοποιηθεί. 
 



Πλαίσιο – Αναρτήσεις –Φρένα
 
Πλούσιος ο εξοπλισμός των τριών μοντέλων, που αναδεικνύει τον σπορ χαρακτήρα τους. Όσον αφορά τη διάταξη του πλαισίου. Ατσάλινο σωληνωτό για αυξημένη ακαμψία και σταθερότητα. Αρχικά το Thruxton φέρει ένα πλήρως ρυθμιζόμενο, ανεστραμμένο, big piston πιρούνι της Showa, που κλέβει πρόσκαιρα τις εντυπώσεις μπροστά, μέχρι να κοιτάξει κανείς λίγο πιο κάτω, όπου συναντά, τετραπίστονες, ακτινικές monobloc δαγκάνες της Brembo, έτοιμες για δαγκωματίες στους δύο δίσκους διαμέτρου 310 χλστ.  Αλλά και πιο πίσω δεν σταματούν οι εκπλήξεις, με τα δύο πλήρως ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της Ohlins και την διπίστονη δαγκάνα της Nissin  να ισορροπούν το ισοζύγιο wow factor μπροστά και πίσω. Οι τροχοί είναι διαστάσεων 12/070-17 και 160/60-17 μπροστά και πίσω αντίστοιχα. Στο R nine T έχει τοποθετηθεί ένα τηλεσκοπικό πιρούνι 43 χιλιοστών με διαδρομή 125 χιλιοστά, ενώ στον πίσω τροχό έχει επιλεγεί η λύση του Paralever με δυνατότητα ρύθμισης προφόρτισης ελατηρίου και επαναφοράς και διαδρομή 140 χιλιοστά. Στον τομέα της πέδησης έχουμε πλευστούς δίσκους διαμέτρου 320 χιλιοστών που συνεργάζονται με ακτινικές δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων για εμπρός. Πίσω, μια πλευστή δαγκάνα δύο εμβόλων δαγκώνει ένα δίσκο διαμέτρου 265 χιλιοστών. Ο μπροστινός τροχός είναι 19 ιντσών και ταιριάζει με την off road εικόνα του μοντέλου. To Roadster είναι το πιο Sport μοντέλο που έχει παραχθεί ποτέ στην σειρά των Sportster  και έτσι εξοπλίζεται μπροστά με ανεστραμμένο, τύπου cartridge και ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου πιρούνι της Showa, διαμέτρου 43 χλστ. αλλά και με διπλά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ πίσω. Στον τομέα των φρένων, το Roadster είναι η μοναδική μοτοσικλέτα της σειρά των Sportster που φέρει  δύο δίσκους μπροστά με πλευστές διπίστονες δαγκάνες. Τα ειδικά σχεδιασμένα για την H-D ελαστικά της Dunlop (GT502) είναι διαστάσεων 120/70-19 και 150/70-18.


 
 Συμπέρασμα
 
Ο πολυμορφικός χαρακτήρας του R nineT Urban G/S θα σε μεταφέρει με άνεση και στιλ σε ασφάλτινες περιπέτειες, ενώ θα καταφέρει να σε ξελασπώσει αν βρεθείς σε κάποιο χωμάτινο μονοπάτι.  Το Urban G/S ξετυλίγει την κορδέλα του απολαυστικού νεορετρό μοντέλου, προκαλώντας μια ακαταμάχητη έλξη που χτυπάει τις ευαίσθητες πτυχές σου. Βρίσκει το ευαίσθητο σημείο σου και είναι αμφίβολο αν μπορέσεις να αντισταθείς. Το Roadster διαθέτει αίσθηση, εμφάνιση και μοτερούκλα.  ΅Ένα αερόψυκτο H-D που μπορείς να το στρίψεις και να το φρενάρεις χωρίς φόβο αλλά με πολύ πάθος. Ιδού λοιπόν μια εναλλακτική της βρετανικής σχολής που, αποτελεί την κραταιά στον χώρο το sporty νεορετρό. Ίδιος στόχος, διαφορετική προσέγγιση. Αν αρέσκεστε σε αυτή, σπεύσατε, δεν θα το μετανιώστε καθόλου. Το Thruxton R είναι μια μοναδική μοτοσικλέτα. Όχι μόνο γιατί δεν έχει ανταγωνισμό, όντας αυτή τη στιγμή το μόνο brit race sport αλλά γιατί το sport δεν εξαντλείται μόνο στα της εμφάνισης  και επιβεβαιώνεται πανηγυρικά και στην πράξη. Πραγματικά, με το Thruxton R μπορεί να έχει κανείς και πανέμορφη νοσταλγική εμφάνιση και αυθεντική αίσθηση και –το σημαντικότερο- αυτά τα δύο να μην δημιουργούν υστέρηση στο δρόμο.