Yamaha V4 MotoGP: Το νέο όπλο απέχει αρκετά ακόμα από την πίστα

Η Yamaha παρουσίασε για πρώτη φορά στο κοινό το ολοκαίνουργιο V4 MotoGP πρωτότυπο στο Grand Prix του Σαν Μαρίνο, με δοκιμές που έγιναν τη Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου στη Μιζάνο.
3 Φωτογραφίες »

Η Yamaha παρουσίασε για πρώτη φορά στο κοινό το ολοκαίνουργιο V4 MotoGP πρωτότυπο στο Grand Prix του Σαν Μαρίνο, με δοκιμές που έγιναν τη Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου στη Μιζάνο.

Η πρώτη δημόσια εμφάνιση έγινε στο Misano.
Fabio Quartararo: Η μοτοσυκλέτα είναι σε πρώιμο στάδιο.
Jack Miller: Έχουμε ήδη πρόοδο σε σχέση με την YZR-M1.
Το μεγάλο στοίχημα της Yamaha μέχρι το 2026.

mototriti Team

Η πρώτη δημόσια εμφάνιση έγινε στο Misano

Η Yamaha παρουσίασε για πρώτη φορά στο κοινό το ολοκαίνουργιο V4 MotoGP πρωτότυπο στο Grand Prix του Σαν Μαρίνο, με δοκιμές που έγιναν τη Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου στη Μιζάνο. Πρόκειται για μια ιστορική στιγμή για την ιαπωνική φίρμα, καθώς εγκαταλείπει –τουλάχιστον σε επίπεδο εξέλιξης– την παραδοσιακή της συνταγή με τον τετρακύλινδρο εν σειρά για χάρη μιας εντελώς νέας φιλοσοφίας. Η αλλαγή είναι τεράστια, αφού τέτοιου είδους στροφή σε βασικό μηχανολογικό στοιχείο σπάνια συναντάται ακόμη και στο MotoGP, όπου η τεχνολογική εξέλιξη είναι συνεχής. Στη δοκιμή του Misano, όλοι οι εργοστασιακοί αναβάτες της Yamaha πήραν σειρά στη σέλα του νέου V4, δίνοντας την πρώτη πραγματική εικόνα για το τι φέρνει το μέλλον. Τα αποτελέσματα, ωστόσο, έδειξαν πως το project βρίσκεται ακόμα στην αρχή. Οι χρόνοι γύρων ήταν αρκετά πιο αργοί σε σχέση με τους κορυφαίους, γεγονός που υπογραμμίζει τον δρόμο που έχει να διανύσει η Yamaha.

Fabio Quartararo: Η μοτοσυκλέτα είναι σε πρώιμο στάδιο

Ο Fabio Quartararo, παγκόσμιος πρωταθλητής του 2021 και σταθερά ο κορυφαίος αναβάτης της Yamaha τα τελευταία χρόνια, μίλησε με ειλικρίνεια για το νέο πρωτότυπο: «Ήταν η πρώτη φορά που ο κόσμος με είδε να οδηγώ το V4 δημόσια και είναι λογικό να υπήρχε τόση προσοχή. Η μοτοσυκλέτα είναι σε πολύ πρώιμο στάδιο, χρειάζεται δουλειά. Δεν έχω πρόβλημα να προσαρμοστώ στον V4 κινητήρα, αλλά δεν πρέπει να περιμένουμε ότι θα λύσει όλα τα προβλήματα μονομιάς. Υπάρχουν κι άλλες περιοχές, όπως τα ηλεκτρονικά και οι ρυθμίσεις, που χρειάζονται βελτίωση». Η δήλωση αυτή επιβεβαιώνει πως, παρότι η αλλαγή σε V4 είναι πολλά υποσχόμενη, δεν αποτελεί «μαγική λύση» για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε η Yamaha τα τελευταία χρόνια στο πρωτάθλημα. Η αίσθηση που πήρε ο Quartararo δεν ήταν αρνητική, αλλά περισσότερο μια ένδειξη ότι χρειάζεται πολύς χρόνος εξέλιξης.

Jack Miller: Έχουμε ήδη πρόοδο σε σχέση με την YZR-M1

Από την άλλη πλευρά, ο Jack Miller –που συμμετείχε επίσης στις δοκιμές– έδωσε μια πιο αισιόδοξη διάσταση: «Ήταν πολύ ενδιαφέρον να κάνουμε το shakedown της νέας Yamaha V4. Ήταν μια καλή δοκιμή για να δούμε τόσο τα δυνατά όσο και τα αδύναμα σημεία της. Σε κάποιες περιοχές έχουμε ήδη κάνει πρόοδο σε σχέση με την τρέχουσα YZR-M1. Προσπαθούμε να βρούμε νέα ισορροπία στη γεωμετρία, στην κατανομή βάρους και σε πολλά ακόμη. Η μοτοσυκλέτα δείχνει να κινείται στη σωστή κατεύθυνση· απλώς χρειαζόμαστε χρόνο, καθώς βρισκόμαστε στα πολύ πρώιμα στάδια του project». Τα λόγια του Miller δίνουν έναν τόνο ελπίδας ότι η Yamaha έχει ήδη αρχίσει να βλέπει κάποια πρώτα θετικά αποτελέσματα. Αν και το νέο V4 δεν είναι ακόμα ανταγωνιστικό, η βάση πάνω στην οποία χτίζεται φαίνεται υποσχόμενη.
 

Το μεγάλο στοίχημα της Yamaha μέχρι το 2026

Η εξέλιξη του νέου κινητήρα είναι το μεγαλύτερο στοίχημα της Yamaha για τα επόμενα δύο χρόνια. Η εταιρεία σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το V4 ως wildcard σε μερικούς αγώνες της φετινής σεζόν, ξεκινώντας από τη Μαλαισία και τη Βαλένθια, ώστε να συλλέξει πολύτιμα δεδομένα σε πραγματικές συνθήκες. Η αλλαγή από τον inline-four σε V4 δεν είναι απλώς μια τεχνική λεπτομέρεια: είναι η πιο ριζική στροφή που έχει κάνει κατασκευαστής εδώ και δεκαετίες. Επιπλέον, όλα αυτά συμβαίνουν λίγο πριν αλλάξουν οι κανονισμοί του MotoGP, με τον κυβισμό να μειώνεται από 1000 σε 850 κ.εκ. από το 2027. Για τη Yamaha, η πρόκληση είναι διπλή: πρέπει να εξελίξει έναν εντελώς νέο κινητήρα και παράλληλα να προσαρμοστεί στους μελλοντικούς περιορισμούς. Οι πρώτες εντυπώσεις δείχνουν ότι η διαδικασία θα είναι μακρά, αλλά και απαραίτητη, αφού η φιλοσοφία του V4 έχει αποδείξει την ανωτερότητά της σε σχέση με τον inline-four, τον οποίο χρησιμοποιεί η Yamaha εδώ και χρόνια. Καθώς η σεζόν 2025 μπαίνει στην τελική ευθεία με φαβορί τον Marc Marquez για τον τίτλο, η μεγαλύτερη ίσως ιστορία που θα παρακολουθούμε παράλληλα είναι η πρόοδος της Yamaha. Το V4 της εταιρείας μπορεί να μην είναι έτοιμο να κερδίσει σήμερα, αλλά θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό την ανταγωνιστικότητα της μάρκας στο MotoGP του αύριο.
 

ROYAL ALLOY
BEST BUY