Το νέο της υπερόπλο στα superbike, τη μοτοσικλέτα με την οποία θα κάνει την επιστροφή της στο ομώνυμο παγκόσμιο πρωτάθλημα, παρουσίασε η Aprilia. Το RSV4 φέρει ισχυρότερο κινητήρα που έχουμε δει ποτέ από την ιταλική εταιρεία, βρίθει από τεχνολογία και προκαλεί ανοιχτά τον ανταγωνισμό.
Όλη η αγωνιστική τεχνογνωσία της Aprilia που έχει αποκτηθεί τα τελευταία 16 χρόνια (και μεταφράζεται σε 31 παγκόσμιους τίτλους και 250 νίκες στα MotoGP), χρησιμοποιήθηκε για να δημιουργηθεί αυτό το μοντέλο. Και αυτή ακριβώς η μοτοσικλέτα είναι που θα σημάνει την επιστροφής της εταιρείας από το Noale στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbike το 2009.
Το RSV4 είναι αποκλειστικό προϊόν της Aprilia Racing και σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία θα διαθέτει κορυφαία απόδοση στην “έτοιμη προς αγωνιστική χρήση έκδοση”. Προς το παρόν η Aprilia δεν έχει ανακοινώσει νούμερα για το νέο της superbike. Ωστόσο αξίζει να ρίξουμε μία ματιά στην τεχνολογία του κινητήρα αλλά και τα υπόλοιπα κορυφαία εξαρτήματα που φέρει η νέα δημιουργία των Ιταλών.
Ο V-4 με την περιεχόμενη γωνία των 65 μοιρών (για συγκέντρωση των μαζών κοντά στο κέντρο βάρους της μοτοσικλέτας) έχει χωρητικότητα 999 κ.εκ. Ο μικρός σε διαστάσεις 4κύλινδρος κινητήρας επέτρεψε στην Aprilia να κρατήσει το μεταξόνιο σε χαμηλά επίπεδα διατηρώντας παράλληλα ένα μεγάλο σε μήκος ψαλίδι με ευεργετικά αποτελέσματα για την πρόσφυση του πίσω τροχού. Κύριο χαρακτηριστικό του μοτέρ αποτελεί το σύστημα τροφοδοσίας το οποίο φέρει όλη την τελευταία τεχνολογία στο χώρο των ηλεκτρονικών συστημάτων. Το “παρών” δίνει ο ηλεκτρονικός έλεγχος του γκαζιού (ride-by-wire), με τον ψεκασμό να φέρει τρεις διαφορετικούς χάρτες ώστε να προσαρμόζεται η απόδοση του κινητήρα στις εκάστοτε συνθήκες. Επίσης οι αυλοί του ψεκασμού είναι μεταβαλλόμενου μήκος και τα σώματα ελέγχονται ανά δυάδες από σερβομηχανισμό (ένα για κάθε ζευγάρι κυλίνδρων). Το μπλοκ των κυλίνδρων είναι ενιαίο, για αυξημένη ακαμψία, το κιβώτιο ταχυτήτων είναι τύπου κασέτας και ο συμπλέκτης του RSV4 είναι μονόδρομος, ώστε να μην “σπάει” η πρόσφυση του τροχού στα γρήγορα κατεβάσματα.
Όπως μαρτυρούν και οι φωτογραφίες κορυφαίος είναι και ο περιφερειακός εξοπλισμός του RSV4 με τις αναρτήσεις να απαρτίζονται από χρυσό ανεστραμμένο πιρούνι της Öhlins και αμορτισέρ της ίδιας εταιρείας, ενώ οι μονομπλόκ ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες αλλά και οι σεβαστών διαστάσεων δίσκοι ανήκουν στη Brembo. Τέλος οι τροχοί είναι σφυρήλατοι.