Η δίτροχη διασκέδαση δεν χρειάζεται να είναι πάντα… μεγάλη, από οποιαδήποτε άποψη. Το Skybongo 125 το αποδεικνύει περίτρανα, χαρίζοντας στιγμές απόλαυσης και διασκέδασης, ακόμη και αν κάνετε καθημερινές «αγγαρείες» μετακίνησης!
Σε μεγάλο βαθμό, η μοτοσυκλέτα ελεύθερου χρόνου έχει συνδεθεί με το… μεγάλο: Πολλά κυβικά, τερατώδη άλογα και μεγάλες διαστάσεις, με όλα τα… συνεπακόλουθα! Ωστόσο, δεν είναι πάντα έτσι: Η διασκέδαση με μοτοσυκλέτα προϋποθέτει πάνω από όλα ένα δίκυκλο που, απλά, να «στο βγάζει». Η Skyteam, που κλείνει τα 20 χρόνια φέτος, μας παρουσιάζει το Skybongo: ένα mini moto «ρετρό» κοπής, που θέλει να εισβάλλει στην καθημερινότητα του αναβάτη και να την γεμίσει κέφι, ευκολία και μοναδικότητα. Μπορεί να το κάνει; Ας δούμε μαζί.
Ape hanger στυλ τιμονιού, στρογγυλός προβολέας και αναχρονιστικοί καθρέπτες, συνθέτουν την ρετρό άποψη του εμπρός μέρους.
Το «μυημένο» μάτι θα αναγνωρίσει σίγουρα, πολλά στοιχεία του θρυλικού «Γορίλα», πάνω στο Skybongo. Το μοντέλο της Skyteam επικαλείται μια ρετρό ταυτότητα που άφησε την δική της εποχή, με ιδιαίτερη προσοχή στη λεπτομέρεια. Ο κυκλικός προβολέας, το χαρακτηριστικό σχήμα του ρεζερβουάρ και της σέλας, η πίσω σχάρα και το επιχρωμιωμένο κάλυμμα της εξάτμισης αποτελούν πινελιές μιας άλλης εποχής, ενώ ο κινητήρας δεσπόζει στο κέντρο του μοντέλου καταλαμβάνοντας μεγάλο μέρος του όγκου του. Η προσοχή στην λεπτομέρεια είναι αξιοσημείωτη, ενώ κάποιες «μοντέρνες» πινελιές όπως τα LED φλας, το πίσω φανάρι και το LCD όργανο, είναι ήπιες και δεν χαρακτηρίζονται παράταιρες με το σύνολο. Η ποιότητα κατασκευής του Skybongo είναι ιδιαίτερα υψηλή, με το επίπεδο συναρμολόγησης και φινιρίσματος να ξεχωρίζουν, ειδικά αν λογιστεί κανείς την πολύ προσιτή τιμή του. Πέρα από μερικές μικρές λεπτομέρειες όπως την στήριξη του προβολέα (θα θέλαμε κάτι καλύτερο γιατί μπορεί να «ξερυθμίσει» το ύψος του), το Skybongo είναι ένα πολύ καλοφτιαγμένο δίκυκλο, σε επίπεδο αρκετών ακριβότερων από αυτό μοντέλων και αξίζουν τα εύσημα στην Skyteam για αυτό!
To πίσω μέρος είναι πιο ήπιο σχεδιαστικά φιλοξενώντας τα απαραίτητα φωτιστικά σώματα.
Για τα δεδομένα του μεγέθους και του τύπου της, η σέλα είναι παραπάνω από ικανοποιητική σε άνεση, ενώ η σχεδίαση της θυμίζει χειροποίητη custom. Η μικρή κλειδαριά που φαίνεται, είναι για κράνος.
