net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Crossplane Βοήθειά μας…
Οδηγώντας: Take Control
Διαβάστηκε από 46045 αναγνώστες
Η προθυμία να αλλάξει κλίση είναι μεγαλύτερη. Το νέο πλαίσιο και το σύστημα απόσβεσης περνούν μεγαλύτερη πληροφόρηση στον οδηγό, ενώ όσο πιο πολύ πιεστεί η μοτοσικλέτα τόσο μεγαλώνει το αίσθημα εμπιστοσύνης στο τεχνολογικό διαμάντι της εταιρείας των τριών διαπασών.
Με το που κάτσεις στο νέο R1, αυτό που παρατηρείς σε σχέση με το περσινό μοντέλο είναι πως η σέλα του έχει μεγαλώσει την απόστασή της από το έδαφος. Αν και στα τεχνικά χαρακτηριστικά της Yamaha δεν εμφανίζονται αλλαγές μεταξύ των δύο μοντέλων όσον αφορά στο ύψος της σέλας, στο καινούργιο R1 πιθανόν τα πόδια να ανοίγουν περισσότερο. Η δεύτερη αίσθηση είναι το ελαφρά πιο βαρύ στατικό ζύγισμα της μοτοσικλέτας. Στρίβουμε το κλειδί στη θέση on και αφού ο νέος πίνακας οργάνων κάνει το τσεκ του, θέτουμε τον κινητήρα σε λειτουργία. Έκπληξη: ο καινούργιος κινητήρας ακούγεται διαφορετικά από οποιονδήποτε άλλον τετρακύλινδρο. Μια μείξη μπάσων δικύλινδρου και υπόκωφου V8, ήχος πρωτόγνωρος, ικανός να σε ανατριχιάσει και να μεγαλώσει την επιθυμία σου να κουμπώσεις την πρώτη σχέση πριν καν τη σχολαστική και χρονοβόρα διαδικασία προθέρμανσης του κινητήρα. Η αίσθηση που κυρίως γεννούσαν τα R1 από το μοντέλο του 2004, δηλαδή πως ο κινητήρας δεν διαθέτει στρόφαλο, υπάρχει και στο νέο μοντέλο και μάλιστα σε μεγαλύτερο βαθμό. Η ευστροφία του κινητήρα και η διάθεσή του να ανεβάζει στροφές, δείχνει πιο ζωντανή από του περσινού μοντέλου. Στο δρόμο, σε αντίθεση με την πιο βαριά αίσθηση που έχει η μοτοσικλέτα όταν είναι ακίνητη, δείχνει περισσότερο πρόθυμο να αλλάξει κατεύθυνση. Το πιρούνι, που φορτίζεται κάπως και από τα χέρια του οδηγού, είναι βιδωμένο με το δρόμο, ενώ όσο περισσότερο πιεστεί τόσο καλύτερη πληροφόρηση περνά στον οδηγό. Στον τομέα της συμπίεσης, οι αναρτήσεις δείχνουν ιδανικές (για την κατηγορία) φιλτράροντας τις ανωμαλίες, η επαναφορά όμως τόσο εμπρός όσο και πίσω είναι πιο γρήγορη. Το θετικό στοιχείο είναι πως οι αναρτήσεις «ακούνε» στις ρυθμίσεις, με αποτέλεσμα να μπορείτε να τις φέρετε εύκολα στα μέτρα σας. Δύο κλικ πιο αργή επαναφορά εμπρός και πίσω και η μοτοσικλέτα «γλυκαίνει» τις αντιδράσεις της, περνώντας πάνω από σαμαράκια υπό κλίση. Το νέο πλαίσιο δείχνει να έχει μεγαλώσει την ακαμψία του, ενώ εκεί που υπάρχει σαφής διαφορά είναι στη συμπεριφορά του νέου ψαλιδιού και του βραχίονα του μοχλικού, που έχουν χαρίσει γραμμική λειτουργία στην ανάρτηση, μεγάλη πληροφόρηση για την πρόσφυση του πίσω ελαστικού, αλλά και εκπληκτικό κοντρόλ όταν ο πίσω τροχός αρχίζει να γλιστρά. Στις εξόδους τον στροφών, στο σημείο δηλαδή που επικεντρώθηκε η Yamaha και σχεδίασε το στρόφαλο Crossplane, η συμπεριφορά του νέου R1 είναι σαφώς πιο ελεγχόμενη. Η λειτουργία του μονόδρομου συμπλέκτη είναι λιγότερο ευαίσθητη από του προκατόχου του, κάτι που σαφώς μας άρεσε περισσότερο, ενώ κανένα πρόβλημα δεν δημιούργησε το παραπάνω γεγονός στην πίσω ανάρτηση με αναπηδήσεις. Τα φρένα της μοτοσικλέτας παρέμειναν ίδια, εκτός από τους δίσκους που ελάφρυναν, και μολονότι η Yamaha δεν αναφέρει αλλαγές στα τακάκια, η λειτουργία τους στη μοτοσικλέτα της δοκιμής ήταν συνολικά καλύτερη από του περσινού μοντέλου.

 
 Δοκιμή YZF 1000 R1
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Αισθητική: Τόσο ίδιο και τόσο διαφορετικό
Κινητήρας: Στρόφαλος θεϊκής σχεδίασης…
Αναρτήσεις: Με σκοπό την ομοιογένεια
Φρένα: Μικρο-αλλαγές
Οδηγώντας: Take Control
Συμπέρασμα: Συνταγή γιατρού
Πλαίσιο: Η εξέλιξη συνεχίζεται


ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