• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Δοκιμή: Kymco Downtown 300i

Γνωρίζουμε όλοι ότι οι 300 του Λεωνίδα ήταν δυνατοί (κάτι που αποδεικνύεται και από την ταινία, στην οποία όλοι ήταν φουσκωτοί και… λαδωμένοι). Αυτό που δεν γνωρίζαμε όλοι, όμως, είναι ότι ανάμεσά τους υπήρχε κι ένας που ξεπερνούσε σε δύναμη ακόμη και τον ίδιο τον Λεωνίδα!

 
Τιμή: 4.690 ευρώ
Χρώματα: λευκό, πορτοκαλί, μαύρο

+:«Γεμάτη» λειτουργία κινητήρα, χώροι
-:Θα θέλαμε πιο στιβαρό το πιρούνι

Ο συγκεκριμένος δεν ήταν Σπαρτιάτης, αλλά μισθοφόρος από τη μακρινή Ανατολή. Και, όπως αποδείχθηκε, εκεί στη μακρινή του χώρα, την Ταϊβάν, οι άνθρωποι είχαν εξελίξει διαφορετικές τεχνολογίες που σε κάνουν δυνατότερο. Ίσως να ήταν μια πρώιμη μορφή body building, ίσως η γυμναστική τους να ήταν η πιο σκληρή στον κόσμο, αλλά αυτό δεν έχει σημασία.
Σημασία έχει ότι ο συγκεκριμένος, ο Downtown, γιος του Kymco, ήταν ισχυρότερος από τους συμπολεμιστές του, αλλά και τους αντιπάλους του. Και αν αναρωτιέστε γιατί δεν έμεινε στην ιστορία (ή γιατί δεν πρωταγωνίστησε στην ταινία), ο λόγος είναι ότι ο Downtown δεν φαινόταν τόσο δυνατός. Αν και ήταν «γραμμωμένος», είχε μερικά παραπανίσια κιλάκια, τα οποία όμως δεν τον ενοχλούσαν, αντιθέτως τον βοηθούσαν να κάνει καλύτερα τη δουλειά του.
Τη μεγάλη αυτή αδικία ήρθε να διορθώσει, χιλιάδες χρόνια μετά, η Kymco, η οποία, προς τιμήν του αδικημένου από την ιστορία ήρωα, αποφάσισε να σχεδιάσει ένα scooter που, ενώ δεν θα του φαινόταν με την πρώτη ματιά, θα ήταν το ισχυρότερο στην κατηγορία του. Και το όνομα αυτού θα ήταν φυσικά Downtown 300.

Η αξία των «πιασιμάτων»

Το σουλούπι του ήρωα της αρχαιότητας μεταφέρθηκε και στο scooter της Kymco, καθώς οι ιστορικοί αποφάνθηκαν ότι εξυπηρετούσε κάποιο σκοπό και ανέθεσαν στον Massimo Zaniboni να το αναπαράγει. Οι γωνίες και οι έντονες γραμμώσεις, σημάδια επιθετικά και άγρια, συνδυάζονται με τις μεγάλες επιφάνειες, οι οποίες εξυπηρετούν κυρίως πρακτικούς σκοπούς.
Η μάσκα του Downtown είναι σίγουρα αιχμηρή και οι γωνίες δένουν αρμονικά με τον επιθετικό διπλό προβολέα. Όλη αυτή την αγριάδα μετριάζει η ψηλή ζελατίνα, η οποία βρίσκεται εκεί όχι για να κάμπτει το ηθικό των εχθρών, αλλά για να προστατεύει τον αναβάτη από τον αέρα. Το πίσω μέρος του scooter είναι αυτό που διαθέτει μεγαλύτερες επιφάνειες και αυτά τα «παραπάνω κιλάκια», χάρη στα οποία αυξάνει η άνεση του Downtown, αλλά και οι μεταφορικές του δυνατότητες. Η σέλα είναι αρκετά μεγάλη και άνετη, ενώ προσφέρει και στήριξη στη μέση του αναβάτη. Άνετος είναι και ο χώρος για τα πόδια, επιτρέποντας ακόμη και σε ψηλότερους αναβάτες να τα τεντώσουν με άνεση. Κάτω από τη σέλα θα χωρέσουν δύο full face κράνη, ενώ αρκετά μικροπράγματα θα φιλοξενηθούν στο ντουλαπάκι αριστερά του τιμονιού, το οποίο όμως δεν κλειδώνει.

