LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

Τρεις διαφορετικές εκδόσεις για το νέο υγρόψυκτο Hypermotard που εμφανίζεται καλύτερο από την προηγούμενη γενιά σε κάθε τομέα.

Η έκδοση SP, πέρα από τα έξτρα περιφερειακά καλούδια φέρει και την τριχρωμία της Ducati Corse.

Το Hyperstrada ξεχωρίζει από τα άλλα δύο χάρη στον τουριστικό εξοπλισμό του.

Μία μεγάλη LCD οθόνη φροντίζει να παρέχει ένα πλήθος πληροφοριών στον αναβάτη για την κατάσταση του Hypermotard.

Τα LED φώτα βρήκαν τη θέση τους και στο μικρό σε διαστάσεις φωτιστικό σώμα του νέου Hypermotard.

Ο νέος υγρόψυκτος κινητήρας των 110 ίππων φέρει τρεις διαφορετικούς χάρτες για τον ψεκασμό του ώστε να προσαρμόζεται η απόδοσή του στις ορέξεις του αναβάτη.

Οι δίσκοι των 320 χλστ. και οι 4πίστονες μονομπλόκ δαγκάνες της Brembo συνδυάζονται με των τριών σταδίων ABS της Bosch για μέγιστα αποτελέσματα.

Ducati Hypermotard: Νέα υγρόψυκτη γενιά

Το νέο Hypermotard που παρουσιάστηκε στην EICMA, αν και θυμίζει αρκετά το μοντέλο που αντικαθιστά, έχει ελάχιστη σχέση με αυτό και με το υγρόψυκτο μοτέρ των 110 ίππων παρουσιάζεται παντού καλύτερο.

 
Συγγένεια μόνο στην εμφάνιση 

Το νέο Hypermotard, πέρα από κάποια σχεδιαστικά στοιχεία που παραπέμπουν στην προηγούμενη γενιά, δεν έχει στην πραγματικότητα καμία συγγένεια με τα αερόψυκτα μοντέλα που αντικαθιστά αφού αλλαγές, μικρές ή μεγάλες έχουν πραγματοποιηθεί στα περισσότερα μέρη της μοτοσικλέτας.
Σχεδιαστικά συνεχίζει να θυμίζει το μοντέλο που είδαμε για πρώτη φορά το 2007, έχει, ωστόσο, μια τεράστια διαφορά από αυτό. Η διπλή απόληξη της εξάτμισης που έβγαινε κάτω από τη σέλα αποτελεί πλέον παρελθόν και το τελικό έχει τοποθετηθεί σε πιο συμβατική θέση στα δεξιά της μοτοσικλέτας. Αυτό επέτρεψε στην Ducati να ανασχεδιάσει από λευκό χαρτί όλο το πίσω μέρος το οποίο είναι τουλάχιστον εξίσου εντυπωσιακό με το προηγούμενο και ταυτόχρονα σημαντικά πιο ελαφρύ και αιχμηρό στο μάτι. Άλλο ένα σήμα κατατεθέν του προηγούμενου μοντέλου, οι αναδιπλούμενοι καθρέπτες στην άκρη της χούφτας, πέρασαν στην ιστορία. Πλέον θα τους βρείτε στη φυσιολογική τους θέση, με τις ανασχεδιασμένες χούφτες να φιλοξενούν μόνο τα φλας.

