Carmelo Ezpeleta: Το MotoGP θα μπορούσε να αγωνιστεί σε πίστα πόλης

Στο εντυπωσιακό σκηνικό του Grand Prix της Formula 1 στο Λας Βέγκας, εκεί όπου τα μονοθέσια εκτοξεύονται με 210 mph πάνω στο διάσημο Strip, ο Carmelo Ezpeleta άφησε να εννοηθεί κάτι που μέχρι τώρα ακουγόταν… αδιανόητο: ότι το MotoGP θα μπορούσε να αγωνιστεί σε πίστα πόλης στο μέλλον.
Στο Grand Prix του Λας Βέγκας ο Ezpeleta μίλησε για street circuit.
MotoGP: Για να γίνει αγώνας σε πίστα πόλης θέλουμε ζώνες διαφυγής.
Όλα δείχνουν ότι η αρχή θα γίνει στο Albert Park της Μελβούρνης .
Το μέλλον του MotoGP αλλάζει και πάει από τις πίστες στις πόλεις.
Στο Grand Prix του Λας Βέγκας ο Ezpeleta μίλησε για street circuit
Στο εντυπωσιακό σκηνικό του Grand Prix της Formula 1 στο Λας Βέγκας, εκεί όπου τα μονοθέσια εκτοξεύονται με 210 mph πάνω στο διάσημο Strip, ο Carmelo Ezpeleta άφησε να εννοηθεί κάτι που μέχρι τώρα ακουγόταν… αδιανόητο: ότι το MotoGP θα μπορούσε να αγωνιστεί σε πίστα πόλης στο μέλλον. Μιλώντας στο DAZN, ο επικεφαλής της Dorna αναγνώρισε πως η Liberty Media –η νέα ιδιοκτήτρια του MotoGP– έχει αλλάξει επίπεδο το entertainment στη Formula 1 και βλέπει ξεκάθαρα ότι το ίδιο μπορεί να συμβεί και στους δύο τροχούς.
MotoGP: Για να γίνει αγώνας σε πίστα πόλης θέλουμε ζώνες διαφυγής

Από το 2017, όταν η Liberty Media ανέλαβε τη Formula 1, ο αριθμός των street circuits αυξήθηκε από λίγα… σε οκτώ. Η ίδια εταιρεία πλέον έχει και το MotoGP στα χέρια της, κάτι που εξηγεί γιατί ο Ezpeleta «βλέπει» πιθανή μετάβαση σε αγώνες τύπου Βέγκας, Μαϊάμι, Σιγκαπούρη ή Jeddah — αρκεί βέβαια να υπάρχει μία προϋπόθεση: run-off areas. Ο Ezpeleta ήταν ξεκάθαρος: «Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα με τις πίστες πόλης. Το μόνο που χρειαζόμαστε είναι ζώνες διαφυγής. Αν υπάρχουν, μπορούμε να αγωνιστούμε.»
Όλα δείχνουν ότι η αρχή θα γίνει στο Albert Park της Μελβούρνης
Παρότι ο Ezpeleta δεν αποκάλυψε συγκεκριμένο σιρκουί, όλα δείχνουν ότι αναφερόταν στο Albert Park της Μελβούρνης. Είναι ένα από τα ελάχιστα street circuits στον κόσμο με μεγάλες ζώνες διαφυγής χάρη στο πάρκο μέσα στο οποίο βρίσκεται. Την ίδια στιγμή, το συμβόλαιο του Phillip Island λήγει μετά το 2026 και η τοποθεσία του –δύο ώρες από τη Μελβούρνη– αποτελεί τροχοπέδη για θεατές και έσοδα. Ένας αγώνας MotoGP στο κέντρο μιας μεγάλης πόλης, με την αύρα της Liberty Media, μοιάζει ιδανικός για να ενισχύσει το brand και να εκτοξεύσει τα premium πακέτα φιλάθλων.
Το μέλλον του MotoGP αλλάζει και πάει από τις πίστες στις πόλεις
Το Mandalika, που θεωρητικά έχει αστικό χαρακτήρα, αποτελεί ήδη παράδειγμα ότι το MotoGP μπορεί να κινηθεί «ανάμεσα σε δρόμους», αρκεί να υπάρχουν σωστές υποδομές. Η νέα στρατηγική της Liberty Media δείχνει ότι η κατεύθυνση είναι ξεκάθαρη: περισσότερη θέαμα, περισσότερη προσβασιμότητα, περισσότερη εμπορική δυναμική. Αν το MotoGP θέλει να ακολουθήσει τον δρόμο της Formula 1, οι πίστες πόλης ίσως να μην είναι απλώς μια θεωρητική ιδέα — αλλά το επόμενο μεγάλο βήμα του θεσμού.

.jpg)

