Ταξινομήσεις οκταμήνου 2025 ανά μάρκα (Αναλυτικός πίνακας)

Ταξινομήσεις μοτοσυκλετών Ιανουάριος-Αύγουστος ανά μάρκα
Συνολική εικόνα οκταμήνου: Η αγορά στις 58.918 ταξινομήσεις.
Κορυφαία πεντάδα: HONDA, SYM, YAMAHA, PIAGGIO, DAYTONA.
Μεσαία «τάξη» και ανερχόμενοι: CFMOTO, VOGE, QJMOTOR και KYMCO.
Premium, niche και οι μικρότεροι παίκτες: Ducati , KTM , ASUS, PEUGEOT και Morbidelli.
mototriti Team
Συνολική εικόνα οκταμήνου: Η αγορά στις 58.918 ταξινομήσεις.
Η ελληνική αγορά δύο τροχών κατέγραψε 58.918 ταξινομήσεις από Ιανουάριο έως και Αύγουστο 2025, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Η δυναμική μέσα στη χρονιά ήταν έντονα κυματική: Ο Ιανουάριος έκλεισε χαμηλότερα έναντι 2024 (-26,92%), ο Φεβρουάριος και ο Μάρτιος πέρασαν σε έδαφος ανόδου (+26,95% και +16,44% αντίστοιχα), ο Απρίλιος υποχώρησε (-15,64%), ενώ Μάιος και Ιούνιος έφεραν ισχυρή επιτάχυνση (+25,63% και +33,41%). Τον Ιούλιο είδαμε ελαφρά κάμψη (-4,40%) και τον Αύγουστο νέα διόρθωση (-8,83%) σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2024. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, οι μάρκες αναδιατάσσουν δυνάμεις, με ξεκάθαρους πρωταγωνιστές αλλά και αξιοσημείωτους «ανερχόμενους».
Κορυφαία πεντάδα: HONDA, SYM, YAMAHA, PIAGGIO, DAYTONA.
Στην κορυφή των ταξινομήσεων 2025 βρίσκεται η HONDA με 11.986 μονάδες και μερίδιο περίπου 20,34%. Η επίδοση αυτή την κρατά σε απόσταση ασφαλείας από τον ανταγωνισμό, με σταθερή παρουσία σε όλες τις κατηγορίες και ισχυρό momentum στους δημοφιλείς κυβισμούς της πόλης και της καθημερινής μετακίνησης. Ακολουθεί η SYM με 10.663 ταξινομήσεις (18,10% μερίδιο). Η μάρκα διατηρεί πανίσχυρη τοποθέτηση στα scooter, με συνεπή ροή νέων ταξινομήσεων καθΆ όλη τη διάρκεια του οκταμήνου και εμφανή ανθεκτικότητα στους θερινούς μήνες.
Η τρίτη θέση ανήκει στη YAMAHA με 6.257 και μερίδιο 10,62%, επιβεβαιώνοντας την ισχύ της σε scooter και μοτοσυκλέτες δρόμου. Πολύ κοντά βρίσκεται η PIAGGIO με 6.007 (10,20%), που παραμένει σημείο αναφοράς στα premium scooters και τροφοδοτεί την αγορά με μοντέλα υψηλής αναγνωρισιμότητας. Την πεντάδα κλείνει η DAYTONA με 5.479 (9,30%), αποδεικνύοντας πως η value-for-money πρόταση με έμφαση στην καθημερινότητα συνεχίζει να κερδίζει μεγάλο κοινό.
Στο μέτωπο του Αυγούστου, αξίζει σημείωση ότι η DAYTONA κατέγραψε 703 ταξινομήσεις, η PIAGGIO 657, η YAMAHA 490, η SYM 965 και η HONDA 1.021, επιβεβαιώνοντας πως και μέσα σε μήνα εποχικής διόρθωσης οι «μεγάλοι» διατήρησαν όγκο.
Μεσαία «τάξη» και ανερχόμενοι: CFMOTO, VOGE, QJMOTOR και KYMCO.
