Ταξινομήσεις Σεπτεμβρίου: Ανοδική η αγορά δικύκλων μετά το 9μηνο

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΣΕΜΕ, το σύνολο των ταξινομήσεων ανήλθε σε 65.837 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 4,31% σε σχέση με τις 63.119 του αντίστοιχου περσινού διαστήματος.
Η αγορά δίκυκλων συνεχίζει ανοδικά στο 9μηνο του 2025.
Honda, SYM και Yamaha στην κορυφή των πωλήσεων.
Μεσαία κατηγορία: Δυναμική Voge, CFMOTO και Daytona.
Οι υπόλοιποι παίκτες και η τάση ως το τέλος της χρονιάς.
Η αγορά δίκυκλων συνεχίζει ανοδικά στο 9μηνο του 2025
Παρά την ελαφριά πτώση του Σεπτεμβρίου, η αγορά δικύκλων στην Ελλάδα διατηρεί ανοδική πορεία μετά το 9μηνο του 2025 (Δείτε εδώ του οκταμήνου). Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΣΕΜΕ, το σύνολο των ταξινομήσεων ανήλθε σε 65.837 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 4,31% σε σχέση με τις 63.119 του αντίστοιχου περσινού διαστήματος. Τον Σεπτέμβριο, οι ταξινομήσεις υποχώρησαν στις 6.919 μονάδες, έναντι 7.580 πέρυσι, καταγράφοντας μείωση -8,72%. Ωστόσο, η γενική εικόνα της χρονιάς παραμένει θετική, καθώς η ελληνική αγορά διατηρεί ισχυρό ρυθμό ανάπτυξης για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, επιβεβαιώνοντας την εμπιστοσύνη των αναβατών στα δίκυκλα ως μέσο μετακίνησης.
Honda, SYM και Yamaha στην κορυφή των πωλήσεων
Η Honda συνεχίζει να πρωταγωνιστεί με 13.203 ταξινομήσεις και μερίδιο 20,05%, κρατώντας με διαφορά τα σκήπτρα της αγοράς. Ακολουθεί πολύ κοντά η SYM, η οποία ενισχύει τη θέση της με 11.890 μονάδες και 18,06% μερίδιο, δείχνοντας σταθερά τη δύναμή της στην κατηγορία των scooter. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Yamaha, με 6.969 ταξινομήσεις και 10,59% μερίδιο, επιβεβαιώνοντας την κυριαρχία του ιαπωνικού τριγώνου που εξακολουθεί να καθορίζει τις τάσεις της αγοράς. Αμέσως μετά, η Piaggio με 6.743 μονάδες (10,24%) διατηρεί σταθερή παρουσία, ενώ η Daytona ανεβαίνει εντυπωσιακά, ξεπερνώντας τις 6.382 ταξινομήσεις και αγγίζοντας το 9,69% της συνολικής αγοράς.
Μεσαία κατηγορία: Δυναμική Voge, CFMOTO και Daytona
Η άνοδος των μεσαίων κατηγοριών συνεχίζεται, με τις εταιρείες που ποντάρουν στην τεχνολογία και την τιμή να αποσπούν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο. Η Voge διατηρεί τη θέση της στο 5,32% με 3.500 ταξινομήσεις, ενώ η CFMOTO ακολουθεί πολύ κοντά με 3.443 μονάδες (5,23%), έχοντας εδραιωθεί σταθερά στη συνείδηση του κοινού. Η QJMOTOR κλείνει την τριάδα της κινεζικής αντεπίθεσης με 1.943 ταξινομήσεις (2,95%), αποδεικνύοντας ότι οι νέες μάρκες με δυνατή παρουσία και πλούσιο εξοπλισμό μπορούν να ανταγωνιστούν ευθέως τα παραδοσιακά ευρωπαϊκά και ιαπωνικά ονόματα. Αξιοσημείωτη παραμένει η συνέπεια της Daytona, που παρότι δεν ανήκει σε διεθνή όμιλο, διατηρεί υψηλή απήχηση χάρη στο value-for-money προφίλ και την τοπική αντιπροσώπευση.
Οι υπόλοιποι παίκτες και η τάση ως το τέλος της χρονιάς
Στην κατηγορία των μικρότερων ποσοστών, οι KYMCO, Vespa, BMW, Suzuki, Thrust και Aprilia συνεχίζουν με σταθερές επιδόσεις, ενώ η Royal Enfield, η Triumph και η Benelli δείχνουν σαφές ενδιαφέρον για περαιτέρω ανάπτυξη στο premium και ρετρό κοινό. Αξιοσημείωτη είναι η παρουσία της Lifan Industry, η οποία με 376 ταξινομήσεις αρχίζει να καταγράφει αξιοπρόσεκτη πορεία. Η LETBE, η ASUS και η UM συμπληρώνουν το μεσαίο φάσμα, ενώ εταιρείες όπως οι Ducati, KTM, Moto Guzzi και Malaguti διατηρούν σταθερές, μικρές αλλά χαρακτηριστικές παρουσίες σε niche κοινά. Η συνολική εικόνα δείχνει ότι το 2025 θα κλείσει με θετικό πρόσημο, καθώς η ελληνική αγορά εξακολουθεί να επενδύει σε μοντέλα οικονομικά, ασφαλή και τεχνολογικά εξελιγμένα, με το ενδιαφέρον να εστιάζει πλέον στα Euro5+ scooters και στις value-for-money προτάσεις της μεσαίας κατηγορίας.
Παρακάτω ο αναλυτικός πίνακας