net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος net.mototriti.gr Testbook τεύχος
  • 1.459 ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
    Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Μην το υποτιμάς!
Suzuki Gladius 650
Διαβάστηκε από 15516 αναγνώστες
Πρόκειται για μια μοτοσικλέτα με ιδιαίτερη αισθητική που περισσότερο σου βγάζει κάτι φουτουριστικό και μοδάτο παρά άγριο. Το Gladius, όμως, κρύβει πολλά περισσότερα από μια άσκηση design και σε προειδοποιεί να μην το υποτιμήσεις.
Tιμή: 6.795 ευρώ
Χρώματα: Λευκό-μπλε, λευκό-κόκκινο, μαύρο
Εγγύηση: 2 χρόνια

+: Αισθητική, κινητήρας
-: Απότομες αποκρίσεις του γκαζιού
Το Gladius αποτελεί στην ουσία το συνεχιστή της κληρονομιάς ενός εκ των δημοφιλέστερων στο εξωτερικό μοντέλων της Suzuki: του SV 650. Διαθέτει τον ίδιο κινητήρα, ανανεωμένο φυσικά με το πέρασμα των χρόνων και ρυθμισμένο στα δικά του μέτρα, καθώς και έναν παρόμοιο χαρακτήρα. Διαφέρει, όμως, σε τεράστιο βαθμό από πλευράς αισθητικής. Εκεί που το SV ήταν ένα κλασικής σχεδίασης γυμνό, με μερικές σύγχρονες και επιθετικές πινελιές, το Gladius διαθέτει περισσότερες σχεδιαστικές καινοτομίες και αρκετές καμπύλες. Η φιλοσοφία του, στον αισθητικό πάντα τομέα, μπορεί να συγκριθεί περισσότερο με του ER-6n της Kawasaki, του οποίου αποτελεί και το βασικό αντίπαλο.
Αισθητική
Είναι… της μόδας
Η αισθητική του, λοιπόν, μπορεί να θυμίσει σε πολλούς τη φιλοσοφία του ER-6n, το οποίο όταν είχε παρουσιαστεί πριν μερικά χρόνια αποτελούσε (και ακόμη αποτελεί) ένα μοναδικής αισθητικής μοντέλο. Την ίδια οδό, αλλά με τα δικά του «μέσα», ακολουθεί και το Gladius, το οποίο έχει πολλές ομοιότητες αλλά και διαφορές με το δικύλινδρο της Kawasaki.
Αν και πρόκειται για γυμνό, που σημαίνει ότι η «αγριάδα» είναι έμφυτη, ελάχιστα είναι τα επιθετικά στοιχεία πάνω του. Το πρώτο είναι ο προβολέας, ο οποίος δίνει τον επιθετικό τόνο, ενώ το δεύτερο η αιχμηρή ουρά, η οποία τον ολοκληρώνει. Η υπόλοιπη κατασκευή θα ξεχωρίσει κυρίως για τις καμπύλες της. Το δίχρωμο ρεζερβουάρ, το πλαίσιο χωροδικτύωμα, το τελικό της εξάτμισης και η δίχρωμη σέλα δίνουν έναν τόνο πιο ήπιο, παρά επιθετικό. Μόνη παραφωνία αποτελούν οι καθρέφτες, των οποίων το χρώμα και το σχήμα παραείναι συμβατικά για μια μοτοσικλέτα όπως το Gladius.
Κινητήρας
Ο κινητήρας είναι ισχυρός και ροπάτος, αλλά η απόκριση του γκαζιού χαλάει την καλή του εικόνα.
Δικύλινδρη απόλαυση!
Το μοτέρ που φέρει το Gladius είναι γνωστό σε πολύ κόσμο (ειδικά σε ιδιοκτήτες SV), αν και έχει ρυθμιστεί σε ολοκαίνουργια δεδομένα. Το πρώτο πράγμα που θα σου κάνει εντύπωση είναι ο ήχος του. Ειδικά η επιλογή της Suzuki να εξοπλίσει το μοντέλο της δοκιμής (μεταξύ άλλων) με τελικό της Yoshimura, είχε ως αποτέλεσμα ένα χορταστικό και γεμάτο γουργουρητό από πλευράς του δικύλινδρου μοτέρ.
Η λειτουργία του είναι γραμμική και οι επιδόσεις του κάνουν αισθητή την παρουσία τους σε όλο το φάσμα του στροφόμετρου. Η δύναμη εμφανίζεται από χαμηλά και σε συνδυασμό με την άφθονη ροπή, θα ενθουσιάσει τον αναβάτη. Και η επίδειξη αυτή της ισχύος του κινητήρα συνεχίζεται μέχρι τις ψηλές στροφές, εξαλείφοντας κάθε περιθώριο τρύπας στην απόδοσή του.
Ωστόσο, ένα από τα χαρακτηριστικά του που δεν θα εκτιμήσουν όλοι είναι η απότομη απόκρισή του, ειδικά σε κάθε κλείσιμο του γκαζιού.