Ας αρχίσουμε από τα προφανή: Το Skybongo απευθύνεται αποκλειστικά σε έναν επιβαίνοντα και προφανώς, όχι πολύ ψηλό λόγω του μεγέθους του. Ωστόσο, αναβάτες του μέσου όρου ύψους δεν θα δυσκολευτούν να βρουν την ιδανική θέση πάνω στο Skybongo, αφού τα μαρσπιέ είναι σε λογική θέση και τα δύο στελέχη του τιμονιού είναι σωστά σχεδιασμένα. Η τοποθέτηση των ποδιών του αναβάτη σημαίνει ότι ο τελευταίος «αγκαλιάζει» το τεπόζιτο και (αν είναι στον μέσο όρο ύψους) έχει καλύτερη στήριξη. Το τιμόνι έχει μια ξεχωριστή κατασκευή: Δεν είναι οριζόντιο, αλλά αποτελείται από 2 ξεχωριστούς, κάθετα τοποθετημένους σωλήνες, που θυμίζουν «ape hanger» και έχουν σύστημα αναδίπλωσης. Έτσι, το Skybongo μπορεί να «κοντύνει» σε ύψος και να χωρέσει εύκολα σε αυτοκίνητο ή φορτηγό για να μεταφερθεί! Κατά την οδήγηση, το ύψος αλλά και το πλάτος του τιμονιού είναι σχετικά χαμηλά (ακολουθώντας το μέγεθος του μοντέλου), όμως τα χέρια του αναβάτη δεν θα κουραστούν και η ευελιξία εξασφαλίζεται στο ακέραιο.
Το ψηφιακό όργανο απεικονίζει τα βασικά, ενώ «χωρά» και ένδειξη επιλεγμένης σχέσης. Οι βραχίονες του τιμονιού μπορούν να αναδιπλωθούν λύνοντας τις χειρόβιδες στην τιμονόπλακα.
Η σέλα είναι ευμεγέθης και ιδιαίτερα… φιλόξενη, αφού και η σκληρότητα της βρίσκεται σε μέσο προς μαλακό επίπεδο. Οι διαστάσεις της σημαίνουν ότι ο αναβάτης στηρίζεται επαρκώς χωρίς να προβληματιστεί από το μικρό πλάτος του Skybongo, ενώ κατά την χρήση σε κρατά ξεκούραστο στις καθημερινές συνθήκες. Μια μοτοσυκλέτα σαν το Skybongo προορίζεται κυρίως στην καθημερινή διασκέδαση και την ξεχωριστή μετακίνηση, άρα ο εξοπλισμός είναι στα πλαίσια των απαραίτητων. Στο αριστερό μέρος και πίσω από την σέλα, υπάρχει μια κλειδαριά κράνους, ενώ ένα κουτί εργαλείων κάτω από την σχάρα προσφέρει μια στοιχειώδη αποθήκευση χαρτιών ή μικροπραγμάτων. Λίγο θα σας νοιάξει όμως, η πρακτικότητα, αν έχετε αποφασίσει να αποκτήσετε το Skybongo και αυτό το ξέρετε ήδη…
Επί του κελύφους του εμπρός προβολέα, υπάρχει το λιτό LCD όργανο, που απεικονίζει ταχύτητα και οδόμετρο (δεν υπάρχει μερικός χιλιομετρητής), αλλά και ένδειξη επιλεγμένης σχέσης! Από πάνω του, δύο φωτεινές ενδείξεις για την νεκρά και την μεγάλη σκάλα ολοκληρώνουν τις ενδείξεις.
Ο βαμμένος σε γυαλιστερό μαύρο 125άρης κινητήρας έχει «τσαμπουκά» και νεύρο που θα σας ενθουσιάσει. Ο ήχος από το φιλτροκούτι είναι κολασμένος, ενώ η κατανάλωση βρίσκεται στα Τάρταρα.
