LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

Ιταλία: Μόνο 3.700 από τις 11.000 κάμερες ταχύτητας είναι ενεργές

(15/12/2025)
Το Ιταλικό χάος με τις κάμερες μπαίνει σε σειρά – Πόσες κάμερες λειτουργούν τελικά

Το Ιταλικό χάος με τις κάμερες μπαίνει σε σειρά – Πόσες κάμερες λειτουργούν τελικά

Κεντρικό μητρώο για να ξεκαθαρίσει το χάος των Autovelox.
Μόνο οι επαληθευμένες κάμερες μπορούν να κόβουν κλήσεις.
Η Βόρεια Ιταλία συγκεντρώνει τις περισσότερες κάμερες.
Υπάρχουν περιοχές με ελάχιστες έως καθόλου κάμερες ακόμα.

mototriti Team

Κεντρικό μητρώο για να ξεκαθαρίσει το χάος των Autovelox

Στην Ιταλία, το θέμα της νομιμότητας των μόνιμων καμερών ταχύτητας (Autovelox) απασχολεί εδώ και χρόνια οδηγούς και αρχές. Για να μπει τάξη στο σύστημα, ο Υπουργός Μεταφορών και Αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Matteo Salvini ξεκίνησε την πρωτοβουλία «Operazione Verità», με στόχο τη δημιουργία ενός κεντρικού μητρώου καμερών. Όλα τα σημεία μέτρησης έπρεπε να δηλωθούν έως τις 27 Νοεμβρίου, ώστε να ελεγχθούν και να θεωρηθούν νόμιμα.
 

Μόνο οι επαληθευμένες κάμερες μπορούν να κόβουν κλήσεις

Σύμφωνα με το νέο πλαίσιο, μόνο οι κάμερες που έχουν καταγραφεί και επαληθευτεί στο κεντρικό μητρώο επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται για έλεγχο ταχύτητας. Οι τοπικές αρχές μπορούν να προσθέτουν ή να αφαιρούν σημεία ελέγχου, διατηρώντας τη λίστα δυναμική. Ωστόσο, η ανάλυση των στοιχείων αποκάλυψε μια εντυπωσιακή πραγματικότητα: από τις περίπου 11.000 κάμερες που είχαν δηλωθεί, μόλις 3.700 είναι σήμερα ενεργές.
 

Η Βόρεια Ιταλία συγκεντρώνει τις περισσότερες κάμερες

Τα στοιχεία, όπως παρουσιάστηκαν από το ιταλικό περιοδικό Quattroruote βάσει δεδομένων του Υπουργείου Μεταφορών, δείχνουν ότι η Βόρεια Ιταλία συγκεντρώνει τη μερίδα του λέοντος. Πρώτη έρχεται η Λομβαρδία με 503 ενεργές κάμερες, ακολουθούν το Βένετο (446), η Εμίλια-Ρομάνια (420) και το Πεδεμόντιο (379). Η Τοσκάνη ακολουθεί με 292 ενεργές κάμερες. Παράλληλα, στα μεγάλα αστικά κέντρα η πυκνότητα είναι υψηλή, με το Τορίνο (121) και τη Ρώμη (117) να προηγούνται.
 

Υπάρχουν περιοχές με ελάχιστες έως καθόλου κάμερες ακόμα

Στον αντίποδα, υπάρχουν περιοχές με ελάχιστη ή μηδενική παρουσία καμερών. Η Μπαζιλικάτα και η Κοιλάδα της Αόστα διαθέτουν μόλις 14 και 16 σημεία αντίστοιχα, ενώ επαρχίες όπως η Crotone, η Gallura στη Σαρδηνία και η Ogliastra λειτουργούν χωρίς καμία ενεργή κάμερα ταχύτητας. Το ιταλικό παράδειγμα ανοίγει ξανά τη συζήτηση για το αν οι κάμερες λειτουργούν ως εργαλείο οδικής ασφάλειας ή ως αποσπασματικό μέτρο, αλλά και για το πόσο κρίσιμο είναι ένα ξεκάθαρο, διαφανές και ελεγχόμενο πλαίσιο στην εποχή της ψηφιακής επιτήρησης.