Οι αλλαγές στις μοτοσυκλέτες του MotoGP για το 2027
Οι αλλαγές στις μοτοσυκλέτες του MotoGP για το 2027
Οι αλλαγές στις μοτοσυκλέτες του MotoGP για το 2027
Ο Jack Miller (όταν ήταν στην Ducati) ετοιμάζεται να κάνει εκκίνηση με το Holeshot

Ο Jack Miller (όταν ήταν στην Ducati) ετοιμάζεται να κάνει εκκίνηση με το Holeshot

  • Οι αλλαγές στις μοτοσυκλέτες του MotoGP για το 2027
  • Οι αλλαγές στις μοτοσυκλέτες του MotoGP για το 2027
  • Οι αλλαγές στις μοτοσυκλέτες του MotoGP για το 2027
  • Ο Jack Miller (όταν ήταν στην Ducati) ετοιμάζεται να κάνει εκκίνηση με το Holeshot

Οι αλλαγές στις μοτοσυκλέτες του MotoGP για το 2027

Μείωση των κυβικών και στον αριθμό κινητήρων
Περιορισμός των αεροδυναμικών βοηθημάτων
Απαγόρευση των συσκευών Holeshot
Από την κατάταξη Β θα ξεκινούν όλες οι ομάδες στις παραχωρήσεις

Μείωση των κυβικών και στον αριθμό κινητήρων

Όπως είχαμε αναφέρει από τα τέλη του προηγούμενου έτους σε δημοσίευσή μας, οι κανονισμοί του MotoGP πρόκειται να δεχθούν δραστικές αλλαγές που αποσκοπούν στην μείωση της τελικής ταχύτητας των μοτοσυκλετών η οποία έχει φτάσει σε πολύ επικίνδυνα επίπεδα, αφού στην ευθεία της πίστας του Mugello έχει καταγραφεί ταχύτητα 363 χλμ/ω! Γενικότερος σκοπός είναι η αύξηση της ασφάλειας αλλά και η βελτίωση του θεάματος, αφού οι αλλαγές θα φέρουν θεωρητικά πιο κοντινές μάχες μεταξύ των αναβατών και θα εξαρτάται το αποτέλεσμα σε μεγαλύτερο βαθμό από αυτούς και λιγότερο από την μοτοσυκλέτα που οδηγούν. Σημαντικότερο στοιχείο των αλλαγών για το 2027 είναι ότι θα μειωθεί ο κυβισμός από τα 1000cc στα 850cc με την μέγιστη διάμετρο εμβόλων να πέφτει από τα 81 χλστ στα 75 χλστ. Παράλληλα ο μέγιστος αριθμός κινητήρων που θα μπορεί να χρησιμοποιήσει ο κάθε αναβάτης στο διάστημα μίας αγωνιστικής σεζόν, θα μειωθεί από τους 7 στους 6. Οι μοτοσυκλέτες του MotoGP θα εξακολουθούν φυσικά να υπερέχουν αυτών του πρωταθλήματος των superbikes (WSBK), όπως τους αρμόζει, όντας μέρος του μεγαλύτερου θεσμού αγώνων πάνω στις δύο ρόδες.

Περιορισμός των αεροδυναμικών βοηθημάτων

Η χρήση καυσίμου θα περιοριστεί επίσης ενώ αυτά θα είναι 100% βιώσιμα σε αντίθεση με 40% που είναι τώρα. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ θα μειωθεί από τα 22 λίτρα στα 20, ενώ για τον αγώνα Sprint οι αναβάτες θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν 11 λίτρα καυσίμου. Οι νέοι κανονισμοί θα ελέγχουν περισσότερο την χρήση αεροδυναμικών βοηθημάτων με αποτέλεσμα να μειωθεί το πλάτος των εμπρόσθιων φτερών κατά 50 χλστ (από τα 600 στα 550χλστ) ενώ το ρύγχος τους θα μεταφερθεί προς τα πίσω κατά 50 χλστ επίσης. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας θα είναι μέρος της ομολογκασιόν και οι ομάδες θα δικαιούνται μία αναβάθμιση ανά σεζόν ώστε να μειωθεί το κόστος της έρευνας και ανάπτυξης, το οποίο είχε εκτοξευτεί στα ύψη στον αγώνα εύρεσης κλασμάτων δευτερολέπτου.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Απαγόρευση των συσκευών Holeshot

Από το 2027 όλες οι συσκευές αλλαγής του ύψους της μοτοσυκλέτας θα απαγορευτούν όπως και η λειτουργία Holeshot ενώ τα τηλεμετρικά δεδομένα όλων των ομάδων θα είναι διαθέσιμα για όλο το grid. Αυτό δεν σημαίνει πως θα γνωρίζουν οι άλλες ομάδες τι διαφορετικό μπορεί να κάνουν οι αντίπαλοί τους στο πλαίσιο, τον κινητήρα ή τα αεροδυναμικά βοηθήματά τους, αλλά θα γνωρίζουν σε ποια κομμάτια της πίστας υστερούν (στροφές, εισόδους-εξόδους, ευθείες, φρενάρισμα, στεγνό βρεγμένο) βάσει απτών και ακριβών δεδομένων. Έτσι θα μπορούν να εκμεταλλευτούν αυτές τις πληροφορίες ώστε να κάνουν αλλαγές. Για όσους δεν γνωρίζουν, η συσκευή holeshot είναι εκείνη που χρησιμοποιούν οι αναβάτες για την εκκίνηση καθώς φέρνει το κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας πιο χαμηλά και αποτρέπει την σούζα κατά την επιτάχυνση. Οι αναβάτες το ενεργοποιούν στο πιρούνι συμπιέζοντας το κατά το φρενάρισμα ενώ στο αμορτισέρ πίσω χαμηλώνουν το ύψος με το βάρος τους κι έτσι η μοτοσυκλέτα φαίνεται "ξαπλωμένη" όταν είναι έτοιμη να "εκτοξευτεί".


Βλέπετε πόσο χαμηλά στο έδαφος βρίσκεται η μοτοσυκλέτα όταν εκκινεί με την χρήση του Holeshot 

Από την κατάταξη Β θα ξεκινούν όλες οι ομάδες στις παραχωρήσεις

Το τρέχον σύστημα παραχωρήσεων θα εξακολουθεί να ισχύει όμως από το 2027 όλες οι ομάδες θα ξεκινήσουν στην κατάταξη Β και θα επανεξετάζονται κατά την διάρκεια της σεζόν, το καλοκαίρι δηλαδή στα μέσα της σεζόν θα μπορούν να ανέβουν ή να πέσουν κατηγορία, έχοντας πρόσβαση σε περισσότερες ή λιγότερες παραχωρήσεις.