Φιλοσοφίας «παπιού» είναι ο μονοκύλινδρος κινητήρας του Skybongo, ο οποίος δεσπόζει στο κέντρο του μοντέλου βαμμένος σε έντονο μαύρο χρώμα και παίζει τον δικό του ρόλο στο στυλ του. Πρόκειται για ένα μοτέρ 124 κυβικών εκατοστών, που αποδίδει 7,9 ίππους στις 7.300 στροφές, με την ροπή του να ανέρχεται στα 0,9 kgm στις 5.000 στροφές. Ο κινητήρας είναι αερόψυκτος, τροφοδοτείται με σύστημα ψεκασμού και φέρει κιβώτιο ταχυτήτων με χειροκίνητο συμπλέκτη, 4 σχέσεων –στοιχείο που συνδέει άμεσα το Skybongo με κανονικές μοτοσυκλέτες. Ο κινητήρας, όπως θα διαβάσετε και στο οδηγικό κομμάτι, ξεχωρίζει για την «αίσθηση» λειτουργίας του και τον δυνατό του ήχο, προσθέτοντας στην οδηγική εμπειρία και κάνοντας σε να νομίζεις ότι οδηγάς κάτι αρκετά πιο δυνατό, από ένα 125άρι. Ωστόσο, παρά τα «ταλέντα» του στο κομμάτι αυτό, αποδείχθηκε πολύ οικονομικός: Στις μετρήσεις μας, «έγραψε» στα 2,4 λίτρα βενζίνης ανά 100 χιλιόμετρα και αυτά με… καθόλου οικονομική οδήγηση. Σκεφτείτε πως αν είστε φειδωλοί με το γκάζι, ο αριθμός αυτός πέφτει κι άλλο… Το ρεζερβουάρ του Skybongo έχει χωρητικότητα 8,5 λίτρα και θα μειώσει τις επισκέψεις σας στο βενζινάδικο, αφού μπορεί να προσφέρει 350 χιλιόμετρα αυτονομίας.
Το κάλυμμα της εξάτμισης είναι πλήρως επιχρωμιωμένο, ενώ η προστασία που προσφέρει από την θερμότητα είναι ικανοποιητική. Ρυθμιζόμενα στην προφόρτιση τα δυο πίσω αμορτισέρ, με ξεχωριστό δοχείο αερίου. Το ψαλίδι είναι λιλιπούτειο!
Ο κινητήρας στηρίζεται σε ένα πλαίσιο μονής ραχοκοκαλιάς, την βάση κατασκευής του Skybongo, από ατσάλι. Οι αναρτήσεις αποτελούνται από ένα τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός και δύο αμορτισέρ πίσω, τα οποία φέρουν ξεχωριστό δοχείο αερίου και ρυθμίζονται και στην προφόρτιση. Στα φρένα, δύο δίσκοι εμπρός και πίσω συνεργάζονται με μονοπίστονες δαγκάνες, ενώ ένα υδραυλικό σύστημα συνδυασμένης πέδησης συνδέει τα δύο κυκλώματα.
Στο δρόμο ή ακόμα και σε βατό χωματόδρομο, το Skybongo είναι έτοιμο να σας χαρίσει συγκινήσεις!
Τα mini moto όπως το Skybongo και ο «Γορίλας» πρόγονος του εδραιώθηκαν στα όνειρα των αναβατών, χάρη στον μοναδικό οδηγικό τους χαρακτήρα: Το να μετακινείσαι με ένα τόσο μικρό όχημα, έχει αυτό το «κάτι»! Αυτό θα το διαπιστώσετε από την πρώτη στιγμή που θα οδηγήσετε το Skybongo. Με τον κινητήρα να καταλαμβάνει σχεδόν… τον μισό όγκο του μοντέλου, η αίσθηση του στα χέρια και τα πόδια του αναβάτη είναι αμεσότατη. Έχεις στην διάθεση σου και μίζα, και μανιβέλα για να τον εκκινήσεις και οι ελαφροί κραδασμοί που παράγει τονίζουν την αίσθηση. Ο συμπλέκτης είναι πολύ μαλακός και το σασμάν λειτουργεί απροβλημάτιστα, αν και με ελαφρώς σκληρή αίσθηση. Και κάπου εδώ ξεκινάς να διακρίνεις τον φοβερό τρόπο λειτουργίας του μοτέρ ή, καλύτερα, της συνεργασίας του με το Skybongo. Οι 8 ίπποι είναι υπεραρκετοί για το βάρος του μοντέλου προσφέροντας ικανοποιητικές επιταχύνσεις και ρεπρίζ σε κάθε επιλεγμένη σχέση, ενώ η ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές και ταχύτητες κάνει ευκολότερη την προσπέλαση έντονης κίνησης. Απόλυτα εθιστική, από την άλλη, είναι η ηχητική ΠΑΝΔΑΙΣΙΑ που η εισαγωγή αέρα παράγει, η ένταση της οποίας ενισχύεται και από το πόσο «κοντά» βρίσκεται ο αναβάτης στο φίλτρο. Ο συναρπαστικός πραγματικά ήχος θα προκαλέσει ρίγη συγκίνησης στους φίλους του fun-to-ride και δεν υπάρχει περίπτωση, να μην σας προκαλέσει να εξερευνήσετε τις δυνατότητες του Skybongo, εξάγοντας όλη την διαθέσιμη ισχύ του με το γκάζι τέρμα.