Εργονομία, πρακτικότητα: Έμφαση στη φιλικότητα

Εντελώς νέο για όλες τις εκδόσεις του Hypermotard είναι και το πλαίσιο χωροδικτύωμα, οι σωλήνες του οποίου έχουν διάμετρο 34 χλστ. Η κάστερ βρίσκεται στις 35 μοίρες ενώ το ίχνος και το όφσετ έχουν οριστεί στα 104 και 30 χλστ. αντίστοιχα με το μεταξόνιο να έχει μεγαλώσει ελαφρά στα 1.500 χλστ. Σύμφωνα με την εταιρία ο τιμόνι έχει διατηρήσει τις 140 μοίρες από στοπ σε στοπ κάτι που συνεισφέρει στην αυξημένη ευελιξία του Hypermotard στο αστικό περιβάλλον, όπου θα περάσει λογικά και το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δώσει η Ducati και στη θέση οδήγησης αφού σύμφωνα με την ίδια το αναθεωρημένο τρίγωνο «τιμόνι-σέλα-μαρσπιέ» δίνει πλέον ακόμη περισσότερο έλεγχο στον αναβάτη. Μεγάλη, επίσης, αλλαγή σε ένα σημείο όπου «πονούσε» πραγματικά η προηγούμενη γενιά είναι το νέο και μεγαλύτερο κατά 3,6 λίτρα ρεζερβουάρ με τη συνολική χωρητικότητα να αγγίζει πλέον τα πιο φυσιολογικά 16 λίτρα. Από εργονομικής πλευράς η κύρια διαφορά μεταξύ των Hypermotard και του Hyperstrada εντοπίζεται στο υψωμένο κατά 20 χλστ. τιμόνι του τελευταίου. Τέλος το ύψος της σέλας του ανέρχεται στα 850 χλστ., της βασικής έκδοσης στα 870 και του SP στα 890 χλστ.

Αναρτήσεις, φρένα, ελαστικά: Διαφορές στα σημεία

Στη βασική έκδοση, για την ανάρτηση του εμπρός τροχού φροντίζει ένα ανεστραμμένο πιρούνι με διάμετρο καλαμιών στα 43 χλστ. της Kayaba, του οποίου η διαδρομή ανέρχεται στα 170 χλστ., ενώ πίσω, το αμορτισέρ φέρει την υπογραφή της Sachs και έχει διαδρομή 150 χλστ.

Η έκδοση SP χρησιμοποιεί ένα πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι της Marzocchi, με διάμετρο καλαμιών 50 χλστ. και ένα επίσης πλήρες ρυθμίσεων αμορτισέρ από την Ohlins. Για την περίσταση η διαδρομή ανέρχεται στα 185 και 175 χλστ. εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Το στεγνό βάρος του παρουσιάζεται κατά τέσσερα κιλά μικρότερο από της βασικής έκδοσης (171 έναντι 175), βασικά λόγω των ελαφρύτερων σφυρήλατων τροχών της Marchesini. Τα ελαστικά που χρησιμοποιούνται εδώ είναι τα Pirelli Diablo Supercorsa «SP» διαστάσεων 120/70 και 180/55 έναντι των ιδίων διαστάσεων Pirelli Diablo Rosso II.

Στο Hyperstrada, το ανεστραμμένο πιρούνι έχει χαμηλώσει, κατά 20 χλστ., στα 150, το αμορτισέρ φέρει εξωτερική ρύθμιση εύκολα προσβάσιμη και το βάρος του χωρίς υγρά ανέρχεται στα 181 κιλά Τα ελαστικά που χρησιμοποιεί είναι τα Scorpion Trail επίσης από την ιταλική εταιρία.

Τέλος, το σύστημα πέδησης είναι κοινό για όλες τις εκδόσεις. Στον εμπρός τροχό συναντάμε δύο τετραπίστονες ακτινικά τοποθετημένες μονομπλόκ δαγκάνες της Brembo που συνδυάζονται με δίσκους διαμέτρου 320 χλστ. Την επιβράδυνση του πίσω τροχού έχει αναλάβει ένας δίσκος 240 χλστ. και μια δαγκάνα δύο εμβόλων. Η μόνη διαφορά του SP σε σχέση με τα άλλα δύο είναι η ακτινική αντλία για τις εμπρός δαγκάνες.

