• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Aψογα ζυγισμένο, σταθερό υπό πίεση και ισχυρό. Το πρώτο scooter της Kawasaki ακολουθεί περήφανα τη sport παράδοση της εταιρείας.

Το J300 διαθέτει και προαιρετικό ABS, το οποίο αυξάνει ακόμη περισσότερο την ενεργητική του ασφάλεια.

Έιναι sport αλλά δεν ξεχνά την άνεση.

Oι πολύ καλές αναρτήσεις παίζουν τεράστιο ρόλο στη σταθερότητα του scooter και στο πόσο δεκτικό είναι στην πίεση.

Στο μπροστινό φρένο συναντάμε δίσκο 260 χλστ. και διπίστονη δαγκάνα.

Ο πίνακας οργάνων του J300 είναι απλός στον σχεδιασμό του , είναι ευκρινής και προσφέρει αρκετή πληροφόρηση.

Η ελαφρώς ανασηκωμένη και αιχμηρή ουρά συμπληρώνονται από το φανάρι που επηρεάστηκε από αυτό του Ζ1000.

Η μάσκα του J300 σχεδιάστηκε στα πρότυπα των Ninja της Kawasaki και αυτό είναι εμφανές.

O κινητήρας αφήνει πρώτα καλές εντυπώσεις στις χαμηλές στροφές λειτουργίας και έπειτα τις κλέβει στις υψηλές.

Κάτω από τη σέλα του J300 θα χωρέσει ένα full face κράνος και αρκετά μικροπράγματα.

Δοκιμάζουμε: Kawasaki J300 ABS

Το J300 δεν είναι το πρώτο αβέβαιο βήμα της Kawasaki στα scooter στην ευρωπαϊκή αγορά αλλά ένα μοντέλο που δημιουργεί μεγάλες προσδοκίες με το καλημέρα!

 
+:  Σταθερότητα, λειτουργία κινητήρα
-: Δε χωρά δεύτερο κράνος κάτω από τη σέλα

Χρώματα: Μαύρο-πράσινο (Special Edition), μαύρο, ασημί

Το J300, λοιπόν, αποτελεί ένα μοντέλο-ορόσημο για την Kawasaki, η οποία ποτέ δεν ασχολήθηκε με την κατηγορία των scooter στο παρελθόν. Για να είμαστε ακριβείς, βέβαια, έχει προηγηθεί μια συνεργασία της εταιρείας με τη Suzuki, με τα scooter της δεύτερης να αλλάζουν λογότυπο για τις αγορές της Ασίας. Ωστόσο, το J300 είναι το πρώτο επίσημο scooter της Kawasaki για την ευρωπαϊκή αγορά. Πρόκειται για ένα μοντέλο που ίσως να φανεί γνωστό σε πολλούς. Αυτό συμβαίνει, διότι το J300 χτίστηκε στη βάση του Downtown 300i της Kymco, στρατηγικής συμμάχου της πράσινης εταιρείας. Το Downtown έδωσε το πλαίσιο και τον κινητήρα του στο J300, οι μηχανικοί της Kawasaki, όμως, φρόντισαν να κατασκευάσουν ένα ξεχωριστό μοντέλο, σχεδιασμένο και συναρμολογημένο με τα πρότυπα που έχουμε συνηθίσει από το εργοστάσιο του Akashi. Aλλωστε, συναντάμε πολλά νέα στοιχεία στο J, πέρα από την εμφάνιση, όπως νέες αναρτήσεις και σέλα, μεταξύ άλλων. Κάτι τέτοιο, άλλωστε, μπορεί να γίνει εμφανές και από την αισθητική του, η οποία όχι μόνο δε θυμίζει κάποιο άλλο scooter, αλλά έχει επηρεαστεί σημαντικά από τον σχεδιασμό των Ninja της Kawasaki. Όσο για το όνομα, αυτό μάλλον μοιάζει απλό, για το πρώτο scooter μιας εταιρείας. Τι θα πει J; Το μοντέλο που αναμένεται να οδηγήσει μια ιστορική εταιρεία σαν τη Kawasaki σε νέα μονοπάτια δε θα έπρεπε να έχει πιο εντυπωσιακό όνομα; Κι όμως, το J προέρχεται από τη λέξη “Jyounetsou”, η οποία σημαίνει “πάθος στα ιαπωνικά. Και το J300 υπόσχεται να ξυπνήσει πάθη στον αναβάτη του. Γιατί μπορεί η Kawasaki να επεκτάθηκε σε μια νέα κατηγορία, αλλά δε θυσίασε τα ιδανικά της sport συμπεριφοράς και της διασκέδασης για χάρη της. Τα προσάρμοσε στο νέο scooter της με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. 

