Owosso Pulse Autocycle: Το «αεροπλάνο» που νόμιζε πως είναι μοτοσυκλέτα

Ήταν η εποχή που όλα επιτρέπονταν. Η δεκαετία του 80 έδωσε στο κόσμο ακραία μόδα, συνθεσάιζερ και… το Owosso Motor Car Company Pulse Autocycle, ένα «όχημα» που κανείς δεν ήξερε πώς να το κατατάξει. Μοτοσυκλέτα; Αυτοκίνητο; Αεροπλάνο; Ίσως όλα μαζί.
Τα 80s ήταν η εποχή που όλα επιτρεπόντουσαν αρκεί να έχεις φαντασία.
Η Owosso Motor Car έφτιαξε μόλις 326 κομμάτια.
Κινητήρας 399cc της Yamaha και ηλεκτρική όπισθεν .
Μια από τις πιο αλλόκοτες δημιουργίες του δρόμου έγινε συλλεκτική.
Τα 80s ήταν η εποχή που όλα επιτρεπόντουσαν αρκεί να έχεις φαντασία
Ήταν η εποχή που όλα επιτρέπονταν. Η δεκαετία του 80 έδωσε στο κόσμο ακραία μόδα, συνθεσάιζερ και… το Owosso Motor Car Company Pulse Autocycle, ένα «όχημα» που κανείς δεν ήξερε πώς να το κατατάξει. Μοτοσυκλέτα; Αυτοκίνητο; Αεροπλάνο; Ίσως όλα μαζί. Το Pulse γεννήθηκε στην Αμερική, τότε που η φαντασία και η υπερβολή οδηγούσαν τη μηχανοκίνηση στα όριά της. Ένα μακρόστενο σασί σαν κάψουλα, δύο ρόδες στο κέντρο και πλευρικοί σταθεροποιητές σαν βάρκα — μια εικόνα που θύμιζε περισσότερο Top Gun παρά αστική μετακίνηση.
Η Owosso Motor Car έφτιαξε μόλις 326 κομμάτια
Το Pulse Autocycle έμοιαζε να έχει ξεπηδήσει από κάποιο εργαστήριο τρελών εφευρετών. Κατασκευάστηκε από την Owosso Motor Car Company μεταξύ 1985 και 1990, και δεν ήταν ένα μοναδικό πρωτότυπο — παρήχθησαν περίπου 326 κομμάτια, με στόχο να φέρουν την αεροναυπηγική φιλοσοφία στους δρόμους. Ο σχεδιαστής του, Jim Bede, είχε ήδη αποκτήσει φήμη από τα ελαφριά πειραματικά αεροσκάφη του, και ήθελε να δημιουργήσει κάτι που θα «πετούσε» πάνω στην άσφαλτο. Έτσι γεννήθηκε το Ground Cruising Recreational Vehicle (GCRV) — δηλαδή, ένα «Όχημα Αναψυχής Επίγειας Πλεύσης». Η ονομασία ακούγεται σοβαρή, αλλά η πραγματικότητα ήταν πιο τρελή: το Pulse έμοιαζε με συνδυασμό μοτοσυκλέτας, υποβρυχίου και αεροπλάνου, με φτερά που προεξείχαν σαν σταθεροποιητές από καταμαράν.
Κινητήρας 399cc της Yamaha και ηλεκτρική όπισθεν
Κάτω από το αεροδυναμικό του κέλυφος, το Pulse έκρυβε έναν τετράχρονο δικύλινδρο κινητήρα Yamaha 399cc, συνδεδεμένο με ηλεκτρική όπισθεν – κάτι που βλέπουμε σήμερα σε υπερσύγχρονα hypercars όπως η Aston Martin Valkyrie. Το σύστημα κίνησης ήταν απλό, αλλά έξυπνο, με τη μηχανή τοποθετημένη στο κέντρο και την οδήγηση να θυμίζει περισσότερο μοτοσυκλέτα παρά αυτοκίνητο. Ένα από τα σωζόμενα μοντέλα, το νούμερο #162, βρέθηκε σε αποθήκη στο Νιου Τζέρσεϊ από το 1987 μέχρι το 2017, οπότε πουλήθηκε και ανακατασκευάστηκε στη Φλόριντα το 2023. Όσο για το αν κυκλοφορεί σήμερα; Ο κινητήρας δεν είναι τοποθετημένος, αλλά το Pulse διαθέτει «καθαρό τίτλο κυριότητας». Κι αν κάτι μας έμαθε η Φλόριντα, είναι ότι αυτό δεν σημαίνει και πολλά…
Μια από τις πιο αλλόκοτες δημιουργίες του δρόμου έγινε συλλεκτική
Το Pulse δεν ήταν ποτέ «ασφαλές» με την κλασική έννοια. Με τα λεπτά φτερά του να ακουμπούν στην άσφαλτο, ήταν ένα από τα πιο παράξενα οχήματα που κυκλοφόρησαν ποτέ. ΠαρΆ όλα αυτά, σήμερα θεωρείται συλλεκτικό αντικείμενο, με τιμές που ξεκινούν από 7.000 δολάρια σε δημοπρασίες όπως το Bring a Trailer. Η τρέλα των 80s το έκανε σύμβολο μιας εποχής όπου η φαντασία δεν είχε όρια — και κανείς δεν ρωτούσε αν κάτι ήταν πρακτικό, αρκεί να ήταν εντυπωσιακό.
Το Owosso Pulse Autocycle παραμένει μέχρι σήμερα μια μηχανοκίνητη παράνοια με ρόδες — ένα κομμάτι ιστορίας που μας θυμίζει πως κάποιες ιδέες δεν χρειάζεται να «περπατούν». Αρκεί να κάνουν τον κόσμο να σταματά και να κοιτάζει.