Κινητήρας: Από λευκό χαρτί

Το Hypermotard περνά στην υγρόψυκτη εποχή χάρη στο νέο δικύλινδρο testastretta κινητήρα του που αποδίδει 110 ίππους και 9,1 kgm ροπής στις 9.250 και 7.750 σ.α.λ από 821 κ.εκ.. Ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του τρεις διαφορετικές χαρτογραφήσεις, High, Medιum και Low. Στην πρώτη επιλογή το ride by wire γκάζι βρίσκεται στην πιο άμεση και ευαίσθητη ρύθμισή του, στη δεύτερη επιλέγεται μία πιο φιλική καμπύλη απόδοσης και πιο ήπια χαρακτηριστικά στο ride by wire γκάζι, ενώ στην τρίτη περίπτωση (για οδόστρωμα με πολύ χαμηλό συντελεστή τριβής) η ισχύς περιορίζεται στους 75 ίππους κάνοντας παράλληλα ακόμη πιο αργή την απόκριση του γκαζιού. Για αυτά όμως θα μιλήσουμε πιο αναλυτικά παρακάτω.

Για το συγκεκριμένο μοτέρ οι μηχανικοί της ιταλικής εταιρίας έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στο «φούσκωμα» της απόδοσης στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, σε εκείνο το φάσμα δηλαδή που θα χρησιμοποιηθεί περισσότερο από τον αναβάτη. Ολοκαίνουριο είναι και το 2-1 ατσάλινο σύστημα εξαγωγής το οποίο φέρει δύο αισθητήρες λ και ένα καταλύτη και με την σχεδίασή του βελτιώνει σημαντικά την κατανομή των μαζών στο Hypermotard.

Μια πολύ σημαντική παράμετρος, για το μοτέρ, που επιτρέπει στο κόστος χρήσης και συντήρησης να χαμηλώσει σημαντικά και δείχνει παράλληλα και τη δουλειά που έχουν κάνει οι Ιταλοί στον τομέα της αξιοπιστίας είναι τα αραιότερα διαστήματα για το «μεγάλο» service τα οποία έχουν οριστεί από την Ducati στα 30.000 χλμ.

Τέλος, να πούμε ότι ο συμπλέκτης, όπως και σε άλλα νέα μοντέλα της Ducati είναι υγρός και μέσω ενός σεβρομηχανισμού καταφέρνει να προσομοιώνει τα  χαρακτηριστικά ενός μονόδρομου μειώνοντας τα φορτία που φτάνουν στον πίσω τροχό στα απανωτά κατεβάσματα.

Χαρτογραφήσεις, DTC και ABS σε αγαστή συνεργασία

Το Hypermotard φέρει ένα ολοκληρωμένο σύστημα ενεργητικής ασφάλειας το οποίο δίνει παράλληλα και τη δυνατότητα στον αναβάτη να το φέρει στα μέτρα του εφόσον δεν τον καλύπτουν οι παρακάτω ρυθμίσεις.
Οι τρεις χαρτογραφήσεις του κινητήρα συνεργάζονται ανά πάσα στιγμή τόσο με το traction control της Ducati (DTC) με τις οκτώ διαφορετικές ρυθμίσεις όσο και με το τριών σταδίων (!) ABS το οποίο προέρχεται από την Bosch. Ο αναβάτης έχει, λοιπόν, στη διάθεσή του τρεις βασικές επιλογές, Sport, Touring και Urban

