Έλεγχος και αντικατάσταση

    Διαβάστηκε από 33449 αναγνώστες

    Τα ελαστικά μοτοσυκλετών βγάζουν συνήθως γύρω στα 10.000 χιλιόμετρα αναλόγως χρήσης και κατηγορίας, με το νούμερο να φτάνει τα 6.000 στα Supersport με χρήση δρόμου. Αν κάνουμε συχνές επισκέψεις στην πίστα, μειώνουμε ακόμα πιο γρήγορα τη διάρκεια ζωής τους. Παρακάτω, θα δούμε μερικούς έλεγχους που μπορούμε να κάνουμε εύκολα, μόνοι μας.

    • Έλεγχος πιέσεων: Πολύ σημαντικό, ακόμα και σε καινούργια ελαστικά είναι να έχουν τη σωστή πίεση. Πάντα επιλέγουμε αυτή που προτείνει ο κατασκευαστής και την ελέγχουμε τουλάχιστον μία φορά το μήνα. Προσοχή, μην μπερδέψετε τα BAR με τα PSI.
     
    • Σχήμα κορώνας:
    Ένα ελαστικό που γράφει πολλά χιλιόμετρα όρθιο θα παραμορφωθεί ελαφρά, καθώς το κέντρο του θα έχει σαφώς μεγαλύτερη φθορά από τα πλαϊνά του – ιδιαίτερα σύνηθες φαινόμενο σε μαλακά ελαστικά που χρησιμοποιούνται κυρίως στην Εθνική.

    • Ενδείξεις φθοράς: Όταν τα  αυλάκια αρχίσουν να χάνονται. Αυτά είναι οι δείκτες φθοράς και όταν το πέλμα τα πλησιάζει πρέπει να αλλαχτούν, όχι μόνο λόγω φθοράς της γόμας αλλά γιατί τα αυλάκια δεν έχουν πια το απαιτούμενο βάθος για να διώχνουν το νερό.

    • Εξογκώματα: Σε περίπτωση που το ελαστικό παρουσιάζει έστω και ένα μικρό εξόγκωμα στην περιφέρειά του, πρέπει να αλλαχτεί άμεσα – είναι σημάδι ότι ο σκελετός του έχει ανοίξει και μπορεί ανά πάσα στιγμή να διαλυθεί

    • Σχισμές: Σημάδι ότι το ελαστικό έχει ξεραθεί, είτε λόγω πολυκαιρίας είτε επειδή ξεπέρασε τους κύκλους χρήσης του. Μοιάζει το ίδιο με πριν, αλλά έχει απολέσει τη λέξη πρόσφυση από το λεξιλόγιό του.

    • Παλαιότητα: Μπορεί να μην έχουμε κάνει πολλά χιλιόμετρα με τη μοτοσυκλέτα μας και τα ελαστικά να φαίνονται σε καλή κατάσταση, όμως στο πέρασμα των χρόνων ¨ξεραίνονται¨ χάνοντας τις ιδιότητές τους.  Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζουν και οι συνθήκες στις οποίες είναι εκτεθειμένη η μοτοσυκλέτα όταν δεν κινείται. Συνήθως  μετά τα τρία χρόνια χρειάζονται αντικατάσταση.
     
    Όταν έρθει η ώρα να αλλάξουμε ελαστικά, τοποθετούμε μόνο τις διαστάσεις και τις πιέσεις που ορίζει ο κατασκευαστής ως ενδεδειγμένες και δεν κάνουμε «πειράματα» καθώς ποτέ αυτά δεν θα έχουν αίσια κατάληξη. Επίσης οδηγούμε προσεκτικά στα πρώτα χιλιόμετρα με τα καινούργια ελαστικά ώσπου να φύγει η χαρακτηριστική ¨γυαλάδα¨. Μια συζήτηση με το εξειδικευμένο κατάστημα που θα επιλέξετε για την αλλαγή των ελαστικών σας, θα σας βοηθήσει στο να καταλήξετε σε ένα ζευγάρι που να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις και στις ανάγκες σας.

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

     

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

    ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ

    Ελεύθερο Κείμενο
    Κατηγορία/Υποκατηγορία
    Τιμή από
    Τιμή έως
    Εργοστασιακός Κωδικός