Καναδική πόλη καταργεί τις κάμερες ταχύτητας ως «εισπρακτικό μέσο χωρίς αποτέλεσμα»

Μια από τις πιο ηχηρές αποφάσεις για την οδική ασφάλεια στον Καναδά ήρθε από την επαρχία Οντάριο, όπου οι αυτοματοποιημένες κάμερες ελέγχου ταχύτητας σταμάτησαν επίσημα να εκδίδουν κλήσεις μετά από πέντε χρόνια λειτουργίας.
Τέλος οι κλήσεις από τις αυτοματοποιημένες κάμερες στο Οντάριο.
210 εκατ. δολάρια για σαμαράκια, διαβάσεις και αστυνόμευση.
Οι πολίτες προτιμούν φυσικά εμπόδια αντί για κάμερες.
Οι Δήμαρχοι αντιδρούν, μιλούν για υποχώρηση στην οδική ασφάλεια.
Τέλος οι κλήσεις από τις αυτοματοποιημένες κάμερες στο Οντάριο
Μια από τις πιο ηχηρές αποφάσεις για την οδική ασφάλεια στον Καναδά ήρθε από την επαρχία Οντάριο, όπου οι αυτοματοποιημένες κάμερες ελέγχου ταχύτητας σταμάτησαν επίσημα να εκδίδουν κλήσεις μετά από πέντε χρόνια λειτουργίας. Με εκατομμύρια δολάρια να έχουν εισπραχθεί μέσω προστίμων, ο Πρωθυπουργός της επαρχίας, Νταγκ Φορντ, χαρακτήρισε τις κάμερες ως «μέτρο αρπαγής χρημάτων», οδηγώντας στην ψήφιση νομοθεσίας που τις απαγορεύει από σήμερα. Η απόφαση προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από Δημάρχους και ειδικούς οδικής ασφάλειας, που κάνουν λόγο για σοβαρό βήμα προς τα πίσω.
210 εκατ. δολάρια για σαμαράκια, διαβάσεις και αστυνόμευση
Ως αντιστάθμισμα στην κατάργηση των καμερών, η κυβέρνηση του Οντάριο ανακοίνωσε επένδυση 210 εκατομμυρίων δολαρίων σε μέτρα «ήπιας κυκλοφορίας». Πρόκειται για παρεμβάσεις όπως νέα σαμαράκια, υπερυψωμένες διαβάσεις πεζών, κυκλικούς κόμβους, φωτεινή και υψηλής ορατότητας σήμανση, αλλά και αυξημένη αστυνομική επιβολή στους δρόμους όπου μέχρι σήμερα λειτουργούσαν οι δημοτικές κάμερες. Η στρατηγική αυτή στοχεύει σε πιο «χειροπιαστή» οδική ασφάλεια, στηριγμένη στην πρόληψη και στη φυσική επιβράδυνση της κυκλοφορίας.
Οι πολίτες προτιμούν φυσικά εμπόδια αντί για κάμερες
Η απόφαση φαίνεται να ευθυγραμμίζεται με τα ευρήματα δημοσκόπησης της Abacus Data, σύμφωνα με την οποία 1 στους 2 κατοίκους του Οντάριο (50%) προτιμούν μέτρα όπως σαμαράκια, διαβάσεις και σήμανση, αντί για αυτοματοποιημένες κάμερες. Μόλις 33% δήλωσαν ότι εμπιστεύονται περισσότερο τις κάμερες ταχύτητας. Το κοινό δείχνει να προτιμά λύσεις που «νιώθουν» στον δρόμο, σε σχέση με έναν φακό που, όπως λένε πολλοί οδηγοί, δεν αλλάζει πραγματικά τη συμπεριφορά αλλά λειτουργεί κυρίως εισπρακτικά.
Οι Δήμαρχοι αντιδρούν, μιλούν για υποχώρηση στην οδική ασφάλεια
Παρά τη στήριξη μέρους των πολιτών, Δήμαρχοι και ειδικοί της οδικής ασφάλειας θεωρούν ότι η απαγόρευση των καμερών αποτελεί οπισθοδρόμηση. Υποστηρίζουν ότι οι κάμερες λειτουργούσαν αποτρεπτικά σε επικίνδυνα σημεία και ότι η κατάργησή τους μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των ταχυτήτων και των ατυχημάτων. Ζητούν πιο σταδιακή μετάβαση και αξιολόγηση των νέων μέτρων πριν κλείσει οριστικά ο μηχανισμός αυτόματων παραβάσεων.
Το βέβαιο είναι πως το Οντάριο ξεκινά ένα «πείραμα» μεγάλης κλίμακας: λιγότερη τεχνολογία, περισσότερες παρεμβάσεις στον δρόμο και επιστροφή στην κλασική αστυνόμευση. Το αν θα δικαιωθεί, θα φανεί στα επόμενα χρόνια.