Αισθητική: Το… αυτόματο Ninja 
Aσχετα από το ποια ήταν η βάση που χρησιμοποίησε, η Kawasaki φρόντισε να σχεδιάσει ένα scooter στα δικά της αισθητικά πρότυπα. Και ποια είναι περισσότερο αναγνωρίσιμα από αυτά της σειράς των Ninja; Το J300, άλλωστε, διαθέτει sport γονίδια και η αισθητική του τα φέρνει πρώτη-πρώτη στο προσκήνιο. Στο κοστούμι του scooter κυριαρχούν οι γωνίες και οι μεγάλες επιφάνειες απουσιάζουν. Κάθε κομμάτι πλαστικού διακόπτεται βία από ένα άλλο και το αποτέλεσμα είναι πραγματικά sport. Ωστόσο, το σημείο που θυμίζει περισσότερο τα Ninja είναι η μάσκα. Εκεί δεσπόζουν δύο γωνιώδεις προβολείς με LED φώτα θέσης και μια αιχμηρή ζελατίνα μεσαίου μεγέθους. Αντίστοιχα, το πίσω μέρος είναι ελαφρώς ανασηκωμένο, αιχμηρό και με φανάρι που επηρεάστηκε από αυτό του Ζ1000. Φυσικά, δε λείπουν και οι πρακτικές λεπτομέρειες, όπως η μεγάλη σέλα, οι πρακτικές χειρολαβές συνεπιβάτη και άλλες. Συνδυάζονται, ωστόσο, με ακόμη περισσότερες sport λεπτομέρειες, όπως το απογυμνωμένο από πλαστικά τιμόνι, ο πίνακας οργάνων με το μπλε φωτισμό και το κεντρικό τούνελ που θυμίζει πλαίσιο χωροδικτύωμα.

Aνεση / Χώροι: Εκεί ξεχνά πως είναι sport
Ο σχεδιασμός, λοιπόν, του J300 μας αποκαλύπτει άμεσα τις sport διαθέσεις του. Τι γίνεται, όμως, με τις πρακτικές; Αυτές μεταφράζονται με τον καλύτερο τρόπο στον τομέα της άνεσης. Το J διαθέτει μια μεγάλου μεγέθους σέλα δύο επιπέδων, η οποία θα βολέψει περισσότερο τον συνεπιβάτη. Και ο αναβάτης, όμως, δε θα παραπονεθεί. Ο χώρος που του αναλογεί είναι ικανοποιητικός και η θέση οδήγησης είναι όρθια, με τη στήριξη μέσης να τον ξεκουράζει. Τα πόδια δε μπορούν να απλωθούν, αλλά τα γόνατα θα πάρουν ορθή σχεδόν γωνία, ενισχύοντας τον έλεγχο που έχει στο scooter. Τέλος, ακόμη και οι χαμηλότερου αναστήματος αναβάτες δε θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα, καθώς τα πατάκια της ποδιάς έχουν μειωμένο πλάτος, προκειμένου να πατούν με ασφάλεια στην άσφαλτο. 

Ο όγκος του scooter προδιαθέτει θετικά τον αναβάτη και στον τομέα των χώρων. Το J300 διαθέτει χώρο κάτω από τη σέλα (ικανό να φιλοξενήσει ένα full face κράνος και άλλα πράγματα – αλλά όχι δεύτερο κράνος), ένα βαθύ ντουλαπάκι στην ποδιά, με παροχή ρεύματος, και τον πάντοτε πρακτικό γάντζο. 