Πίσω από την πρώτη πεντάδα, η CFMOTO καταγράφει 3.178 ταξινομήσεις (5,39%), δείχνοντας ότι το διευρυνόμενο χαρτοφυλάκιο –από adventure μέχρι γυμνά– βρίσκει σταθερά ακροατήριο. Πολύ κοντά η VOGE με 3.145 (5,34%), ενισχύοντας το αποτύπωμά της στη μεσαία κατηγορία και επιβεβαιώνοντας ότι οι προτάσεις με σύγχρονο εξοπλισμό και προσιτή τιμολόγηση κερδίζουν έδαφος. Η QJMOTOR ακολουθεί με 1.730 (2,94%), συνεχίζοντας ανοδική πορεία με πλάνα διαρκούς εμπλουτισμού γκάμας.
Στις «παραδοσιακές» δυνάμεις, η KYMCO με 1.008 (1,71%) και η VESPA με 918 (1,56%) κρατούν ρόλο στα scooters. Η BMW με 843 (1,43%) συντηρεί ισχυρό image σε touring και premium κατηγορίες, ενώ η SUZUKI με 818 (1,39%) επανήλθε δυνατά την άνοιξη και νωρίς το καλοκαίρι, πριν προσγειωθεί τον Αύγουστο. Η THRUST σημειώνει 709 (1,20%).
Στο άθροισμα του οκταμήνου, η APRILIA φτάνει τις 590 (1,00%), με αιχμή τα sport-oriented μοντέλα της, ενώ η KEEWAY καταγράφει 476 (0,81%), διευρύνοντας αθόρυβα το αποτύπωμά της. Η ROYAL ENFIELD με 379 και η TRIUMPH με 378 (αμφότερες 0,64%) παραμένουν πιστές στο χαρακτήρα τους, με ρετρό-μοντέρνες και roadster επιλογές ενώ η BENELLI κλείνει την ίδια «ζώνη» με 371 (0,63%).
Premium, niche και οι μικρότεροι παίκτες: Ducati , KTM , ASUS, PEUGEOT και Morbidelli.
Στις μάρκες με μικρότερο όγκο αλλά διακριτό ρόλο, βλέπουμε την ASUS με 340 και την KTM επίσης με 340 (από 0,58% η κάθε μία), να κινούνται με σταθερά βήματα μέσα στο καλοκαίρι. Η UM φτάνει τις 308 (0,52%), όσο και η LETBE με 306 (0,52%), δείχνοντας ότι υπάρχει χώρος για εναλλακτικές προτάσεις κάτω από τα 300 κυβικά αλλά και σε πιο lifestyle κατηγορίες. Η PEUGEOT ολοκληρώνει ένα αξιοπρεπές οκτάμηνο με 254 (0,43%), ενώ στις ιαπωνικές και ιταλικές «ειδικές περιπτώσεις» συναντούμε τις KAWASAKI με 175 (0,30%), MORBIDELLI με 172 (0,29%), MALAGUTI με 166 (0,28%) και Ducati με 164 (0,28%), όπου ο χαμηλότερος όγκος είναι αναμενόμενος λόγω positioning και τιμολόγησης.
Η LIFAN κλείνει το οκτάμηνο στις 158 (0,27%), η SEGWAY στις 127 (0,22%), ενώ πιο κάτω συναντούμε τις BRIXTON (89, 0,15%), GPX (78, 0,13%), MOTO GUZZI (77, 0,13%), BETA (64, 0,11%) και ZHONGNENG (61, 0,10%). Σημαντικό είναι και το «καλάθι» των λοιπών μαρκών (OTHERS*) που συγκεντρώνει 1.104 ταξινομήσεις (1,87%) και υπενθυμίζει ότι, πέρα από τους μεγάλους, η αγορά κρατά χώρο για μικρότερους εισαγωγείς και ειδικές niche προτάσεις.
Στο επίπεδο της μηνιαίας κίνησης του Αυγούστου, με δεδομένο ότι η περίοδος παραδοσιακά χαρακτηρίζεται από αυξημένες άδειες και μετακινήσεις, το συνολικό αποτύπωμα (5.495 ταξινομήσεις) ήταν σαφώς συγκρατημένο έναντι του περσινού Αυγούστου 2024. ΠαρΆ όλα αυτά, τα μερίδια των κορυφαίων διατηρήθηκαν, με τη HONDA να περνά τις χίλιες μονάδες, τη SYM να παραμένει πολύ κοντά και τις PIAGGIO, DAYTONA και YAMAHA να κρατούν διψήφιο «παλμό» σε καθημερινές ταξινομήσεις.
