KTM Super Duke: Γιατί το 1390 είναι ο πιο φονικός Δούκας

KTM Super Duke: Γιατί το 1390 είναι ο πιο φονικός Δούκας

Δήλωση υπεροχής ή βελτίωση και εκσυγχρονισμός; Ότι και να ισχύει, το σίγουρο είναι ότι η KTM κατασκεύασε για μια ακόμη φορά το δυνατότερο δικύλινδρο παραγωγής το πιο Super από όλα τα Duke.

KTM: 390 DUKE 2024 Αποκτήστε το στο δίκτυο ΚΤΜ

Τέταρτη γενιά Super Duke, του πιο γρήγορου δικύλινδρου naked παραγωγής

Το 1994 ήταν η χρονιά, λανσαρίστηκε ο πρώτος Δούκας, το Duke 620. Aπό τότε μέχρι τώρα το δημοφιλές μοντέλο έχει περάσει από πολλές γενιές και έχει επεκταθεί από μοντέλα των 125 μέχρι μοντέλα των 1.301κ.εκ. Φέτος η KTM γιορτάζει τα 30 χρόνια Duke  με τον πιο εμφατικό τρόπο. Το νέο Superduke 1390 θα πάρει τη θέση του παλαιότερου 1290, το οποίο έκανε την εμφάνισή του νωρίτερα το  2014 και πέρασε 3 γενιές στην κορυφή των γυμνών της Αυστριακής εταιρείας. Ο νέος υπερδούκας έρχεται πλέον με χωρητικότητα 1350κ.εκ. και 190 ίππους, όντας το δυνατότερο δικύλινδρο naked παραγωγής.
 

Νέος κινητήρας 1350κ.εκ. με 190 ίππους και αναλογία κιλού ανά ίππο 1:1

Ο κινητήρας βασίζεται στον LC8 V-Twin που βρίσκουμε στο 1290, όμως η διάμετρος των κυλίνδρων έχει αυξηθεί στα 110mm σε σύγκριση με τα 108mm που ήταν πριν αυξάνοντας και την χωρητικότητα στα 1350 κυβικά, ενώ χρησιμοποιεί πλέον και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, με  2 διαφορετικές «λειτουργίες», ανάλογα με τις στροφές στις οποίες βρίσκεται. Σαν αποτέλεσμα, το νέο 1390 Duke παράγει 10 ίππους και 32 Nm ροπής  παραπάνω σε σχέση με τον προκάτοχό του, φτάνοντας πλέον τους 190 ίππους και τα 145 Nm ροπής, ενώ συμμορφώνεται και με τις Euro5+ προδιαγραφές. Με το συνολικό βάρος να παραμένει στα 200 κιλά, η αναλογία κιλού ανά ίππο διαμορφώνεται σχεδόν στο 1:1, υποσχόμενη εκρηκτικές επιδόσεις. Πέρα από τον κινητήρα, η εισαγωγή αέρα και το φιλτροκούτι έχουν επανασχεδιαστεί, επιτρέποντας μεγαλύτερη και καλύτερη ροή στον κινητήρα, ενώ και το κιβώτιο ταχυτήτων έχει υποστεί αλλαγές, με την πέμπτη και την έκτη σχέση να είναι πιο μακριές για καλύτερη εκμετάλλευση της δύναμης στα πολλά χιλιόμετρα.

5 Riding modes και πλήρη εξατομίκευση με τηλεμετρία για πίστα

Η τεχνολογία είναι σύμμαχος του αναβάτη και βοηθάει στην ευκολότερη διαχείριση του θηρίου. Τα 3 διαφορετικά Riding Modes, Rain, Street, Sport είναι μέρος του στάνταρ εξοπλισμού και προσαρμόζουν ανάλογα την απόκριση του γκαζιού και την παρεμβατικότητα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Τα Performance και Track προσφέρονται σαν έξτρα χαρτογραφήσεις. Η δεύτερη, εκτός από την πλήρη απενεργοποίηση των ηλεκτρονικών, μετατρέπει την οθόνη σε όργανο τηλεμετρίας με ενδείξεις για δυνάμεις G και χρονομέτρηση γύρων.

3η γενιά ημιενεργητικών αναρτήσεων με τεχνολογία Ride Height Device από τα MotoGP

Το πλαίσιο του 1390 Duke είναι  το χαρακτηριστικό ΚΤΜ τύπου Trellis και στην στάνταρ έκδοση R συνεργάζεται με ένα πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι WP 48mm και ένα μονοσόκ αμορτισέρ πίσω. Στην έκδοση EVO, όπως συμβαίνει και στο 1290 από το 2022, έχουμε ημιενεργητικές αναρτήσεις. Στην τρίτη τους πλέον γενιά, η νέα σχεδίαση του Open Cartridge επέφερε μείωση βάρους 750γρ. στο πιρούνι, ενώ και το πίσω αμορτισέρ έχει βελτιωθεί με νέα ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα και νέο σένσορα μέτρησης της προφόρτισης και επαναφοράς του ελατηρίου. Το Suspension Control Unit (SCU) ρυθμίζει την απόσβεση κατά τη διάρκεια της οδήγησης, βασιζόμενο στις πληροφορίες που παίρνει από την IMU. Νέα είναι επίσης η τεχνολογία Ride Height Device που ρυθμίζει το ύψος της μοτοσυκλέτας , η οποία προέρχεται κατευθείαν από τα MotoGP και το KTM RC16 και η οποία χαμηλώνει αυτόματα την προφόρτιση της πίσω ανάρτησης όταν η μοτοσυκλέτα είναι σταματημένη, για καλύτερες εκκινήσεις. Τα φρένα αποτελούνται από 2 δίσκους 320mm μπροστά, με μονομπλόκ τετραπίστονες δαγκάνες Brembo Stylema και μια διπίστονη δαγκάνα Brembo πίσω, με έναν δίσκο 240mm.

Συνέχεια του άρθρου >>>