Κινητήρας: Πανίσχυρος! 
Η συνεργασία με την Kymco δε θα μπορούσε να διαθέτει καλύτερο αποτέλεσμα για την Kawasaki από τον κινητήρα που χρησιμοποιεί το J300. Ο μονοκύλινδρος και τετραβάλβιδος κινητήρας των 299κ.εκ. αποδίδει 28 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. και 2,9 kgm στις 6.250 σ.α.λ., γεγονός που τον κατατάσσει ανάμεσα στους τρεις ισχυρότερους της κατηγορίας (μαζί με τα Kymco Downtown και SYM GTS 300i F4). Οι δυνατότητές του γίνονται εμφανείς από τις χαμηλές ήδη στροφές λειτουργίας, αλλά φτάνουν στο απόγειό τους ψηλά, εκεί που χαρίζουν τελική ταχύτητα που ξεπερνά τα 155 χλμ./ώρα! 

Επιπλέον, η απόδοσή του είναι σταθερή και χωρίς ξεσπάσματα, γεγονός που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού της Keihin. Η CPU υπολογίζει τη θερμοκρασία, τη θέση του γκαζιού, την ταχύτητα και τη γωνία της κυλινδροκεφαλής, προκειμένου να υπολογίσει την ιδανική ποσότητα καυσίμου. 

Χάρη σε αυτή τη διαδικασία, όχι μόνο αποδίδει σταθερά, αλλά δε σπαταλά και καύσιμο. Η κατανάλωσή του, λοιπόν, παραμένει σε λογικότατα επίπεδα: στα 4,7 λίτρα/100 χλμ..

Φρένα: Δυνατά και με ABS
Ένα sport scooter απαιτεί και τα ανάλογα φρένα και το J300 διαθέτει, όπως απέδειξε, αυτά που χρειάζεται. Στο μπροστινό κυματιστό δίσκο των 260 χλστ. συναντάμε διπίστονη δαγκάνα – ίδιου τύπου δαγκάνα βρίσκεται και στο πίσω φρένο, εκεί που συναντάμε δίσκο 240 χλστ. Το σύστημα της πέδησης, λοιπόν, είναι άκρως συμβατό με τον υπόλοιπο χαρακτήρα του scooter. Η πίεση της μανέτας φέρνει τα επιθυμητά αποτελέσματα, με προοδευτικό τρόπο και ικανοποιητική αίσθηση. Το J300 θα φρενάρει δυνατά και άμεσα και ο αναβάτης θα νιώσει ασφαλής σε μικρές ή μεγάλες ταχύτητες. Ακόμη και σε φρενάρισμα πανικού, τέλος, θα καταφέρει να ακινητοποιήσει το J άμεσα και με ασφάλεια. Στο τελευταίο, βέβαια, θα συμβάλλει και το ABS του μοντέλου της δοκιμής μας, το οποίο προσφέρει με τις καθοριστικές επεμβάσεις του τη δυνατότητα στον αναβάτη να πιέσει στο έπακρο τη μανέτα, χωρίς να ανησυχεί για μπλοκάρισμα των τροχών. 


Αναρτήσεις: Ευνοούν τη sport οδήγηση
Στο scooter της Kawasaki συναντάμε ένα τηλεσκοπικό πιρούνι 37 χλστ. στο μπροστινό μέρος και δύο αμορτισέρ στο πίσω. Σύμφωνα με την Kawasaki, το σετάρισμά τους είχε δύο συνιστώσες: τους ευρωπαϊκούς δρόμους και τη sport συμπεριφορά. 
Κάτι τέτοιο γίνεται άμεσα εμφανές, οδηγώντας το. Οι αναρτήσεις είναι σχετικά σκληρές και ευνοούν τα μεγάλα περιθώρια κλίσης, αλλά και τη λογική πίεση. Από τη στιγμή, όμως, που όλο και μεγαλύτερος αριθμός scooter αποκτά σφιχτές αναρτήσεις, προκειμένου να παίρνει μεγάλες κλίσεις, το J300 ξεχωρίζει από αυτά, χάρη στη σταιερότητά του. Οι αναρτήσεις δεν είναι μόνο δεκτικές στην πίεση, αλλά συμπεριφέρονται και υποδειγματικά κάτω από αυτή, επιτρέποντας στον αναβάτη να δοκιμάσει τα όριά του με ασφάλεια. Φυσικά, σε αυτό το χαρακτηριστικό του scooter παίζει μεγάλο ρόλο και το πολύ καλό πλαίσιο. Όσον αφορά στη συμπεριφορά των αναρτήσεων στις λακκούβες, αυτή είναι αναμενόμενη, λόγω των παραπάνω ρυθμίσεων. Με λίγα λόγια, το κακό οδόστρωμα θα ταλαιπωρήσει λίγο τη μέση του αναβάτη. Η απόσβεση, ωστόσο, είναι προοδευτική και η ταλαιπωρία αυτή θα έρθει μόνο σε οδήγηση με μεγάλες ταχύτητες σε πολύ κακό οδόστρωμα. 

