• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Οθόνες vs Ρολόγια: Ανάγκη ή Ποζεριά;

 

Πίνακας οργάνων ή ψηφιακές οθόνες; Μήπως οι τετράγωνες ταμπλέτες δεν ταιριάζουν με την αισθητική της μοτοσικλέτας; Είναι τελικά μόδα και θα περάσει ή μήπως είναι η επόμενη μέρα στην οποία πρέπει να συνηθίσουμε;

Αρκετά είναι πλέον τα μοντέλα στην αγορά που έχουν αντικαταστήσει τελείως τα αναλογικά όργανα με τους δείκτες, με ψηφιακά. Και δεν συμβαίνει μόνο στις μεγάλες και ακριβές κατηγορίες, αλλά το συναντάμε όλο και πιο συχνά μέχρι και σε commuter καθημερινής μετακίνησης. Και δεν εννοούμε απλά για ψηφιακές ενδείξεις αλλά για έγχρωμες οθόνες που μοιάζουν με μικρές ταμπλέτες. Ταιριάζουν όμως με την αισθητική της μοτοσικλέτας;
 
Οι περισσότεροι είναι υπέρ, καθώς βρίσκουν ομοιότητες μεταξύ της τεχνολογίας που χρησιμοποιούμε στο σπίτι, στην δουλειά, στην καθημερινότητά μας, και αυτής που επιτέλους υπάρχει στις μοτοσικλέτες. Βλέπεις, όταν το μάτι έχει συνηθίσει σε μεγάλες οθόνες υψηλής ευκρίνειας, όταν ακόμη και τα φθηνότερα κινητά μπορούν να παίζουν ταινίες σαν τηλεοράσεις, όταν η αφή είναι ο κατεξοχήν τρόπος χειρισμού οποιαδήποτε συσκευής, πως μπορεί να δεις έναν πίνακα με αναλογικά όργανα, βελόνες και λαμπάκια, και να τον θεωρήσεις σύγχρονο;
 
Για αρκετούς αναβάτες λοιπόν, μια έγχρωμη οθόνη σε στιλ ταμπλέτας στη θέση του πίνακα οργάνων είναι ότι καλύτερο έχει δει η μοτοσικλέτα από πλευράς άνεσης και ασφάλειας τα τελευταία χρόνια. Δεν είναι τόσο η ποιότητα της εικόνας που είναι απαράμιλλη, αλλά η πληροφόρηση που μπορεί να προσαρμόζεται συνεχώς στις ανάγκες του αναβάτη, να είναι εργονομική, όμορφη και πλούσια. Δεν υπάρχει σύγκριση στις δυνατότητες μιας σύγχρονης οθόνης σε σχέση με έναν κλασσικό πίνακα που έχει δύο, τρεις ή τέσσερις βελόνες και ένα σωρό λαμπάκια.
 
Υπάρχει βέβαια και μια μερίδα αναβατών που βρίσκουν τις οθόνες αυτές παράταιρες. Που δεν τους αρέσει όλος αυτός ο τετράγωνος όγκος στο πάνω άκρο του ταμπλό. Αυτοί που θεωρούν πως τα όργανα πρέπει υποτυπωδώς να μοιάζουν με όργανα και όχι με ταμπλέτες κολλημένες στο τιμόνι. Ή τουλάχιστον να συνδυάζουν αναλογικές όργανα με ψηφιακές ενδέιξεις ώστε να μην χαθεί η αίγλη του παρελθόντος. Υπάρχουν και οι ακόμη πιο παραδοσιακοί, που επιμένουν στις βελόνες και τα λαμπάκια γιατί έτσι θεωρούν ότι πρέπει να είναι μια μοτοσικλέτα.
 
