• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Τα τεχνικά σχέδια της Honda: To σύστημα Hossack στο C125 και στο CB1000.

Τα τεχνικά σχέδια της Honda: To σύστημα Hossack στο C125 και στο CB1000.

Τα τεχνικά σχέδια της Honda: To σύστημα Hossack στο C125 και στο CB1000.

Honda: Εναλλακτικό μπροστινό...και σε παπί!

 

Πατέντες για την χρήση εναλλακτικού μπροστινού σε αρκετά μοντέλα, ακόμα και στο… C125, κατοχύρωσε η Honda! Δείτε περισσότερα…

Η Honda φαίνεται πως μελετά σε μεγάλη έκταση την εφαρμογή ενός «άλλου» μπροστινού συστήματος, σε περισσότερα μοντέλα πέρα από το Goldwing. Η μεγάλη τουριστική μοτοσυκλέτα φέρει εμπρός ανάρτηση τύπου Hossack, τα πλεονεκτήματα της οποίας ταιριάζουν σε μια βαριά και πολυτελή μοτοσυκλέτα τουρισμού. Η Honda όμως δεν σταματά μόνο σε αυτό, αφού σχέδια για πατέντες δείχνουν την μελέτη της και για άλλες μοτοσυκλέτες. Τα σχέδια προέρχονται από το βρετανικό μέσο BikeSocial και είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικά.
 
Δείτε για παράδειγμα, το σχέδιο που δείχνει την εφαρμογή του πιρουνιού Hossack στο C125! To χαρακτηριστικό «ψαλίδι» του συστήματος εμπρός, μαζί με το αμορτισέρ και τους συνδέσμους φαίνεται ξεκάθαρα στο σχέδιο, να αντικαθιστά το πιρούνι. Μάλιστα, χάρη στην χαμηλή και οριζόντια τοποθέτηση του κινητήρα στο C125, η Honda έχει μεγάλη ελευθερία τοποθέτησης των εξαρτημάτων της ανάρτησης, για το επιθυμητό αποτέλεσμα.
 
Αλλα σχέδια που αποκαλύφθηκαν επίσης, φανερώνουν το σύστημα και σε ένα μοντέλο που θυμίζει έντονα, το CB1100. O αερόψυκτος κινητήρας και το σωληνωτό πλαίσιο τύπου ραχοκοκαλιάς προδίδει το μοντέλο, ενώ οι μετατροπές στο εμπρός μέρος για την φιλοξενία του Hossack είναι προφανείς.


 
Σε κάθε περίπτωση, το σύστημα Hossack μεταφέρει τις δυνάμεις από τον τροχό στο πλαίσιο, μέσω των οριζόντιων συνδέσμων του ψαλιδιού, ενώ ο έλεγχος της διεύθυνσης εξασφαλίζεται με περιστροφή του ψαλιδιού χάρη σε άλλους συνδέσμους που ενώνονται με το τιμόνι.  Τα πλεονεκτήματα του Hossack στις μοτοσυκλέτες έχουν αναλυθεί διεξοδικά, με σταθερότερη γεωμετρία, καλύτερη ποιότητα κύλισης και φυσικά πολύ λιγότερη ή και καθόλου «βουτιά» στο φρενάρισμα. Το τηλεσκοπικό πιρούνι, ωστόσο, χάρη στην αίσθηση που προσφέρει και το μικρότερο κόστος και βάρος του από ένα σύστημα Hossack, εξακολουθεί να επικρατεί στην συντριπτική πλειοψηφία των μοτοσυκλετών.
 
Τι μελετά λοιπόν η Honda; Θα τοποθετήσει το Hossack και στο C125; Μήπως θέλει να εξαφανίσει το πιρούνι από τις μοτοσυκλέτες της; Το πιθανότερο είναι πως όχι τώρα. Δεν είναι ασυνήθιστο οι κατασκευαστές να κατοχυρώνουν μελέτες τους με την μορφή τεχνικών σχεδίων, ώστε να τα προστατεύσουν ως πνευματική ιδιοκτησία. Σημαίνει όμως παράλληλα ότι η Honda εξακολουθεί να μελετά το σύστημα και τις πιθανές εφαρμογές του στο μέλλον, οπότε… μείνετε συντονισμένοι για περισσότερα.

Φωτό: BikeSocial