Η Triumph Daytona 675

Triumph Daytona 675 2006: Το βρετανικό supersport θαύμα

Όταν οι Αγγλοι απλώς τα έκαναν όλα σωστά: Η Triumph Daytona 675 ήταν μια μοτοσυκλέτα που για πολλούς αποτελεί ακόμα την καλύτερη supersport παραγωγής, «σπάζοντας» την Ιαπωνική κυριαρχία! Τι είχε και το έκανε τόσο καλό; Διαβάστε ένα μίνι αφιέρωμα…

Στα μέσα της δεκαετίας των 00s, οι Ιάπωνες «Big Four» μεσουρανούσαν ξεκάθαρα στην κατηγορία των supersport και η μεσαία κατηγορία εξελισσόταν σαφώς σε… υπερόπλα για την πίστα. Μέσα στον καυτό ανταγωνισμό που συχνά καθιστούσε δύσκολο το να βρει κανείς νικητή, η Triumph έκανε το «μπαμ» το 2006 με μια μοτοσυκλέτα που θα άλλαζε τις ισορροπίες της κατηγορίας μια για πάντα! Μιλάμε φυσικά για την Daytona 675.
 
Πριν από την τρικύλινδρη μοτοσυκλέτα του 2006, η Triumph είχε επιχειρήσει να διεισδύσει στην κατηγορία και τα προηγούμενα χρόνια, με τις Daytona T595, TT600, Daytona 600 και 650, χωρίς πολύ μεγάλη επιτυχία. Ωστόσο το μοντέλο του 2006 ήταν αυτό που έβαλε εκ νέου την μάρκα στον χάρτη και μάλιστα με… περγαμηνές!
 
Η σχεδίαση της Daytona 675 ήταν πολύ μελετημένη. Βασικότατο στοιχείο της προσωπικότητας της ήταν ο τρικύλινδρος κινητήρας των 675 κυβικών, που απέδιδε 123 ίππους, ένας αριθμός άκρως ανταγωνιστικός για τα δεδομένα της εποχής. Όμως η μεγάλη διαφορά δεν ήταν στο πόσο ισχυρός ήταν ο κινητήρας, αλλά στο πως λειτουργούσε: Με έναν πολύ ξεχωριστό ήχο και πλουσιότατη ροπή από χαμηλές στροφές, ο τρικύλινδρος προσέφερε στο Daytona μια πολύ απολαυστική οδηγική εμπειρία που διέφερε σημαντικά από αυτή των τετρακύλινδρων ανταγωνιστών. Πλέον, ο αναβάτης δεν χρειαζόταν να «στύψει» το γκάζι και να δουλέψει το μοτέρ πάνω από τις 10.000 στροφές, για να έχει ισχύ στην διάθεση του. Το Daytona υπήρξε, σύμφωνα με δυναμομετρήσεις της εποχής, το ισχυρότερο της κατηγορίας κάτω από τις 11.000 στροφές, με μόνο το 749 της Ducati να αποδίδει στα επίπεδα του!
 
Φυσικά ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη και το Daytona 675 δεν οφείλει την επιτυχία του μόνο στον κινητήρα του. Οι μικρές διαστάσεις του, το αλουμινένιο πλαίσιο του και το στήσιμο του το έκαναν φοβερό στην οδηγική συμπεριφορά: Σε καλά κομμάτια δρόμων και στην πίστα, το Daytona ήταν απλά κορυφαίο. Οι ικανότητες του ανακαλύφθηκαν γρήγορα από τους φίλους των trackdays καθώς ακόμα και μετά από 15 χρόνια, η Daytona θεωρείται μια από τις καλύτερες επιλογές για αυτή την χρήση. Η εργονομία του και η θέση οδήγησης του ήταν σαφώς supersport, για πολλούς ακραία μάλιστα, όμως για κάποιον συνειδητοποιημένο, αυτό δεν αποτελούσε πρόβλημα, παρά στοιχείο χαρακτήρα! Βάλτε στην εξίσωση τον μοναδικό ήχο του αλλά και την «ευρωπαϊκή» καταγωγή του και έχετε στα χέρια σας ένα exotica bike στα μεσαία κυβικά, της εποχής των 00s.
 
Το μοντέλο δέχθηκε 2 μεγάλες ανανεώσεις, το 2009 και το 2013, ωστόσο σταδιακά πέρασε στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, δυστυχώς μαζί με τα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας. Οι αυστηρότερες προδιαγραφές ρύπων και η απομάκρυνση του κοινού από τα supersport, σήμαναν το τέλος της διαθεσιμότητας του… προς το παρόν. Η Triumph ήδη ξεπούλησε μια νέα Daytona 765 Moto2 Replica σε περιορισμένα κομμάτια και αφήνει «ανοικτές» υποσχέσεις για την επιστροφή της μοτοσυκλέτας! Εσείς, την θέλετε πίσω;