Γίνεται όμως να επιμένουμε σε τεχνολογίες του περασμένου αιώνα, όταν αυτές δεν υπάρχουν πλέον πουθενά αλλού στην καθημερινότητά μας; Γίνεται να επιμένουμε να έχουμε λιγότερη πληροφόρηση ή λιγότερη συνδεσιμότητα, ψυχαγωγία και ασφάλεια στη μοτοσικλέτα, όταν ένα κινητό τηλέφωνο τα παρέχει όλα αυτά απλόχερα;
 
Εσείς τι λέτε; Είστε υπέρ των οθονών και των προτερημάτων που αυτές προσφέρουν; Ή μήπως επιμένετε παραδοσιακά σε αναλογικά κοντέρ με βελόνες και λαμπάκια;
 
 
 
 
 

 
  • Γιαννης

    Τα ψηφιακά δυστυχώς δεν είναι ευανάγνωστα όσο τα αναλογικά,ειδικά στο στροφόμετρο χάνεις τη μπάλα τελείως.Προτιμω βελόνες άλλα με ψηφιακές εντολες

     
  • ΓΙΑΝΝΗΣ

    Μεγαλες κουβεντες ακουω αλλα για να σας δω χωρις υδραυλικα φρενα και μιζες και να εχετε ταμπουρα και να προσπαθειτε με τη μανηβελα να βαλετε μπροστα...Για γυριστε σε αυτα τα χρονια,τωρα που οι μηχανες εχουν απο ολα και εχουν κρατησει μονο τα κοντερ γινεστε γραφικοι,δεν θελετε τη τεχνολογια!

      2
  • Φιλιππος

    Στις διακοπες μου εκανα test drive σε ολα τα moto.Βρηκα καλυτερο το Honda SH 125 .Αυτο αγορασα ,με βαση την εμπειρια μου. Μετα ανεβασα το επιπεδο μου κ αγορασα Honda SH 150 .Το χαιρομαι,ειλικρινα.Αλλου πατω ,αλλου μηδενιζω τα γκαζια .Το νιωθω Μονο οι ταξιτζηδες δεν με σεβονται

     
  • ΧΡΗΣΤΟΣ Α. ΓΕΡΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

    Όπως έχω σχολιάσει και παλαιότερα σε άρθρο του autotriti, καλές οι οθόνες και οι ταμπλέτες για συγκεκριμένες δουλειές, όπως το να διαβάζουμε τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης, να σερφάρουμε στο διαδίκτυο, και να βλέπουμε ταινίες. Αν θέλουμε αυτά ας καθίσουμε σε μια πολυθρόνα, ας απλώσουμε τα πόδια μας σε ένα σκαμνάκι, ας πάρουμε και ένα πιάτο με ποπ κορν και ας δούμε ταινία. Αν από την άλλη θέλουμε να οδηγήσουμε σωστά και να νοιώσουμε όλα τα ευχάριστα συναισθήματα που απορρέουν από τη σωστή και κυρίως ασφαλή οδήγηση, ας ξεχάσουμε τις οθόνες και τις ταμπλέτες και ας ξαναγυρίσουμε στα καλά παραδοσιακά αναλογικά όργανα με τις βελόνες και τα λαμπάκια. Και πιο οικονομικά είναι (αγορά, επισκευή ή αντικατάσταση), αλλά το κυριότερο πολύ πιο ασφαλή. Σύμφωνα με στατιστικά της αστυνομίας, μεγάλος αριθμός ατυχημάτων οφείλεται στην απόσπαση του οδηγού από την οδήγηση λόγω χρήσης ή χαζέματος στην οθόνη ή την ταμπλέτα. Ευχαριστώ για τη φιλοξενία σας και την ευκαιρία να γνωστοποιήσω την άποψή μου. Χρήστος Α.Γ.

      34
  • makis

    αχρηστη τεχνολογια που την πληρωνεις ακριβα για να την αγορασεις και ακομη πιο ακριβα αν χαλασει και χρειαστει να την επισκευασεις η να την αντικαταστησεις.ABS,TCS(on-off),κοντερ,βενζινη,ρολοι,χιλιομετρητες και στροφομετρο(το τελευταιο μονο αν εισαι γκαβλιαρης).

      38