Cyclone RA 1000: Το «κινεζικό Diavel» με 106 ίππους και μονόμπρατσο ψαλίδι

Η Cyclone RA 1000 επιστρέφει δυναμικά από ένα concept που είδαμε πρώτη φορά το 2021 ως RA9 και πλέον αποτελεί μοντέλο παραγωγής.
V2 996 κ.εκ. 106 ίππων με καταγωγή από την Aprilia Shiver.
Design τύπου Diavel με μονόμπρατσο ψαλίδι και μεγάλο ελαστικό πίσω.
225 κιλά στεγνή και βασισμένη στο πλαίσιο του Shiver 900.
Θα τη δούμε στην Ευρώπη; Η Cyclone ανοίγει δειλά τα φτερά της.
V2 996 κ.εκ. 106 ίππων με καταγωγή από την Aprilia Shiver

Η Cyclone RA 1000 επιστρέφει δυναμικά από ένα concept που είδαμε πρώτη φορά το 2021 ως RA9 και πλέον αποτελεί μοντέλο παραγωγής. Το ενδιαφέρον εδώ δεν είναι απλώς ότι πρόκειται για ένα κινεζικό power cruiser, αλλά ότι κάτω από το επιθετικό της παρουσιαστικό κρύβεται ο V2 κινητήρας της Aprilia Shiver 900, εξελιγμένος στα 996 κ.εκ.. Η Zongshen/Zonsen μεγάλωσε τη διάμετρο των κυλίνδρων από 92 σε 97 χιλιοστά, με αποτέλεσμα η απόδοση να φτάνει τους 106 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. και τα 95 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ.. Πρόκειται για βελτιωμένες τιμές σε σχέση με την αρχική Shiver, δίνοντας στο cruiser χαρακτήρα πιο γεμάτο, πιο ελαστικό και πιο ταξιδιάρικο, με χαρακτηριστικό ευρωπαϊκό τρόπο λειτουργίας. Για όσους γνωρίζουν την Shiver, η πολιτισμένη και γραμμική λειτουργία του V2 είναι από μόνη της εγγύηση ποιότητας.
Design τύπου Diavel με μονόμπρατσο ψαλίδι και μεγάλο ελαστικό πίσω

Η εμφάνιση της Cyclone RA 1000 δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνείας: η μοτοσυκλέτα στοχεύει ευθέως στο κοινό του Ducati Diavel. Οι μυώδεις γραμμές, η επιθετική στάση, το χαμηλωμένο εμπρός μέρος και οι έντονες γωνίες την κατατάσσουν αμέσως στα πιο εντυπωσιακά power cruisers της κατηγορίας. Το πίσω μέρος τραβάει τα βλέμματα χάρη στο μονομπράτσο ψαλίδι και το τεράστιο πίσω ελαστικό 240/55 ZR17, ακριβώς το ίδιο μέγεθος με του Diavel, ακόμη και με το ίδιο είδος Pirelli. Το εμπρός τμήμα — φέρινγκ, ρεζερβουάρ και καλύμματα ψυγείου — έχει περάσει σχεδόν αυτούσιο από το concept RA9, διατηρώντας την εικόνα ενός μοντέλου που δημιουργήθηκε για να ξεχωρίζει. Είναι σαφές ότι η Cyclone θέλει να δείξει πως μπορεί να παράγει μοτοσυκλέτες premium αισθητικής, πέρα από το στερεότυπο των «οικονομικών κινεζικών».
225 κιλά στεγνή και βασισμένη στο πλαίσιο του Shiver 900

Aprilia Shiver 900
Παρά τον ογκώδη σχεδιασμό της, η Cyclone RA 1000 ζυγίζει μόλις 225 κιλά στεγνή, αριθμός εντυπωσιακά χαμηλός για μοτοσυκλέτα αυτής της φιλοσοφίας. Είναι φυσικά βαρύτερη από την Aprilia Shiver (199 κιλά), όμως για power cruiser με μονόμπρατσο και ελαστικό 240 θεωρείται πολύ καλή επίδοση. Η βάση της Shiver 900 δίνει στην RA 1000 ένα πλεονέκτημα που δεν βρίσκουμε συχνά σε κινεζικά μοντέλα: ένα πλαίσιο και μια γεωμετρία ήδη αποδεδειγμένα ισορροπημένα, με προβλέψιμη συμπεριφορά, επαρκή ακαμψία και δυνατότητα να διαχειριστούν έναν δυνατό V2 χωρίς παρενέργειες. Έτσι, η RA 1000 αποφεύγει τον κίνδυνο να είναι «μόνο όμορφη» και δείχνει ικανή να προσφέρει πραγματική οδηγική εμπειρία.
Θα τη δούμε στην Ευρώπη; Η Cyclone ανοίγει δειλά τα φτερά της

Η μοτοσυκλέτα έχει ήδη κυκλοφορήσει στην Κίνα, όμως η Cyclone, ως premium brand της Zongshen/Zonsen, έχει επίσημη παρουσία μόνο στη Νότια Ευρώπη. Αυτό σημαίνει ότι μια πιθανή ευρωπαϊκή διάθεση δεν είναι κάτι αδύνατο, αλλά ακόμη δεν έχει επιβεβαιωθεί. Η τιμή της παραμένει άγνωστη — και θα καθορίσει πολλά. Αν έρθει σε ανταγωνιστικό κόστος, με σωστή ποιότητα κατασκευής και αξιόπιστο after-sales, τότε η Cyclone RA 1000 θα μπορούσε να εξελιχθεί σε μια από τις πιο αναπάντεχες «value» προτάσεις της κατηγορίας. Μιλάμε για ένα power cruiser με ευρωπαϊκό DNA, μυώδες design, τεχνολογία δοκιμασμένη ήδη από την Aprilia και επιδόσεις ικανές να σταθούν απέναντι σε μοντέλα πολλαπλάσιας τιμής.



