Kawasaki: Μυστήριο στην υπόσχεση για τα νέα δίχρονα – έρχεται όμως νέα KLE500;

Στις 25 Ιανουαρίου, η Kawasaki ανέβασε στα social media και στο YouTube ένα 20 δευτερολέπτων βίντεο που τίναξε τον κόσμο της μοτοσυκλέτας στον αέρα: επιστροφή των δίχρονων.
2 Φωτογραφίες »

Στις 25 Ιανουαρίου, η Kawasaki ανέβασε στα social media και στο YouTube ένα 20 δευτερολέπτων βίντεο που τίναξε τον κόσμο της μοτοσυκλέτας στον αέρα: επιστροφή των δίχρονων.

Πιο πιθανή η επιστροφή του KX250 παρά μοντέλου δρόμου
Η νέα Kawasaki KLE500 βρίσκεται στα σκαριά
Επιστροφή με παράλληλο twin 451cc από τα Ninja 500 & Z500
Δύο μεγάλα ερωτήματα χωρίς απάντηση – ακόμη

Πιο πιθανή η επιστροφή του KX250 παρά μοντέλου δρόμου

Στις 25 Ιανουαρίου, η Kawasaki ανέβασε στα social media και στο YouTube ένα 20 δευτερολέπτων βίντεο που τίναξε τον κόσμο της μοτοσυκλέτας στον αέρα: επιστροφή των δίχρονων. Ο ήχος ενός κινητήρα που ανέβαζε στροφές, χωρίς εικόνα, χωρίς λεπτομέρειες, χωρίς καμία πληροφορία για το τι ετοιμάζεται. Δρόμου; Off-road; Αγωνιστικό; Αφησαν όλους να μαντεύουν.
Οι φήμες πήραν φωτιά. Ίσως πρόκειται για νέο δίχρονο κινητήρα με ψεκασμό. Ίσως με υπερτροφοδότηση. Ίσως ακόμη και με κάποια τεχνολογία που θα αλλάξει όσα ξέραμε για τους δίχρονους. Όμως όσο περνούν οι μήνες, τόσο το τοπίο παραμένει θολό. Η Kawasaki UK απαντά με ένα λιτό «no comment» και επιβεβαιώνει απλώς ότι το μυστηριώδες μοντέλο δεν έχει φανεί ακόμα. Η πραγματικότητα προσγειώνει τους πιο ρομαντικούς: όλα δείχνουν πως δεν πρόκειται για κάτι φουτουριστικό, αλλά για μια πιθανή επιστροφή της δίχρονης KX250, ενός motocross μοντέλου που είχε αποσυρθεί από την Ευρώπη το 2008 και πλέον κυκλοφορεί μόνο ως τετράχρονο.
 

Η νέα Kawasaki KLE500 βρίσκεται στα σκαριά

Παράλληλα, άλλο ένα μοντέλο της Kawasaki βρίσκεται στα σκαριά – και αυτή τη φορά με πιο χειροπιαστά στοιχεία. Ο λόγος για την επιστροφή του KLE500, του γνωστού δικύλινδρου adventure που άφησε τη σφραγίδα του στα ΅90s και φαίνεται να ετοιμάζεται για comeback. Το πρωτότυπο παρουσιάστηκε – χωρίς πολλές φανφάρες – στην EICMA στο Μιλάνο τον περασμένο Νοέμβριο και στη συνέχεια έκανε διακριτική εμφάνιση και στο Motorcycle Live στο Μπέρμιγχαμ.
Η Kawasaki UK, ερωτηθείσα ξανά, δεν έδωσε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Όλα δείχνουν ότι η πλήρης αποκάλυψη ενδέχεται να γίνει μέσα στο φθινόπωρο, στην περίοδο των μεγάλων εκθέσεων. Και παρόλο που δεν έχει εμφανιστεί πλήρως, το κουτί μέσα στο οποίο φιλοξενήθηκε το πρωτότυπο άφηνε ελπιδοφόρα υπονοούμενα. Σχέδια με εξοχές, αστικό τοπίο και ερήμους δίνουν μια γεύση για τη φιλοσοφία του νέου KLE – είτε ως ένα πολυμορφικό all-rounder, είτε ως πλατφόρμα με περισσότερες από μία εκδόσεις.
 

Επιστροφή με παράλληλο twin 451cc από τα Ninja 500 & Z500

Αν και η Kawasaki κρατά τα τεχνικά χαρτιά κλειστά, όλα δείχνουν πως το νέο KLE500 θα κινείται από τον ήδη γνωστό δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα 451 κ.εκ., ο οποίος χρησιμοποιείται ήδη στα Ninja 500, Z500 και στον cruiser Eliminator 500. Είναι επίσης ο ίδιος κινητήρας που αποτελεί τη βάση της νέας υβριδικής σειράς της εταιρείας. Ένα μοτέρ οικονομικό, προσιτό, φιλικό για δίπλωμα Α2 και κατάλληλο για καθημερινή χρήση ήπιας περιπέτειας.
Η επιλογή αυτή δεν είναι τυχαία. Το αρχικό KLE500 του 1991 είχε κι αυτό έναν δικύλινδρο σε σειρά από το GPZ500S. Η ιστορία επαναλαμβάνεται, με πιο καθαρές εκπομπές, νέα εργονομία και μοντέρνα αισθητική. Αν το νέο μοντέλο πατήσει σωστά, μπορεί να κερδίσει τόσο τους νέους adventure riders όσο και τους νοσταλγούς που κάποτε έκαναν χιλιόμετρα με το παλιό KLE σε εθνικές, βουνά και χωματόδρομους.
 

Δύο μεγάλα ερωτήματα χωρίς απάντηση – ακόμη

Και οι δύο περιπτώσεις, δίχρονη ή KLE, έχουν ένα κοινό: το μυστήριο. Η Kawasaki έχει φροντίσει να αφήσει σκόπιμα τα πράγματα ασαφή. Η δίχρονη αναγέννηση, που ξεσήκωσε τους φανς και τους ρομαντικούς, μοιάζει σήμερα πιο κοντά σε ένα απλό motocross παρά σε τεχνολογική επανάσταση. Από την άλλη, η KLE φαίνεται έτοιμη για παραγωγή αλλά κρατιέται πίσω – ίσως για στρατηγικούς λόγους ή για να παρουσιαστεί θεαματικά το φθινόπωρο.
Όποια κι αν είναι η απάντηση, το ενδιαφέρον υπάρχει. Το κοινό περιμένει. Κι αν ένα πράγμα δείχνουν οι κινήσεις της Kawasaki, είναι ότι ξέρει πώς να τραβά τα βλέμματα. Το ερώτημα είναι: πότε θα τραβήξει και τις κουρτίνες;
 

DUCATI
BEST BUY