Τα αποτελέσματα της γυμναστικής

Σε αντίθεση με την επικρατούσα δυτική φιλοσοφία, όπου η μέθοδος της γυμναστικής αφορά στο σώμα και στον όγκο που καλείται αυτό να αποκτήσει, οι ανατολικές μέθοδοι «γυμνάζουν» σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό και το πνεύμα.
Κάτι τέτοιο συμβαίνει και στην περίπτωση του Downtown. Ο κινητήρας του δεν διαφέρει εντυπωσιακά σε κυβισμό από τους περισσότερους ανταγωνιστές του. Τα κυβικά του είναι 298,9, αλλά όπως φαίνεται, είναι αρκετά για να κάνουν τη διαφορά και να χαρίσουν στο Downtown την ισχύ των 29,5 ίππων και να του δώσουν τον τίτλο του ισχυρότερου της κατηγορίας. Το μονοκύλινδρο σύνολο λειτουργεί υποδειγματικά σε όλο το φάσμα των στροφών, από τις χαμηλές, όπου εκκινεί με ισχύ, αλλά χωρίς να τρομάζει, μέχρι τις υψηλές, όπου ακόμη και μετά τα 120 χλμ./ώρα διαθέτει απόθεμα ισχύος που θα αναγκάσει το ταχύμετρο να δείξει 140 χλμ./ώρα χωρίς να ζοριστεί. Επιπλέον, προφανώς χάρη σε πολύμηνη εξάσκηση στις μεθόδους του Ζεν, αποδεικνύεται και οικονομικό, μιας και δεν καταναλώνει περισσότερα από 4,9 λίτρα βενζίνης στα 100 χλμ. και παραμένει στα στάνταρ της κατηγορίας.

Περιφερειακές ασκήσεις

Με τόση ισχύ θα περίμενε κανείς το Downtown να είναι ένα σκληροτράχηλο sport scooter, με απόλυτα φρένα και άκαμπτες αναρτήσεις. Ωστόσο, το scooter της Kymco είναι άνετο και φιλικό όσον αφορά στον περιφερειακό του εξοπλισμό. Το τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά και το διπλό αμορτισέρ πίσω δεν είναι σκληρά και προσφέρουν άνεση. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγουν το «κοπάνημα» στις αντιξοότητες της ασφάλτου, αλλά και το εύκολο «τερμάτισμα», με εξαίρεση την περίπτωση πραγματικά κακού οδοστρώματος και δύο ατόμων στη σέλα του. Ο αναβάτης, λοιπόν, δεν θα παραπονεθεί για την άνεση, αν όμως ζητούσε κάποια βελτίωση, αυτή θα ήταν στη στιβαρότητα του πιρουνιού.
Την ίδια φιλοσοφία ακολουθούν και τα φρένα. Αν και αρκετά δυνατά, είναι φιλικά. Ο αναβάτης θα εκτιμήσει το αρχικό δάγκωμα και την προοδευτικότητα των δύο δίσκων (ένας διαμέτρου 260 χιλ. μπροστά κι ένας διαμέτρου 240 χιλ. πίσω), ωστόσο θα πρέπει να συνηθίσει την έλλειψη αίσθησης που θα αντιμετωπίσει στα τελευταία χιλιοστά της διαδρομής της μανέτας, η οποία μπορεί να φέρει κάποια ανεπιθύμητα, αλλά ελεγχόμενα, μπλοκαρίσματα.

