Η Honda, θέλοντας να ικανοποιήσει όσο το δυνατόν περισσότερο αυτή την κατηγορία αναβατών, κατασκεύασε ένα νέο μοντέλο που είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις καθημερινές μετακινήσεις,
Δεν χαρακτηρίζονται όλες οι μοτοσικλέτες από τη μεγάλη ιπποδύναμή τους, την ακραία γεωμετρία τους και την υψηλή τελική τους ταχύτητα. Υπάρχουν και μοτοσικλέτες που είναι απλές, ευκολοδήγητες και χρηστικές, αλλά και ταυτόχρονα γρήγορες… όπως η Honda CBF 600S!
Aν ρωτήσεις κάποιους μοτοσικλετιστές τι αποζητούν από την "καλή" τους, οι περισσότεροι θα σου πουν ότι θέλουν να τα κάνει όλα. Μάλιστα… και ποια είναι αυτά τα όλα; Κατά κύριο λόγο, για το μέσο αναβάτη σημασία έχει το δίκυκλό του να μπορεί να συνδυάζει την καθημερινή μετακίνηση με τις εκδρομικές εξορμήσεις και ταυτόχρονα να έχει χαμηλό κόστος απόκτησης και συντήρησης. Μια τέτοια μοτοσικλέτα, λοιπόν, επιθυμούν λίγο-πολύ όλοι, με εξαίρεση εκείνους που κυνηγούν τις απόλυτες επιδόσεις.
Η Honda, θέλοντας να ικανοποιήσει όσο το δυνατόν περισσότερο αυτή την κατηγορία αναβατών, κατασκεύασε ένα νέο μοντέλο που είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις καθημερινές μετακινήσεις, πραγματοποιώντας παράλληλα και κάποια ταξίδια, κοντινά ή μακρινά, με ευκολία και άνεση.
Μάλιστα, κύριο μέλημα της εταιρείας ήταν να κρατηθεί το κόστος κατασκευής χαμηλά, κάτι που στη γλώσσα του marketing μεταφράζεται και σε χαμηλό κόστος απόκτησης για τον ιδιοκτήτη. Η "ψυχή" του CBF 600S, o κινητήρας του δηλαδή, προέρχεται από την επιτυχημένη συνταγή του CBR 600 F3 του 1998, με την αξεπέραστη αξιοπιστία του και την επαρκή δύναμή του για τη χρήση που προορίζεται. Μετά από τις απαραίτητες επεμβάσεις προκειμένου να βελτιωθεί η απόδοση και η ροπή του στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, ο κινητήρας του CBF αποδίδει πλέον, σύμφωνα με την Honda, 77,5 ίππους στις 10.500 σ.α.λ., ενώ η ροπή του φτάνει τα 5,9 kgm στις 8.000 σ.α.λ. Για την τροφοδοσία του χρησιμοποιούνται 4 καρμπιρατέρ 36 χιλ., που παίρνουν καύσιμο από το ρεζερβουάρ των 19 λίτρων. Ο ίδιος κινητήρας είχε χρησιμοποιηθεί και στην περίπτωση του Hornet 600, ενώ η σειρά Hornet ενέπνευσε και τη σχεδίαση του πλαισίου, το οποίο είναι νέας γενιάς, τύπου ραχοκοκαλιάς, με τον κεντρικό σωλήνα να έχει διαστάσεις 75x45 χιλ. και με τον κινητήρα να αποτελεί ενεργό τμήμα του.
Οι αναρτήσεις του προσανατολίζονται περισσότερο στην άνεση και αποτελούνται από πιρούνι, διαμέτρου 41 χιλ. και διαδρομής 120 χιλ. Στο πίσω μέρος του υπάρχει μονή ανάρτηση, με διαδρομή 125 χιλ., που εδράζεται στο ψαλίδι χωρίς μοχλικό και μπορεί να ρυθμιστεί ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου. Ο μπροστινός τροχός διαθέτει δύο δισκόφρενα, διαμέτρου 296 χιλ., με δαγκάνες δύο παράλληλων εμβόλων και ο πίσω, δίσκο 240 χιλ., με δαγκάνα μονού εμβόλου. Το ταμπλό των οργάνων είναι και αυτό γνωστό, καθώς προέρχεται από το Τransalp. Για την εναρμόνισή του με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές, η Honda τοποθέτησε στο νέο μοντέλο σύστημα εξάτμισης 4 σε 2 σε 1, που είναι εφοδιασμένο με καταλύτη, καθώς και σύστημα ψεκασμού φρέσκου αέρα στις εξαγωγές των βαλβίδων.