Λεπτομερώς
•Η κλειδαριά του J300 διαθέτει και σύστημα ασφαλείας, το οποίο καλύπτει τη σχισμή και ανοίγει αποκλειστικά με το κλειδί.
•Η σέλα δε διαθέτει μόνο αμορτισέρ που τη διατηρεί ανοιχτή, αλλά και LED φωτάκι στον κάδο. Αυτό, μάλιστα, λειτουργεί με αισθητήρα κίνησης – σβήνει μόλις αντιληφθεί ότι δε χρησιμοποιείτε το χώρο κάτω από τη σέλα και ανάβει ξανά, μόλις αντιληφθεί κίνηση. 
•Επίσης, η σέλα ανοίγει από τον κεντρικό διακόπτη και ο αναβάτης δε χρειάζεται να βγάλει το κλειδί. Η απουσία κουμπιού, όμως, σημαίνει ότι πρέπει να σβήσει τον κινητήρα για να την ανοίξει. 
•Για να βάλει βενζίνη, από την άλλη, είναι απαραίτητο να βγάλει το κλειδί από τον κεντρικό διακόπτη. 
•Το J300 μπορεί να τοποθετηθεί και σε πλαϊνό σταντ. 
•Οι μανέτες και στα δύο φρένα είναι ρυθμιζόμενες. 
•Το ντουλαπάκι στην ποδιά δεν κλειδώνει.
•Το κίτρινο κουμπί των αλάρμ αποτελεί παραφωνία στο εξαιρετικά σχεδιασμένο τιμόνι του scooter.
•Τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη δεν είναι επίπεδα, όπως έχουμε συνηθίσει σε πολλά scooter, αλλά τύπου μοτοσικλέτας.


Οδηγώντας: Είναι Kawasaki!
Όλα τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός scooter που αλλάζει μεν τον προσανατολισμό, αλλά όχι και τη φιλοσοφία της Kawasaki. Το J300 είναι ογκώδες, διαθέτει CVT και χωράει κράνος κάτω από τη σέλα. Αυτό, όμως, δε θα εμποδίσει τους λάτρεις της φιλοσοφίας της πράσινης εταιρείας να το απολαύσουν. Ο χαρακτήρας του είναι πρωτίστως sport και αυτό δεν εξαντλείται στο σχεδιασμό του, αλλά γίνεται εξίσου εμφανές στη συμπεριφορά του στο δρόμο. 
Ήδη από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας, ο κινητήρας γουργουρίζει με τρόπο που σε προκαλεί να ανεβάσεις ρυθμούς. Επιπλέον, παρά το βάρος των 191 κιλών (πλήρες υγρών), το Kawasaki δίνει μια ανάλαφρη εντύπωση στον αναβάτη, με εξαίρεση τη στιγμή που θα επιχειρήσει επιτόπιες μανούβρες. 
Κι όταν οι ρυθμοί ανέβουν, το J300 θα δείξει τα δόντια του. Οι επιταχύνσεις πραγματοποιούνται άμεσα και πάντοτε υπάρχει επιπλέον διαθέσιμο γκάζι. Το scooter μπορεί να κινηθεί με φρενήρεις ρυθμούς, ανάμεσα σε αυτοκίνητα και άλλα εμπόδια, χάρη στα τεράστια επίπεδα σταθερότητάς του. Πού οφείλονται αυτά, το ξεκαθαρίσαμε και προηγουμένως. Συμπληρώστε, λοιπόν, και το εξαιρετικό ζύγισμα του J (το οποίο οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στην τοποθέτηση του ρεζερβουάρ μπροστά και χαμηλά) και έχετε ένα scooter που δε θα πει όχι στη sport οδήγηση. Φεύγοντας από τα σύνορα της πόλης, το J300 θα παραμείνει σταθερό ακόμη και κοντά στην τελική του. Αυτή εντοπίζεται κάπου στα 155 χλμ./ώρα, αλλά μπορεί να αγγίξει και τα 160 σε ελαφρά κατωφέρεια. Το μόνο πρόβλημα που θα αντιμετωπίσει σε μια τέτοια περίπτωση ο αναβάτης αφορά στην προστασία του από τον αέρα, εξαιτίας της μεσαίου μεγέθους ζελατίνας.