Οδηγώντας το ισχυρότερο

Αν με το που ανεβαίνεις πάνω στη σέλα του Downtown σού φαίνεται ελαφρύτερο απ’ ό,τι σε προϊδεάζει ο όγκος του, ανοίγοντας το γκάζι ξεχνάς εντελώς τα κιλά του! Ισχυρό από χαμηλά, το scooter της Kymco δεν πρόκειται να δυσαρεστήσει ούτε με ελάχιστα χιλιόμετρα ανάμεσα σε ουρές ακινητοποιημένων αυτοκινήτων. Για την κίνηση μέσα σε μποτιλιάρισμα, απαγορευτικός δεν είναι ούτε ο όγκος του ούτε οι ικανότητές του στις επιτόπιες μανούβρες.
Τα χαρίσματα όμως του Downtown θα φανούν πραγματικά όταν ο δρόμος μπροστά του ανοίξει και του δοθεί η ευκαιρία να κινηθεί με περισσότερα χιλιόμετρα. Εκεί θα ανεβάσει πρόθυμα στροφές και η βελόνα του ταχύμετρου θα ανέβει με γρήγορο ρυθμό. Επιπλέον, το Downtown θα κινηθεί σταθερά και θα στρίψει με ασφάλεια, θα υιοθετήσει άνετα γρήγορους ρυθμούς και θα πλαγιάσει μέχρι κάποιο όριο, το οποίο τίθεται σχετικά νωρίς από τον όγκο και το πιρούνι του. Τέλος, θα φρενάρει άμεσα και θα εμπνεύσει εμπιστοσύνη. Ωστόσο, με ισχύ που αγγίζει τους 30 ίππους και τελική που ξεπερνά τα 140 χλμ./ώρα, το Downtown θα νιώσει σαν θηρίο στο κλουβί, αν το περιορίσεις στα εντός πόλης σύνορα και δεν το απελευθερώσεις σε κάποιο ταξιδάκι. Εκεί θα κινηθεί με άνεση και το μοτέρ δεν πρόκειται να κουραστεί εύκολα. Επιπλέον, θα παραμείνει υποδειγματικά σταθερό -με εξαίρεση τις μέρες που οι βοριάδες θα αποφασίσουν να χτυπήσουν αλύπητα τις μεγάλες επιφάνειές του- και θα προστατέψει αποτελεσματικά τον αναβάτη του από τον αέρα, χάρη στην ψηλή του ζελατίνα.

Ένας ισχυρός και τίμιος πολεμιστής

Το Kymco Downtown 300 μπορεί να μην ανήκει στα οικονομικότερα μοντέλα της κατηγορίας του, ωστόσο φροντίζει να επανορθώσει για τα 4.690 ευρώ που απαιτεί, με ισχυρές επιδόσεις, άνεση και ικανοποιητικούς αποθηκευτικούς χώρους. Επιπλέον, διαθέτει εντυπωσιακή αισθητική και μεγάλα επίπεδα εργονομίας που θα ωφελήσουν τον αναβάτη του. Τέλος, το γεγονός ότι είναι το ισχυρότερο αυτή τη στιγμή στην κατηγορία του, ενώ παράλληλα παραμένει ένα άνετο GΤ scooter με αποθηκευτικούς χώρους, του προσφέρει ένα μεγάλο αβαντάζ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας
Τύπος: 1Κ, 4T, Υ/Ψ,4Β
Κυβισμός(κ.εκ.): 298,9
Συμπίεση: 10:8
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 29,5/8.500
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 2,5/6.500
Τροφοδοσία: Ψεκασμός
Εκκίνηση: Μίζα
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα):140+
Πλαίσιο
Τύπος: Ατσάλινο σωληνωτό
Αναρτήσεις
Εμπρός: Τηλ. Πιρούνι
Διαδρομή (χλστ.): Δ.Α.
Πίσω: Διπλό αμορτισέρ
Διαδρομή (χλστ.): Δ.Α.
Φρένα
Εμπρός: Δ, 260χλστ.
Πίσω: Δ, 240χλστ.
Τροχοί-Ελαστικά
Εμπρός: 120/80-14
Πίσω: 150/70-13
Διαστάσεις
Μήκος (χλστ.): 2.200
Πλάτος (χλστ.): 810
Ύψος σέλας (χλστ.): 775
Μεταξόνιο (χλστ.) :1.545
Βάρος (κιλά) :166
Ρεζερβουάρ (λίτρα): 12,5