Το νέο Honda CBF 600S είναι μια μοτοσικλέτα που μπορεί να οδηγηθεί από όλους εύκολα και με ασφάλεια, ενώ η τιμή του (7.400 ευρώ) το καθιστά ανταγωνιστικό, καθώς είναι από τις χαμηλότερες στην κατηγορία.
Το CBF 600S μπορεί να οδηγηθεί από όλους, όπως είπαμε, και δεν μιλάμε μόνο από πλευράς γνώσεων και εμπειρίας, αλλά και από πλευράς σωματοτύπου. Η νέα μοτοσικλέτα της Honda παρέχει τη δυνατότητα στον κάτοχό της, να ρυθμίσει το ύψος της σέλας, τη θέση του τιμονιού και το ύψος της ζελατίνας. Πιο συγκεκριμένα, η σέλα μπορεί να ρυθμιστεί σε τρεις θέσεις ως προς το ύψος της, από τα 770 χιλ. μέχρι τα 800 χιλ., και κατά 10 χιλ. ως προς τον οριζόντιο άξονά της, κάτι που μπορεί να εξυπηρετήσει αναβάτες με ύψος από 157 εκ. μέχρι 190 εκ. Ρυθμιζόμενη είναι και η θέση του τιμονιού, που εκτός από τη γωνία του, μπορεί να ρυθμιστεί και η απόστασή του, εμπρός και πίσω, κατά 10 χιλ., προκειμένου να μπορεί ο οδηγός να την προσαρμόζει στα μέτρα του.
Ανεβαίνοντας στη σέλα του CBF, διαπιστώνεις από την πρώτη στιγμή την άνεση και την ευκολία χειρισμών που παρέχει. Με τη σέλα στη μεσαία θέση (785 χιλ.), ο αναβάτης κάθεται αναπαυτικά, σε όρθια θέση, με τα χέρια και τα πόδια του να βρίσκονται τοποθετημένα σε λογικό ύψος. Ο κινητήρας του παίρνει μπροστά με ευκολία τις ζεστές μέρες, όμως όταν υπάρχει κρύο απαιτείται η χρήση του τσοκ, για το οποίο θα λέγαμε ότι βρίσκεται τοποθετημένο σε μια κάπως περίεργη θέση, στην αριστερή πλευρά της μοτοσικλέτας, κάτω από τα καρμπιρατέρ. Η ήσυχη, σχεδόν ηλεκτρική, λειτουργία του, είναι το κύριο χαρακτηριστικό του, ενώ με δυσκολία ακούγεται όταν δουλεύει στο ρελαντί.
Η δύναμή του είναι υπαρκτή σε όλο το φάσμα των στροφών και αποδίδεται απόλυτα γραμμικά, χωρίς ξεσπάσματα. Η ελαστικότητα και η γραμμικότητα του κινητήρα εξυπηρετούν τη μετακίνηση μέσα στην πόλη, όπου μπορεί να κινείται με μία ταχύτητα στο κιβώτιο. Μπορεί να έχεις έκτη στο κιβώτιο, 3.000 σ.α.λ. στο στροφόμετρο και 50 χλμ./ώρα στο κοντέρ, άλλα μόλις ανοίξεις το γκάζι, ο κινητήρας ανταποκρίνεται άμεσα ανεβάζοντας στροφές, χωρίς να σκορτσάρει και χωρίς να κομπιάζει, μαζεύοντας γρήγορα χιλιόμετρα.
Η ευκολία με την οποία κινείται μέσα στην πόλη είναι εντυπωσιακή για τον όγκο και το βάρος του, και καταφέρνει να περνά με άνεση ανάμεσα από τα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα. Σημαντικό ρόλο σ' αυτό παίζει και το κόψιμο του τιμονιού, που βοηθάει με τη σειρά του στο δύσκολο έργο της αστικής μετακίνησης.
Μοναδικό περιορισμό εδώ θέτει η μικρή απόσταση από το έδαφος και πιο συγκεκριμένα οι σωλήνες των εξατμίσεων, που θα δυσκολέψουν κατά το ανέβασμα στα πεζοδρόμια… αλλά ας μην έχουμε και τρελές απαιτήσεις! Οι μαλακές αναρτήσεις, σε συνδυασμό με τη μεγάλη σέλα, παρέχουν εκπληκτική άνεση τόσο στον οδηγό όσο και στο συνεπιβάτη, όση ώρα και να παραμείνουν πάνω της, και δεν πτοούνται ούτε από λακκούβες ούτε από σαμαράκια και οποιαδήποτε άλλη ανωμαλία που θα βρουν στο διάβα τους, κρατώντας ξεκούραστη τη μέση και των δύο αναβατών.