Στο δρόμο ή ακόμα και σε βατό χωματόδρομο, το Skybongo είναι έτοιμο να σας χαρίσει συγκινήσεις!
Το Skybongo αλλάζει κατεύθυνση κυριολεκτικά «με την σκέψη»: Οι τροχοί των 10 ιντσών που φέρει και το ανύπαρκτο βάρος του απαιτούν την ελάχιστη δύναμη στο τιμόνι, για την χάραξη της πορείας που θα επιλέξει ο αναβάτης. Το ατσάλινο πλαίσιο είναι παραπάνω από επαρκές σε επίπεδο αισθητών δυνατοτήτων, μεταφέροντας αγόγγυστα τις απαραίτητες δυνάμεις. Μόνο τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης θα «περιορίσουν» τις ορέξεις σας με το Skybongo, κυρίως λόγω της μέτριας αίσθησης υπό κλίση– ένα ζευγάρι καλύτερα λάστιχα θα αναδείξει σε μεγάλο βαθμό τις οδηγικές αρετές του. Και πράγματι, το στήσιμο του μοντέλου είναι υποσχόμενο, αφού οι αναρτήσεις είναι κατάλληλα ρυθμισμένες λειτουργώντας σωστά σε όλες τις συνθήκες, ακόμα και σε κακοτεχνίες πιο έντονες από το μέσο όρο. ΟΚ, λόγω μεγέθους του μοντέλου τα πολύ έντονα σαμαράκια περνούν στον αναβάτη, αλλά αυτό είναι κάτι αναμενόμενο: Δεν μιλάμε για μια full size μοτοσυκλέτα… Αν βρείτε καμία «αλάνα» όπως παλιά η ακόμα και αν βρεθείτε σε κάποιο πιστάκι, σούζες και endo είναι πολύ εύκολα με το Skybongo, το οποίο δεν θα πει όχι ούτε στην διέλευση ενός (βατού) χωμάτινου μονοπατιού.
Μην ξεχνάμε βέβαια ότι το μοντέλο θα αποτελέσει για τους περισσότερους, το καθημερινό τους όχημα μετακίνησης. Στην πόλη, η χρήση του Skybongo προσφέρει απλόχερα χαμόγελα, με τον «ετοιμοπόλεμο» κινητήρα να λειτουργεί όπως πρέπει εντός των τειχών και την ευελιξία να βρίσκεται σε δυσθεώρητα ύψη. To σύστημα συνδυασμένης πέδησης ενεργοποιεί τα δύο φρένα μόνο με το πεντάλ του πίσω φρένου, ενώ η μανέτα επενεργεί μόνο στο μπροστινό. Η ισχύς των φρένων είναι επαρκής για κάθε σενάριο και μόνο μας παράπονο, είναι η σχετικά μεγάλη διαδρομή πεντάλ και μανέτας για να εξαχθεί η μέγιστη πέδηση. Όμως, τα επίπεδα αίσθησης προς τον αναβάτη ικανοποιούν, όπως και η προοδευτικότητα του συστήματος.
Η Skyteam έκλεισε τα 20 χρόνια ύπαρξης και είναι ιδιαίτερα περήφανη για αυτό.
Οπωσδήποτε το Skybongo δεν έχει καμία σχέση με οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί: Αυτό είναι και ένα από τα βασικά προσόντα του. Την μοναδική εμφάνιση του συμπληρώνουν οι τεράστιες δυνατότητες διασκέδασης και fun-to-ride που προσφέρει, όντας όμως απόλυτα χρηστικό στις καθημερινές υποχρεώσεις. Με την τιμή του αρκετά κάτω από τα 2.000 ευρώ, πρόκειται για μια προσιτή πρόταση μοτοσυκλέτας που είναι μικρή μόνο στο μάτι, αποδεικνύοντας ότι κάποιες φορές, το μέγεθος είναι αντιστρόφως ανάλογο των δυνατοτήτων!