Honda MotoGP 2027: Πρώτη δοκιμή του νέου πρωτοτύπου με κινητήρα 850 κ.εκ. στο Sepang

Η Honda δοκιμάζει το νέο της πρωτότυπο 850 κ.εκ. GP – Νέοι κανονισμοί
Δοκιμές στο Sepang με βλέμμα στο 2027 και παράλληλη εξέλιξη του στο 2026.
Νέος κινητήρας 850 κ.εκ. και υποχρεωτική χρήση 100% μη ορυκτών καυσίμων.
Aleix Espargaró και Nakagami στο επίκεντρο της εξέλιξης.
Πλεονέκτημα με τα ελαστικά Pirelli πριν από τους ανταγωνιστές.
HONDA: Kαρακώστας Κλείσε τώρα Τest Ride σε όλα Best Sellers μοντέλα
HONDA: PCX125...Η καλύτερη πλευρά της πόλης!
Δοκιμές στο Sepang με βλέμμα στο 2027 και παράλληλη εξέλιξη του στο 2026
Η Honda μπαίνει δυναμικά στη νέα εποχή του MotoGP, πραγματοποιώντας αυτή την εβδομάδα διήμερες δοκιμές στο Sepang της Μαλαισίας με το πρωτότυπο MotoGP 2027. Το τεστ, που διεξάγεται Τετάρτη και Πέμπτη, έχει διπλό στόχο: αφενός την πρώτη επαφή με τον νέο κινητήρα των 850 κ.εκ., αφετέρου τη συνέχιση της βελτίωσης της μοτοσυκλέτας που θα αγωνιστεί το 2026. Πρόκειται για μια κρίσιμη ισορροπία, καθώς η Honda καλείται να «τρέχει» δύο προγράμματα εξέλιξης ταυτόχρονα, σε μια περίοδο όπου οι κανονιστικές αλλαγές ανατρέπουν δεδομένα δεκαετιών.
Νέος κινητήρας 850 κ.εκ. και υποχρεωτική χρήση 100% μη ορυκτών καυσίμων
Η μετάβαση από τα 1000 κ.εκ. στα 850 κ.εκ. θεωρείται μία από τις πιο ριζικές αλλαγές στην ιστορία του θεσμού. Δεν πρόκειται απλώς για μείωση κυβισμού, αλλά για συνολικό επαναπροσδιορισμό της φιλοσοφίας των MotoGP μοτοσυκλετών. Μαζί με τον νέο κινητήρα, έρχονται περιορισμοί στα αεροδυναμικά βοηθήματα, απαγόρευση των ride-height devices και υποχρεωτική χρήση 100% μη ορυκτών καυσίμων. Το πακέτο αυτό αλλάζει τις ισορροπίες σε επιδόσεις, οδήγηση και στρατηγική εξέλιξης, αναγκάζοντας τους κατασκευαστές να ξεκινήσουν ουσιαστικά από λευκό χαρτί.
Aleix Espargaró και Nakagami στο επίκεντρο της εξέλιξης

Στο αγωνιστικό κομμάτι, η Honda έχει ξεκάθαρη κατανομή ρόλων. Ο Aleix Espargaró ηγείται της εξέλιξης της μοτοσυκλέτας για το 2026, αξιοποιώντας την εμπειρία του από διαφορετικές φιλοσοφίες πλαισίου και set-up, ενώ ο Takaaki Nakagami αναλαμβάνει το μεγαλύτερο βάρος των δοκιμών για το project του 2027. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο νέος κινητήρας των 850 κ.εκ. τοποθετείται σε ένα βασικό πλαίσιο, λειτουργώντας ως «μουλάρι» εξέλιξης, ώστε να συλλεχθούν δεδομένα χωρίς να μπλέκονται ακόμη όλες οι μεταβλητές μιας ολοκληρωμένης μοτοσυκλέτας νέας γενιάς.
Πλεονέκτημα με τα ελαστικά Pirelli πριν από τους ανταγωνιστές
Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία της δοκιμής στο Sepang είναι η χρήση ελαστικών Pirelli, τα οποία εξελίσσονται για το MotoGP 2027. Από εκείνη τη χρονιά, η Pirelli θα αντικαταστήσει τη Michelin ως αποκλειστικό προμηθευτή ελαστικών, με τη γαλλική εταιρεία να μετακινείται στο World Superbike. Με αυτή την κίνηση, η Honda αποκτά σαφές πλεονέκτημα, καθώς –εκτός της KTM που έχει ήδη ξεκινήσει δοκιμές– οι Ducati, Aprilia και Yamaha δεν αναμένεται να δοκιμάσουν τα νέα ελαστικά πριν από το 2026. Αυτό σημαίνει ότι η Honda μπορεί να κατανοήσει νωρίτερα τη συμπεριφορά των Pirelli, προσαρμόζοντας πλαίσιο, αναρτήσεις και ηλεκτρονικά με βάση πραγματικά δεδομένα. Η ίδια η Pirelli έχει ήδη προγραμματίσει δύο μεγάλα τεστ μέσα στο 2026 με πρωτότυπα του 2027 και τη συμμετοχή ολόκληρου του grid του MotoGP, με το πρώτο να τοποθετείται χρονικά τον Ιούνιο και το δεύτερο τον Σεπτέμβριο. Μέχρι τότε, κάθε επιπλέον γύρος δοκιμών αποτελεί πολύτιμο κεφάλαιο γνώσης.
Η εικόνα που διαμορφώνεται είναι ξεκάθαρη: η Honda MotoGP δεν περιμένει την τελευταία στιγμή για να αντιδράσει στις αλλαγές. Με το βλέμμα στραμμένο στο 2027, αλλά χωρίς να εγκαταλείπει το 2026, επιχειρεί να κερδίσει έδαφος σε μια νέα, άγνωστη πίστα κανονισμών. Το αν αυτή η στρατηγική θα μεταφραστεί σε αγωνιστικό πλεονέκτημα, θα φανεί στην πίστα – όμως το πρώτο βήμα έχει ήδη γίνει.