Ο συνεπιβάτης έχει στη διάθεσή του ένα μεγάλο τμήμα της σέλας, καθώς και χειρολαβές για τη στήριξή του, ενώ η στάση που παίρνει το σώμα του είναι από τις πιο ξεκούραστες που συναντάς σε μοτοσικλέτες της κατηγορίας. Δυνατό σημείο αποτελούν και τα φρένα του, που αποδίδουν πολύ καλά μέσα στην πόλη με την καλή αίσθηση και προοδευτικότητα που παρέχουν, προειδοποιώντας παράλληλα για τυχόν γλιστρήματα των τροχών.
Οι δυνατότητες του CBF μέσα στην πόλη είναι αξιοθαύμαστες και αναμφισβήτητα τα καταφέρνει περίφημα, αν αναλογιστεί κανείς τις διαστάσεις του. Αξιοθαύμαστες, όμως, είναι οι δυνατότητές του και σε ταξίδια, είτε σε οδικό δίκτυο με ανοικτούς αυτοκινητόδρομους είτε σε σφιχτό επαρχιακό.
Μπορεί να φορτωθεί εύκολα με βαλίτσες, χάρη στα άγκιστρα αποσκευών που έχει στο πίσω μέρος του, ενώ αν δεν υπάρχει συνεπιβάτης, μπορεί να φιλοξενήσει ακόμα περισσότερα πράγματα.
Ταξιδεύει άνετα με ταχύτητες 180-200 χλμ./ώρα, ενώ η τελική του ξεπερνά ελαφρώς τα 225 χλμ./ώρα. Πολύ καλές όμως είναι οι επιδόσεις του όταν κινείται και σε σφιχτό επαρχιακό δίκτυο, όπου ο κινητήρας παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο. Χάρη στην προστασία που παρέχει το φέρινγκ και η ζελατίνα, και σε συνδυασμό με την ήσυχη λειτουργία του μοτέρ, είναι σε θέση να πραγματοποιεί άνετα ταξίδια.
Οι αναρτήσεις του προσανατολίζονται μάλιστα σ' αυτό, αλλά θα ανταποκριθούν και σε συνθήκες γρήγορης οδήγησης, φτάνει ο οδηγός να μην το παρακάνει, γιατί τότε θα συναντήσει την άρνηση του CBF να ακολουθήσει την οριακή οδήγηση, κυρίως από τις αναρτήσεις και το πλαίσιο. Τα φρένα του ικανοποιούν για μια ακόμη φορά με τις επιδόσεις τους και θα "ξελασπώσουν" τον αναβάτη από δύσκολες καταστάσεις. Η δύναμη και η πλατιά δέσμη των φώτων επιτρέπουν να πραγματοποιεί ταξίδια ακόμα και τη νύχτα, ενώ οι καθρέφτες παρέχουν ικανοποιητικό οπτικό πεδίο, με ολίγον από… ώμους!
Το νέο CBF 600S είναι μια μοτοσικλέτα που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σαν ένα sport touring καθημερινής χρήσης.
Ο τρόπος μάλιστα με τον οποίον συνδυάζει την καθημερινή μετακίνηση με τα μικρά ή μεγάλα ταξίδια, είναι εκπληκτικός. Για την κατασκευή του, η Honda χρησιμοποίησε τμήματα από παλαιότερα μοντέλα της, τόσο για λόγους αξιοπιστίας όσο και για λόγους κόστους εξέλιξης.
Απευθύνεται σε ένα μεγάλο αγοραστικό κοινό, χωρίς να θέτει περιορισμούς, αφού ο καθένας μπορεί να το προσαρμόσει στα μέτρα του.
Με λίγα λόγια, πρόκειται για μια all round μοτοσικλέτα, με ευκολία χειρισμών και ικανοποιητικές επιδόσεις, που σε συνδυασμό με τον πολυχρηστικό χαρακτήρα της και τη χαμηλή τιμή της, που βρίσκεται στα 7.400 ευρώ, είναι σίγουρο ότι κάποιοι έχουν ήδη αρχίσει να σκέφτονται την απόκτησή της.