Τα νέα στοιχεία του κινητήρα
Ο κινητήρας που απέκτησε το Gladius από το SV έχει βελτιωθεί σε πολλούς τομείς:
· Η επικάλυψη των κυλίνδρων έχει γίνει με το αγωνιστικό υλικό SCEM (Suzuki Composite Eletrochemical Material), με αποτέλεσμα την καλύτερη έκλυση θερμότητας και τις μικρότερες τριβές.
· Η αδράνεια του στροφαλοφόρου είναι αυξημένη κατά 5%, ενισχύοντας έτσι την απόδοση στις χαμηλομεσαίες σ.α.λ.
· Διαθέτει σύστημα ISC (Idle Speed Control) η πρώτη street μοτοσικλέτα της Suzuki με κάτι ανάλογο, το οποίο βελτιώνει τη λειτουργία του όταν εκκινεί η μίζα.
· Τα σώματα ψεκασμού του καυσίμου είναι ίδια με αυτά των GSX-R 600 και 750.
· To τελικό αυξάνει τη ροπή στις χαμηλομεσαίες σ.α.λ.
· Το ψυγείο είναι μικρότερο και ο νέος του σχεδιασμός βοηθά στην καλύτερη συγκέντρωση των μαζών.
Πλαίσιο
Ικανοποιεί
Η απόφαση των Ιαπώνων να φτιάξουν από την αρχή ένα πλαίσιο για το Gladius σίγουρα τους δικαίωσε και όχι μόνο αισθητικά, τομέας στον οποίο το νέο ατσάλινο πλαίσιο διαπρέπει, αλλά και στη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας. Το Gladius είναι καλοζυγισμένο και ο ρόλος του πλαισίου είναι σημαντικός στην ιδιότητά του αυτή. Οι ελαστικότητες δεν θα κάνουν την εμφάνισή τους, παρά μόνο μετά από μεγάλη πίεση, ενώ η συνολική του συμπεριφορά μπορεί να τεθεί υπό εκμετάλλευση και για sport σκοπούς.
Φρένα
Τα φρένα είναι δυνατά, υπολείπονται όμως σε αρχικό δάγκωμα.
Με ισχυρή θέληση
Το Gladius είναι εξοπλισμένο με δύο δίσκους 290 χιλ. μπροστά με δαγκάνες δύο εμβόλων και ένα δίσκο 240 χιλ. πίσω με δαγκάνα μονού εμβόλου. Αν και οι επιλογές της Suzuki σε αυτόν τον τομέα είναι συνηθισμένες, η καλή λειτουργία του συστήματος πέδησης δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης. Η ισχύς αμφότερων των φρένων είναι ικανοποιητική για έγκαιρη ακινητοποίηση σε κάθε ταχύτητα, αλλά η αίσθηση είναι λίγο σκληρή. Τέλος, το αρχικό δάγκωμα δεν είναι ιδιαίτερα δυνατό και δεν θα εντυπωσιάσει.
Αναρτήσεις
Με sport χαρακτηριστικά
Οι αναρτήσεις του Gladius ανήκουν μάλλον στο σκληρό φάσμα των ρυθμίσεων, χωρίς όμως να γίνονται ενοχλητικές, παρά μόνο σε περιπτώσεις κακού οδοστρώματος. Το τηλεσκοπικό πιρούνι είναι σφιχτό και δίνει στιβαρή αίσθηση στον αναβάτη, ο οποίος δεν πρόκειται να έχει παράπονο ούτε από την πληροφόρηση. Το ίδιο συμβαίνει και με το πίσω αμορτισέρ, το οποίο θα μεταφέρει κάποια χτυπήματα από τις λακκούβες. Η συνεργασία των δύο θα επιτρέψει στον αναβάτη να ψάξει με ασφάλεια το όριο της μοτοσικλέτας υπό κλίση, αν και κάπου σε αυτό το όριο, το Gladius θα παραπονεθεί λίγο απότομα.
Άνεση
Πρόκειται για μια αρκετά άνετη μοτοσικλέτα, η οποία θα βολέψει ψηλούς και μη αναβάτες.
Στα πρότυπα της κατηγορίας
Η θέση οδήγησης του Gladius δίνει στον κορμό όρθια στάση και στον αναβάτη τη δυνατότητα να γείρει λίγο προς τα μπρος και να έρθει πιο κοντά στο τιμόνι. Συνολικά, όμως, δεν μπορείς να χαρακτηρίσεις τη στάση του σώματος επιθετική. Ακόμη και οι ψηλοί αναβάτες θα μπορέσουν να κουμπώσουν με άνεση τα γόνατά τους στο ρεζερβουάρ και να μπουν «μέσα» στη μοτοσικλέτα. Οι γωνίες που παίρνουν τα χέρια είναι φυσιολογικές και ο αναβάτης δεν θα κουραστεί εύκολα.
Ωστόσο, η φύση του ως γυμνού θα κάνει την εμφάνισή της στα πολλά χιλιόμετρα, όπου η προστασία από τον αέρα είναι σχεδόν μηδαμινή. Ακόμη και στο μοντέλο της δοκιμής, το οποίο διέθετε μια έξτρα μικρή ζελατίνα, οι μεγάλες ταχύτητες κούραζαν, λόγω του αέρα.
