Test Μεταχειρισμένου: Yamaha Ténéré 700 (2023)

Ο δικύλινδρος CP2 παραμένει σημείο αναφοράς.
Νέα TFT οθόνη, βελτιωμένη εργονομία και συνδεσιμότητα.
Ελεγχόμενο σύνολο με στιβαρότητα και πραγματική off-road αίσθηση.
Κρατά αξία σαν καινούργιο με τις τιμές να κυμαίνονται μεταξύ 9.000 και 10.500 ευρώ.
Ο δικύλινδρος CP2 παραμένει σημείο αναφοράς.
Καρδιά του Ténéré 700 του 2023 παραμένει ο γνωστός δικύλινδρος σε σειρά CP2 των 689 κ.εκ., με απόδοση 73,4 ίππων και 6,9 k-gm ροπής, σύμφωνη πλέον με τις προδιαγραφές Euro 5+. Ο κινητήρας αυτός διατηρεί τη χαρακτηριστική γραμμικότητα, την ροπάτη λειτουργία και ελαστικότητά του, ενώ συνεχίζει να προσφέρει άφθονη δύναμη από τις χαμηλές στροφές, κάτι που τον καθιστά ιδανικό για μικτές διαδρομές. Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, η κατανάλωση κυμαίνεται περίπου στα 5,3 λ./100 χλμ., με αυτονομία που ξεπερνά τα 300 χλμ. από το ρεζερβουάρ των 16 λίτρων. Η Yamaha, χωρίς να πειράξει τη μηχανική ουσία, βελτίωσε τη ρύθμιση του ψεκασμού για πιο ομαλή απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού και ελαφρώς πολιτισμένη λειτουργία σε χαμηλές ταχύτητες. Ο χαρακτήρας παραμένει «ζωντανός», με ευχάριστο, βαθύ ήχο και την αξιοπιστία που έχει καθιερώσει τον CP2 ως έναν από τους πιο ανθεκτικούς κινητήρες της κατηγορίας (και όχι μόνο).
Νέα TFT οθόνη, βελτιωμένη εργονομία και συνδεσιμότητα.
Το μοντέλο του 2023 αποτέλεσε το πρώτο μεγάλο βήμα «εκσυγχρονισμού» του Ténéré. Η παλιά LCD οθόνη αντικαταστάθηκε από έγχρωμη TFT 5 ιντσών, με δύο θεματικά layouts (Street και Raid) και Bluetooth συνδεσιμότητα μέσω της εφαρμογής Y-Connect. Παράλληλα, το σύστημα ABS απέκτησε τρεις λειτουργίες προσφέροντας καλύτερο έλεγχο στο χώμα και στην άσφαλτο. Η θέση οδήγησης παραμένει όρθια, με φαρδύ τιμόνι και λεπτό μεσαίο τμήμα που επιτρέπει εύκολη μετακίνηση του σώματος. Το ύψος σέλας παραμένει στα 875 mm, αλλά η εργονομία δείχνει πιο φυσική χάρη στη νέα διάταξη των διακοπτών και τη θύρα USB-C στη θέση της παλιάς 12 V. Η ποιότητα κατασκευής και η ανθεκτικότητα των πλαστικών συνεχίζουν να ξεχωρίζουν, ενώ η δυνατότητα προσθήκης quickshifter προαιρετικά δείχνει τη διάθεση της Yamaha να εκσυγχρονίσει το μοντέλο χωρίς να αλλοιώσει τον χαρακτήρα του.
Ελεγχόμενο σύνολο με στιβαρότητα και πραγματική off-road αίσθηση.
Στο δρόμο, το Ténéré 700 του 2023 συνεχίζει να προσφέρει αίσθηση ελαφριάς και στιβαρής μοτοσυκλέτας, με εξαιρετική κατανομή βάρους και φυσική συμπεριφορά. Οι αναρτήσεις KYB παραμένουν ίδιες με των προηγούμενων ετών, με διαδρομή 210 mm εμπρός και 200 mm πίσω, πλήρως ρυθμιζόμενες και με προοδευτική αίσθηση. Στο χώμα, που αποτελεί και το φυσικό περιβάλλον αυτής της μοτοσυκλέτας οι δυνατότητες της είναι απεριόριστες και κατά πάσα πιθανότητα ο μέσος αναβάτης δεν θα καταφέρει ποτέ να τις εξαντλήσει. Αντίστοιχα, στην άσφαλτο η κύλιση του είναι εξίσου καλή και παρά τους τροχούς 21 & 18 ιντσών το Ténéré θα σου χαρίσει γερές δόσεις απόλαυσης ακόμα και σε επαρχιακές στριφτερές διαδρομές. Στο αστικό δίκτυο, που θα το οδηγήσεις περισσότερο, εάν είναι το μοναδικό σου μέσο, θα ανακαλύψεις πως είναι πολύ εύκολη στο χειρισμό και χάρις στο ψηλά τοποθετημένα τιμόνι θα μπορείς να περνάς πάνω από τους καθρέπτες των αυτοκινήτων. Οι επιδόσεις του είναι πολύ καλές και σύμφωνα με τις μετρήσεις μας ολοκλήρωσε το 0-100χλμ./ώρα σε 4,2δ. και την ρεπρίζ 60-120χλμ./ώρα με 4η σε 4,5δ.
Κρατά αξία σαν καινούργιο με τις τιμές να κυμαίνονται μεταξύ 9.000 και 10.500 ευρώ.
Η αγορά μεταχειρισμένων δείχνει ότι το Ténéré 700 κρατά εντυπωσιακά τη μεταπωλητική του αξία. Τα μοντέλα του 2023 κυμαίνονται μεταξύ 9.000 € και 10.500 €, ανάλογα με τα χιλιόμετρα, τα αξεσουάρ (προστατευτικά κάγκελα, ποδιά, βαλίτσες) και το αν πρόκειται για την απλή ή την “Rally look” χρωματική εκδοχή. Η τιμή παραμένει ιδιαίτερα ψηλή σε σχέση με την αρχική τιμή αγοράς (11.600 € νέα), δείχνοντας τη μεγάλη ζήτηση που υπάρχει για το συγκεκριμένο μοντέλο στην κατηγορία των μεσαίων adventure. Η αξιοπιστία, η απουσία πολύπλοκων ηλεκτρονικών και η εύκολη συντήρηση καθιστούν το Ténéré 700 του 2023 μια από τις πιο ασφαλείς επιλογές για όποιον αναζητά μεταχειρισμένο με πραγματική ικανότητα εκτός δρόμου.



