• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Οι παλιότερες είναι καλύτερες;

 

Μια μεγάλη μερίδα αναβατών είναι υπέρμαχοι αυτής της άποψης έχοντας περάσει από τη σέλα παλαιότερων αλλά και καινούργιων μοντέλων. Τι είναι όμως αυτό που λείπει από τις σύγχρονες μοτοσυκλέτες και τους οδηγεί σε αυτό το συμπέρασμα;

Είναι η διαρκής εξέλιξη; Είναι οι νέες τεχνολογίες; Η μήπως είναι μια μεταστροφή των κατασκευαστών σε μια φιλοσοφία που δεν αρέσει στους αναβάτες; Η βιομηχανία κατασκευών και, κυρίως, τα δεδομένα στα οποία έχουν πλέον πρόσβαση οι κατασκευαστές έχουν αλλάξει άρδην σε σχέση με το παρελθόν. Η ενεργητική ασφάλεια είναι πλέον σε άλλο επίπεδο και πολλές εργοστασιακές μοτοσυκλέτες έχουν χαρακτηριστικά που παλιά συναντούσες ακόμα και σε αγωνιστικές κατασκευές. Σε κατηγορίες όπως supersport και μεγάλου τουρισμού η διαφορά είναι χαώδης. Ακόμα και σε θέματα ποιότητα κατασκευής, που σήμερα πολλοί καταδικάζουν, έχει σημειωθεί πρόοδος. Γιατί να καταδικάσουμε κάτι άλλωστε, αν δεν του δοθεί η ευκαιρία να αποδείξει την αξία του;

Κάτι που μια μεγάλη μερίδα αναβατών δεν μπορεί να αποδεχθεί, όσον αφορά την μοτοσυκλέτα, είναι η εισβολή των ηλεκτρονικών συστημάτων και ο ρόλος που παίζουν στην οδηγική απόλαυση. Κατά αυτούς, τα ηλεκτρονικά συστήματα σε απομακρύνουν από την απόλυτη ευχαρίστηση. Πολλοί αναβάτες δεν θέλουν να αλλάξουν τις απόψεις και την νοοτροπία τους, έτσι αντιστέκονται στο καινούργιο. Οι λόγοι είναι διάφοροι, αλλά συνοψίζονται στο ότι αν μάθουμε σε κάτι που δουλεύει για μας, δεν θα θέλουμε να δοκιμάσουμε κάτι άλλο.

Όμως πως θα βγάλεις συμπέρασμα για τις σύγχρονες μοτοσυκλέτες, αν αρνείσαι να τις οδηγήσεις; Μάλιστα, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα έχουν κάνει τις μοτοσυκλέτες πολύ ασφαλέστερες, κάνοντας τες τελικά προσιτές σε πολύ μεγαλύτερο κοινό! Ένας αρχάριος αναβάτης μπορεί να μάθει με ασφάλεια και να δοκιμάσει τα όριά του, ενώ ένας έμπειρος αναβάτης μπορεί να οδηγήσει ακόμα καλύτερα, με τις δικλείδες ασφαλείας του σήμερα.

Σκεφτείτε μια απλή αναλογία: Οι πατεράδες μας σίγουρα λένε ότι η εποχή τους ήταν καλύτερη από την δική μας. Όμως και οι παππούδες μας θα πουν το ίδιο και για τη δική τους εποχή! Γίνεται λοιπόν να ισχύει αυτό; Για κάποιο λόγο, αρεσκόμαστε να νοσταλγούμε περασμένες εποχές, κάτι που δεν ωφελεί αν πρέπει να δούμε την εξέλιξη με αντικειμενικό μάτι. Ο λόγος είναι επειδή κάθε άνθρωπος έχει συνδέσει τις εμπειρίες του με συγκεκριμένα δεδομένα. Πολλοί που κατηγορούν τις σύγχρονες μοτοσυκλέτες για έλλειψη χαρακτήρα και μάλλον αγνοούν ότι μέσα στα χρόνια, η ίδια η αγορά αλλάζει δραματικά, πιο γρήγορα και από τις μοτοσυκλέτες.

Η μοτοσυκλέτα ξεκίνησε ως όχημα οικονομικής μετακίνησης, για να εξελιχθεί σε όχημα αναψυχής ενώ μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, έκανε ξανά τον ίδιο κύκλο. Η προηγούμενη γενιά μοτοσυκλετιστών έζησε την εποχή που οι μοτοσυκλέτες ήταν ακόμα οχήματα αναψυχής. Σήμερα όμως, οι κατασκευαστές στρέφονται προς τα μοντέλα με πολλαπλές δυνατότητες, που απευθύνονται σε μεγαλύτερη μερίδα κοινού. Για κάποιους αναβάτες αυτή η πολυχρηστικότητα σημαίνει και απώλεια ταυτότητας και τους απωθεί. Ξεχνούν όμως, ότι παρά αυτή την τάση της αγοράς, υπάρχουν διαθέσιμα μοντέλα για οτιδήποτε και αν ζητήσει κανείς.

Εσείς τι λέτε; Οι μοτοσυκλέτες έχουν αλλάξει προς το καλύτερο ή μήπως όχι; Μπορούμε να απολαύσουμε ακόμα οδήγηση ή μήπως τα σημερινά μοντέλα είναι περισσότερο αποστειρωμένα;

 
  • Σωτήρης Γούμενος

    Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι τα άπειρα ηλεκτρονικά, όχι γιατί στερούν την ευχαρίστηση, αλλά γιατί γνωρίζουμε ότι μια πτώση πολλαπλασιάζει το κόστος απόκτησης. Ποιος μπορεί να κάνει ένα μεγάλο ταξίδι, με μια '' adventure'' τον 17-25000 ευρώ (Εάν μπορεί να την αγοράσει), με ένα σωρό ευαίσθητα ηλεκτρονικά και ευαίσθητο ψεκασμό σε κακής ποιότητας καύσιμα? Αντιθέτως με ένα tenere 750 ή Africa 750 κλπ, που αναπαλαιωνεται με 2-3000 ευρώ, πας παντού άφοβα.

      15