Στην επιλογή Sport το ride by wire γκάζι «ακούει» στις εντολές του αναβάτη με τον πλέον άμεσο τρόπο, η επέμβαση του traction control είναι περιορισμένη και το ABS λειτουργεί στο πρώτο «στάδιο» δίνοντας προτεραιότητα στην μέγιστη απόδοση των φρένων, επιτρέποντας παράλληλα την μερική ανύψωση του πίσω τροχού στον αέρα.
Στην επιλογή Touring η απόκριση στο γκάζι είναι πιο ομαλή, η παρεμβατικότητα του DTC είναι αυξημένη, ενώ το ABS βρίσκεται στο δεύτερο «στάδιο» και δίνει προτεραιότητα στη μέγιστη σταθερότητα αποτρέποντας παράλληλα τα endo. 
Η τρίτη επιλογή ονομάζεται Urban και ειδικά για τους ελληνικούς αστικούς δρόμους αναμένεται να…φορεθεί πολύ από τους φυσιολογικούς αναβάτες. Εδώ, πέρα από την ισχύ του κινητήρα που περιορίζεται στους 75 ίππους, το σύστημα πρόσφυσης κάνει ακόμη περισσότερο αισθητή την παρουσία του και το ABS παραμένει στη ρύθμιση του δεύτερου σταδίου.
Τα παραπάνω ισχύουν για τα Hypermotard και Hyperstrada. Για την έκδοση SP τα πράγματα είναι λίγο πιο πιπεράτα και οι τρεις ρυθμίσεις χωρίζονται σε Race, Sport και Wet. Με την πρώτη επιλογή το ABS παραμένει στο πρώτο «στάδιο» αλλά επεμβαίνει μόνο στον εμπρός τροχό ενώ δεν παρεμβαίνει καθόλου στα endo και η παρέμβαση του DCT βρίσκεται στο minimum. Στη Sport επιλογή η απόκριση του ηλεκτρονικού γκαζιού γίνεται πιο ομαλή, το traction control είναι ρυθμισμένο στη μέση και το ABS βρίσκεται στο δεύτερο στάδιο. Τέλος η Wet μοιάζει αρκετά με την Urban μόνο που εδώ το ABS βρίσκεται στο τρίτο στάδιο, προσφέρει μέγιστη σταθερότητα και δεν αφήνει τον πίσω τροχό να ανυψωθεί.

Χρώματα, εκδόσεις, εξοπλισμός

Για τη βασική έκδοση τα διαθέσιμα χρώματα είναι το κόκκινο της Ducati και το μαύρο για τα πλαστικά τα οποία συνδυάζονται με κόκκινο πλαίσιο και μαύρες ζάντες.
Η έκδοση SP θα είναι διαθέσιμη με τριχρωμία στα πλαστικά του (κόκκινο, λευκό, μαύρο) με τα ίδια χρώματα για πλαίσιο και ζάντες.
Για το Hyperstrada τα διαθέσιμα χρώματα είναι το λευκό και το κόκκινο, για τα πλαστικά, τα οποία συνδυάζονται με γκρι πλαίσιο και μαύρες ζάντες.

Το βασικό Hypermotard θα φέρει στον εξοπλισμό του το πακέτο ασφάλειας της Ducati που αποτελείται από το Traction Control της ιταλικής εταιρίας, το ABS και τους τρεις χάρτες για τον ψεκασμό.

Στον τομέα του εξοπλισμού το SP φέρει επιπλέον της βασικής έκδοσης ανεστραμμένο πιρούνι της Marzocchi με διάμετρο καλαμιών στα 50 χλστ., αμορτισέρ της Ohlins, σφυρήλατες ζάντες της Marchesini, αλουμινένιες χούφτες τιμονιού, ακτινική αντλία για το εμπρός φρένο, ενώ το εμπρός φτερό και τα καλύμματα για τις καδένες των εκκεντροφόρων είναι φτιαγμένα από ανθρακονήματα.

Στον εξοπλισμό του Hyperstrada, περιλαμβάνονται, επιπλέον της βασικής έκδοσης ψηλότερη ζελατίνα, πιο άνετη σέλα, χειρολαβές για τον συνεπιβάτη, πλαϊνές βαλίτσες, κεντρικό σταντ και ποδιά για τον κινητήρα. Αυτά μπορεί να τα παραγγείλει κάποιος σαν έξτρα και για τα άλλα δύο μοντέλα. Χαρακτηριστικά που θα βρει κανείς μόνο στο Hyperstrada είναι η εξωτερική ρύθμιση για το πίσω αμορτισέρ, οι δύο 12βολτες παροχές ρεύματος, οι μεγαλύτεροι λασπωτήρες εμπρός και πίσω αλλά και μια ισχυρότερη γεννήτρια.

 

DUCATI - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