Οδηγώντας
Το Gladius θα βασιστεί στον εξαιρετικό κινητήρα του και θα κινηθεί ικανοποιητικά όποιο στιλ οδήγησης και να επιλέξετε, αρκεί να σεβαστείτε τα όριά του.
Λίγο απ’ όλα
Η συμπεριφορά του Gladius στο δρόμο προσαρμόζεται ανάλογα με τις διαθέσεις του αναβάτη, ωστόσο δεν μπορούμε να μιλήσουμε για μοντέλο χαμαιλέοντα που οδηγείται με κάθε στιλ. Βέβαια, το δικύλινδρο της Suzuki μπορεί να ακολουθήσει γρήγορους ρυθμούς μέχρι οι αναρτήσεις να δείξουν τα όριά τους. Επιπλέον, σε κάποιες περιπτώσεις θα δώσει μια σχετικά βαριά αίσθηση, ενώ με ένα πιο φαρδύ τιμόνι θα έδινε καλύτερο μοχλό στον αναβάτη.
Κινούμενο στην πόλη, το Gladius θα αντιμετωπίσει ελάχιστα προβλήματα. Η λειτουργία του μοτέρ χαμηλά είναι καλή και η μοτοσικλέτα θα κινηθεί άνετα ανάμεσα στα αυτοκίνητα, χάρη στις μαζεμένες της διαστάσεις. Το κόψιμο του τιμονιού ικανοποιεί, αλλά ο αναβάτης θα ευχηθεί στους επιτόπιους ελιγμούς να είχε λίγο ακόμη, ενώ η απότομη λειτουργία του γκαζιού θα τον κουράσει μετά από λίγη ώρα.
Έξω από την πόλη, το Gladius θα αποδείξει ότι διαθέτει αποθέματα ισχύος μέχρι και τις ψηλές στροφές λειτουργίας. Τα χιλιόμετρα θα ανέβουν με γρήγορο ρυθμό και η τελική ταχύτητα θα έρθει γρήγορα. Ωστόσο, η έλλειψη προστασίας από τον αέρα θα γίνει γρήγορα αισθητή.
Συμπέρασμα
Έχει προοπτικές
Παρά τις όποιες αδυναμίες του, το Gladius αποτελεί μια μοτοσικλέτα άξια να διεκδικήσει μια καλή θέση στην κατηγορία των μεσαίων δικύλινδρων street. Έχει φιλικό και παιχνιδιάρικο χαρακτήρα και μπορεί να προσαρμοστεί -μέχρι κάποιο όριο- σε διαφορετικά στιλ οδήγησης. Κάποιες από τις ιδιομορφίες του, όπως η απόκριση του γκαζιού και η απότομη συμπεριφορά των αναρτήσεων, μπορεί να του στερούν τον τίτλο του φιλικότερου της κατηγορίας, ωστόσο πρόκειται για ένα μοντέλο που είναι σε θέση να καλύψει πολλές ανάγκες. Τέλος, στα πλεονεκτήματά του ανήκει και η τιμή του, που στα 6.795 ευρώ το καθιστά ένα από τα φτηνότερα της κατηγορίας.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας	             4T, 2K, Υ/Ψ, 8Β
Κυβισμός (κ.εκ.) 645
Κύλινδροι/Βαλβίδες 2/8
Ισχύς (ίπποι/σ.αλ.) Δ.Α.
Ροπή (kgm/σ.α.λ.) Δ.Α.
Τροφοδοσία Ηλ. ψεκασμός
Χωρητ. Ρεζερβουάρ (λίτρα) 14,5
Κατανάλωση (λίτρα/100χλμ.) 5,5
Βάρος (με καύσιμο) 202
Κατανομή βάρους Ε/Π Δ.Α.
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 210+
Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό
Αναρτήσεις Ε Τηλεσκοπικό πιρούνι
Διαδρομή (χιλ.) Δ.Α.
Αναρτήσεις Π Μονό Αμορτισέρ
Διαδρομή (χιλ.) Δ.Α.
Φρένα Ε (χιλ.) 2Δ/290
Φρένα Π (χιλ.) Δ/240
Τροχοί-ελαστικά
Ελαστικό Ε 120/70-17"
Ελαστικό Π 160/60-17"
Διαστάσεις
Μήκος (χιλ.) 2.130
Μεταξόνιο (χιλ.) 1.445
Ύψος σέλας (χιλ.) 785
Oι χρωμιωμένοι καθρέφτες αποτελούν μάλλον παραφωνία στη σύγχρονη αισθητική του.
Παρόμοιας αισθητικής είναι και η αιχμηρή ουρά, η οποία όμως διαθέτει πιο φιλικό προς το μάτι σχεδιασμό.
Ο προβολέας είναι από τα ελάχιστα σημεία του Gladius που σε προδιαθέτουν επιθετικά.
To τελικό της Yoshimura, με το οποίο προμήθευσε η αντιπροσωπεία το μοντέλο της δοκιμής, είναι εντυπωσιακό.
H διχρωμία του ντεπόζιτου αποτελεί ίσως ένα από τα ομορφότερα στοιχεία του Gladius.