Συμπέρασμα: Καλή αρχή!
Αν η αρχή είναι το ήμισυ του παντός (επίσης, αν η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται και αν στη βράση κολλά το σίδερο), το J300 υπόσχεται ένα λαμπρό μέλλον για την Kawasaki στην κατηγορία. Ακόμη κι αν το εργοστάσιο από το Akashi, όμως, αποφασίσει ότι δε θέλει να έχει άλλα πάρε-δώσε με την κατηγορία, το J αποτελεί ένα επιτυχημένο δείγμα της πρώτης της και μοναδικής επίσημης προσπάθειάς της. 
Παρά το γεγονός ότι ακολουθεί τη sport φιλοσοφία της Kawasaki, το J300 προσφέρει όλα όσα απαιτεί ο λάτρης της κατηγορίας: άνεση, πρακτικότητα και χώρους. Πρόκειται για ένα scooter που προσφέρει όλα τα βασικά, συν μια sport φιλοσοφία που το κάνει να ξεχωρίζει. Η τιμή του, τέλος, η οποία ξεκινά από τα 4.995 ευρώ, κρίνεται λογική για την κατηγορία. Εδώ οφείλουμε να διευκρινίσουμε πως η συγκεκριμένη τιμή αφορά στο απλό μοντέλο χωρίς το ABS. Το μοντέλο της δοκιμής μας κοστίζει 5.395 ευρώ, ενώ είναι διαθέσιμες δύο ακόμη special εκδόσεις, στη διχρωμία μαύρο-πράσινο που «φωνάζει» Kawasaki. Οι εκδόσεις αυτές κοστίζουν 5.145 ευρώ χωρίς το ABS και 5.495 ευρώ με το ABS. 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά  
   
Κινητήρας 4T, 1Κ, Y/Ψ,4Β
Κυβισμός (κ.εκ.) 299
Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ). 72.7x72
Συμπίεση (:1) 10.8
Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.) 28/7.000
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) 2,9/6.250
Τροφοδοσία Ηλ. Ψεκασμός
Χωρητ. Ρεζερβουάρ / ρεζέρβας (λίτρα) 13
Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) 4,7
Βάρος (kg, πλήρες) 191
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 155
   
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα  
   
Τύπος Ατσάλινο, σωληνωτό, τύπου διαμάντι
Αναρτήσεις Ε Τηλεσκοπικό πιρούνι 37mm
Διαδρομή (χιλ.) 110
Αναρτήσεις Π Δύο Αμορτισέρ, προφόρτιση
Διαδρομή 100
Φρένα Ε (χλστ.) Δ /260 /ABS
Φρένα Π (χλστ.) Δ /240 /ABS
   
Τροχοί-Ελαστικά  
Ελαστικό Ε Maxxis 120/80-14"
Ελαστικό Π Maxxis 150/70-13"
   
Διαστάσεις  
Μήκος (χλστ.) 2.235
Πλάτος (χλστ.) 775
Μεταξόνιο (χλστ.) 1.555
Ύψος σέλας (χλστ.) 775
   
   
Εξοπλισμός  
   
ABS Y
Μίζα Y
Μανιβέλα _
Στροφόμετρο Y
Κοντέρ Y
Ένδειξη θερμοκρασίας Y
Ένδειξη βενζίνης Y
Μερικός χιλιομετρητής Y
Φέρινγκ _
Ρυθμιζόμενες μανέτες Y
Κεντρικό σταντ Y
Πλάγιο σταντ Y
Σχάρα Y
Ρυθμιζόμενη εμπρός ανάρτηση _
Ρυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση Υ

 

KAWASAKI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