Σταθερές ισορροπίες ,ευκαιρίες ανακατανομής και αναλυτικός πίνακας
Το πρώτο οκτάμηνο του 2025 επιβεβαιώνει ότι η αγορά κινείται με δύο ταχύτητες. Από τη μία, οι «παραδοσιακοί» ισχυροί –HONDA, SYM, YAMAHA, PIAGGIO, DAYTONA– συγκεντρώνουν πάνω από το 68% του συνόλου, δίνοντας σταθερότητα και όγκο. Από την άλλη, η «μεσαία τάξη» –κυρίως CFMOTO, VOGE, QJMOTOR– οικοδομεί βήμα βήμα μερίδια, αξιοποιώντας το ενδιαφέρον για value-for-money προτάσεις με σύγχρονο εξοπλισμό. Οι premium και niche μάρκες –BMW, TRIUMPH, DUCATI, MOTO GUZZI– κινούνται με μικρότερους αριθμούς αλλά ουσιαστική επιρροή στην εικόνα της αγοράς, ενώ μικρότερες φίρμες κρατούν ζωντανό τον ανταγωνισμό στο κάτω άκρο των κυβισμών.
Με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, το φθινόπωρο θα κρίνει αν η αγορά θα κλείσει τη χρονιά πάνω ή κοντά στα περσινά επίπεδα. Η εικόνα του Σεπτεμβρίου–Οκτωβρίου θα δείξει αν οι «μεγάλοι» θα διατηρήσουν την απόσταση και αν οι ανερχόμενοι μπορούν να μεταφράσουν τη θερινή τους ορατότητα σε χειροπιαστές ταξινομήσεις. Προς το παρόν, το συμπέρασμα είναι καθαρό: το 2025 έχει ήδη «γράψει» μια γεμάτη οκτάμηνη σεζόν, με ξεκάθαρες ιεραρχίες ανά μάρκα και αρκετές εστίες ανταγωνισμού που υπόσχονται ενδιαφέρον μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Παρακάτω ο αναλυτικός πίνακας
Κατάταξη | Μάρκα | Ταξινομήσεις | Ποσοστό % |
1 | HONDA | 11986 | 20.34% |
2 | SYM | 10663 | 18.10% |
3 | YAMAHA | 6257 | 10.62% |
4 | PIAGGIO | 6007 | 10.20% |
5 | DAYTONA | 5479 | 9.30% |
6 | CFMOTO | 3178 | 5.39% |
7 | VOGE | 3145 | 5.34% |
8 | QJMOTOR | 1730 | 2.94% |
9 | KYMCO | 1008 | 1.71% |
10 | VESPA | 918 | 1.56% |
11 | BMW | 843 | 1.43% |
12 | SUZUKI | 818 | 1.39% |
13 | THRUST | 709 | 1.20% |
14 | APRILIA | 590 | 1.00% |
15 | KEEWAY | 476 | 0.81% |
16 | ROYAL ENFIELD | 379 | 0.64% |
17 | TRIUMPH | 378 | 0.64% |
18 | BENELLI | 371 | 0.63% |
19 | ASUS | 340 | 0.58% |
20 | KTM | 340 | 0.58% |
21 | UM | 308 | 0.52% |
22 | LETBE | 306 | 0.52% |
23 | PEUGEOT | 254 | 0.43% |
24 | KAWASAKI | 175 | 0.30% |
25 | MORBIDELLI | 172 | 0.29% |
26 | MALAGUTI | 166 | 0.28% |
27 | DUCATI | 164 | 0.28% |
28 | LIFAN INDUSTRY | 158 | 0.27% |
29 | SEGWAY | 127 | 0.22% |
30 | BRIXTON | 89 | 0.15% |
31 | GPX | 78 | 0.13% |
32 | MOTO GUZZI | 77 | 0.13% |
33 | BETA | 64 | 0.11% |
34 | ZHONGNENG | 61 | 0.10% |
35 | OTHERS* | 1104 | 1.87% |