CFMoto: Νέα πατέντα για αναδιπλούμενα φτερά στις sport μοτοσυκλέτες

Η CFMoto εργάζεται εντατικά πάνω στην τεχνολογία ενεργών αεροδυναμικών φτερών, κατοχυρώνοντας νέα πατέντα για αναδιπλούμενα winglets που εμφανίζονται μόνο όταν είναι απαραίτητα.
5 Φωτογραφίες »

Η CFMoto εργάζεται εντατικά πάνω στην τεχνολογία ενεργών αεροδυναμικών φτερών, κατοχυρώνοντας νέα πατέντα για αναδιπλούμενα winglets που εμφανίζονται μόνο όταν είναι απαραίτητα.

Αεροδυναμικά φτερά που ανοίγουν και κλείνουν με servo μηχανισμό
Το σύστημα ενεργοποιείται μεταξύ 60-100 χλμ/ώρα
Το Riding Tech της CFMoto ανεβαίνει επίπεδο με βάση την εμπειρία από το 675SR
Από τα supercars στις μοτοσυκλέτες: Η «εξαφάνιση» των φτερών γίνεται μόδα

Αεροδυναμικά φτερά που ανοίγουν και κλείνουν με servo μηχανισμό


Η CFMoto εργάζεται εντατικά πάνω στην τεχνολογία
ενεργών αεροδυναμικών φτερών, κατοχυρώνοντας νέα πατέντα για αναδιπλούμενα winglets που εμφανίζονται μόνο όταν είναι απαραίτητα. Σε αντίθεση με τις σταθερές λύσεις που βλέπουμε ήδη σε αρκετές sport μοτοσυκλέτες, η πρόταση της CFMoto εστιάζει στην ευφυή διαχείριση της κάθετης δύναμης, με τα φτερά να παραμένουν κρυφά στις χαμηλές ταχύτητες και να εκτείνονται μόνο σε συνθήκες όπου μπορούν να προσφέρουν ουσιαστική σταθερότητα. Το σύστημα λειτουργεί με μηχανισμό servo, που χρησιμοποιεί κοχλία αυτομπλοκαρίσματος για να μην επηρεάζεται από την πίεση της ροής αέρα και την παραγόμενη κάθετη δύναμη. Είναι μια τεχνολογική προσέγγιση που συνδυάζει τη μηχανολογία υψηλής ακρίβειας με την ανάγκη για πιο δυναμικό σχεδιασμό.

Το σύστημα ενεργοποιείται μεταξύ 60-100 χλμ/ώρα


Σύμφωνα με την πατέντα, το σύστημα ενεργοποιείται μεταξύ 60 και 100 χλμ/ώρα, παρέχοντας τη μέγιστη αεροδυναμική απόδοση σε συνθήκες sport οδήγησης. Τα φτερά μπορούν να κατασκευαστούν από πλαστικό ή carbon fiber, ενώ ο μηχανισμός μπορεί να είναι από αλουμίνιο ή τιτάνιο, εξασφαλίζοντας αντοχή με ελάχιστο βάρος. Αν και η CFMoto δεν έχει επιβεβαιώσει το τελικό μοντέλο στο οποίο θα εφαρμοστεί, υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι το 500SR, το οποίο είχε εμφανιστεί με ξεχωριστά πάνελ στο εμπρός φέρινγκ το 2023, ίσως σχεδιάστηκε εξαρχής για να υποστηρίξει την τεχνολογία. Μάλιστα, στα πιο πρόσφατα δοκιμαστικά πρωτότυπα, τα πάνελ αυτά φαίνονται να έχουν αντικατασταθεί με σταθερά φτερά, κάτι που ενισχύει τη θεωρία πως η τεχνολογία ετοιμάζεται για παραγωγή.

 

Το Riding Tech της CFMoto ανεβαίνει επίπεδο με βάση την εμπειρία από το 675SR


Η CFMoto έχει ήδη αποδείξει ότι μπορεί να υλοποιήσει φιλόδοξα sportbike projects, όπως με το 675SR, την τρικύλινδρη μοτοσυκλέτα που εντυπωσίασε τόσο στην κινεζική όσο και στη διεθνή αγορά. Το νέο σύστημα winglets φαίνεται να εξελίσσεται παράλληλα με την ανάπτυξη άλλων μοντέλων υψηλών επιδόσεων, όπως το αναμενόμενο 750SR με τετρακύλινδρο κινητήρα, αλλά και η μελλοντική V4 superbike της εταιρείας με απόδοση άνω των 200 ίππων. Το σενάριο η CFMoto να χρησιμοποιήσει την πατέντα στις ισχυρότερες εκδόσεις αυτών των μοντέλων συγκεντρώνει πλέον πολλές πιθανότητες. Αν και ακόμη βρισκόμαστε στο στάδιο των δοκιμών, τα στοιχεία δείχνουν ότι η εταιρεία δεν πειραματίζεται απλώς – προετοιμάζεται για τη μαζική εφαρμογή της τεχνολογίας.
 

Από τα supercars στις μοτοσυκλέτες: Η «εξαφάνιση» των φτερών γίνεται μόδα

Η ιδέα των αναδιπλούμενων αεροδυναμικών φτερών είναι καθημερινότητα στον κόσμο των supercars, με παραδείγματα από τη δεκαετία του 80 μέχρι σήμερα – από το VW Corrado του 1988 μέχρι τις ενεργές αεροτομές των σύγχρονων hypercars. Στις μοτοσυκλέτες, όμως, η τεχνολογία μόλις τώρα ξεκινά να περνά από τη θεωρία στην πράξη. Η εμπλοκή πολλών κατασκευαστών – BMW, Kymco και τώρα CFMoto – δείχνει ότι τα κινητά winglets είναι ένα κομμάτι της επόμενης γενιάς αεροδυναμικής εξέλιξης στους δύο τροχούς. Εφόσον οι εφαρμογές αποδειχθούν λειτουργικές και αξιόπιστες, είναι θέμα χρόνου να τις δούμε και σε μοντέλα παραγωγής μεσαίας ή και μικρής κατηγορίας, δημιουργώντας ένα νέο στάνταρ στη συμπεριφορά των sport μοτοσυκλετών στις υψηλές ταχύτητες.
 

BEST BUY
AUTOAGORA