180 κλήσεις από κάμερες σε 2 ημέρες: Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τον ΚΟΚ στο Gov.gr

Μια μεγάλη αλλαγή στην επιβολή του ΚΟΚ βρίσκεται ήδη σε πλήρη εξέλιξη. Σύμφωνα με τον αναπληρωτή Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη, οι πρώτες 180 κλήσεις από κάμερες παραβάσεων παραδόθηκαν πλέον ψηφιακά στις προσωπικές θυρίδες των οδηγών στο Gov.gr, μέσα σε μόλις 2 ημέρες από την καταγραφή τους στην Αττική Οδό.
Οι πρώτες 180 κλήσεις παραδόθηκαν online σε χρόνο-ρεκόρ.
600 κάμερες σε λεωφορειολωρίδες με τεχνητή νοημοσύνη και αυτόματες κλήσεις.
Έλεγχοι-ρεκόρ και κάμερες AI στο Μετρό για την εισιτηριοδιαφυγή.
1.000 νέα λεωφορεία, 300 νέοι οδηγοί και νέα Σχολή Οδηγών της ΟΣΥ.
Οι πρώτες 180 κλήσεις παραδόθηκαν online σε χρόνο-ρεκόρ
Μια μεγάλη αλλαγή στην επιβολή του ΚΟΚ βρίσκεται ήδη σε πλήρη εξέλιξη. Σύμφωνα με τον αναπληρωτή Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη, οι πρώτες 180 κλήσεις από κάμερες παραβάσεων παραδόθηκαν πλέον ψηφιακά στις προσωπικές θυρίδες των οδηγών στο Gov.gr, μέσα σε μόλις 2 ημέρες από την καταγραφή τους στην Αττική Οδό. Πρόκειται για μια τεράστια διαφορά σε σχέση με το παρελθόν, όταν η αποστολή των ίδιων κλήσεων μπορούσε να καθυστερήσει… έως και 6 χρόνια. Με το νέο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης, η διαδικασία όχι μόνο επιταχύνεται αλλά γίνεται και πλήρως αυτοματοποιημένη, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή στην ψηφιακή επιβολή της οδικής νομοθεσίας.
600 κάμερες σε λεωφορειολωρίδες με τεχνητή νοημοσύνη και αυτόματες κλήσεις
Ο Υπουργός αποκάλυψε επίσης ότι η νέα νομοθεσία για τις λεωφορειολωρίδες έχει στόχο να μειώσει τους χρόνους των αστικών δρομολογίων, με την εγκατάσταση 600 νέων καμερών στο εμπρόσθιο μέρος των λεωφορείων. Το σύστημα θα αναγνωρίζει σε πραγματικό χρόνο ποιος κινείται παράνομα στη λωρίδα, ποιος έχει παρκάρει και ποιος ταξιτζής εισέρχεται νόμιμα για επιβίβαση ή αποβίβαση επιβάτη. Οι κλήσεις θα αποστέλλονται επίσης αυτόματα μέσω Gov.gr, τερματίζοντας τη γραφειοκραττία και βάζοντας τέλος στη λογική “έλα μωρέ, δεν θα με γράψει”. Το λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης στοχεύει σε πλήρη διαφάνεια και απόλυτη ακρίβεια στην επιβολή προστίμων.
Έλεγχοι-ρεκόρ και κάμερες AI στο Μετρό για την εισιτηριοδιαφυγή
Η τεχνητή νοημοσύνη δεν σταματά στους δρόμους. Ο κ. Κυρανάκης ανέφερε ότι η εισιτηριοδιαφυγή παραμένει «το μεγάλο αγκάθι» στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς, παρότι οι έλεγχοι αυξήθηκαν εντυπωσιακά: από 1,1 εκατομμύρια το 2022, σε πάνω από 4,4 εκατομμύρια στο δεκάμηνο του 2025. Πιλοτικά έχουν ήδη τοποθετηθεί κάμερες AI στον σταθμό Ακρόπολη, οι οποίες αναγνωρίζουν διπλά και τριπλά περάσματα επιβατών από την ίδια πύλη. Αν εντοπιστεί παράβαση, ενεργοποιείται άμεσα συναγερμός ώστε να ειδοποιηθεί το προσωπικό. Το μήνυμα του υπουργείου είναι σαφές: «Οι παραβάτες πρέπει να γνωρίζουν ότι τους βλέπουμε».
1.000 νέα λεωφορεία, 300 νέοι οδηγοί και νέα Σχολή Οδηγών της ΟΣΥ
Παράλληλα, ο στόλος των αστικών συγκοινωνιών αλλάζει ριζικά. Μέχρι το τέλος του 2025 θα κυκλοφορούν 1.000 νέα λεωφορεία, ενώ η ΟΣΥ θα προσλάβει 300 νέους οδηγούς, ενισχύοντας την πυκνότητα δρομολογίων. Ιδιαίτερη σημασία έχει και η ίδρυση της Σχολής Οδηγών της ΟΣΥ, όπου θα εκπαιδεύονται νέοι υποψήφιοι ακόμη και χωρίς επαγγελματικό δίπλωμα. Μετά την εκπαίδευση και τις εξετάσεις θα αποκτούν την άδεια λεωφορείου, αν και μέχρι τότε δεν θα αμείβονται από τον οργανισμό. Η συνολική στρατηγική δείχνει ότι οι συγκοινωνίες μπαίνουν σε φάση εκσυγχρονισμού τόσο στο δρόμο όσο και στο εισιτήριο, με την τεχνητή νοημοσύνη να παίζει καθοριστικό ρόλο.


